FAQ | Points | Add... | Recent posts | Search | Register | Log in

Regulacja oświetlenia w zależności od oświetlenia zewnętrzne

Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Electronic Circuits DIY ideas, problems -> Regulacja oświetlenia w zależności od oświetlenia zewnętrzne
Author
Poziom 15
Poziom 15

Post#1 Post from the author of the topic 20 Oct 2008 10:23   

Regulacja oświetlenia.

Witam serdecznie.

Jestem dosyć początkujący, chciałem się zapytać, czy wie ktoś może jak zrobić taki układ, żeby dało się regulować oświetleniem pokoju w zależności od oświetlenia na dworze?? Na pewno trzeba zaprogramować mikrokontroler, aby przesyłał na jakiś triak, przez który przechodzi napięcie do żarówki, odpowiednią ilość impulsów. Przy oknie pewnie musi być jakiś fotorezystor bądź inny element. Może wie ktoś jak to zrobić albo ma gotowy schemat z kodem programu?
Back to top

Google

Google Adsense

Post# Post from the author of the topic 20 Oct 2008 10:23   

Back to top

oj
Poziom 24
Poziom 24

Post#2 20 Oct 2008 11:16   

Re: Regulacja oświetlenia.

Nie musi być to od razu mikrokontroler a regulator fazowy z podpiętym fotorezystorem na elementach dyskretnych lub z wykorzystaniem specjalizowanego układu , np. MAA436, SLB0587
Back to top

Google

Google Adsense

Post# 20 Oct 2008 11:16   

Back to top

r2d2004
Poziom 21
Poziom 21

Post#3 20 Oct 2008 13:44   

Re: Regulacja oświetlenia.

Witam!

Praktycznie stosuje się tzw. wyłączniki zmierzchowe, które tylko włączają, lub wyłączają oświetlenie w zależności od pory dnia (raczej nie ma potrzeby ciągłego sterowania światłem w zależności od natężenia oświetlenia zewnętrznego, natomiast na pewno potrzebna jest taka regulacja w zależności od naszych potrzeb, a te nie koniecznie muszą być związane ze światłem zewnętrznym) . Tutaj masz taki prosty kit wyłącznika zmierzchowego, gdzie nie potrzeba mikrokontrolera ;-) :

Wyłącznik zmierzchowy

Pozdrawiam