X
  • #1 31 Oct 2008 22:57
    kucyk71
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Witam!
    Mam problem z skrzynią auto. w Megane Scenic przy zimnym silniku po ruszeniu następuje szarpnięcie na 3 biegu i zapala się kontrolka "skrzynia auto", przy ciepłym silniku problemu nie ma!
    Co to może być i co dokładnie oznacza ta kontrolka?
    Pozdrawiam.
  • #2 31 Oct 2008 23:01
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (+1)
    Kontrolka oznacza usterke, zdiagnozuj swoje auto testerem i napisz o efektach.
  • #3 31 Oct 2008 23:02
    tomek2469
    Level 11  
    Helpful post? (+3)
    sa dwa typy skrzyni ad4 i dp0, w obu wymienia sie olej , ale filtr tylko w ad4, olej wymienia sie co 30 000 km, nie napisałes nawet rocznika auta,zaczął bym od wymiany oleju i filtra, oczywiscie olej zgodny ze specyfikacją renault, i podpiecia pod tester skrzynie robi super walizka XR25
  • #4 31 Oct 2008 23:13
    kucyk71
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    autko niedawno kupiłem rocznik 1999 ma przejechanie 69000 o wymianie oleju nic mi nie wiadomo
  • #5 02 Nov 2008 23:28
    tomek2469
    Level 11  
    Helpful post? (-2)
    69000 to on miał w 2001:D
  • #6 27 Nov 2008 11:17
    lottmenek
    Level 2  
    Helpful post? (+4)
    Witam!
    Ja też mam ten sam problem z skrzynią DP0.
    Przy zimnym silniku przy prędkości 100-120 szarpneło mi na 3 bieg zapaliła się kontrolka automtu i kiedy zaczałęm przyspieszać skrzynia nie zmieniała biegu.
    Po zwolniu skrzynia zredukowała w dół biegi, po wyłaczeniu stacyjiki i ponownym załączeniu bład kontroli znikł.
    Proszę niech ktoś pomożę ?
    Na razie umówiłem się na wymiane oleju.. a czy filtr też sie wymienia w tym typie skrzyni DP0?
    pozdrawiam:|
  • #7 01 Dec 2009 10:00
    hellus666
    Level 1  
    Helpful post? (+2)
    Panowie miałem ten sam problem wymiana oleju nic nie daje ( tz. problem zapalającej się lampki nie zniknie) oczywiście olejek powinno się wymieniać co 30 tyś.
    Poczytajcie sobie na stronie www.automaty.pl jak prawidłowo użytkować automaty
    jeśli to nie pomoże a na 85 % nie :) ( cóż życie jest okrutne ) to czeka was wymiana tz. modulatorów ( elektrozaworów) ciśnienia oleju koszt wymiany w serwisie od 1500-1650 pln. ewentualnie samemu sobie zamówić części na allegro potrzebujecie uszczelkę miski koszt ok 30 zł, modulatory szt 2 każdy 300 zł, oraz olej ok 120-150 zł. Polecam zakup części w firmie "midparts" pełen profesjonalizm + robocizna u Rajmunda 400 zł ;) jak chcecie dam namiar.
    pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    Co do filtra oleju to w skrzyni DP0 przy wymianie oleju nie da się wymienić filtra jest on wymienialny tylko w momencie rozebrania skrzyni.
  • #8 11 Feb 2010 18:43
    oidakra
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Koledzy a wiecie jak w scenicu 1.9 DTI AUTOMAT wymienić olej w skrzyni?
    Gdzie jest wlew i gdzie upust?
    Bardzo proszę o pomoc.
  • #9 15 Feb 2010 18:17
    DanteMustDie
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Nie znam tej skrzyni ale jak jest bagnet to lejesz przez bagnet i sprawdzasa stan, jak nie to w misce jest specjalna sroba, wlew jest gdzies na boku skrzyni, na zgaszonym silniku odkrecasz srobe w misce i wlewasz olej az zacznie kapac z miski po czym odpalasz silnik wrzucasz na (P) i ponownie dolewasz az zacznie ciec z miski. Jak robisz to pierwszy raz to lepiej udaj sie do mechanika ;)
  • #10 15 Feb 2010 23:21
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (+3)
    Ludzie z całym szacunkiem, ale niektóre wpisy to nie jest chęć niesienia potrzebującym pomocy, tylko "głupie " wpisy nie wnoszące nic konkretnego tylko jak śmiem twierdzić chęć zdobycia paru punktów. No cóż gdzie jest MODERATOR.

    A teraz do Kucyk71 i innych mających problem ze skrzynią DP0.
    Zapalenie się kontrolki ASB to przejście skrzyni w tryb awaryjny ( serwisowy ) i w tym konkretnym przypadku jazda tylko i wyłącznie na 3 biegu. Bieg awaryjny służy do zjechania do najbliższego serwisu, parkingu, domu. NA TYM BIEGU NIE WOLNO JEŹDZIĆ BO SKRZYNIA ULEGNIE ZNISZCZENIU ( spaleniu tarczek ). Skoro po zatrzymaniu samochodu i ponownym uruchomieniu silnika kontrolka gaśnie to :
    1. uszkodzone są elektrozawory modulacji ciśnienia i/lub spięcia sprzęgła lockup
    2. uszkodzony czujnik ciśnienia oleju ASB ( nazywany również modulatorem zewnętrznym )
    3. Uszkodzony czujnik prędkości wyjściowej skrzyni ( raczej bardzo rzadkie przypadki )
    Przy wymianie elektrozaworów należy wymienić olej. Po wymianie tego wszystkiego należy podłączyć komputer serwisowy i wykonać adaptację oraz wykasować przebieg oleju.
    Olej tylko i wyłącznie syntetyczny zgodny z normą RENAULT MATIC G3 synt ( to samo co ELF MATIC G3 synt ). Osobiście stosuje olej oryginalny do samochodów marki Chrysler ( posiada dokładnie te same specyfikacje i atesty ).
    Do OIDAKRA : Korek spustowy oleju ASB znajduje się na dole skrzyni ( klucz - o ile teraz dobrze pamiętam 21 lub 22 ). Korek ten wygląda jak taka podwójna śruba ( jedna na klucz 18 druga jw. ) Wykręca się tą większą. Olej nalewamy przez śrubę w górnej części skrzyni ( obok linki zmiany biegów jest śruba na klucz "kwadrat" ). Nalewamy ok 3,5 - 4 litrów i odpalamy samochód. Rozgrzewamy go do temp. ok 35-40 stopni Wrzucamy "N" i odkręcamy na dole tą śrubę na mniejszy klucz. dolewamy olej aż zacznie z tej śruby cieknąć olej. Zakręcamy i dolewamy ok 150-200 ml.
    Filtra oleju w skrzyni DP0 NIE WYMIENIA SIĘ PODCZAS WYMIANY OLEJU.
    To chyba obszerne wytłumaczenie procedury wymiany oleju i ewentualnie naprawy uszkodzenia ( tego konkretnego ) swojej skrzyni biegów.
  • #11 21 Mar 2010 19:44
    STATYW
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    witam zlokalizowałem ten czujnik ale za cholere nie moge namierzyć tej spinki gdzie ona się znajduje i wogulę
    tej wtyczki z kablami nie moge zdjąć...
  • #12 06 Dec 2010 16:26
    kruszka80
    Level 2  
    Helpful post? (+2)
    Witam, kupiłam scenica 98r 2l z uszkodzoną skrzynią biegów, auto po uruchomieniu powoli sunie do przodu i do tyłu ale to tylko tyle. Chciałabym wymienić eletrozawory modulacji ciśnienia ale niebardzo wiem gdzie się znajdują, może ktoś wie gdzie ich szukać i jak wygląda wymiania, o jakiś schemacik nawet nie śmiem prosić;p. A może macie inne pomysły, co za cholera może być z tą skrzynią dodam że to DP0 jak w temacie.
  • #13 05 Feb 2011 00:11
    86mila
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Czy udało się naprawić błąd? U mnie również pojawia się stan awaryjny po 3 biegu.
  • #14 18 Feb 2011 21:45
    racuszek92
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Dostałam w "spadku" autko tj Renault Megane z 1996 r z automatyczna skrzynia. Samochód stał rok u wlsaciciela bo nie chciało m u sie naparawić ale ponoć koszt nie jest taki wielki(raz był u mnie znajomy mechanik ale pow. ze automatami sie nie zajmuje....)
    Problem jest taki,że nim przeżuci z 1 na 2 to dośc długo to trwa. Reszta biegów wchodzi normalnie... Myślicie ze to skrzynia?
    Dodam,że własciciel raz ładował akumulator bez odłączenia go od samochodu a podobno w takich autach tj z duża ilościa elektroniki tak się nie robi;p

    I wiem powinnam jechać do jakiegoś wspaniałego mechanika ale jak ma sprawdzać wszystko to zbankrutuje i może lepiej od razu się pozbyć tego samochodu..
    A szkoda bo ma dobry silnik i sporo bajerów a kobietom się to podoba;p
    Jeśli ktoś mógłby mi coś doradzić była bym wdzięczna;)
    Pozdrawiam;)
  • #15 18 Feb 2011 23:54
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Renault megane z roku 1996 to raczej ma skrzynie typu AD4 a nie DP0. Jest to bardzo duża różnica w pracy skrzyni, jej naprawą i diagnostyką. Ważne tutaj było by ustalenie dokładnie typu skrzyni ( chociaż sądzę że mam racje ) a wówczas jak nie ja to na pewno któryś z kolegów forumowiczów będzie mógł udzielić jakieś konkretnej pomocy i porady.
  • #16 19 Feb 2011 12:59
    racuszek92
    Level 7  
    Helpful post? (+2)
    Taaaak mam w niej Ad4 ;)
  • #17 19 Feb 2011 21:12
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Skoro jest to skrzynia AD4 to ważna jest jeszcze parę informacji. Czy szarpnięcie to jest wyczuwalne i na zimnej i rozgrzanej skrzyni oraz czy podczas przełączania biegów 1-2 obroty idą w górę i po szarpnięciu spadają czy tego zjawiska nie ma. Proszę na te pytania odpowiedzieć a wówczas będę wiedział jak mogę pomóc.
  • #18 20 Feb 2011 20:47
    racuszek92
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    I na zimnej i na ciepłej tak jest.
    A z obrotami jest tak jak Pan napisał;)
    Ponoszą się i potem spadają po zmianie biegu;)
  • #19 20 Feb 2011 23:39
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    w takim razie są dwie możliwości :
    1. przytarte tłoczki w sterowniku ASB. należało by to wyjąć umyć i przepolerować, wymienić olej oraz filtr oleju.
    2. jest nieszczelność na sprzęgle K2

    niestety skrzynia do naprawy przez kogoś kto ma o ty pojęcie.
  • #20 21 Feb 2011 12:12
    racuszek92
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    A koszt takich napraw mniej wiecej ile może wyniesć?

    Bo rozumiem ,że nie jest to sama skrzynia sama w sobie popsuta.

    może bardziej opłaca się sprzedać bez naprawy a po niższej cenie?
  • #21 21 Feb 2011 13:16
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Niestety jest to awaria skrzyni. Czy to płyty sterującej czy sprzęgła to koszty od 1000 zł do 2400 zł. Proszę tylko pamiętać że podaje tutaj koszty naprawy u mnie w szczecinie a ile to będzie kosztowało w polsce tego już nie wiem.
  • #22 21 Feb 2011 14:48
    racuszek92
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    No to dostałam mały kłopot w spadku;p

    Dziękuję za informacje i pozdrawiam;)
  • #23 03 May 2011 09:58
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    nie koniecznie w tych skrzyniach jest problem z elektrozaworami lock up głównego cisnienia ostatnio w 10 samochodach które przyjechały do warsztatu to był ten problem a skrzynia to nie ad4 jak piszecietylko al4 i dp0

    jeżeli twoje auto rano na zimnym po przejechaniu 2 km wchodzi w tryb awaryjny, a po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika jest wszystko ok to, masz na 99.9 procent uszkodzone elektrozawory głównego ciśnienia lock up ,częsta jazda w taki sposób zabije skrzynie .możliwość wymiany w warsztacie w Grójcu gdzie pracuje lub w weekend okolice Końskich czas naprawy 6 godzin nawet na poczekaniu .ZAWSZE SIĘ WYMIENIA PARAMI 2 SZTUKI .nie lekceważ tej przyczyny gdyż koszty wymiany tarczek i taśm hamujących wiążą się z całkowitym remont
  • #24 05 May 2011 01:10
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    kolego piotrek_ir4. Czy widziałeś gdzieś by racuszek92 napisała że skrzynia wchodzi w tryb awaryjny??? Ja nie. Po drugie jak sam możesz przeczytać na początku swoich postów dla tej Pani poprosiłem o podanie typu skrzyni biegów. Skoro Pani ( klient ) pisze że ma skrzynie AD4 to nie dyskutuję z Nią tylko opisuję możliwości tego konkretnego przypadku. Ponadto w megankach do roku 97 skrzynia typu DP0 to rzadkość. I jeszcze jedno : napisałem tej Pani że koszty od 1000 zł. Weźmy teraz założenie że jednak jest to skrzynia DP0. Cena dwóch elektrozaworów to prawie 800 zł plus Twoja robocizna na pewno ponad 200 zł. W takim razie nie pisz Pani że " nie koniecznie wzięła sobie problem " skoro sama stwierdza że są to dla niej za duże koszty.
  • #25 05 May 2011 07:55
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    koszt to 540 za dwa a ja pisałem do tylko tego przypadku bo w tych skrzyniach te elektrozawory to zmora.Po moim poście miałem chyba z 10 tel 5 z nich to elektrozawory.
  • #26 05 May 2011 23:43
    automix
    Level 19  
    Helpful post? (+2)
    No właśnie kolego nie pisałeś konkretnie o tym przypadku. Skrzynia AD4 ( a taką Pani ma zamontowaną w swoim samochodzie ) jest skrzynią bez lock-up i posiada całkiem inny sterownik skrzyni. W tych skrzyniach nie mam możliwości ( według procedur naprawy - ale Polak potrafi ) wymiany pojedynczych elektrozaworów. Występują jako komplet za prawie 1900 zł
    Wracając teraz do skrzyni DP0 to nie wiem skąd bierzesz te elektrozawory tak tanio. no ale cóż każdy ma swoich dostawców i swoje możliwości. Ja osobiście muszę zapłacić za taki elektrozawór 360 zł za sztukę co daje razem 740 zł części plus olej ( a do tej skrzyni tylko i wyłącznie renault matic D3 syn ) plus robota to trochę wychodzi.
    Ponadto jeśli mogę : Uważaj z tymi wymianami elektrozaworów bo można się na tym przejechać. Po każdej takiej wymianie należy przeprogramować komputer ASB.
  • #27 06 May 2011 21:15
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    witam można je rozszczepiać AD4, a odnośnie elektrozaworów DPO I AL4 TO KOSZT 270 ORYGINALNE .
  • #28 12 May 2011 09:23
    airbag
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    W Scenicu z 2001r 16. 16v skrzynia DP0 po wymianie oleju nie wchodzą biegi.
    Olej wymieniony metodą garażową elfmatic g3. Niestety zwykły - nie elfmatic G3 synt. Czy olej może być powodem niezapinania biegów?
    Za wszystkie podpowiedzi dziękuję, ewentualne słowa krytyki bez konkretów proszę zachować dla siebie - to dział dla początkujących.
  • #29 12 May 2011 09:46
    piotrek_ir4
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (+2)
    proszę opisać wymianę jak to robiliście ?może być to przyczyną
  • #30 12 May 2011 10:13
    airbag
    Level 12  
    Helpful post? (-2)
    Po zlaniu starego oleju, podwójną śrubą spustową w misce skrzyni biegów odkręciłem na górze skrzyni śrubę znajdującą się przed linką zmiany biegów- torx bodaj 40 lub 45 śruba zakończona trzpieniem który wchodził w wodzik wewnątrz skrzyni biegów ten wodzik uciekł mi i wrócił na miejsce dopiero po kilkukrotnej zmianie położenia lewarka. Lewarek pracował bez oporu i nie miał wyraźnie zaznaczonych biegów. wlałem około 3,5- 4l oleju, zakreciłem śrubę torx i uruchomiłem silnik- skrzynia w położeniu "N". Sprawdziłem stan oleju na zapalonym silniku wewnętrzną śrubą , był spory nadmiar około 0,2 0,3 L. Niestety okazało się że skrzynia nie reaguje na zmiany położeń lewarka. Pewnie coś skopałem bo chciałem zaoszczędzić :)
  Search 4 million + Products
Browse Products