Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vectra C, jak sprawdzic czujnik ABS?

piterek77 26 Lis 2008 23:28
  • #1 26 Lis 2008 23:28
    piterek77
    Poziom 12  

    Witam.
    Wam problem z kontrolką ABS i trakcją. Jak zapalę auto, nie świeci mi się ABS, ale jak ruszę - świeci ABS i trakcja! Podnosiłem każde koło i kręciłem ręką, tylko w jednym przednim prawym kole podaje, że coś jest nie tak . Jak można sprawdzić czujnik ?

    Moderowany przez MakroSerwis:

    Poprawiłem treść postu, proszę zapoznać się z p.10.9 i 15 Regulaminu Forum i nie popełniać więcej takich błędów.

  • #2 27 Lis 2008 07:02
    638936
    Usunięty  
  • #3 27 Lis 2008 07:15
    Blicek
    Poziom 25  

    mimisio napisał:
    Witaj pomiar oporności powinien rozwiać wątpliwości

    Jak by byla przerwa/zwarcie w obwodzie czujnika, to by zapalil od razu lampke (a nie po ruszeniu z miejsca).
    Oscyloskop i zobaczyc impulsy z tego czujnika.

  • #4 27 Lis 2008 07:25
    yaaro
    Poziom 33  

    Pomiar oscyloskopem powinien załatwić temat, lub jazda a jakimś testerem i oglądanie parametrów bieżących.

  • #5 27 Lis 2008 08:24
    autoas
    Poziom 41  

    piterek77 napisał:
    podnosiłem kazde koło i kreciłem reka :):)tylko w jednym przednim prawym kole podaje ze cos jest nie tak . jak mozna sprawdzić czujnik ????

    Czym to sprawdziłeś że coś nie tak?
    Wczoraj taką robiłem i na początku kontrolki gasły a po krótkiej jeździe zapalały sie - połamane przewody!!!!!!!! ale nie ten kawałek od czujnika tylko dalej, więc nawet gdybyś chciał mierzyć rezystancję to i tak możesz się pomylić
    Odczyt który, naprawa i wszystko OK

  • Pomocny post
    #6 27 Lis 2008 08:35
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.

  • #7 27 Lis 2008 14:53
    lextor997
    Poziom 2  

    a może masz spalony bezpiecznik, ABS to nr 16, 29 i 32 pod maską, masz to napisane w książce obsługi,

  • #8 28 Lis 2008 19:48
    piterek77
    Poziom 12  

    MakroSerwis napisał:
    Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.


    kable są ok bo sprawdzałem jest przejscie chyba że ten od czujnika z piasty(przegubu) ten 10 cm kabel jego niewiem jak sprawdzic czy na 100% jest walniety chyba tylko wymiana na nowy załatwi problem bo ten drugi 40cm jest ok ma przejscie. kurde jest troche roboty z nim zeby go wymienić ten od przegubu :( i czy to jest walniete dzieki za rade

  • #9 29 Lis 2008 16:19
    piterek77
    Poziom 12  

    na przegladzie wyszło ze mam z tyłu uszkodzoną sprezyne pewnie dlatego mi sie swieci jak wymienie sprezyne z tyłu to dam znac :)

  • #10 07 Lut 2009 16:46
    mm_mario
    Poziom 10  

    w tym samochodzie są czujniki aktywne .
    żeby sprawdzić czujnik tżeba mieć specjalne użądzenie lub oscyloskop.
    możliwe że uszkodzona jest tarcza magnetyczna na danym kole ,która współpracując z czyjnikiem daje odpowiedni sygnał.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty