X
  • #1 06 Nov 2008 01:38
    tota1939
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    otóż od pewnego czasu podczas jazdy zapalała mi się pomarańczowa lampka (sygnalizacja błędu)ostatnimi czasy swieci cały czas.W trakcie odczytu uzyskałem następujące sygnalizacje jeden krótki sygnał swietlny mała przerwa pięć sygnałów swietlnych,przerwa następne trzy,przerwa następne 10 sygnałów,koniec,i tak wkółko od nowa.Dodam że odczyt uzyskałem podczas zwarcia pinu 5i6 na złączu serwisowym.Ostatnimi czasy wydaje mi się jakby te auto troszke za dużo paliło,na całym 50l baku przejadę około 530 km jak na mój gust jest to za mało.Bardzo proszę o pomoc w odczytaniu tego błędu oraz naprowadzeniu na ewentualną możliwą usterke,naprawde niewiem od czego zacząć.:|

    Dodano po 17 [minuty]:

    zapomniałem dodać że auto na niskich obrotach strasznie muli i zaczyna przerywać
  • #2 06 Nov 2008 10:18
    pio555
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów
    z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie
    z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie
    dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo


    WYKRYJ TO SAM!
    ...czyli jak domowym sposobem wykryć usterkę w układzie wtryskowym.

    Okazuje się, ze przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym.
    Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik, luźny wtyk, zerwane połączenie, lub zwarcie do masy. Kod usterki jest natychmiast zapamiętany w pamięci urządzenia sterującego. W tym samym czasie zapala się lampka kontrolna (żółta z rysunkiem silnika) w zestawie wskaźników. Jeżeli usterka pojawiła się tylko jednorazowo, to lampka kontrolna nie zapala się po ponownym włączeniu zapłonu, jednak jej kod pozostaje w pamięci. Usunięcie kodu usterki z pamięci następuje po 20 kolejnych prawidłowych uruchomieniach silnika, podczas których dana usterka nie wystąpiła, a także, gdy akumulator pozostawał odłączony przez dłużej niż 10 sek.
    Odczytanie kodu usterki jest sprawą bardzo prostą. Przede wszystkim należy wyłączyć silnik. Nie wolno jednak odłączać akumulatora, ponieważ brak napięcia przez ponad 10 sekund spowoduje wykasowanie pamięci z kodami usterek. Następnie należy zewrzeć odpowiednie styki w złączu diagnostycznym (ALDL - ang. Assembly Line Diagnostic Link). W przypadku Astry i Astry Classic złącze to znajduje się w kabinie, z lewej strony w skrzynce z bezpiecznikami, natomiast w Astrze II gniazdo jest zlokalizowane między dźwigniami: zmiany biegów i hamulca ręcznego (dostęp po podważeniu osłony od strony dźwigni zmiany biegów)
    W zależności od modelu, roku produkcji i typu silnika mogą występować różne wersje tego złącza: 10-pinowe i 16-pinowe. Rozkład wyprowadzeń wraz z oznaczeniami znajduje się na ilustracjach poniżej.

    Złącze diagnostyczne 10-pinowe Złącze diagnostyczne 16-pinowe
    Złącze diagnostyczne
    10-pinowe Złącze diagnostyczne
    16-pinowe


    W celu rozpoczęcia procedury wywoływania kodów usterek należy zewrzeć piny oznaczone na rysunku kolorem czerownym. W zależności od złącza są to piny: A i B w gnieździe 10-pinowym oraz 5 i 6 w gnieździe 16-pinowym.
    Uwaga! Nie wolno zwierać ze sobą innych styków, ponieważ grozi to uszkodzeniem jednostki sterującej.
    Następnie należy włączyć zapłon (ale nie uruchamiać silnika). Kod usterki przekazywany jest przez błyski wcześniej wspomnianej lampki kontrolnej. Kod jest dwucyfrowy, ale jest powtarzany trzykrotnie na wypadek, gdyby ktoś nie zdążył go odczytać.
    Jeden krótki błysk oznacza cyfrę 1, dwa krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekundy - cyfre 2, trzy krótkie błyski w odstępie około 0,5 sekund - cyfrę 3 itd. Między cyframi występuje 1 sekunda przerwy. Po obu cyfrach następują 3 sekundy przerwy i kod jest powtarzany. Potem znowu 3 sekundy i powtórka. Po następnych 3 sekundach pojawia się kolejny kod.
    W pierwszej kolejności zawsze wyświetlany jest kod 12 (jeden krótki błysk, sekunda przerwy, dwa krótkie błyski w odstępie pół sekundy - kod jest oczywiście powtarzany trzykrotnie w odstępach trzech sekund), informujący o rozpoczęciu procedury odczytu pamięci usterek. Jeśli jakieś usterki zostały zapamiętane to są wyświetlane w kolejności rosnącej. Jeśli jednak nie było żadnych usterek to wyświetlany jest ciągle kod 12.
    Po zakończeniu odczytu pamięci usterek należy wyłączyć zapłon i wyjąć drut z gniazda diagnostycznego.

    Znaczenie kodów jest oczywiście zależne od rodzaju układu wtryskowego zastosowanego w danym silniku. Jaki układ jest w Twojej Astrze możesz sprawdzić w dziale Silniki.

    Kod informujący o zbyt niskim napięciu na czujniku może świadczyć o zwarciu do masy, zaś o zbyt wysokim - o przerwie w przewodzie lub styku.
    Układ MULTEC firmy Delco-Remy
    Kod Znaczenie
    12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
    13 Sonda lambda - brak sygnału
    14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
    15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    16 Czujnik spalania stukowego
    17 Wtryskiwacz
    18 System regulacji spalania stukowego
    19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał
    21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
    22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
    24 Czujnik przebytej drogi - brak impulsów
    25 Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
    29 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie
    32 Przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie
    33 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie
    34 Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie
    35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
    41 Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie
    42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL)
    lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
    43 Układ recyrkulacji spalin
    44 Sonda lambda - uboga mieszanka
    45 Sonda lambda - bogata mieszanka
    47 Zawór recyrkulacji spalin
    49 Akumulator - zbyt wysokie napięcie
    51 Uszkodzona pamięć urządzenia sterującego
    52 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt niskie napięcie
    53 Przekaźnik dopływu powietrza dodatkowego - zbyt wysokie napięcie
    61 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie
    62 Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt wysokie napięcie
    63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
    64 Przewód EST-A (1/4) - zbyt niskie napięcie
    69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
    71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
    75 Kontrola momentu obrotowego - zbyt niskie napięcie
    76 Kontrola momentu obrotowego - zbyt wysokie napięcie
    81 Wtryskiwacz - zbyt wysokie napięcie
    93 Moduł sterujący QUAD



    Dla układów Motronic firmy Bosch część kodów jest wspólna, a część różna dla różnych wersji wtrysku.
    Kody wspólne dla układów MOTRONIC M1.5.2 i M2.5
    Kod Znaczenie
    12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
    14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie
    15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
    31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)
    48 Zbyt niskie napięcie zasilania
    49 Zbyt wysokie napięcie zasilania
    52 Stopień wyjściowy lapmki kontrolnej silnika - zbyt wysokie napięcie
    53 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt niskie napięcie
    54 Stopień wyjściowy przekaźnika pompy - zbyt wysokie napięcie
    55 Uszkodzone urządzenie sterujące
    56 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    57 Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    61 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt niskie napięcie
    62 Stopień wyjściowy odpowietrzania zbiornika - zbyt wysokie napięcie
    73 Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie
    74 Przepływomierz powietrza - zbyt wysokie napięcie
    75 Przełącznik biegów - zbyt niskie napięcie
    81-84 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt niskie napięcie
    87 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt niskie napięcie
    88 Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie
    Kody tylko dla M1.5.2
    19 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
    21 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie
    22 Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie
    25 Wtryskiwacze - zbyt wysokie napięcie
    38 Sonda lambda - zbyt niskie napięcie regulacji
    39 Sonda lambda - zbyt wysokie napięcie regulacji
    69 Czujnik temperatury powietrza - zbyt niskie napięcie
    71 Czujnik temperatury powietrza - zbyt wysokie napięcie
    Kody tylko dla M2.5
    13 Sonda lambda - brak sygnału
    16 Czujnik spalania stukowego - brak sygnału
    18 Układ regulacji spalania stukowego - brak sygnału
    25-28 Wtryskiwacze 1-4 - zbyt wysokie napięcie
    44 Sonda lambda - uboga mieszanka
    45 Sonda lambda - bogata mieszanka
    51 Uszkodzona pamięć ROM urządzenia sterującego
    65 Potencjometr biegu jałowego - zbyt niskie napięcie
    66 Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie
    67 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik biegu jałowego
    72 Czujnik położenia przepustnicy - nie otwiera się wyłącznik pełnego obciążenia
    79 Ogranicznik mocy ETC (ang. Electronic Traction Control) - zbyt wysokie napięcie
    93 Czujnik Halla - zbyt niskie napięcie
    94 Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
    97 Sygnał urządzenia sterującego ETC - zbyt wysokie napięcie

    W układzie Motronic M2.8 występują zarówno kody z M1.5.2, jak i M2.5.
    Inne kody
    Kod Znaczenie
    10 Kody błędów nie zaprogramowane
    113 Sterowanie ciśnienia doładowania - zbyt wysokie ciśnienie doładowania
    114 Bieg jałowy ciśnienia doładowania - powyżej wartości maximum
    115 Pełne obciążenie turbosprężarki - poniżej wartości minimum
    116 Ciśnienie doładowania - powyżej wartości maximum
    117 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt niskie napięcie
    118 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania - zbyt wysokie napięcie
    119 czujnik ciśnienia rury ssącej - zasięg/moc
    121 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt uboga
    122 sonda lambda 2 - mieszanka zbyt bogata
    123 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 1 - zablokowany
    124 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zablokowany
    125 czujnik ciśnienia rury ssącej - poniżej wartości minimum
    126 czujnik ciśnienia rury ssącej - powyżej wartości maximum
    129 recyrkulacja spalin - zbyt niskie napięcie
    131 recyrkulacja spalin - zbyt wysokie napięcie
    132 recyrkulacja spalin - błędny sygnał
    133 recyrkulacja spalin 2 - zbyt wysokie napięcie
    133 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt niskie napięcie
    134 recyrkulacja spalin 2 - zbyt niskie napięcie
    134 przełącznik powietrza zasysanego - zawór elektromagnetyczny 2 - zbyt wysokie napięcie
    135 zaburzenie pracy silnika - lampka kontrolna - zbyt niskie napięcie
    136 urządzenie sterujące
    137 obudowa urządzenia sterującego - zbyt wysoka temperatura
    138 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt niskie napięcie
    139 czujnik ciśnienia rury ssącej - zbyt wysokie napięcie
    143 immobilizer - brak/zły sygnał
    144 immobilizer - brak sygnału
    145 immobilizer - zły sygnał

    za strona autokącik.pl
    .
  • #3 07 Nov 2008 01:48
    tota1939
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    O tóż dzisiaj zauważyłem dodatkowy problem w moim aucie podczas dodawania gazu mam jakiś dziwny dzwięk wydobywający się z pod maski coś jak turbo,albo jakis świst,nawet próbowałem zczytać ponownie kod błędu i zauważyłem że po błędzie wyżej wymienionym,ukazuje się jeszcze jeden wygląda to tak-jeden sygnał swietlny zanim trzy następne sygnały ,po nim dziesięć sygnałów i tak wkółko trzy razy.Jeszcze raz prosze pomóżcie zczytac te błędy,bo mam wrażenie że poprostu ja jako amator żle to interpretuje.I jeszcze jakies sugestie co by mogło być do sprawdzenia

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    i jeszcze jedna sugestia zauważyłem że na niskich obrotach zaczyna szarpać delikatnie,a na biegu jałowym niema żadnych przydzwięków wydobywających się zpod maski,od około dwóch lat jezdrzę bez katalizatora.proszę pomóżcie bo jak siadnie do końca zostane bez transportu do pracy
  • #4 07 Nov 2008 08:26
    pio555
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    tota1939 załóż taki temat na http://www.astraklub.pl/index.php?sid=c8d6536e47f6c41c798ff78470191bed
    tan jest więcej ludzi fachowców
  • #5 10 Apr 2010 17:33
    tota1939
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    dawno temu ten temat poruszałem,ale zapomniałem napisać że po wymianie sondy lambda wszystko wróciło do normy,a spalanie mojego auta też.Teraz na pełnym baku robie około 650 km.pozdrawiam
  • #6 27 Jun 2011 21:24
    DjLeo
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam chciałem się podpiąć do tematu i go trochę odgrzebać. Mam problem z kodami usterek w mojej astrze F 1.4 16v X14XE z 97r chodzi o to, że po zwarciu pinów na kostce wyświetla mi się taka sekwencja kodów usterek 10, 1, 7, 10 i tak w nieskończoność po 3 sekundach przerwy. Za cholerę nie wiem jak to czytać. Zgodnie z tym co jest na autokąciku.pl nic się nie zgadza najpierw powinien się wyświetlić kod 12 i to 3 krotnie i potem kod błędu a mi się wyświetla takie coś i nie dość że 10 mrugnięć gdzie w kodach błędów nie ma np usterek o wartości 101zakładajac że 10 i 1 to 101 ale 7 i 10 to 710? nie wiem jak to czytac nawet. Poza tym nic nie pasuje to 4 liczby a powinny być 2 cyfrowa liczba i przerwa 3 sekundy a są 4 liczby i 3 sekundy przerwy. No nie potrafię tego zinterpretować. Czy ktoś może wie jak to czytać i jaki to kod błędu. Od wczoraj zapala mi się kontrolka silnika czasami się zapala czasami nie i chciałbym wiedzieć co jest bez wizyty u mechanika. Ostatnią czynność jaką robiłem z autem dzień wcześniej jest dolewanie wody destylowanej do akumulatora. Ale sprawdzałem akumulator ma dobre napięcia wiec wszystko gra to nie jego wina.
    Czy ktoś wie jak interpretować ten ciąg liczb w mojej Asterce?
  • #7 13 Jul 2011 19:56
    martin190
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    DjLeo wrote:
    Witam chciałem się podpiąć do tematu i go trochę odgrzebać. Mam problem z kodami usterek w mojej astrze F 1.4 16v X14XE z 97r chodzi o to, że po zwarciu pinów na kostce wyświetla mi się taka sekwencja kodów usterek 10, 1, 7, 10 i tak w nieskończoność po 3 sekundach przerwy. Za cholerę nie wiem jak to czytać. Zgodnie z tym co jest na autokąciku.pl nic się nie zgadza najpierw powinien się wyświetlić kod 12 i to 3 krotnie i potem kod błędu a mi się wyświetla takie coś i nie dość że 10 mrugnięć gdzie w kodach błędów nie ma np usterek o wartości 101zakładajac że 10 i 1 to 101 ale 7 i 10 to 710? nie wiem jak to czytac nawet. Poza tym nic nie pasuje to 4 liczby a powinny być 2 cyfrowa liczba i przerwa 3 sekundy a są 4 liczby i 3 sekundy przerwy. No nie potrafię tego zinterpretować. Czy ktoś może wie jak to czytać i jaki to kod błędu. Od wczoraj zapala mi się kontrolka silnika czasami się zapala czasami nie i chciałbym wiedzieć co jest bez wizyty u mechanika. Ostatnią czynność jaką robiłem z autem dzień wcześniej jest dolewanie wody destylowanej do akumulatora. Ale sprawdzałem akumulator ma dobre napięcia wiec wszystko gra to nie jego wina.
    Czy ktoś wie jak interpretować ten ciąg liczb w mojej Asterce?


    mam ten sam problem i też nie wiem jak to interpretować
  Search 4 million + Products
Browse Products