X

Problem z szarpaniem Octavia 2

01 Dec 2008 20:16 KAkamil 55
  • #1 01 Dec 2008 20:16
    kamil 55
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam jestem posiadaczem Skody Octavia II 2.0 TDI (BKD) jednak mam z tym silniczkiem problem. Przy zakresie obrotów między 2400 a 2500 silnik zaczyna szarpac jakby brakowało mu paliwa, po przekroczeniu powyższych obrotów wszystko przemija a auto jedzie jakby nic się nie działo.Problem jest o tyle duży że usterka ta nie występuje cały czas. Serwisy rozkładają ręce ponieważ komputer nie pokazuje żadnego błędu.Z moich spostrzeżeń wnioskuję, że usterka występuje częściej kiedy przychodzi mi szybko wyprzedzi a tym samym ostro traktowac pedał gazu. Ostatnio usterka nasiliła się a auto zaczęło mocno szarpac nawet w zakresie do 2000 obr.Miałem wrażenie ,że jeden z cylindrów nie chodzi-głośniejsza i niezbyt równa praca silnika.Po zgaszeniu i odpaleniu znowu chodzi równiutko jak zegarek.Czy to może byc pompowtrysk? lub przepływomierz?Auto ma przejechane 101000Km i jest po wymianie wszystkich filtrów. Jeśli ktoś może mi pomóc z góry dziękuję

    Regulamin pkt.11.1 popraw temat. Michu10
  • #2 02 Dec 2008 10:25
    niuniu36
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    witam,podjedz na komputer i poproś żeby gość sie z tobą przejechał z podłączonym laptopem to powinno wyjaśnić sprawę i posprawdzaj wężyki podciśnienia czy któryś nie spadł albo pękł powodzenia pozdrawiam
  • #3 02 Dec 2008 11:48
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nie ma co gdybać tylko oscyloskop i do dzieła
  • #4 06 Dec 2008 18:46
    kamil 55
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Odbyłem dzisiaj jazdę z laptopem i jak przystało na złośliwośc rzeczy martwych moja octavka chodziła tak jakby nigdy nic jej nie dolegało.Nawet na chwilę nie przyszarpneła-lecz goś miał jakiś nowy program i i odczytał z pamięci mojej skody-usterka pierwszego cylindra(oczywiście błod stary chwilowy ale zarejestrowany) z tym ,że jak szarpanie się zaczynało to też byłem na kompie-pokazał usterkę elektryczną czwartego pompowtryskiwacza ( albo pompowtrysk albo połączenie elektryczne)-elektryk wypiął więc kostkę od pompo wtryskiwacza wpiął ją z powrotem a ponowny test nie pokazał już żadnego błędu.Oczywiście nie robiłem nic z pompowtryskiwaczami a teraz zastanawiam się gdzie leży problem?Czy możliwe jest że jest słaby styk przewodów elektrycznych na pompowtryskiwaczach czy może dzieje się coś od strony sterownika (może coś nie łączy i pokazuje raz pierwszy raz czwarty cylinder) a tym samym wyskakuje chwilowy błąd. Pamiętam że stan kostek i przewodów przy poprawiani styku czwartego pompowtryskiwacza przez elektryka wyglądał na idealny jak nowe.Proszę o pomoc
  • #5 08 May 2009 12:33
    kamil 55
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem rozwiązany- okazało się ,że nie łączyła dobrze jedna z kostek na pompowtryskiwaczach.Po ponownym zapięciu wszystko działa tak jak powinno:D
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products