X

Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.

03 Dec 2008 20:54 KYKymak
  • #1 03 Dec 2008 20:54
    Kymak
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam Wszystkich,

    Zwracam sie do Was z takim o to pytaniem:

    Potrzebuje schemat jak podłaczyć cos takiego:
    Mam silnik któryn powinien byc załączany z kasety sterujacej z potrzymaniem (tzn osobny przycisk start, osobny stop), oraz osobno powinien być załaczany z przekaźnika który jest wbudowany w pewna czujkę. Jeśli załaczymy silnik ręcznie to, mozemy go oczywiście ręcznie tez wyłączyc, ale jesli silnik zostanie załaczony przez czujke to przez czujke też ma być wylączon, bez możliwości wylaczenia przez uzytkonika przez przycisk stop.
    Silnik jest trójfazowy.

    Prosiłbym o pomoc zyczliwych jeśli to ni sprawi nikomu kłopotu i nie zajmie czasu.

    Z góry dziękuje za pomoc!!!
  • #2 03 Dec 2008 21:19
    bruns
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Kymak wrote:
    silnik któryn powinien byc załączany z kasety sterujacej z potrzymaniem, oraz osobno powinien być załaczany z przekaźnika który jest wbudowany w pewna czujkę.
    Napisz dokładnie o co chodzi jak chcesz uzyskać pomoc . Twój post jest mało zrozumiały a określenie "przekaźnik wbudowany w pewną czujkę" to zupełnie nic nie wyjaśnia .
  • #3 03 Dec 2008 21:30
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest to czujka która mierzy poziom spalin,a silnik napędza wentyaltory. Czujka to to taka centralka dajaca sygnał załaczajacy w razie zbytniego poziomu spalin i wyłaczajaca po wywietrzeniu. Piszac kaseta nmiałem na myśli skrznke z dwoma przyciskami i przekaźnikim. To chce podłaczyc z potrzymanie, tzn przycisk startu to styk normlanie otwarty a stop to styk normlanie zamkniety. Przekaźnik od 'czujki powinien byc chyba wpiety bezpośrednio na stycznik.

    Przekaźnik w tej czujce posiada oczywiscie oznaczenia:com,nz,no

    Z góry dziękuje za pomoc.
  • #4 04 Dec 2008 02:05
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.

    Może w ten sposób, CZ to styk przekaźnika czujnika spalin, reszta wiadomo.
  • #5 04 Dec 2008 22:01
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Hmm no niezły schemat, dziekuje bardzo za pomoc. zastanawia sie czy nie mozna jeszce jakos prościej.

    Dwa styki (normalnie zamkniety i normalnie otwarty) na przekaźnik z podtrzymaniem, z przekaźnika na stycznik, a z przekażnika czujki ze styku nromalnie otwartego bezpośrednio na ten stycznik co powyzej. Co wy na to.

    dziekuje wszytkim którzy poświęcili czas na mój problem.
  • Helpful post
    #6 04 Dec 2008 23:12
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Fakt troche przekombinowalem, tak jak piszesz bedzie prosciej.
    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.
  • #7 05 Dec 2008 10:28
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dziekuje za pomoc.

    Narysowałem wkońcu taki schemacik sterowania.

    Konstruktywna krytyka zawsze mile widziana.

    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.

    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.
  • #8 05 Dec 2008 15:33
    Arturo2005
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    A nie można było na tym czarnym tle narysowac czarnych linii ? Było by bardziej czytelnie ;)
  • #9 05 Dec 2008 16:03
    Tomisan
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Mało czytelne te schemaciki na czarnym tle... Ja bym jednak zastosował schemat 1 kolegi Rafik4. Po to jest ten przekaźnik k2 by w czasie pracy czujnik(załączony), nie można było załączyć układu ręcznie. Powiedzmy że układ pracuje z czujnika - ktoś przyjdzie naciśnie zielony przycisk "pracy" i układ będzie pracował już cały czas (do póki ktoś go ręcznie nie wyłączy).
  • #10 05 Dec 2008 18:23
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Tomisan wrote:
    Powiedzmy że układ pracuje z czujnika - ktoś przyjdzie naciśnie zielony przycisk "pracy" i układ będzie pracował już cały czas (do póki ktoś go ręcznie nie wyłączy).


    To miałem na myśli ale z drugiej strony, nie wiem jakie tam panują warunki, załóżmy, że przy ręcznie włączonym wentylatorze nie ma opcji żeby się czujnik załączył bo nie będzie spalin i cały plan bierze w łeb ale to już nie moje zmartwienie.

    Pozdrawiam
  • #11 08 Dec 2008 10:03
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam wszystkich ponownie,

    Na wstepie chciałem podziekować wszystkim za pomoc i przeprosić za nieczytelne schematy które zamieściłem w piątek, ale nie miałem czasu aby je obrabiac i wrzuciłem je prosto z AutoCad'a. Dziś wrzucam juz końcowe schematy ( mam nadzieje, ze beda czytelne ).

    Jeśli chodzi o meritum sprawy, to załączenie przez uzytkownika w czasie wczesniejszego załączenia przez centralkę powinno byc jak najbardziej mozliwe, taka specyfikacja zakładu.

    Dołożyłem ejszce kontroler faz jak widać w schemacie, aby mieć pewność odpowiedniego kierunku obrotów wentylatora.

    W razie pytań i konstruktywnej krytyki proszę pisac.

    Jeszcze raz dziekuję za porady ( mam andzieję, że nikomu nie napsułem nerwów ).

    A o to schematy:
    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.

    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.
  • #12 08 Dec 2008 18:50
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Niestety obawiam się, a raczej jesem pewny, że to nie zadziała. Mała podpowiedź, styk W1, chyba, że to błąd na schemacie.
  • #13 08 Dec 2008 19:17
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie wykresliłem tego styku, pozostał z poprzedniej wrsji. Czeski błąd.
    Ale podziwiam czujnośc. Poza tym wydaje mi sie, że wszytko w porzadku.
  • #14 09 Dec 2008 15:07
    Ryszard49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli nadal założenie jest jak w temacie:
    Quote:
    Potrzebuje schemat jak podłaczyć cos takiego:
    Mam silnik któryn powinien byc załączany z kasety sterujacej z potrzymaniem (tzn osobny przycisk start, osobny stop), oraz osobno powinien być załaczany z przekaźnika który jest wbudowany w pewna czujkę. Jeśli załaczymy silnik ręcznie to, mozemy go oczywiście ręcznie tez wyłączyc, ale jesli silnik zostanie załaczony przez czujke to przez czujke też ma być wylączon, bez możliwości wylaczenia przez uzytkonika przez przycisk stop.
    Silnik jest trójfazowy.

    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.
    to sterowanie jest bardzo proste.

    Faktycznie to nie mogło prawidłowo zadziałać poprawiłem schemat.
  • #15 09 Dec 2008 16:14
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Kolego Ryszard49, tak się nie da. Popatrz jeszcze raz na swój schemat, a zobaczysz dlaczego.
  • #16 09 Dec 2008 16:27
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam,

    Ryszard z tego co widzę, to jeśli wentylator załączy się poprzez czzujke, to czujka go już nie wyłącz bo on sie podtrzyma poprzez SM.

    Układ już jest zainstalowany na podstawie schematu który zamieściłem we wczesniejsym poście i po przetestowaniu działa dobrze.

    Wieczorem wrzucę tu nastepne zagadnienie które jutro ma iśc do podłączenia, tylko muszę narysować schemat w AutoCAD'zie, bo na razie narysowąłem na kartce.

    Powiem tylko, że zagadnienie odnosi się do prostego układu sterowania podajnikiem ślimakowym, który zasypuje zbiornik buforowy nad maszyną. W zbiorniku są sygnalizatory poziomu, w połowie ( minimum ), oraz na samej górze ( maksimum ). Jeśli poziom spadnie do połowy, to slimak ma być załączony przez czujnik minimum, a wyłączyć go ma maksimum.

    Dodatkowo będzie też możliwe sterowanie ręczne z kasety dwuprzyciskowej.

    Później wrzucę schemat który sobie do tego wyrysowałem.

    Pozdrawiam
  • #17 09 Dec 2008 16:41
    Ryszard49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Kymak dodałeś nowe szczegóły:
    Quote:
    Powiem tylko, że zagadnienie odnosi się do prostego układu sterowania podajnikiem ślimakowym, który zasypuje zbiornik buforowy nad maszyną. W zbiorniku są sygnalizatory poziomu, w połowie ( minimum ), oraz na samej górze ( maksimum ). Jeśli poziom spadnie do połowy, to slimak ma być załączony przez czujnik minimum, a wyłączyć go ma maksimum.

    a to zmienia postać rzeczy.
    Ja podałem schemat sterowania wentylatora po zadziałaniu czujki spalin a teraz widzę że doszedł drugi temat - sterowanie podajnikiem ślimakowym.
  • #18 09 Dec 2008 18:24
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ryszard49 źle zrozumiałeś, to co opisałem drugie, to jest całkiem osobne juz zagadnienie. Wrzucę później schemat jaki do tego narysowałem, tylko nie mam teraz czasu go przerysować do AutoCAD'a.
  • #19 09 Dec 2008 18:34
    Ryszard49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Kymak drugi temat jest też ciekawy, pamiętam robiłem coś podobnego do zasypywania zbiornika granulatem przy wtryskarkach.
  • #20 09 Dec 2008 20:24
    Kymak
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Poniżej zamieszczam tabele z ustawieniami czujników oraz moje dwa schematy.
    Pierszy to taki trochę bardziej skomplikowany, kiedy na samym poczatku zaczolem próbowac, aby wszytko działało płynnie.
    A drugi juz uproszczny.
    Obydwa schematy zawieraja narazie sterowanie automatyczne za pomoca czujników, później wrysuje jeszcze załączanie ręczne z kasety dwuprzyciskowej.

    Jesli chodzi o stan zbiornika, to jest to wtedy kiedy zbiornik jest całkowicie pusty.

    Przepraszam, ze takie niechlujne schematy, ale nie mam dzis za bnardzo czasu, a chcialem to wrzucic, bo lubie taie konwersacje.

    Ustawienia czujników:
    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.

    Pierwszy schemat:
    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.


    Drugi schemat:
    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.



    Pozdrawiam.
  • #21 10 Dec 2008 11:50
    Rafik4
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Pierwszego schematu dokładnie nie sprawdzałem, natomiast drugi jest ok ale można to zrealizować prościej.

    Schemat podłączenia. Silnik trójfazowy.
  • #22 10 Dec 2008 13:34
    Ryszard49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Rafik4 jest to faktycznie najprostsze rozwiązanie.
    Jak już wspominałem zastosowałem takie rozwiązania przy zasypywaniu granulatu do wtryskarki. Tylko tam były trzy czujniki, maksymalny, optymalny oraz sygnalizacja alarmowa po przekroczeniu stanu minimalnego która wskazywała na nieprawidłowość w dostarczaniu granulatu ze zbiornika głównego.
  Search 4 million + Products
Browse Products