Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ładowanie i zapalanie samochodu

bratles 08 Gru 2008 16:13
  • #1 08 Gru 2008 16:13
    bratles
    Poziom 8  

    CZy mozna zapalać samochód na podłączonym i ładujacym akumulator prostowniku. mam Prostownik 16A a samochód to diesel aku 60 .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Oj za szybko dałem enter.
    co do pytania - czy nie spowoduje jakiegoś zamieszania w elektryce samochodowej bezpiecznikach itd.

  • #2 08 Gru 2008 16:14
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dla prostownika to nie dobrze

  • #3 09 Gru 2008 01:48
    lanzul
    Poziom 12  

    Raczej nie za bardzo.
    Są do tego specjalne prostowniki oparte na akumulatorach żelowych.
    Pamiętaj o prądach rozruchu rzędu I = 150 A, np.: rozrusznik Poloneza ma moc 1,5 kW, przy napięciu 12 V daje to I = 125 A (łatwo wyliczyć, P = U x I).
    Jeśli chodzi o awaryjne uruchamianie pojazdu to proponuję zakup akumulatora rozruchowego (żelowego z wbudowaną ładowarką).

  • #4 09 Gru 2008 07:55
    mczapski
    Poziom 38  

    Czy uruchamiasz jakiś hipotetyczny samochód, czy też konkretny? Jakie są powody takiego uruchamiania? W przeciętnych warunkach niewielki problem. Ale jeśli doprowadzasz do wielkiego spadku napięcia na instalacji to prostownik będzie usiłował je wyrównać, czyli zadziała pełną mocą lub przekroczy. I teraz jeśli prostownik posiada jakieś zabezpieczenia to zadziałają. A jeśli nie to po dłuższym obciążeniu zostanie uszkodzony. A jeśli samochód jest wyposażony w elektronikę to ta może się zbuntować z powodu nagłych zmian napięcia.

  • #5 11 Gru 2008 14:23
    bratles
    Poziom 8  

    Witam
    Nie jest to hipotetyczny samochód - to ford 1,8d z 1994 żadnej elektroniki , prościzna. Prawie zawsze rano muszę długo kręcić rozrusznikiem aby zaskoczył i akumulator siada. Wpadłem więc na pomysł aby uruchamiać samochód przy podłączonym prostowniku.(Zestaw Prostownikowy Bezpieczny 12V do 200Ah).
    Dzisiaj byłem u mechaników na sprawdzeniu cisnienia w cylindrach i okazało sie ze wszystkie mają doskonałe ciśnienie , świece żarowe ok i wtryskiwacze równiez ok- pozostaje więc brak paliwa. Ale przy długim kręceniu - zapala i przy okazji siada akumulator.

  • #6 11 Gru 2008 15:15
    invector
    Poziom 18  

    Takie odpalanie z podłączonym prostownikiem to proceder ogólnie znany i stosowany. Niestety nic to nie daje. W ten sposób rozrusznik nie będzie kręcił ani dłużej ani szybciej a tylko jak koledzy wcześniej pisali może doprowadzić do uszkodzenia prostownika.

  • #7 12 Gru 2008 17:05
    SklepAltera
    Użytkownik obserwowany

    bratles napisał:
    Witam
    Nie jest to hipotetyczny samochód - to ford 1,8d z 1994 żadnej elektroniki , prościzna. Prawie zawsze rano muszę długo kręcić rozrusznikiem aby zaskoczył i akumulator siada. Wpadłem więc na pomysł aby uruchamiać samochód przy podłączonym prostowniku.(Zestaw Prostownikowy Bezpieczny 12V do 200Ah).
    Dzisiaj byłem u mechaników na sprawdzeniu cisnienia w cylindrach i okazało sie ze wszystkie mają doskonałe ciśnienie , świece żarowe ok i wtryskiwacze równiez ok- pozostaje więc brak paliwa. Ale przy długim kręceniu - zapala i przy okazji siada akumulator.



    Albo po prostu brak prądu - do sprawdzenia bateria i akumulator.

  • #8 28 Gru 2008 02:32
    lanzul
    Poziom 12  

    [...] ... pozostaje więc brak paliwa ... [...]

    Jeśli tak, to chyba trzeba zacząć od pompy paliwa raczej, jak od elektryki ?!

  • #9 28 Gru 2008 05:38
    Mr.K
    Poziom 24  

    bratles napisał:
    Witam
    Nie jest to hipotetyczny samochód - to ford 1,8d z 1994 żadnej elektroniki , prościzna. Prawie zawsze rano muszę długo kręcić rozrusznikiem aby zaskoczył i akumulator siada. Wpadłem więc na pomysł aby uruchamiać samochód przy podłączonym prostowniku.(Zestaw Prostownikowy Bezpieczny 12V do 200Ah).
    Dzisiaj byłem u mechaników na sprawdzeniu cisnienia w cylindrach i okazało sie ze wszystkie mają doskonałe ciśnienie , świece żarowe ok i wtryskiwacze równiez ok- pozostaje więc brak paliwa. Ale przy długim kręceniu - zapala i przy okazji siada akumulator.



    Tak się często dzieje jak akumulator jest już stary i stracił swoją pojemność, w celu wyeliminowania innej usterki podmień (pożycz od kogoś dobry akumulator) zobaczysz jak pali lub kup nowy akumulator.

  • #10 28 Gru 2008 07:48
    neo_dc
    Poziom 31  

    Załóż zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym - paliwo powinno przestać się cofać do baku.

  • #11 28 Gru 2008 08:17
    enauto
    Poziom 29  

    Popraw masę na silnik i napraw rozrusznik, możesz też najpierw ręcznie (chyba tam jest taka pompka) dopompować paliwa na włączonym zapłonie, wyłączyć zapłon na chwilę i ponownie spróbować uruchomić.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty