Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Lis 2008 19:01
    tukan1988
    Poziom 11  

    Witam, chcialbym sie poradzic moze ktos wie lub spotkal sie z czyms takim, mianowicie poszla mi uszczelka tulei, rozebralem silnik wymienilem zlozylem, dol silnika jest ok. Zakladam głowice, blokuje kolo pasowe walu korbowego, blokuje kola zebate walow rozrzadczych zakladam pasek napinam chce obrocic silnik za kolo pasowe walu korbowego i po ok 60stopniach obrotu w prawo nastepuje kolizja, pierwszy tlok trafia w zawory. Kombinowalem juz z 20 razy na różne sposoby i ciagle tak samo, moze ktos ma na to jakis pomysl?? Dodam ze caly rozrzad nowy.

    Kod silnika LFY (XU7JP4) kola zebate walu rozrzadczego mocowane na jedna srube.

    Bylbym bardzo wdzieczny za jakies podpowiedzi.

  • #2 11 Lis 2008 19:46
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie wiem jak akurat w tym ale w niektórych peugotach prawidłowe ustawienie rozrządu wogle mi się nie zgadzało z blokadami.

  • #3 11 Lis 2008 19:57
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
    Pozdrawiam, Georges

  • #4 11 Lis 2008 19:59
    tukan1988
    Poziom 11  

    czyli jest taka opcja?? a no i chodzi o to jeszcze ze poprzednio ustawialem na podstawie tych blokad i bylo dobrze, takze tym bardziej mnie to dziwi

    Dodano po 1 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Witam,
    Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
    Pozdrawiam, Georges


    raczej nie bo juz sprawdzalem to pod tym katem, jesli dobrze rozumuje o co chodzi, tak w skrocie ze kolo pasowe obraca sie na wale korbowym?

  • #5 12 Lis 2008 22:03
    Usunięty
  • #6 12 Lis 2008 22:23
    tukan1988
    Poziom 11  

    Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/

  • #7 13 Lis 2008 19:17
    georgesgr
    Poziom 40  

    tukan1988 napisał:
    Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/


    Witam,
    Zajmuje sie tym od ponad 12 lat i nigdy nie bylo najmniejszego problemu z silnikami PSA.
    Jesli silnik nie odpala po ustawieniu na (dobre) oko, to niewatpliwie jest jeszcze inny problem. Nie sa to silniki skomplikowane i trzeba miec duzo wyobrazni, zeby walnac jakies glupstwo.
    Zacznij wszystko od poczatku i sprawdz caly montaz.
    Pozdrawiam, Georges

  • #8 13 Lis 2008 19:44
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Cytat AUTODATA " W tym silniku uszkodzeniu może ulec koło pasowe na wale korbowym, przy czym możliwe jest, że otwór trzpienia blokującego nie będzie się prawidłowo pokrywał. Zdjąć pasek zębaty i przy ustawieniu silnika w położeniu 90 stopni przed GMP ponownie zamontować. Jeżeli to konieczne założyć nowe koło pasowe na wale korbowym"

  • #9 13 Lis 2008 20:15
    tukan1988
    Poziom 11  

    juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

    Dodano po 7 [minuty]:

    a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.

  • #10 13 Lis 2008 21:19
    carrot
    Moderator Samochody

    Pisałem już kiedyś, że w tych autach to standard, koło się przestawia i nie ma możliwości ustawienia rozrządu na znaki, jedyne wyjście to włożenie w otwory świec 1 i 2 cylindra dwóch jednakowej długości prętów i ustawienie wału w pozycji gdy oba są na jednakowej wysokości

  • #11 13 Lis 2008 22:08
    tukan1988
    Poziom 11  

    u mnie na zablokowanym kole pasowym 1 i 4 tlok jest w gorze a 2 i 3 w dole i czy to ma tak byc czy wszystkie musza byc w jednej pozycji jak napisal kolega carrot?

  • #12 13 Lis 2008 22:33
    Dudi2007
    Poziom 15  

    1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje

  • #13 13 Lis 2008 22:42
    georgesgr
    Poziom 40  

    tukan1988 napisał:
    juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

    Dodano po 7 [minuty]:

    a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.


    Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
    1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
    2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
    Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
    Pozdrawiam, Georges

  • #14 14 Lis 2008 07:46
    tukan1988
    Poziom 11  

    Dudi2007 napisał:
    1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje


    taj juz robilem wal normalnie sie obraca, a jesli chodzi o polozenie tlokow to maja byc w jednej pozycji czy 1-4 w gorze??

    Dodano po 3 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
    1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
    2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
    Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
    Pozdrawiam, Georges


    To jest prawdopodobnie starsza wersja, ale walki napewno nie byly zamienione. Natomiast jesli chodzi o piasty to wlasciwie nie bardzo wiem o co koledze chodzi ale kolo poasowe jest to samo i nic nie bylo tam zamieniane.

  • #15 14 Lis 2008 09:27
    georgesgr
    Poziom 40  

    Witam,
    Przy ustawianiu "na oko" wal korbowy powinien byc w GMP 1 cylindra a krzywki w pozycji "do gory" w osi zaworow. Zakladamy tu, ze rozrzad jest symetryczny, co w wiekszosci wypadkow jest prawda. Niestety nie mam dokladnych danych na ten temat do silnika XU7JP4. Jesli przy takim ustawieniu nie ma konfliktu, silnik musi zapalic.
    W praktyce trzeba ustawic wal korbowy ok 60° przed GMP, ustawic krzywki w pozycji, jak wyzej i dopiero po tym doprowadzic wal korbowy do GMP.
    Co zas dotyczy piast, to sa to czesci 5 i 6 na rysunku. To one pozwalaja na dokladne ustawienie walkow. Kola pasowe sa luzne w momencie montazu paska.
    Pozdrawiam, Georges
    Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW

  • #16 14 Lis 2008 09:42
    mczapski
    Poziom 38  

    Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.

  • #17 14 Lis 2008 10:20
    tukan1988
    Poziom 11  

    walki rozrzadow sa symetryczne sprawdzalem je pod tym katem, natomiast jak napisal georgesgr piasty zamienialem jak probowalem go ustawic po n tej nie udanej kombinacji, ostatecznie zostawilem piasty bodajze z niebieskim znaczkiem na walku od zaworow wydechowych.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jeszcze wedlug rysunku jesli dobrze widze to walek zaworow ssacych ma krzywki do dolu na 1 cylindrze ?? czyli zawory beda otwarte i nie da sie ustawic tloka w GMP 1 cylindra, chyba ze czegos jeszcze nie zrozumialem. Wzoruje sie oczywiscie na rysunku powyzej.

  • #18 14 Lis 2008 12:09
    georgesgr
    Poziom 40  

    Nie nalezy zwracac uwagi na takie szczegoly na rysunku. To tylko katalog czesci.

  • #19 14 Lis 2008 12:14
    Usunięty
  • #20 14 Lis 2008 12:59
    georgesgr
    Poziom 40  

    owik napisał:
    Rysunkiem bym się nie sugerował, to tzw. "złożeniówka" a nie instrukcja ustawiania rozrządu. Na marginesie - 1 jest od strony skrzyni a nie rozrządu. Nie jest przypadkiem tak, że ssanie jest z wydechu i vice versa? Jeżeli jest ciśnienie sprężania, iskra i podaje paliwo to nie widzę innej opcji.
    Pozdrawiam.

    To akurat nie ma zadnego znaczenia. 1-3-4-2 czy 4-2-1-3 co za roznica? To tylko gra slow. Francuzi chcieli byc oryginalni...

  • #21 14 Lis 2008 13:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Nie znam dokładnie peugeota, ale w zależności od sposobu rozdziału iskry na poszczególne cylindry to położenie 1 cylindra ma znaczenie kol. georgesgr.

  • #22 14 Lis 2008 14:01
    Usunięty
  • #23 14 Lis 2008 14:21
    georgesgr
    Poziom 40  

    mczapski napisał:
    Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.

    Witam,
    Przykro mi, ale musze sie zgodzic, co do oceny wiedzy. Przesuniecie o 360°, to powrot do tego samego polozenia.
    W dodatku system nie potrzebuje identyfikowac polozenia walkow rozrzadu. Polozenie walu korbowego mu wystarczy, bo zarowno wtryskiwacze jak i cewki zaplonowe sa sterowane parami (dwie iskry i dwa wtryski na cykl w kazdym cylindrze).
    Jesli nie ma konfliktu miedzy zaworami i tlokami, jesli zawory sa szczelne i caly osprzet w porzadku, silnik musi zapalic. Jesli bedzie jakas niedokladnosc w ustawieniu walkow, to moze miec obnizona moc, ale musi chodzic.
    Uwaga na stan popychaczy hydraulicznych. Dopoki nie zostana one napompowane olejem, zawory otwieraja sie malo lub wcale i silnik ma trudnosci z uruchomieniem.
    I tu nasowa mi sie jeszcze jedno pytanie do wlasciciela pojazdu: czy popychacze byly oproznione z oleju? Jesli nie, to po dotarciu zaworow, popychacze sa zbyt wysokie i zawory sie nie domykaja.
    Pozrawiam, Georges

  • #24 14 Lis 2008 21:58
    marekwegl
    Poziom 9  

    Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]

  • #25 17 Lis 2008 16:19
    tukan1988
    Poziom 11  

    Witam, problem zostal rozwiazany, uszkodzeniu uleglo kolo pasowe dlatego nie dawalo sie ustawic wg znakow. Teraz jest juz ok. Dziekuje za zainteresowanie tematem.

  • Pomocny post
    #26 17 Lis 2008 16:29
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Pisałem ci o tym

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty