Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

opel vectra ile oleju do silnika

tomek230983 05 Gru 2008 21:09
  • #1 05 Gru 2008 21:09
    tomek230983
    Poziom 10  

    Witam niedawno kupiłem opla vectrę 1.6 16 v 1998 r najwyższy czas na wymianę oleju i tu mam dwa pytania: ile oleju kupić do silnika, i czy mogę wlać mineralny jeśli do tej pory był pelny syntetyk (przebieg 170000 km)

  • #2 05 Gru 2008 21:18
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    3,5L z filtrem

  • #3 05 Gru 2008 21:24
    tomek230983
    Poziom 10  

    a co do tej zmiany syntetyk / mineralny ?

  • #4 05 Gru 2008 21:27
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Łooo, tu co jeden to będzie miał inną opinię. Nie będę się wychylał

  • #5 05 Gru 2008 21:31
    tomek230983
    Poziom 10  

    mechanik zalecił zmianę bo podobno lekko słychać hydraulikę pare sekund po starcie silnika ponoć ma pomóc ?

  • #6 05 Gru 2008 21:32
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To zmień na półsyntetyk, ale może nie pomóc

  • Pomocny post
    #7 05 Gru 2008 21:32
    janko.muzykant
    Poziom 15  

    Oleju pewnie wchodzi ok 4l (tyle wchodzi do silników 1,8 i 2,0).
    Natomiast co do oleju mineralnego to zawsze możesz go wlać, ale jest to bez sensu jeśli silnik pracował na synetyku i nie brał dużo oleju. Po prostu szkoda silnika, bo syntetyk i półsyntetyk mają dużo lepsze właściwości od olejów mineralnych, lepiej smarują elementy silnika, stawiają mniejszy opór nie zostawiają osadów. Poza tym olej syntetyczny może pracować w niższych temperaturach (jak spróbujesz zapalić silnik na mineralnym przy -20 stopniach to przez 5 min będzie rzęził jak ruski ciągnik bo olej mineralny jest bardzo gęsty w niskich temperaturach). Jak Ci szkoda wydać 170 zł na olej zachodniej firmy to są polskie syntetyki już za około 100 zł za 4 l a półsyntetyki za ok 67-70 zł. Także reasumując mineralny warto lać jak już silnik jest na wykończeniu i pali więcej oleju jak paliwa.
    Pozdrawiam.

  • #8 05 Gru 2008 21:37
    tomek230983
    Poziom 10  

    cena nie gra roli tylko ciekawiła mnie ta teoria pana mechanika z tą zamianą na mineralny dzięki wszystkim za pomoc pozdrawiam

  • #9 05 Gru 2008 21:40
    janko.muzykant
    Poziom 15  

    co do tego stukania to pewnie będą do wymiany popychacze hydrauliczne, tylko że to jest trochę kosztowa sprawa, bo jest ich tam sporo, ale mogą być nie wszystkie do wymiany

  • #10 05 Gru 2008 22:58
    heli
    Poziom 12  

    Według producenta pojemność układu smarowania w silniku X16XEL (a taki masz na 99,9%) to 3,25 litra, jeśli chodzi o zmianę oleju na niższą klasę jakości to półsyntetyk jest zalecany jak najbardziej przez GM szczególnie przy takim przebiegu, mogę polecić firmowy olej właśnie GM, który ostatnio pojawił się także w sklepach poza siecią dealerską firmy. Pozdrawiam

  • #11 06 Gru 2008 23:19
    Dexter23pl
    Poziom 26  

    Z tym przebiegiem to niewiadomo czy to ma przebieg na 1 ,2, czy 4 koła. A 170tyś to teraz przebieg unijny. Lecz nie twierdzę że ma więcej, lecz nie w tym rzecz.
    Ja też mam 1.6 16V XEL i jeżdżę tym od około dwóch lat. Jak jest temperatura około 0 lub niżej to po odpaleniu i jeździe to słychać też ciche terkotanie (chyba popychacze) Lecz jak się rozgrzeję to po ok 2 minutach już to ustaje.
    Tym to bym się nie przejmował zbytnio.
    Ciekawsze jest to ile ci będzie znikać oleju na 1000km.
    Przykładowy link :arrow: http://www.forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=25934&page=15

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty