X

VW LT 46 Kierunkowskazy za szybko migają.

grzegorzbuczylo 07 Dec 2008 11:37
  • #1 07 Dec 2008 11:37
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Helpful post? (-1)
    Witam. Mam problem z Ltekiem. Kierunkowskazy migają tak jak by była spalona jedna żarówka. Żarówek jest po trzy z każdej strony. Wszystkie po 21W. Samochód jest wyposażony w oryginalny hak i 13 pinowe złącze przyczepy. Wiem że hak odgrywa tutaj dużą rolę bo dodając jeszcze jedną żarówkę zaczyna migac tak jak powinno. Czasami jak się wyjmie i włoży żarówkę to pomryga normalnie do puki nie wyłącze a pożniej znowu zaczyna klikać jak szalone. Podstawiałem też całą skrzynkę bezpiecznikową ze sprintera i wszystko działało ok.
    Dlaczego samochód zachowuje się jak by byla podłączona przyczepka? A może się mylę z ta przyczepką?
    Pomocy.
  • #2 07 Dec 2008 11:55
    delsen_p
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    przekaźnik i przerywacz sprawdziłeś?
  • #3 07 Dec 2008 12:05
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przekaźnik jest OK. Przerywacz jest wbudowany w skrzynkę bezpiecznikową i właśnie dlatego napisałem że podstawialem skrzynke ze sprintera i było ok.
    Wyjmowałem tą płytke i też wygląda na wporządku. Zimnych lutów nie ma i nic nie wygląda na spalone.
    Wygląda to tak:
    VW LT 46 Kierunkowskazy za szybko migają.
  • #4 07 Dec 2008 12:29
    ANDRZEJ R
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    A czy zarowki z jakiegos powodu nie pobieraja za malo pradu ?
  • #5 07 Dec 2008 12:32
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam.Ja bym tam przyjrzał się gniazdu od przyczepy.Pozdrawiam.
  • #6 07 Dec 2008 12:42
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Gniazdo odciołem całkiem. Nic nadzwyczajnego tam nie bylo. Masa, kierunki, pozycje, stop i przeciwmgłowe no i cofania jeszcze było.
  • #7 07 Dec 2008 13:30
    delsen_p
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    kiedyś, kolega miał identyczny problem ale w Omedze kombi...
    u niego, w tej płytce którą widać na foto, padł scalak odp. za sterowanie V... i... podawał cały czas więcej, tak jak by była załączona przyczepka... Kierunki, wariują bo przekaźnik nie dawał rady... Próbowałeś, dać mocniejszy?
  • #8 07 Dec 2008 14:44
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie dawalem mocniejszego ale wymienialem na inny i nie bylo zadnej zmiany.
  • #9 07 Dec 2008 20:47
    kortyleski
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Na tej płytce jest taki gruby kawałek drutu wlutowany - sprawdz jego i okolice. Jak nie - kup drugą plytke przerywacza, scalaki na niej zawarte nie sa dostępne w sklepach - chyba.
  • #10 08 Dec 2008 00:55
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tez mnie interesowal ten drut ale nic nie zauwazylem w jego okolicy i luty tez sa ok. Chyba skonczy sie na wymianie plytki lub calej skrzynki bezpiecznikowej. Myslalem ze ktoś mi powie raczej jak to oszukac albo cos w tym stylu.
  • #11 08 Dec 2008 07:53
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Ten drut to bocznik mierzący prąd. Można próbować zwiększyć jego rezystancję aby układowi wydawało się że płynie większy prąd..
  • #12 08 Dec 2008 18:06
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wszystko się zgadza tylko pozostaje pytanie dlaczego szybko miga skoro kiedyś migało mormalnie.
  • #13 08 Dec 2008 22:45
    bartek_j
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Wzmocnienie w ukladzie gdzies spadlo.. ;) Coz,starzenie elementow itp itd
  • #14 09 Dec 2008 01:50
    fiedzio
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam żeby oszukać ten układ to wylutować trzeba drut bocznikowy ,zmierzyć go w miarę dokładnym przyrządem gdyż będzie miał małą wartość i spróbować wstawić coś podobnego zwiększając oporność o około 1/3 wartości starego. Prawdopodobnie wyschły kondensatory i to powoduje szybkie miganie i jeżeli nie pomoże zwiększenie oporności bocznika ,wymień kondensatory.
  • #15 03 Feb 2009 09:23
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki za pomoc. Poradziłem sobie wymieniając całą skrzynkę bezpiecznikową. Kosztowało to 50 zł na szrocie. Płytka była jednak uszkodzona nie była to przyczyna żarówek czy haku czy słabych połączeń.
  • #16 06 Feb 2010 15:46
    90wichura
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam. już problem rozwiązany wystarczy zmienić pojemność kondensatora przy układzie
    nóżka 4,6
  • #17 11 Feb 2010 09:37
    dareczek1965
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Przerabiam właśnie ten problem.Czy można by trochę konkretniej: który kondansator i jak zamienić to na jaki? Nie wystarczy go tylko wymienić? Pozdrawiam.
  • #18 11 Feb 2010 23:22
    cr1
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam .LT 46 posiada dwa rorzaje kierunków bocznych .Mały 5w i duży 21w
    Są dwa rodzaje skrzynek zależnie od kierunku bocznego.Dlatego ta od sprintera działała prawidłowo. Wynień kondensatory lub skrzynkę.
  • #19 12 Feb 2010 12:06
    dareczek1965
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.Czyli jak kupię używaną skrzynkę ,to też może źle działać jeżeli trafi mi się od LT-ka z bocznymi kierunkami 21 W.Bo w moim sprintku są 5 W.Chyba jednak lepiej będzie wymienić te trzy elektrolity.Pozdrawiam.
  • #20 18 Feb 2010 10:52
    dareczek1965
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam .Elektrolity wymienione i niestety nic to nie dało.Dalej kierunkowskazy szaleją.Zostalo mi tylko szukać całej skrzynki.Pozdrawiam.
  • #21 18 Feb 2010 18:22
    kolam56
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    WITAM.Miałem podobny problem w Polonezie.Zastosowałem w miejsce żarówek 21W żarówki 21W+5W(dwuwłóknowe)lutując dwa wyjścia i problem minął.A dodatkowo mam bardziej wyraziste kierunki.Pozdrawiam.Jeśli pomogłem to proszę dać znać.
  Search 4 million + Products
Browse Products