X

Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW

11 Nov 2008 19:01 TUtukan1988
  • #1 11 Nov 2008 19:01
    tukan1988
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam, chcialbym sie poradzic moze ktos wie lub spotkal sie z czyms takim, mianowicie poszla mi uszczelka tulei, rozebralem silnik wymienilem zlozylem, dol silnika jest ok. Zakladam głowice, blokuje kolo pasowe walu korbowego, blokuje kola zebate walow rozrzadczych zakladam pasek napinam chce obrocic silnik za kolo pasowe walu korbowego i po ok 60stopniach obrotu w prawo nastepuje kolizja, pierwszy tlok trafia w zawory. Kombinowalem juz z 20 razy na różne sposoby i ciagle tak samo, moze ktos ma na to jakis pomysl?? Dodam ze caly rozrzad nowy.

    Kod silnika LFY (XU7JP4) kola zebate walu rozrzadczego mocowane na jedna srube.

    Bylbym bardzo wdzieczny za jakies podpowiedzi.
  • #2 11 Nov 2008 19:46
    ociz
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Nie wiem jak akurat w tym ale w niektórych peugotach prawidłowe ustawienie rozrządu wogle mi się nie zgadzało z blokadami.
  • #3 11 Nov 2008 19:57
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
    Pozdrawiam, Georges
  • #4 11 Nov 2008 19:59
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    czyli jest taka opcja?? a no i chodzi o to jeszcze ze poprzednio ustawialem na podstawie tych blokad i bylo dobrze, takze tym bardziej mnie to dziwi

    Dodano po 1 [minuty]:

    georgesgr wrote:
    Witam,
    Zdarza sie, ze czesc zewnetrzna kola pasowego silnika obraca sie wzgledem piasty i otwor do pozycjonowania walu korbowego nie jest na swoim miejscu.
    Pozdrawiam, Georges


    raczej nie bo juz sprawdzalem to pod tym katem, jesli dobrze rozumuje o co chodzi, tak w skrocie ze kolo pasowe obraca sie na wale korbowym?
  • #5 12 Nov 2008 22:03
    Removed
    Helpful post? (0)
    Taka głupia, luźna myśl mi przychodzi do głowy - koła wałków nie zostały zamienione? Chociaż z drugiej strony, skoro po 60 stopniach od OT 1 spotyka sie z cylindrami to raczej wał nie był dobrze ustawiony.
    Pozdrawiam.
  • #6 12 Nov 2008 22:23
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/
  • #7 13 Nov 2008 19:17
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    tukan1988 wrote:
    Napewno nie byly zamienione, ale ze juz nie mialem pomyslow to wszystkie mozliwe kombinacje zastosowalem, dzisiaj przywiozlem kolesia co robi glowice i on tez zglopial w koncu i powiedzial ze nie wie co jest grane, ustawil go na oko tj po polozeniu krzywek, kolizji nie bylo ale samochod nie odpala, pytalem sie znajomego co sprzedaje czesci do peugeota i podobno w tych silnikach czasami jest ciezko ustawic :/


    Witam,
    Zajmuje sie tym od ponad 12 lat i nigdy nie bylo najmniejszego problemu z silnikami PSA.
    Jesli silnik nie odpala po ustawieniu na (dobre) oko, to niewatpliwie jest jeszcze inny problem. Nie sa to silniki skomplikowane i trzeba miec duzo wyobrazni, zeby walnac jakies glupstwo.
    Zacznij wszystko od poczatku i sprawdz caly montaz.
    Pozdrawiam, Georges
  • #8 13 Nov 2008 19:44
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Cytat AUTODATA " W tym silniku uszkodzeniu może ulec koło pasowe na wale korbowym, przy czym możliwe jest, że otwór trzpienia blokującego nie będzie się prawidłowo pokrywał. Zdjąć pasek zębaty i przy ustawieniu silnika w położeniu 90 stopni przed GMP ponownie zamontować. Jeżeli to konieczne założyć nowe koło pasowe na wale korbowym"
  • #9 13 Nov 2008 20:15
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

    Dodano po 7 [minuty]:

    a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.
  • #10 13 Nov 2008 21:19
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Pisałem już kiedyś, że w tych autach to standard, koło się przestawia i nie ma możliwości ustawienia rozrządu na znaki, jedyne wyjście to włożenie w otwory świec 1 i 2 cylindra dwóch jednakowej długości prętów i ustawienie wału w pozycji gdy oba są na jednakowej wysokości
  • #11 13 Nov 2008 22:08
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    u mnie na zablokowanym kole pasowym 1 i 4 tlok jest w gorze a 2 i 3 w dole i czy to ma tak byc czy wszystkie musza byc w jednej pozycji jak napisal kolega carrot?
  • #12 13 Nov 2008 22:33
    Dudi2007
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje
  • #13 13 Nov 2008 22:42
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+2)
    tukan1988 wrote:
    juz wszystko 2 razy sprawdzalem lacznie ze zdjeciem glowicy, po ustawieniu na "oko" podobno moze sie nie zgadzac kolejnosc zaplonu. jeszcze musze sprawdzic jak napisal trans-serwis. /jeszcze dodam ze po ustawieniu na oko blokada pasuje na kole pasowym i na walku rozrzadu od zaworow ssacych, natomiast od zaworow wydechowych nie pasuje i tam tez nastepuje kolizja(jesli ustawie na podstawie blokad, przy ustawieniu na oko nie ma kolizji)

    Dodano po 7 [minuty]:

    a i jeszcze dodam ze jakis miesiac temu tak samo zdejmowalem glowice i potem nie mialem zadnego problemu z ustawieniem, takze samochod normalnie chodzil.


    Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
    1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
    2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
    Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
    Pozdrawiam, Georges
  • #14 14 Nov 2008 07:46
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dudi2007 wrote:
    1-4 ma być w górze znaki muszą się zgadzać i wszystko ma grać w tym silniku jest tulejka ustalająca uszczelke jedna zdejmij pasek rozrządu i zdemontuj wałki i spróbuj obrócić wałem jeśli obrócić się to kombinuj ze znakami może patrzysz nie na te co trzeba jeśli jednak obrócić się nie da to przestawiła się minimalnie uszczelka i ona blokuje


    taj juz robilem wal normalnie sie obraca, a jesli chodzi o polozenie tlokow to maja byc w jednej pozycji czy 1-4 w gorze??

    Dodano po 3 [minuty]:

    georgesgr wrote:
    Dwie uwagi, ktore moga ewentualnie pomoc:
    1. sa dwie wersje tego silnika - w starszej oba walki rozrzadu sa identyczne, natomiast w nowszym sa rozne i mogly byc zamienione.
    2. w starszej wersji z jednakowymi walkami roznica byla jedynie w piastach kol pasowych (czy nie zostaly zamienione?), same kola sa zas identyczne.
    Ustawienie na oko nie moze wplynac na kolejnosc zaplonu.
    Pozdrawiam, Georges


    To jest prawdopodobnie starsza wersja, ale walki napewno nie byly zamienione. Natomiast jesli chodzi o piasty to wlasciwie nie bardzo wiem o co koledze chodzi ale kolo poasowe jest to samo i nic nie bylo tam zamieniane.
  • #15 14 Nov 2008 09:27
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Przy ustawianiu "na oko" wal korbowy powinien byc w GMP 1 cylindra a krzywki w pozycji "do gory" w osi zaworow. Zakladamy tu, ze rozrzad jest symetryczny, co w wiekszosci wypadkow jest prawda. Niestety nie mam dokladnych danych na ten temat do silnika XU7JP4. Jesli przy takim ustawieniu nie ma konfliktu, silnik musi zapalic.
    W praktyce trzeba ustawic wal korbowy ok 60° przed GMP, ustawic krzywki w pozycji, jak wyzej i dopiero po tym doprowadzic wal korbowy do GMP.
    Co zas dotyczy piast, to sa to czesci 5 i 6 na rysunku. To one pozwalaja na dokladne ustawienie walkow. Kola pasowe sa luzne w momencie montazu paska.
    Pozdrawiam, Georges
    Problem z ustawieniem rozrzadu Peugeot 406 1,8 16 V 81 kW
  • #16 14 Nov 2008 09:42
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.
  • #17 14 Nov 2008 10:20
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    walki rozrzadow sa symetryczne sprawdzalem je pod tym katem, natomiast jak napisal georgesgr piasty zamienialem jak probowalem go ustawic po n tej nie udanej kombinacji, ostatecznie zostawilem piasty bodajze z niebieskim znaczkiem na walku od zaworow wydechowych.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a jeszcze wedlug rysunku jesli dobrze widze to walek zaworow ssacych ma krzywki do dolu na 1 cylindrze ?? czyli zawory beda otwarte i nie da sie ustawic tloka w GMP 1 cylindra, chyba ze czegos jeszcze nie zrozumialem. Wzoruje sie oczywiscie na rysunku powyzej.
  • #18 14 Nov 2008 12:09
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Nie nalezy zwracac uwagi na takie szczegoly na rysunku. To tylko katalog czesci.
  • #19 14 Nov 2008 12:14
    Removed
    Helpful post? (0)
    Rysunkiem bym się nie sugerował, to tzw. "złożeniówka" a nie instrukcja ustawiania rozrządu. Na marginesie - 1 jest od strony skrzyni a nie rozrządu. Nie jest przypadkiem tak, że ssanie jest z wydechu i vice versa? Jeżeli jest ciśnienie sprężania, iskra i podaje paliwo to nie widzę innej opcji.
    Pozdrawiam.
  • #20 14 Nov 2008 12:59
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    owik wrote:
    Rysunkiem bym się nie sugerował, to tzw. "złożeniówka" a nie instrukcja ustawiania rozrządu. Na marginesie - 1 jest od strony skrzyni a nie rozrządu. Nie jest przypadkiem tak, że ssanie jest z wydechu i vice versa? Jeżeli jest ciśnienie sprężania, iskra i podaje paliwo to nie widzę innej opcji.
    Pozdrawiam.

    To akurat nie ma zadnego znaczenia. 1-3-4-2 czy 4-2-1-3 co za roznica? To tylko gra slow. Francuzi chcieli byc oryginalni...
  • #21 14 Nov 2008 13:59
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Nie znam dokładnie peugeota, ale w zależności od sposobu rozdziału iskry na poszczególne cylindry to położenie 1 cylindra ma znaczenie kol. georgesgr.
  • #22 14 Nov 2008 14:01
    Removed
    Helpful post? (0)
    Żadna bo to nie Diesel. Dlatego napisałem "na marginesie" :D
    Pozdrawiam.
  • #23 14 Nov 2008 14:21
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+1)
    mczapski wrote:
    Nie robiłem nic przy tym silniku więc moja wiedza marna. Nie mam także czasu na analizy. Nasuwa się jednak taki trochę naiwny pomysł, czy wał korbowy jest właściwie ustawiony względem wałków rozrządu. Chodzi o przesuniecie o 360 stopni. czyli pytanie o położenie tłoków w odpowiednich cylindrach. A ponieważ zapewne funkcjonuje tam wykrywacz kolejności pracy cylindrów nie ma szansy na uruchomienie silnika.

    Witam,
    Przykro mi, ale musze sie zgodzic, co do oceny wiedzy. Przesuniecie o 360°, to powrot do tego samego polozenia.
    W dodatku system nie potrzebuje identyfikowac polozenia walkow rozrzadu. Polozenie walu korbowego mu wystarczy, bo zarowno wtryskiwacze jak i cewki zaplonowe sa sterowane parami (dwie iskry i dwa wtryski na cykl w kazdym cylindrze).
    Jesli nie ma konfliktu miedzy zaworami i tlokami, jesli zawory sa szczelne i caly osprzet w porzadku, silnik musi zapalic. Jesli bedzie jakas niedokladnosc w ustawieniu walkow, to moze miec obnizona moc, ale musi chodzic.
    Uwaga na stan popychaczy hydraulicznych. Dopoki nie zostana one napompowane olejem, zawory otwieraja sie malo lub wcale i silnik ma trudnosci z uruchomieniem.
    I tu nasowa mi sie jeszcze jedno pytanie do wlasciciela pojazdu: czy popychacze byly oproznione z oleju? Jesli nie, to po dotarciu zaworow, popychacze sa zbyt wysokie i zawory sie nie domykaja.
    Pozrawiam, Georges
  • #24 14 Nov 2008 21:58
    marekwegl
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]
  • #25 17 Nov 2008 16:19
    tukan1988
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam, problem zostal rozwiazany, uszkodzeniu uleglo kolo pasowe dlatego nie dawalo sie ustawic wg znakow. Teraz jest juz ok. Dziekuje za zainteresowanie tematem.
  • Helpful post
    #26 17 Nov 2008 16:29
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Pisałem ci o tym
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products