Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 25 Paź 2008 20:30
    706174
    Usunięty  
  • #2 25 Paź 2008 21:20
    Arturo2005
    Poziom 32  

    Po pierwsze to należy pamiętac o wyłączeniu napięcia!
    Po drugie to zlec to elektrykowi bo Ty nie masz pojęcia o tym co chcesz zrobic a już napewno nie posiadasz odpowiednich kwalifikacji do tej pracy.
    P.S. w szybie to raczej ciężko zamontowac licznik ;)

  • #3 25 Paź 2008 22:11
    wiesde
    Poziom 15  

    Licznik energii elektrycznej w mieszkaniu w bloku, który ma służyć do rozliczeń z Zakładem energetycznym musi podłączyć elektryk z Zakładu Energetycznego.
    Licznik taki musi mieć plombę legalizacyjną mówiącą o tym kiedy był sprawdzany, a taki układ pomiarowy musi być zaplombowany przez ZE.
    Pomiarowe układy licznikowe, łączy się podobnie w każdej kategorii, niemniej jednak tych kategorii jest co najmniej kilka (w zależności od wielkości i rodzaju poboru energii), więc coś trzeba wiedzieć o tym ze szkoły.
    Liczniki mają skróconą instrukcję montażu narysowaną na kartce przyklejonej do osłony zacisków.
    "Summa summarum" konieczne jest w takim przypadku skorzystanie z usługi Zakładu Energetycznego i bez jego działania się nie obejdzie. Pozdrowienia.

  • #4 26 Paź 2008 00:02
    Arturo2005
    Poziom 32  

    Cytat:
    Pomiarowe układy licznikowe, łączy się podobnie w każdej kategorii, niemniej jednak tych kategorii jest co najmniej kilka (w zależności od wielkości i rodzaju poboru energii), więc coś trzeba wiedzieć o tym ze szkoły.

    Łaczy się podobnie? tzn. jak?? Mam oczywiście na myśli pomiar bezpośredni.

  • #5 26 Paź 2008 12:52
    wiesde
    Poziom 15  

    Odpowiedź dla Arturo2005.

    Podałem ogólną zależność, a schemat połączeń konkretnego modelu licznika to najlepiej jakby kolega wyszukał w google, bądź skorzystał z dołączonej do licznika instrukcji. Sprawa chyba oczywista, że przy pomiarze bezpośrednim rozróżnia się liczniki jedno- i trój- fazowe, które w szczególnych wypadkach dodatkowo posiadają człony drugiej taryfy lub pomiaru różnych innych zjawisk w sieci (np. moc szczytowa, itp.), ale to długa historia i napisano o tym niejedną książkę , więc zapraszam jak pisałem do GOOGLE.

    Tu podaję linki do przykładowych instrukcji:
    http://www.apator.com.pl/Folder.2006-01-26.52...2006-05-24.6021/Folder.2006-05-24.6033/c8.pdf

    http://www.fif.com.pl/pobieranie/le-01_karta.pdf

  • #6 09 Lis 2008 21:41
    Elektryk_ry
    Poziom 7  

    Witam licznik energi elektrycznej powinien podłączyć elektryk ze względu kwalifikacji i ze względu przepisów.pozdro

  • #7 09 Lis 2008 23:49
    Łukasz-O
    Moderator Elektrycy

    Elektryk_ry napisał:
    Witam licznik energi elektrycznej powinien podłączyć elektryk ze względu kwalifikacji i ze względu przepisów.pozdro


    Długo nad tym myślałeś? Szkoda, że nie przeczytałeś co napisali Arturo2005 i wiesde

  • #8 07 Gru 2008 23:49
    706174
    Usunięty  
  • #9 08 Gru 2008 00:08
    Łukasz-O
    Moderator Elektrycy

    kalgonmalutki napisał:

    Mam takie pytanie ostatnio widziałem zabezpieczenie podlicznikowe zrealizowane na bezpieczniku typu S 16A o charakterystyce wyzwalania C
    natomiast w domu (wewnętrzna skrzynka rozdzielcza ) były S-ki również 16A tyle ze o charakterystyce B

    zrobienie zwarcia w domu skutkowało wywaleniem wszystkich bezpieczników tzn.tych w domu i w przyłączu kablowym
    instalacja ponadto przeszła odbiór i pomiary czy jest to normalne !!!


    Tak, jest to normalne.

    kalgonmalutki napisał:

    Jak dla mnie jest to bardzo nie praktyczne i nie udolne wykonanie przez elektryka co wy na ten temat sądzicie


    A mi się wydaje, że winą był okrojony budżet na inwestycje ( wyłączniki selektywne są bardzo drogie ) lub niedopatrzenie projektanta - jeśli takowy był ;)

  • #10 08 Gru 2008 17:08
    706174
    Usunięty  
  • #11 09 Gru 2008 22:15
    Enpro
    Poziom 21  

    Jeśli jest to licznik do rozliczenia się z ZE to licznik zakłada wyłącznie monter ZE gdyż to nalezy do ZE i oni odpowiadają za legalizacje licznika a tym bardziej jeśli jest to podpięte do wlz wiec czegoś tu ie rozumię czy jest to podlicznik czy licznik bo jesli jest to licznik i wpiełeś do wlz to jest to nielegalne i kradzież ,wiec jesli sam go zakładałeś to chyba jakopodlicznik juz za pomiarem ze strony ZE to wszystko będzie OK.

  • #12 09 Gru 2008 22:28
    grzeko1
    Poziom 21  

    Witam.
    Wszystko zależy od impedancji pętli zwarcia, jeśli jest
    ona na tyle mała, że prąd zwarcia jest większy niż
    prąd wyłączalny S-ki o charakterystyce C to tak się będzie działo.

  • #13 10 Gru 2008 14:31
    706174
    Usunięty  
  • #14 10 Gru 2008 15:38
    zbyszek_
    Poziom 26  

    I to był taki problem narysować i opisac a potem zapytać .Po co te śmieci tu wkładasz.Jak pytasz to dokładne ze szczegółami a nie potem uzupełniasz .Bo to tak? tem zmienił ? a teraz jest Tak ? i tylko głupi opis, który tak prawdę nic nie mówi .Czy to jest S 193 B16, czy S 193C16 . czy nawet S 193 D16 to nie maż takiego znaczenia wilkiego, Przy zwarciu każdy z nich zadziała i to jest prawidło. Zacezpieczenia o tych charakter. maja zastosowanie w zalezności od prądu rozruchu. A w twoim układzie / W BLOKU MIESZKALNYM/ nic to nie daje. Zwarcie to zwarcie i musi wybić. B C czy D to stosuję sie tak na chłopski rozum w zależności od prądu rozruchu np. sinik PANIATNO.Pozdro

  • #15 10 Gru 2008 15:46
    wOjasmen
    Poziom 13  

    Zamiast C16 założył bym C20 tak żeby, w przypadku zwarcia wybiło bezpiecznik zawsze w domu, a nie na klatce schodowej. Wewnatrz mieszkania możne być wspomniane B16. Pozdr

  • #16 10 Gru 2008 16:01
    zbyszek_
    Poziom 26  

    Czy to B, c, d 20m jak zwarcie to każdy wywali.Pozdro

  • #17 10 Gru 2008 16:04
    wOjasmen
    Poziom 13  

    Tak Zbyszku, ale wywali 16 w mieszkaniu , a na klatce 20 zostanie nietknięta

  • #18 10 Gru 2008 16:46
    zbyszek_
    Poziom 26  

    kol. wOjasmen 16 to nie 20 .Jak myślisz która ma wcześniej wywalić??? Ja myśle i no naprwdę sie zastanawiam ale powinin naprawdę zadziałac ten 1-wszy czyli 16.Po to własnie jest ta selekcja abys nie latał do elektrowni. Tylko , Tylko ja podejżewam że u ciebie jest cos innego, masz 1 gł licznik i 2 podlicznik ale jest okr zimowy i ktos pobiera znaczna moc , zabezpieczenie działa i prawidłowo nie ma zwarcia a jest przeciążnie, a to już inna para kaloszy niestety. Tak to mi się wydaje, więc prosze dokładnie opisac problem im więcej danych w równaniu tym szybciej się go rozwiązuje.Pozdro

  • #19 10 Gru 2008 20:22
    706174
    Usunięty  
  • #20 10 Gru 2008 20:31
    Łukasz-O
    Moderator Elektrycy

    kalgonmalutki napisał:

    sytuacja jest taka ze gdy zostanie zrobione zwarcie w budynku
    zwarcie to powstaje na obwodzie gniazd które zabezpieczone jest bezpiecznikiem S 193 B16A

    to wywala bezpieczniki w wewnętrznej tablicy rozdzielczej(czyli ten B16A) jak i wywala ten w przyłączu (czyli C16A)

    natomiast powinno wywalić tylko ten w wewnętrznej tablicy rozdzielczej


    Już Ci przecież pisałem i nie tylko ja, że taka sytuacja jest normalna przy tego rodzaju zabezpieczeniach.

    kalgonmalutki napisał:

    natomiast dziś wypieprzyłem te S-ki wstawiłem bezpieczniki topikowe 16A i jest tak jak powinno być


    Czy bezpieczniki które "wypieprzyłeś" były przed licznikiem ZE :?:

  • #21 10 Gru 2008 20:38
    706174
    Usunięty  
  • #22 10 Gru 2008 21:12
    Łukasz-O
    Moderator Elektrycy

    kalgonmalutki napisał:


    nie bezpieczniki które wymieniłem były za licznikiem

    przed licznikiem mam
    tzw BM-y (40A) bezpiecznik mocy


    No to pół biedy - już myślałem, że pozrywałeś plomby ;)

  • #23 10 Gru 2008 23:12
    706174
    Usunięty  
  • #24 10 Gru 2008 23:37
    zbyszek_
    Poziom 26  

    Kol. kalgonmalutki i tu sie własnie mylisz
    napisałeś
    kolego Zbyszek twoja wypowiedz ze przy zwarciu każdy bezpiecznik wywali czy C 16A czy B16A czy nawet D16A jest błędna w tablicy wewnętrznej może sobie wywalać (nawet ma ) ale nie zabezpieczenie pod licznikowe za każdym razem przy byle zwarciu
    sam napisałeś o stopniowaniu bezpieczników!!! a instalacja powinna działać tak ze zabezpieczenia najpierw powinny zareagować w tablicy rozdzielczej w budynku a te zabezpieczenie pod licznikowe ma działać również ale w pewnych warunkach(np.ma chronić licznik przed przekroczeniem dopuszczalnego ciągłego poboru prądu) a nie żeby za każdym razem latać na dwór do przyłącza bo suszarka zwarcie zrobiła .
    Musisz roróżnić stopniowanie niestety od 16 w górkę to 20,25,30,(32),(35),40 etc. A zwarcie właśnie w twojej susareczce to niestety każdy B,C,D 16 wywali bo on od tego własnie jest.Dokładnie poczytaj co i jak kto pisze ,przeanalizuj i wyciagnij wnioski, albo jak zalecałem krótko i na temat bo cos ci sie naprawde w głowie zakręciło i nie odróżniasz pewnych rzeczy lub je po prostu myslisz. Pozdro.

    Dodano po 5 [minuty]:

    VIKTORIA dostaniesz kiedyś Nobla.Tylko zobaczymy jak znowu włączysz susareczkę to gdzie i komu wybije HAHAHAHAHAHAHA Lub kogo UBIJE.Pozdro

  • #25 10 Gru 2008 23:38
    karapaka
    Poziom 14  

    a wiec tak: masz napewno przewód zasilajacy w domyu czyli twój WLZ rozumiem ze masz zakontraktowana jedna faze czyli patrzac od góry na licznik masz 4 zaciski pierwszy z lewej to L przychodzace do licznika 2 z lewej to L odchodzące 3 to N przychodzące a 4 to N odchodzące. Pamietaj zeby wyłączyc zasilanie tego WLZ.

  • #26 10 Gru 2008 23:48
    marian_em
    Poziom 25  

    wOjasmen napisał:
    Tak Zbyszku, ale wywali 16 w mieszkaniu , a na klatce 20 zostanie nietknięta
    Jesli na eskach b16 i c20 uzyskasz selektywnosc to petla zwarcia musi wychodzic bardzo piekna...

  • #27 11 Gru 2008 00:03
    zbyszek_
    Poziom 26  

    KOl.kalgonmalutk WIDZĘ ŻE SOBIE ROBISZ ŻARTY WIĘC ZMIEŃ FOR DLA ŚMIESZNYCH I NIE ZABIERAJ POWAŻNYM LUDZĄ CZASU. Zaczołes od mieszkanka w BLOCZKU a teraz jestes juz w szeregowcach i to jeszcze nie zamieszkałych / lub opustoszałych po wyjściu wijaków CCCP /
    To twój post:
    Witam mam prośbę czy może mi ktoś podpowiedzieć jak podłączyć licznik energii elektrycznej jednofazowy,czy liczniki innych producentów podłącza się każdy inaczej czy jest to ujednolicone i o czym trzeba pamiętac podczas podłączanie takiego licznika czy licznik może podłaczyć elektryk z uprawnieniami czy musi to być elektryk zakładu energetycznego mówie tu o liczniku w mieszkaniu w bloku licznik ten ma mieć swoje miejsce na klatce w szybie w którym ułożone są przewody wlz
    Więcbyć choc troszeczke powaga.Pozdro

  • #28 11 Gru 2008 20:54
    706174
    Usunięty  
  • #29 12 Gru 2008 20:29
    zbyszek_
    Poziom 26  

    Super ty nie jesteś śmieszny, a wiesz mnie naprawdę jest ciężko obrazić.Spoko i jest oki .Pozdro

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty