X

Odpalanie z drugiego akumulatora

mlac 30 Nov 2008 20:28
  • #1 30 Nov 2008 20:28
    mlac
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam takie pytanie. Rozładował mi się akumulator. W piwnicy akurat miałem inny naładowany. Postawiłem naładowany aku koło auta i podpiąłem kablami rozruchowymi + do +, a - do - nie odpalił, nawet porządnie nie zakręcił. Wkurzony wziałem inne kable bo myślałem że to kable i to samo. Odpiołem aku i wsadziłem ten dobry - odpalił bez problemów. Czy coś robiłem nie tak?? Czy do takiego odpalenia trzeba mieć jakieś specjalne kable???
  • Helpful post
    #2 30 Nov 2008 20:32
    mark200
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    podstawowe pytanie:ile kosztowały te kable rozruchowe? bo za takie co by zapalił tym sposobem co robiłeś to trzeba zapłacić przynajmniej 100pln
  • Helpful post
    #3 30 Nov 2008 20:33
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P
  • #4 30 Nov 2008 20:35
    pawe8602
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Albo kable albo część prądu przyjął rozładowany aku
  • #5 30 Nov 2008 20:35
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    viper555 wrote:
    Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P


    ale w zamian dają grubą izolację.
  • #6 30 Nov 2008 20:38
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Aleksander_01 wrote:
    viper555 wrote:
    Pewnie masz chińskie kable pięć drucików w środku.P


    ale w zamian dają grubą izolację.


    I efekt wizualny jest zadowalający
  • #7 30 Nov 2008 20:42
    mlac
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    OK kable za 40 zł w hipermarkecie. To teraz pytanie czy mogę wykorzystać "zaczepy" od tych kabli wywalić same kable i zrobić sobie swoje??? Jeżeli tak to jakie kupić kable jaką grubość??
  • Helpful post
    #8 30 Nov 2008 20:45
    Aleksander_01
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    mlac wrote:
    OK kable za 40 zł w hipermarkecie. To teraz pytanie czy mogę wykorzystać "zaczepy" od tych kabli wywalić same kable i zrobić sobie swoje??? Jeżeli tak to jakie kupić kable jaką grubość??


    I tak się właśnie robi.
    Kup linkę o przekroju 16 mm², kable nie dłuższe niż 2 m.
  • #9 30 Nov 2008 20:53
    mark200
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    no 2m to mogą być za krótkie jakby chcieć odpalić ż drugiego samoch. chociaż 2,5m
  • #10 30 Nov 2008 21:39
    Stanisław 1
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Podczas podłączania z drugiego akumulatora + dajesz na + a - bezpośrednio na silnik aby uniknąć poboru prądu przez rozładowany akumulator.
  • #11 30 Nov 2008 22:06
    DG Serwis
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Wielokrotnie spotykam się z takimi sytuacjami. Jakość kabli to podstawa ale i sam kontakt zacisków (żabek) do klem czy przewodów instalacji samochodu jest bardzo ważny. Tak czy owak trzeba nałożyć i poruszać tak aby kolcami żabek przerwać (przebić) utlenioną warstwę klem. W wyniku tego powinniśmy mieć porządny styk a tym samym niezawodnąpróbę rozruchu.
    Powodzenia następnym razem (oby jak najrzadziej było potrzebne) :)
  • #12 30 Nov 2008 22:17
    630176
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Stanisław 1 wrote:
    Podczas podłączania z drugiego akumulatora + dajesz na + a - bezpośrednio na silnik aby uniknąć poboru prądu przez rozładowany akumulator.
    Z tym się nie zgodze że takie podłączenie spowoduje brak poboru prądu przez rozładowany akumulator. Przecież minus akumulatora i tak jest połączony kablami z silnikiem. Chociaż połączenie takie jest lepsze bo minus idzie bezpośrednio na silnik.
  • Helpful post
    #13 30 Nov 2008 22:36
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Aleksander_01 wrote:
    \
    Kup linkę o przekroju 16 mm², kable nie dłuższe niż 2 m.


    Na takich kablach to się Daewoo Tico odpala. Rozsądne minimum do osobówek to od 25mm2 wzwyż. Nie robią się ciepłe przy cięzkim rozruchu, a przy długości kabli powyżej 3 m każdy mΩ ma znaczenie.
  • #14 01 Dec 2008 07:24
    mlac
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ok czyli jak kupie 25 mm2 długość 3m to będzie OK???
  • #15 01 Dec 2008 10:35
    stomat
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Podczas podłączania z drugiego akumulatora + dajesz na + a - bezpośrednio na silnik aby uniknąć poboru prądu przez rozładowany akumulator.

    Tak się robi ale nie żeby uniknąć poboru prądu tylko po to żeby uniknąć iskrzenia w pobliżu akumulatora. Rozładowany akumulator po podłączeniu innego akumulatora oraz po odpaleniu auta zaczyna się intensywnie ładować i wydziela się w nim wodór a wodór z iskrą daje niepożądane efekty. Klemę minusową podłączamy do masy pojazdu jako ostatnią i odłączamy jako pierwszą - to "oczywista oczywistość".
  • #16 01 Dec 2008 10:44
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Stanisław 1 wrote:
    Podczas podłączania z drugiego akumulatora + dajesz na + a - bezpośrednio na silnik aby uniknąć poboru prądu przez rozładowany akumulator.
    Witam serdecznie.Kolega bzdury wypisuje.(-) daje się na silnik by miał lepszą masę(eliminuje to spadek napięcia na kablu masowym silnika).Wyładowany akumulator bedzie pobierał prąd przy każdym połaczeniu.
  • #17 01 Dec 2008 10:46
    Hucul
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Po podłączeniu kabli dobrze jest odczekać minutkę czy pięć , akumulator częściowo się naładuje i prąd rozruchowy płynąć będzie z obu akumulatorów , co ułatwi nam rozruch (szczególnie na tandetnych kablach).
  • #18 01 Dec 2008 11:06
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie.Na kiepskich kablach można uruchomić ale tylko z innego samochodu.Rzecz w tym by podłączyć kable przy pracującym pojeździe, z którego będziemy brali prąd i odczekać by doładował się trochę akumulator tego uruchamianego.Wtedy już nie potrzeba tak dużego prądu do rozruchu.Pozdrawiam.
  • #19 01 Dec 2008 20:55
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Z tym pracującym dawcą do rozruchu to też trochę nie tak, bo można alt. ukatrupić
  • #20 01 Dec 2008 22:25
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie.Nie dopisałem, że na moment rozruchu trzeba wyłączyć silnik "dawcy"by nie ciagnąć przy dłuższym kręceniu pradu z alternatora.Nie podejrzewam by ktoś chciał kręcić dłuzej niż kilkanaście sekund.Pozdrawiam.
  • #21 07 Dec 2008 15:51
    mlac
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zrobiłem porządne kable. Kumpel miał linke z budowy domu (na oko 25 mm2) wykorzystałem klemy z tych kabli z hipermarketu. Długość to chybe ze 3,5 metra sobie zrobiłem. Przetestowałem i odpalił na tych kablach bez problemu (od kopa - akumulator na ziemi, nie w innym aucie). A tak przy okazji to ten aku co padł to była Centra Plus z lipca 2006. Po ładowaniu przez całą noc nawet nie zakręciła.
    Pozdr i dzieki za dyskucje.
  • #22 07 Dec 2008 20:57
    Banasiewicz02
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    tak przy okazji to ten aku co padł to była Centra Plus z lipca 2006. Po ładowaniu przez całą noc nawet nie zakręciła.
    Pozdr i dzieki za dyskucje.

    zdarza się,dostała zwarcia w jednej z cel a wtedy to już święty Boże nie pomoże niestety ;)
  • #23 11 Feb 2012 09:09
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    goldwinger wrote:
    Z tym pracującym dawcą do rozruchu to też trochę nie tak, bo można alt. ukatrupić


    dlaczego ? i co się zepsuje ?
    a co z samochodami nowymi napakowanymi elektroniką ?
    coś się w tej materii zmienia ?
  • #24 11 Feb 2012 09:27
    Andiv
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    No jak co, słyszał o czymś takim jak wydolność prądowa ?
  • #25 11 Feb 2012 09:33
    cordoba_2004
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    no ok ale żeby aż uszkodziło alternator dawcy ?
    chyba że ktoś odpala diesla 2.7 od corsy 1.2benz
  • #26 11 Feb 2012 09:35
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    cordoba_2004 wrote:
    goldwinger wrote:
    Z tym pracującym dawcą do rozruchu to też trochę nie tak, bo można alt. ukatrupić


    dlaczego ? i co się zepsuje ?

    Jak to co, alternator - spalisz mostek przy przekroczeniu dopuszczalnego prądu.
    Podstawowa rzecz - samochód dawca ma pracować na biegu jałowym, w trakcie próby rozruchu, podnoszenie obrotów dla wspomożenia może się właśnie tak skończyć.
    Quote:

    a co z samochodami nowymi napakowanymi elektroniką ?
    coś się w tej materii zmienia ?

    Zmienia się tylko to, że układy programowalne sterowników nie lubią skoków napięcia, szpilek itd.
  • #27 12 Feb 2012 11:31
    arturross
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Kupiłem kiedyś kable rozruchowe made in china. Zostały mi się po nich tylko krokodyle. Chcę je wykorzystać do zrobienia kabli, które mam zamiar wykonać ze starego miedzianego przewodu (chyba 3x2,5) wszystko w bardzo solidnej izolacji.
    Czy zda to egzamin? Czy dam radę na nich odpalić auto? Jak nie to z jakiego powodu? Co może pójść nie tak gdy dawcą będzie silnik 1,8 a biorcą 2,5l?
  • #28 12 Feb 2012 11:40
    Nike_Sports
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    3x2,5 to kable do kładzenia w ścianie a nie do rozruchu samochodu, zapewne są to też sztywne kable a nie linka, nie wspomnę już o przekroju 2,5 a 25mm to istotna różnica, podsumowując: NIE zda to egzaminu.
  • #29 12 Feb 2012 13:02
    arturross
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze to nie jest to kabel do kładzenia w ścianie, tylko przewód elastyczny wzięty z jakiegoś urządzenia typu betoniarka.
    Po drugie nie 2,5 tylko 3x2,5 a to daje już razem 7,5
    Po trzecie zadałem pytanie "Czy dam radę na nich odpalić auto? Jak nie to z jakiego powodu?"
    Może moje pytanie może i jest nieco prymitywne lecz po prostu pytam, bo skoro dałem rade odpalić auto na tanich i cienkich kablach z marketu, to dlaczego nie dało by rady odpalić auta z tego typu przewodu który jest łącznie grubszy. Co się może stać? rozwalę alternator, akumulator, czy stopią się kable?
  Search 4 million + Products
Browse Products