X

[ A6 C6 ] kasowanie inspekcji AUDI - wątpliwości

29 Oct 2008 10:15 MAmarcinklis
  • #1 29 Oct 2008 10:15
    marcinklis
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Dokonałem sobie ostatnio przeglądu okresowego z wymianą sosów, filtrów i takich tam innych.

    Po takiej operacji dobrze jest dokonać kasowania inspekcji, coby mieć jasność kiedy zrobić to następny raz.

    Podłączyłem skaner dokonałem korekt sterownika 017 w następujący sposób i kolejność:

    kanał 02 - 0 "service reminder"
    kanał 45 - 2 "oil quality"
    kanał 42 - 150 "Minimum Mileage to Service"
    kanał 43 - 300 "Maximum Mileage to Service"
    kanał 49 - 730 "Minimum Time to Service"
    kanał 44 - 730 "Maximum Time to Service"

    wartości kanałów 40 i 41 (Mileage, Time since Service)
    ustawiły się na 0 co jest logiczne więc zostawiłem bz.

    Sprawdziłem po każdej adaptacji czy wartość została przyjęta i po pozytywnym wyniku takiej próby przystępowałem do adaptacji kolejnego kanału.
    Po zakończeniu pracy wskaźnik service przestał się świecić i wszystko wygląda ok ale brak na MMI informacji o przebiegu i czasie kolejnego serwisu - jest tylko informacja że dane potrzebne do wyświetlenia tych informacji są jeszcze niedostępne.

    Brzmi to w następujący sposób: "The required data for the service interval display are not yet available"

    Próbowałem też ustawieniem na "nie longlife" i jest to samo.


    Pytanie czy jest to kwestia przejechania klilku (nastu, dziesieciu) kilometrów czy coś uczyniłem nie halo.
  • #2 29 Oct 2008 12:54
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Helpful post? (0)
    Tak, trzeba przejechać trochę kilometrów, nawet kilkaset.
    Tylko gdzie wlewa się sosy do samochodu?
  • #3 29 Oct 2008 13:50
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przepraszam bardzo serdecznie kolegę za użycie kolokwializmów w mojej wypowiedzi.
    Pisząc "sosy" miałem na myśli płyny eksploatacyjne takie jak olej silnikowy, płyn hamulcowy, olej do hydraulicznego wspomagania kierownicy czy wreszcie płyn do spryskiwacza (oczywiście zimowy - gdyż zima za pasem)

    Z tego miejsca również pragnę koledze serdecznie podziękować za lakoniczną ale jakże cenną odpowiedź.

    :wink:

    pozdrawiam
  • #4 29 Oct 2008 14:06
    krecik2003
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Proponuje zaczac od przeczytania tego:
    http://www.vag-com.pl/kasowanie_inspekcji_serwisowej_audi.htm
    i zrobic jak napisane. Proponuje rowniez przed przystapieniem do nastepnych czynnosci serwisowych przy pomocy oprogramowania vag-com nabyc troche wiedzy zeby nie zrobic sobie kuku.
  • #5 29 Oct 2008 16:22
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Informacje na tej stronie są niepełne i zawierają błędy.
    Brak tam na przykład informacji o odpowiedniej kolejności programowania kanałów przy zmianie ich wartości jak również błędnie jest podany sposób kodowania dla kanałów 42 i 43.

    Zastanawiam się skąd u kolegi taki mentorski ton.
    Moje pytanie sugeruje chyba, że coś tam na ten temat wiem. Jeżeli nie chce kolega odpowiedzieć na pytanie lub zwyczajnie nie zna na nie odpowiedzi nie ma problemu.

    dzięki
  • #6 29 Oct 2008 16:53
    krecik2003
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    błędnie jest podany sposób kodowania dla kanałów 42 i 43

    No wlasnie nie! To Ty masz blad a madrzysz sie jakbys wszystkie rozumy zjadl. Wydrukuj kartke, idz do auta, wlacz kompa, 5 minut roboty i napisz pozniej na forum ze dziekujesz.
  • #7 29 Oct 2008 18:05
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Łaaa aleś się zacietrzewił.

    Moje dane dotyczące sposobu adaptacji kanałów 42 i 43 pochodzą z :
    Ross-tech - "Increments: 1 = 100 km/mi"
    openobd.org - Die Angabe erfolgt in 100km (150x100=15.000km)

    Quote:
    Wydrukuj kartke, idz do auta, wlacz kompa, 5 minut roboty i napisz pozniej na forum ze dziekujesz.


    Kartkę mam w samochodzie ale stwierdziłem że skoro dwóch poważnych prawi inaczej znaczy tamci mają racje.

    Wstawie wartości dla 1=1000km (choć już raz wstawiałem) i zobaczę. Może cza będzie przeprosić.
  • #8 29 Oct 2008 18:25
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Wg. ADAKO żle zaprogramowany przez ciebie kanał 42i43, a może podaj swają procedure i skąd ją zaczerpłeś.
  • #9 29 Oct 2008 18:35
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Procedura którą stosowałem wygląda tak samo jak ta z ADAKO lecz wg. Ross-Tech i openobd.org należy zachować kolejność programowania kanałów 45 > 42 > 43 > 49 > 44 > 40 > 41 > 46 > 47 > 48 i co najważniejsze jak napisałem w poprzednim poście oba te źródła podają że dla kanałów 42 i 43 mnożnik wynosi 100 a nie jak wg ADAKO 1000 km.

    zgłupiałem


    EDIT:

    Wstawiłem wartości wg. ADAKO i jest to samo
  • #10 29 Oct 2008 19:02
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A próbowałeś pojeżdzić?.
  • #11 30 Oct 2008 09:14
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeżdżę ...... i nic
  • #12 30 Oct 2008 09:30
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A sprawdzileś czy niema zapisanych błędów?. Jeśli są niewykasowane to nic nie zrobisz.
  • #13 30 Oct 2008 09:39
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Błędów niestety nie ma :(
    Być może rzeczywiście trzeba trochę więcej pojeździć. Problem polega na tym że nie mam pewności jaki przyjąć mnożnik dla kanałów 42 i 43.
    Jakbym miał pewność ustawiłbym jak trzeba i spokojnie jeździł i zobaczył co z tego wyniknie.

    M.
  • #14 30 Oct 2008 10:06
    krecik2003
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    Kanal 49 po co ruszales? Wstaw stara wartosc.
    Najlepiej przegladnij wszystkie kanaly po kolei jeszcze raz zgodnie z tym co podane w moim linku

    Jeszcze jedno tutaj:
    http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3138
    na dole jest tabelka co jak ustawic w zaleznosci od motoru, najprawdopodobniej bedzie zle ustawione kodowanie w kanale 45
  • #15 30 Oct 2008 10:37
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Nie ruszałem.
    Sekwencje podałem w całości gwoli ścisłości.
    Zmieniałem lub weryfikowałem tylko to o czym napisałem w pierwszym poście. kanał 49 miał wartość 730 odpowiednią dla longlife więc został.

    marcinklis wrote:
    Podłączyłem skaner dokonałem korekt sterownika 017 w następujący sposób i kolejność:

    kanał 02 - 0 "service reminder"
    kanał 45 - 2 "oil quality"
    kanał 42 - 150 "Minimum Mileage to Service"
    kanał 43 - 300 "Maximum Mileage to Service"
    kanał 49 - 730 "Minimum Time to Service"
    kanał 44 - 730 "Maximum Time to Service"

    wartości kanałów 40 i 41 (Mileage, Time since Service)
    ustawiły się na 0 co jest logiczne więc zostawiłem bz.



    Na mnożnikach z Twojego linka - ADAKO (1=1000km) reakcja samochodu jest taka sama - service znika ale brak wartości przebiegu i czasu do następnego serwisu na MMI.

    M.

    EDIT:

    Quote:
    Jeszcze jedno tutaj:
    http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3138
    na dole jest tabelka co jak ustawic w zaleznosci od motoru, najprawdopodobniej bedzie zle ustawione kodowanie w kanale 45


    Tabelka wygląda zachęcająco lecz niestety w kanale 45 po wprowadzeniu wartości 4 (jakby wynikało z mojego silnika) i tak wartość ustawia się na 2 - czyli LL ogólnie - możliwe nastawy (fizycznie) to 1 lub 2. Z resztą w oryginale była wartość 2.

    na MMI dalej to samo
  • #16 30 Oct 2008 11:20
    krecik2003
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    Kanal 45 wartosci:
    1 - zwykly olej
    2 - long life benzyna
    3 - long life diesel 6 cylindrowy
    4 - long life diesel 3/4 cylindry

    Czyli idac za ciosem (diesel 3/4cyl) powinienes miec (wg tej tabelki):
    42: 00015
    43: 00050
    44: 00730
    45: 4

    Moze tak sprobuj. A co na to mowia na forum audi (audiklub)
  • #17 30 Oct 2008 12:04
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    Który rok produkcji tego Audi?
  • #18 30 Oct 2008 12:36
    marcinklis
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (-1)
    krecik2003 wrote:
    Kanal 45 wartosci:
    1 - zwykly olej
    2 - long life benzyna
    3 - long life diesel 6 cylindrowy
    4 - long life diesel 3/4 cylindry

    Czyli idac za ciosem (diesel 3/4cyl) powinienes miec (wg tej tabelki):
    42: 00015
    43: 00050
    44: 00730
    45: 4

    Moze tak sprobuj. A co na to mowia na forum audi (audiklub)


    Po kolei:

    42 "15" ok.
    43 "50" jakieś herezje - wymiana oleju w 2.0 TDi BLB co 15 lub 30 tyś
    44 "730" ok
    45 "4" nie przyjmuje - jak napisałem wcześniej tylko 1 i 2

    Na forum audi chyba chłopaki zaniemówili - coś napisali ale nie pomocne.

    Ładna pogoda więc chyba mnie oświeciło :idea:
    W związku z tym że pojawienie się wskazań do następnego serwisu następować może po pewnym przebiegu - nawet bardzo długim uczyniłem tak:

    w kanale 040 "przebieg od ostatniego serwisu" wstawiłem wartość niewiele mniejszą do wartości na kanale 42 i 43 (czyli tak jakby samochód dobiegał do wymiany oleju) i pokazały się wskazania tak jak powinny.

    Reasumując:

    kanał 02 - 0
    kanał 45 - 1 - zmieniłem na ustawienia dla normalnego oleju (i tak zamierzałem zmieniać olej co 15 tyś)
    kanał 42 i 43 150 (więc mnożnik jednak wynosi 100 a nie 1000km - co po głębszej analizie jest logiczne ponieważ dokładność wskazań wskaźnika serwisu wynosi 100km)
    49 i 44 360 dla normalnego oleju
    40 - wstawiłem 6 - ponieważ przejechałem 600 km od wymiany oleju (wskażnik serwisowy pokazuje 14400km do następnego serwisu :D )
    41 - wstawiłem 5 - bo pięć dni temu dokonałem zmiany oleju (wskażnik podaje 360 dni do serwisu)

    Mam nadzieje że wartości będą spadać w miarę pokonywanych kilometrów :|

    trans-serwis wrote:
    Który rok produkcji tego Audi?


    jest to 4f avant 2.0TDi BLB rocznikowo 05 modelowo 06
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products