X

Omega 2.5 V6 nie chodzi na gazie(tartarini)

Michal232323 06 Dec 2008 21:56
  • #1 06 Dec 2008 21:56
    Michal232323
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich,mam opla omege 2.5 V6 instalacja gazowa tartarini (gazownik mówił że jest ciągły wtrysk gazu).Problem polega na tym że samochód nie chce chodzić na gazie,gaśnie na wolnych obrotach,w czasie jazdy jak przełącza na gaz to raz ma strasznego muła a raz jest ok.Kupiłem kabel usb od viakena i chciałem to jakoś ustawić ale dokładnie to nie wiem jak to zrobić.Mam program Etagas wersja 4.5l ale tam nic nie idzie ustawić,jak chce zrobić kalibracje na biegu jałowym to nic się nie dzieje i ciągle kalibracja w trakcje,a jak kalibracje całkowitą to samochód zaraz gaśnie.Prosze was o pomoc jak to wszystko ustawić i może o jakiś dobry program.

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    To fotki mojej instalacji
    Omega 2.5 V6 nie chodzi na gazie(tartarini)
    Omega 2.5 V6 nie chodzi na gazie(tartarini)
    Omega 2.5 V6 nie chodzi na gazie(tartarini)

    Może to wam pomoże.Prosze o jakiś program i jak to mniej więcej ustawić żeby to chodziło
  • #2 06 Dec 2008 22:38
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    To raczej dość zabytkowa i niezbyt często wystęująca instalacja, III generacji jak sądzę.
    Chyba najłatwiej będzie zmienić "przód" instalacji na jakąś IV gen która jest opanowana w miarę przez gazowników u nas..
  • #3 06 Dec 2008 22:49
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    bartek_j nie chce zmieniać instalacji chciałbym to poprostu jakoś ustawić żeby to się kulało a jak będę chciał poszaleć to przełacze na benzyne i można korzystać z prawie 200 kucy pod machą,już mi kiedyś jeden gazownik mówił żeby sekwencje założyć ale po co ładować 3 tyś w samochód za 5.5tyś.
  • #4 06 Dec 2008 23:57
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    to co potrzebujesz żeby z tego zrobić sekwencje dostniesz za 700 pln. Plus robota.
    Jak nie wiesz jak sam tego raczej nie ustawisz. A fachowców od tego też nie ma za duzo.
  • #5 07 Dec 2008 08:50
    dmaz
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    kolega wyzej ma racje , możesz sprawdzić silniki krokowe reg.dawkowanie gazu , za naprawe i wymiane części bym sie nie brał bo przewyzszy koszty nowej instalacji sekwencyjnej , ustawić zawsze mozna , jak sie da i sie zna . zabytek nigdy moze nie jedzić idealnie
  • #6 07 Dec 2008 22:40
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ma ktoś może jakiś soft do tej instalacji w którym można tworzyć mapy,robić emulacji bo w Etagas 4.5l nie ma takich opcji
  • #7 09 Dec 2008 11:19
    IWEX100
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Nie wiem o czym piszą moi poprzednicy, może któryś z nich da mi namiary gdzie kupić za 700 zł sekwencję na 6 cylindrów (to chyba jakiś horror).
    A tak do tematu: musisz rozebrać całe rozdzielacze zupełnie na części pierwsze i po prostu wszystko porządnie umyć w rozpuszczalniku nitro (oczywiscie bez gumowych części). Wszystko powinno wrócić do normy. Ewentualnie sprawdź jeszcze jakie ciśnienie wychodzi z reduktora, ale myślę że jest to typowa usterka ETAGAS - brudne rozdzielacze.

    Pozdrawiam
    Wojciech Bielenin
    IWEX
  • #8 09 Dec 2008 17:01
    xxxmich
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    witam

    nie pociesze cie, miałem ten sam silnik z ta instalacja nigdy nie udało jej sie ustawic :-( . Na okraglo wymieniałem silniczek krokowy, przepływke ( potrafilo sobie strzelic i to doprowadzilo do uwalenia przepływki). bardzo wazną rzeczą jest podanie podciśnienia z odpowiedniego miejśca ( kolektor w tym silniku jest nietypowy). Naprawde poleciłbym Ci posłuchac kolegów i strzelic sobie sekwencje bo zobaczyczysz jak szybko doprowadzanie do działania tej instalacji przez coraz to madrzejszych druciarzy doprowadzi do przewyzszenia kosztów przeróbki na sekwencje.
  • #9 09 Dec 2008 18:19
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    IWEX100,jakie powinno być ciśnienie na reduktorze?a co do sekwencji za 700zł to pisali że sam przód będzie tyle kosztował
  • #10 09 Dec 2008 18:54
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Kurde zgapiłem się że to V6, jak tak to drożej.
    Zwróć uwagę że potrzebujesz sam przód i to w dodatku bez reduktora. Reduktor ten co masz powinien styknąć, o ile ma oczywiście stosowną wydajność i ciśnienie... Dla sekwencji ciśnienie stabilne powinien dawać w zakresie 1 - 2 bar. Tak około ;)
    Ceny instalek obacz sobie na alledrogo. Tam są zwykle komplety z reduktorem... Zobacz ile jest z tego wart reduktor i masz cenę kńcową
  • #11 09 Dec 2008 19:39
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    bartek_j ale jak ma się zmiana części instalacji do tych wszystkich papierów i co potem z przeglądami?nie będzie żadnych problemów jak mam fakture od jednej instalacji a co innego w środku
  • #12 09 Dec 2008 20:13
    xxxmich
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    co do przegladów to nie ma znaczenia wazne na przeglądzie jest tylko swiadectwo homologacji na butle...
  • #13 10 Dec 2008 11:00
    IWEX100
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    xxxmich coś chyba przegapiłeś - na instalacji EYTAGAS (nadciśnieniowy system gazu) tak samo jak na sekwencji samochód nie ma prawa strzelać. Ciśnienie wychodzące z reduktora na biegu jałowym : 0,2-0,5 bara a na wyższych obrotach ok 1 bara. Tak jak pisałem wczesniej rozkręć na części pierwsze silniczki krokowe i wymyj to wszystko.

    Pozdrawiam
  • #14 10 Dec 2008 13:10
    xxxmich
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    IWEX100 uwierz mi ze jezeli przepływka jest lekko rozjechana ( i predkość zasysanego powietrza jest inna niż wrzeczywistości tobedzie tak rozjeżdzało prace silnika ze masakra. Ja z moja omega kulałem się 2 lata po gazownikach, wymieniałem wszystko co sie dało , ciagle na cos zwalali, na benzynie na poczatku chodził pieknie po 2 latach odeszlo z niego życie. Te silniki są bardzo kaprysne a tartarinni nie jest najlepszym systemem do tego auta. nawet w centrali rozkładali ręce. Koloektor miałem nawiercony z 6 razy w poszukiwania idealnego miejsca na podciśnienie. Znalazłem jesdnego goscia co potrafił mi to wyregulować lecz tylko na jakies półm roku , gdy przyszła zima ta cała masakra powróciła.

    Objawy miałem dokładnie talkie jak u kolegi, gaśnięcie na wolnych itp.. auto sprzedałem a z 5 lat temu a z tego co wiem to włąściciel do dziś walczy bezskutecznie z tym problemem.

    fakt ze czyszczenie krokówki i pozostałych elementów troche pomaga, ale docelowo i tak radziłbym pomysleć nad wymianą części instalki.

    PS sprawdz na sondach czy nie ciągnie ci lewego powietrza na oringach pod kolektorem < to moze byc powód gasniecia na wolnych
  • #15 10 Dec 2008 15:23
    IWEX100
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    xxxmich to Ty mi uwierz. Siedzę w instalacjach gazowych od 20 lat, prowadzę warsztat jako jeden z pierwszych w Polsce a na Tartarini ETAGAS założyłem i serwisuję około 100 samochodów. Jest to dobra instalacja i naprawdę da się dużo przy niej zrobić.
  • #16 10 Dec 2008 16:54
    xxxmich
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    IWEX100 nie twierdze ze te instalacje sa do bani , ale silniki 2,5 v6 sa cieżkimi motorami do gazu a w dodatku nie najnowszy system gazu i jest jak jest. Zdania Twojego nie podważam. Próbuje tylko pomóc coby sie nasz interesant nie zniechęcił po nieudanych i kosztownych naprawach... :-)
  • #17 10 Dec 2008 20:58
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    IWEX100 jutro wszystko wyczyszcze i się okaże czy będzie chodzić a jak nie trzeba śmigać 50km do gazownika,co do strzałów to mi się jeszcze to nie zdarzyło ale słyszałem że te instalacje mogą strzelać.Samochód stał dwa miechy w garażu więc może trzeba to tylko wyczyścić
  • #18 11 Dec 2008 08:05
    IWEX100
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    To nie tak jak piszesz. Te instalacje nie potrafią strzelać, detonacja następuje w momencie braku iskry na jednym cylindrze w cyklu pracy silnika. Jednak zapewniam Cię że Twoja instalacja strzela tak samo jak pełna sekwencja i tak samo jak na benzynie. Gaz jest wprowadzany tak samo jak w sekwencji bezpośrednio do kolektora przy cylindrach.
    W razie pytań możesz do mnie zadzwonić to Ci jeszcze doradzę.

    Pozdrawiam
    Wojciech Bielenin
    0 692 200 455
  • #19 30 Jan 2009 15:29
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    IWEX100 nie masz przypadkiem jakiegoś silniczka tego dawkującego (7213R078)bo gazownik mi powiedział że jest uszkodzony
  • #20 13 Feb 2010 20:45
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odświeżam temat bo zregenerowałem reduktor i wymieniłem jeden silnik krokowy.Odnośnie regeneracji to zostało mi kilka części z zestawu naprawczego i teraz mam pytanie gdzie to powinno być?
    Omega 2.5 V6 nie chodzi na gazie(tartarini) Omega 2.5 V6 nie chodzi na gazie(tartarini)
    Po próbie ustawienia samochód bardzo nierówno chodzi na wolnych obrotach i nie idzie nim jechać na gazie.Wstawiam dwa filmy z wizualizacją pracy na wolnych obrotach









    Śruba na reduktorze max wkręcona








    śruba max wykręcona
    Nie wiem co jest grane że parametry poszczególnych sond lambda różnią się i to znacznie a na benzynie są równe.Czekam na wasze sugestie
  • #21 13 Feb 2010 22:40
    mgyz
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Zamień między sobą węże wyjściowe z reudktora. Jak okaże się, że sygnały na lambdach pozostaną bez zmian to winne będą krokowce na lambda2. Ktoś wyżej już Ci pisał, że powinieneś je wyczyścić.
    Przerabiałem to w gazie 2gen. i silnik krokowy tak się zasyfił, że wcale nie miał siły otworzyć przepływu.
  • #22 15 Feb 2010 19:24
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    A więc tak,węży nie da się pomylić bo jest jeden i trójnik.potem rozchodzi się na krokowce.Dzisiaj po próbie jazdy na gazie stało się coś dziwnego a mianowicie przerzucił na benzynę i dodatkowo zaczęły mrugać na zmianę kontrolki (czerwona od rezerwy i cztery zielone od poziomu gazu) podejrzewam że jest to jakiś kod ale jaki???

    Edit.
    Dzisiaj robiłem próby i zamieniłem krokowce stronami,nadal brak reakcji sondy 2
  • #23 22 Dec 2010 20:31
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odświeżę trochę temat,dzisiaj grzebałem przy gazie i dzieje się coś takiego,mianowicie normalnie przerzuca na gaz i po chwili gaśnie niezależnie od obrotów silnika.Jednak gdy w momencie dławienia odejmę mu gazu i zaraz dodam to dalej chodzi na gazie.Wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
  • #24 28 Dec 2010 18:21
    Michal232323
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj postanowiłem znowu trochę pogrzebać i zacząłem kręcić śrubką od emulatora wtryskiwaczy.No więc zauważyłem że przy:
    przekręceniu śrubki maksymalnie w lewo:nie chodzi wcale na gazie
    zaś maksymalnie w prawo: chodzi tak jak wyżej opisałem
    Dodatkowo w czasie gdy chodzi na gazie pali się kontrolka na emulatorze,a w momencie mulenia gaśnie i przy szybkim odjęciu gazu i dodaniu go ponownie samochód znowu chodzi i pali się dioda.Może to wam nasuwa jakieś pomysły?
  Search 4 million + Products
Browse Products