X

Climatronic VW Passat b5 -opis funkcji przyciskow

yacek68 29 Nov 2008 09:29
  • #1 29 Nov 2008 09:29
    yacek68
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam, poszukuję następującego schematu:VW Passat b5, 1999, schemat instalacji elektrycznej ogrzewania i klimatyzacji Climatronic z funkcją cyrkulacji powietrza.
    Może ktoś posiada takowy lub wie, gdzie można coś takiego znaleźć.

    Pozdrawiam
    Jacek
  • #2 06 Dec 2008 09:45
    radekbacanski
    Level 8  
    Helpful post? (-2)
    nie pomogę ci ale też mam problem z climatronikiem u siebie myślę że mój też potrzebuje porządnej obsługi gdybyś zdobył taki schemat daj znać natomiast gdy ja coś będę wiedział odezwę się pozdro
  • #3 06 Dec 2008 12:30
    jjacekkx
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    robiliście test (diagnozę) klimatronika ??
    wyłączyć zapłon, nacisnąć jednocześnie obieg wewnętrzny i ECON -przytrzymać, włączyć zapłon, po paru sekundach puścić przyciski, wystartuje test i diagnostyka klimatronika, wyświetli się informacja o błędach, przyciskiem ogrzewania przeskakuje się do następnych błędów aż pokażą się 3 zera (000), wyjście z trybu diagnostyki przez krótkie naciśnięcie ECON, kasowanie błędów przez naciśnięcie i przytrzymanie ECON aż pokażą się 3 czwórki (444 00 lub 02)
    Ewentualne błędy zapodajcie.
    Pozdrawiam
  • #4 18 Oct 2009 18:33
    tomasz-1971
    Level 1  
    Helpful post? (-1)
    Witam.
    Na wyświetlaczu klimy wyświetla się temp. zewnętrzna i temp. zadana. Zastanawiam się czy jest jakaś kombinacja klawiszy, aby sprawdzić temp. wewnętrzną, oraz temp. nawiewu. Jeśli ktoś z Was zna odpowiedź to bardzo o nią proszę. Dzięki.
  • #5 30 Oct 2009 18:57
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Mam Passata 1,8 T
    Mam problem z klmatyzacją , a mianowicie wystepuje nie równa praca wentylatora nadmuchu , truności ustawieniu zadanej teperatury , oraz przepustnice cały czas się przesuwają od mini do maxa , jak było wszystko sprawne , to przepustnice ustawiały sie w jednym połozeniu . W diagnostyce , po podłczeniu komputera , pojawią sie kod błędów uszkodzone silniki przepustnicy i jescze jeden jakiejś klapy , po wymianie w serwisie autoruzowanym ;) w Lublinie / silników - oczywiście nie można było przy tym być/ , i zapłacie 1700 zł to samo .Do serwisu nie pojadę więcej bo to debile - to nie jest żadna obraza ani wulgaryzm / chociaż może całkiem mądrzy na swój sposób nie zrobić , ale kasę wziąść/.
    sterownik tz panel zamieniałem i nic bez zmian .
    Prosze Poradę
    Pozdrawiam
    Artur
  • #6 31 Oct 2009 16:31
    jjacekkx
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    zrób ten test o, którym napisałem wyżej i zapodaj błędy.
    Pozdrawiam
  • #7 31 Oct 2009 17:06
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Dzisiaj podłączałem swojego laptopa do samochodu , nie zapisałem numerów błędów ale oprogramowanie podaje uszkodzenia silników klap . dziwne to troche skoro słychać jak silniki które sterują klapami pracują .Może to uszkodzenia nie silników tylko czujników .Ale gdzie te czujnki sie mieszczą. Po Niedzieli podłacze jeszcze raz laptopa i zapisze nr. Błedów. Ta klimatyzacja Climatronik jakaś durna.Tym dziwniejsze że nikt w sumie tam nie grzebał , samochód mam od nowości od 2002 roku .

    Gdzie ta niemiecka precyzja ??
    Pozdrawiam
  • #8 31 Oct 2009 17:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (+1)
    Niemiecka pracyzja to bajer.
    Podjedz do kogoś kto wie '' z czym to sie je''
    Tam masz servosilniczki.
  • #9 31 Oct 2009 17:34
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    No wiem że tam takie są , ale skąd one "wiedzą" do jakiego momentu sie otworzyć tz przepustnicę , musi być jakiś sterownik , czujnik lub jakis inny ogranicznik
  • #10 31 Oct 2009 19:28
    jjacekkx
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    artekd wrote:
    ale skąd one "wiedzą" do jakiego momentu sie otworzyć

    być może wystarczy tylko przeprowadzić BS ;)
    ... przywrócenie ustawień fabrycznych.
    http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=146840&postcount=5
    mimo wszystko, zapodaj błędy.
    Pozdrawiam
  • #11 31 Oct 2009 19:41
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (-1)
    Tak też robiłem oprogramowaniem i nic ciągle to samo. błedy po świetach podeśle, ale mam z tym passatem problem już ze 3 lata z tym climatronikiem.
  • #12 31 Oct 2009 21:44
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Jest to servomotor - czyli ma w sobie potencjometr odwzorowania ruchu cięgna.
  • #13 31 Oct 2009 22:08
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    czyli prawdopodobnie przyczyna jest w silniku sterujacym .
  • #14 31 Oct 2009 22:16
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Rada
    Ok przeczytałem ze zrozumieniem i ..
    Trzeba pomierzyć napięcia odniesienia potencjometrów , zasilania i obserwować parametry bieżące sterownika.
    Bo to sterownik głupieje a klapki robią co Pan każe.
    Obserwuj też napięcia zasilania wentylatora.
  • #15 31 Oct 2009 22:22
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (+1)
    zauważyłem że podczas postoju wentylator działa w miarę normalnie , natomiast podczas jazdy przyspiesza i zwalnia i to bez żadnych zalezności .
  • #16 31 Oct 2009 22:28
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    A napięcie alternatora stabilne czy wacha się w granicach 11,8 - 17,3 V?
    Tam jest wentylator z jeżem toteż dziwne to jest.
  • #17 31 Oct 2009 22:32
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    sczerze mówiąc nie mierzyłem , ale po światłach i urzadzeniach widać że raczej tak
  • #18 01 Nov 2009 16:51
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Zmierzyłem więc napięcia ładowania są ok wartości nie spadają i nie rosną.
    A błąd po skasowaniu wszystkich ; adaptacji i pracy silnika na biegu jałowym przez ok 30 mi jest następujący :
    1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza - V71 uszkodzenie / a podobno wymieniali w ASO /.
    Teoretycznie działa klimatyzacja tylko słychać jak silniczki ciągle pracuja i nie moga uzyskać optymalnego połozenia - tak było podobnie przed wizytą w ASO.
    Jakiś pechowy ten climatronic
    osobiście podejżewam że mi tych silników nie zmienili tylko kaski troche pozbawili.
    A poza tym jak do tych silników sie dostać , aby całej deski rozdzielczej nie demontować , schowek wiadomo że trzeba . Ale dokładnie gdzie one są i jak ich wyjąć , może jakieś oczyszczenie by pomogło skoro są to silniki krokowe z potencjometrem.
    Poza tą klimatyzacja samochód jest ok.I właśnie ten klimatronik psuje całość auta VW
    Proszę o porady
    Dziękuję z góry
    Pozdrawiam
    Artur
  • #19 01 Nov 2009 16:58
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Trzeba radio i panel klimy wyciągnąć i troche się pogimnastykowac.
  • #20 01 Nov 2009 17:01
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    panel wychodzi bez problemu , gorzej z radiem i zmieniarką , pomimo że mam tzw specjalistyczne klucze nie da rady wyjąć , chyba mają jakieś zabezpieczenie przed kradzieżą .
  • #21 01 Nov 2009 17:04
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Trzeba lekko opuścić radio.
  • #22 01 Nov 2009 17:25
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    OK Będę musiał tak właśnie spróbować
  • #23 02 Nov 2009 15:30
    jjacekkx
    Level 13  
    Helpful post? (+2)
    ciężko się dostać do silniczków a zwłaszcza do V71, jest on z tyłu pudła (klimatronik), zaraz przy grodzi z silnika.
    Pozdrawiam
  • #24 02 Nov 2009 15:46
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam !
    Dzięki za fotkę !!! super opisana !!!

    - To umiejscowienie silników rzeczywiście nie ciekawe , trzeba by chyba wyjąć wszystko w całości , na to wygląda.
  • #25 02 Nov 2009 21:17
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Te od spodu wyjdą gorzej z tym zza pedałów.
  • #26 02 Nov 2009 21:20
    artekd
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Czyli to nie tak prosto jak się wydaje
  • #27 02 Jan 2011 17:31
    mkbombel
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam koledzy a jest ktos w stanie mi opisac jak sprawdzic temperature silnika na klimatroniku vw b5 1999r 1.9TDI 115KM z gory wielkie dziekuje
  Search 4 million + Products
Browse Products