X

Vectra C, jak sprawdzic czujnik ABS?

piterek77 26 Nov 2008 23:28
  • #1 26 Nov 2008 23:28
    piterek77
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Wam problem z kontrolką ABS i trakcją. Jak zapalę auto, nie świeci mi się ABS, ale jak ruszę - świeci ABS i trakcja! Podnosiłem każde koło i kręciłem ręką, tylko w jednym przednim prawym kole podaje, że coś jest nie tak . Jak można sprawdzić czujnik ?

    Moderated By MakroSerwis:

    Poprawiłem treść postu, proszę zapoznać się z p.10.9 i 15 Regulaminu Forum i nie popełniać więcej takich błędów.

  • #2 27 Nov 2008 07:02
    638936
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Witaj pomiar oporności powinien rozwiać wątpliwości ,no i oczywiście oględziny wizualne
  • #3 27 Nov 2008 07:15
    Blicek
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    mimisio wrote:
    Witaj pomiar oporności powinien rozwiać wątpliwości

    Jak by byla przerwa/zwarcie w obwodzie czujnika, to by zapalil od razu lampke (a nie po ruszeniu z miejsca).
    Oscyloskop i zobaczyc impulsy z tego czujnika.
  • #4 27 Nov 2008 07:25
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Pomiar oscyloskopem powinien załatwić temat, lub jazda a jakimś testerem i oglądanie parametrów bieżących.
  • #5 27 Nov 2008 08:24
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    piterek77 wrote:
    podnosiłem kazde koło i kreciłem reka :):)tylko w jednym przednim prawym kole podaje ze cos jest nie tak . jak mozna sprawdzić czujnik ????

    Czym to sprawdziłeś że coś nie tak?
    Wczoraj taką robiłem i na początku kontrolki gasły a po krótkiej jeździe zapalały sie - połamane przewody!!!!!!!! ale nie ten kawałek od czujnika tylko dalej, więc nawet gdybyś chciał mierzyć rezystancję to i tak możesz się pomylić
    Odczyt który, naprawa i wszystko OK
  • Helpful post
    #6 27 Nov 2008 08:35
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (-1)
    Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
  • #7 27 Nov 2008 14:53
    lextor997
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    a może masz spalony bezpiecznik, ABS to nr 16, 29 i 32 pod maską, masz to napisane w książce obsługi,
  • #8 28 Nov 2008 19:48
    piterek77
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    MakroSerwis wrote:
    Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.


    kable są ok bo sprawdzałem jest przejscie chyba że ten od czujnika z piasty(przegubu) ten 10 cm kabel jego niewiem jak sprawdzic czy na 100% jest walniety chyba tylko wymiana na nowy załatwi problem bo ten drugi 40cm jest ok ma przejscie. kurde jest troche roboty z nim zeby go wymienić ten od przegubu :( i czy to jest walniete dzieki za rade
  • #9 29 Nov 2008 16:19
    piterek77
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    na przegladzie wyszło ze mam z tyłu uszkodzoną sprezyne pewnie dlatego mi sie swieci jak wymienie sprezyne z tyłu to dam znac :)
  • #10 07 Feb 2009 16:46
    mm_mario
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    w tym samochodzie są czujniki aktywne .
    żeby sprawdzić czujnik tżeba mieć specjalne użądzenie lub oscyloskop.
    możliwe że uszkodzona jest tarcza magnetyczna na danym kole ,która współpracując z czyjnikiem daje odpowiedni sygnał.
  Search 4 million + Products
Browse Products