Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW
Autor
Wiadomość
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#1 Post autora tematu 11 Lis 2008 20:01   

Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW


Witam, chcialbym sie poradzic moze ktos wie lub spotkal sie z czyms takim, mianowicie poszla mi uszczelka tulei, rozebralem silnik wymienilem zlozylem, dol silnika jest ok. Zakladam głowice, blokuje kolo pasowe walu korbowego, blokuje kola zebate walow rozrzadczych zakladam pasek napinam chce obrocic silnik za kolo pasowe walu korbowego i po ok 60stopniach obrotu w prawo nastepuje kolizja, pierwszy tlok trafia w zawory. Kombinowalem juz z 20 razy na różne sposoby i ciagle tak samo, moze ktos ma na to jakis pomysl?? Dodam ze caly rozrzad nowy.

Kod silnika LFY (XU7JP4) kola zebate walu rozrzadczego mocowane na jedna srube.

Bylbym bardzo wdzieczny za jakies podpowiedzi.
Powrót do góry
   
ociz
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 8197
Miasto: Zełwągi

Post#2 11 Lis 2008 20:46   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Nie wiem jak akurat w tym ale w niektórych peugotach prawidłowe ustawienie rozrządu wogle mi się nie zgadzało z blokadami.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#3 11 Lis 2008 20:57   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Witam,
Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#4 Post autora tematu 11 Lis 2008 20:59   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


czyli jest taka opcja?? a no i chodzi o to jeszcze ze poprzednio ustawialem na podstawie tych blokad i bylo dobrze, takze tym bardziej mnie to dziwi

Dodano po 1 [minuty]:

georgesgr napisał:
Witam,
Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
Pozdrawiam, Georges


raczej nie bo juz sprawdzalem to pod tym katem, jesli dobrze rozumuje o co chodzi, tak w skrocie ze kolo pasowe obraca sie na wale korbowym?
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#5 12 Lis 2008 23:03   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Taka głupia, luźna myśl mi przychodzi do głowy - koła wałków nie zostały zamienione? Chociaż z drugiej strony, skoro po 60 stopniach od OT 1 spotyka sie z cylindrami to raczej wał nie był dobrze ustawiony.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#6 Post autora tematu 12 Lis 2008 23:23   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Lis 2008 23:23   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#7 13 Lis 2008 20:17   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


tukan1988 napisał:
Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/


Witam,
Zajmuje sie tym od ponad 12 lat i nigdy nie bylo najmniejszego problemu z silnikami PSA.
Jesli silnik nie odpala po ustawieniu na (dobre) oko, to niewatpliwie jest jeszcze inny problem. Nie sa to silniki skomplikowane i trzeba miec duzo wyobrazni, zeby walnac jakies glupstwo.
Zacznij wszystko od poczatku i sprawdz caly montaz.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
trans-serwis
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5186
Miasto: Częstochowa

Post#8 13 Lis 2008 20:44   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Cytat AUTODATA " W tym silniku uszkodzeniu może ulec koło pasowe na wale korbowym, przy czym możliwe jest, że otwór trzpienia blokującego nie będzie się prawidłowo pokrywał. Zdjąć pasek zębaty i przy ustawieniu silnika w położeniu 90 stopni przed GMP ponownie zamontować. Jeżeli to konieczne założyć nowe koło pasowe na wale korbowym"
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#9 Post autora tematu 13 Lis 2008 21:15   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

Dodano po 7 [minuty]:

a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.
Powrót do góry
   
carrot
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 4259
Miasto: Kraków

Post#10 13 Lis 2008 22:19   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Pisałem już kiedyś, że w tych autach to standard, koło się przestawia i nie ma możliwości ustawienia rozrządu na znaki, jedyne wyjście to włożenie w otwory świec 1 i 2 cylindra dwóch jednakowej długości prętów i ustawienie wału w pozycji gdy oba są na jednakowej wysokości
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#11 Post autora tematu 13 Lis 2008 23:08   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


u mnie na zablokowanym kole pasowym 1 i 4 tlok jest w gorze a 2 i 3 w dole i czy to ma tak byc czy wszystkie musza byc w jednej pozycji jak napisal kolega carrot?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Lis 2008 23:08   





Powrót do góry
   
Dudi2007
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 185
Miasto: krzeszowice

Post#12 13 Lis 2008 23:33   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Lis 2008 23:33   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#13 13 Lis 2008 23:42   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


tukan1988 napisał:
juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

Dodano po 7 [minuty]:

a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.


Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
Pozdrawiam, Georges
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#14 Post autora tematu 14 Lis 2008 08:46   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Dudi2007 napisał:
1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje


taj juz robilem wal normalnie sie obraca, a jesli chodzi o polozenie tlokow to maja byc w jednej pozycji czy 1-4 w gorze??

Dodano po 3 [minuty]:

georgesgr napisał:
Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
Pozdrawiam, Georges


To jest prawdopodobnie starsza wersja, ale walki napewno nie byly zamienione. Natomiast jesli chodzi o piasty to wlasciwie nie bardzo wiem o co koledze chodzi ale kolo poasowe jest to samo i nic nie bylo tam zamieniane.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#15 14 Lis 2008 10:27   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Witam,
Przy ustawianiu "na oko" wal korbowy powinien byc w GMP 1 cylindra a krzywki w pozycji "do gory" w osi zaworow. Zakladamy tu, ze rozrzad jest symetryczny, co w wiekszosci wypadkow jest prawda. Niestety nie mam dokladnych danych na ten temat do silnika XU7JP4. Jesli przy takim ustawieniu nie ma konfliktu, silnik musi zapalic.
W praktyce trzeba ustawic wal korbowy ok 60° przed GMP, ustawic krzywki w pozycji, jak wyzej i dopiero po tym doprowadzic wal korbowy do GMP.
Co zas dotyczy piast, to sa to czesci 5 i 6 na rysunku. To one pozwalaja na dokladne ustawienie walkow. Kola pasowe sa luzne w momencie montazu paska.
Pozdrawiam, Georges
Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406  1,8 16 V 81 kW
Powrót do góry
   
mczapski
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 23 Kwi 2004
Posty: 4105
Miasto: Warszawa

Post#16 14 Lis 2008 10:42   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#17 Post autora tematu 14 Lis 2008 11:20   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


walki rozrzadow sa symetryczne sprawdzalem je pod tym katem, natomiast jak napisal georgesgr piasty zamienialem jak probowalem go ustawic po n tej nie udanej kombinacji, ostatecznie zostawilem piasty bodajze z niebieskim znaczkiem na walku od zaworow wydechowych.

Dodano po 3 [minuty]:

a jeszcze wedlug rysunku jesli dobrze widze to walek zaworow ssacych ma krzywki do dolu na 1 cylindrze ?? czyli zawory beda otwarte i nie da sie ustawic tloka w GMP 1 cylindra, chyba ze czegos jeszcze nie zrozumialem. Wzoruje sie oczywiscie na rysunku powyzej.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#18 14 Lis 2008 13:09   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Nie nalezy zwracac uwagi na takie szczegoly na rysunku. To tylko katalog czesci.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#19 14 Lis 2008 13:14   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Rysunkiem bym się nie sugerował, to tzw. "złożeniówka" a nie instrukcja ustawiania rozrządu. Na marginesie - 1 jest od strony skrzyni a nie rozrządu. Nie jest przypadkiem tak, że ssanie jest z wydechu i vice versa? Jeżeli jest ciśnienie sprężania, iskra i podaje paliwo to nie widzę innej opcji.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#20 14 Lis 2008 13:59   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


owik napisał:
Rysunkiem bym się nie sugerował, to tzw. "złożeniówka" a nie instrukcja ustawiania rozrządu. Na marginesie - 1 jest od strony skrzyni a nie rozrządu. Nie jest przypadkiem tak, że ssanie jest z wydechu i vice versa? Jeżeli jest ciśnienie sprężania, iskra i podaje paliwo to nie widzę innej opcji.
Pozdrawiam.

To akurat nie ma zadnego znaczenia. 1-3-4-2 czy 4-2-1-3 co za roznica? To tylko gra slow. Francuzi chcieli byc oryginalni...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Lis 2008 13:59   





Powrót do góry
   
trans-serwis
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5186
Miasto: Częstochowa

Post#21 14 Lis 2008 14:59   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Nie znam dokładnie peugeota, ale w zależności od sposobu rozdziału iskry na poszczególne cylindry to położenie 1 cylindra ma znaczenie kol. georgesgr.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#22 14 Lis 2008 15:01   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Żadna bo to nie Diesel. Dlatego napisałem "na marginesie" :D
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3478

Post#23 14 Lis 2008 15:21   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


mczapski napisał:
Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.

Witam,
Przykro mi, ale musze sie zgodzic, co do oceny wiedzy. Przesuniecie o 360°, to powrot do tego samego polozenia.
W dodatku system nie potrzebuje identyfikowac polozenia walkow rozrzadu. Polozenie walu korbowego mu wystarczy, bo zarowno wtryskiwacze jak i cewki zaplonowe sa sterowane parami (dwie iskry i dwa wtryski na cykl w kazdym cylindrze).
Jesli nie ma konfliktu miedzy zaworami i tlokami, jesli zawory sa szczelne i caly osprzet w porzadku, silnik musi zapalic. Jesli bedzie jakas niedokladnosc w ustawieniu walkow, to moze miec obnizona moc, ale musi chodzic.
Uwaga na stan popychaczy hydraulicznych. Dopoki nie zostana one napompowane olejem, zawory otwieraja sie malo lub wcale i silnik ma trudnosci z uruchomieniem.
I tu nasowa mi sie jeszcze jedno pytanie do wlasciciela pojazdu: czy popychacze byly oproznione z oleju? Jesli nie, to po dotarciu zaworow, popychacze sa zbyt wysokie i zawory sie nie domykaja.
Pozrawiam, Georges
Powrót do góry
   
marekwegl
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 25

Post#24 14 Lis 2008 22:58   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]
Powrót do góry
   
tukan1988
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 61
Miasto: sochaczew

Post#25 Post autora tematu 17 Lis 2008 17:19   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Witam, problem zostal rozwiazany, uszkodzeniu uleglo kolo pasowe dlatego nie dawalo sie ustawic wg znakow. Teraz jest juz ok. Dziekuje za zainteresowanie tematem.
Powrót do góry
   
trans-serwis
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5186
Miasto: Częstochowa

Post#26 17 Lis 2008 17:29pomocny post - solucja   

Re: Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81


Pisałem ci o tym
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Peugeot 406 - Peugeot 406 2.0 HDI Podniesiona moc, skrzynia 6 (3)
Peugeot 406 - Wypadające zapłony na trzech cylindrach Peugeot 406 3.0V6 (7)
Opel Corsa 1.0 12v 00r Problem z ustawieniem rozrzadu (3)
Peugeot 406 1.8 16V - Montaż używanego napędu rozrzadu (6)
Pasek rozrzadu peugeot 406 1,8 benz 1997 rok (4)
Peugeot 406 głowica pasek rozrzadu !! (4)
PEUGEOT 406 - PEUGEOT 406 brak swiateł pozycyjnych (10)
Peugeot 405 1.6 gaźnik---problem z ustawieniem zapłonu (11)
peugeot 206 problem z ustawieniem wskazówek licznika (2)
Problem z AT - Peugeot 406 (9)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.069 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony