X

Ładowanie i zapalanie samochodu

08 Dec 2008 16:13 BRbratles
  • #1 08 Dec 2008 16:13
    bratles
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    CZy mozna zapalać samochód na podłączonym i ładujacym akumulator prostowniku. mam Prostownik 16A a samochód to diesel aku 60 .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Oj za szybko dałem enter.
    co do pytania - czy nie spowoduje jakiegoś zamieszania w elektryce samochodowej bezpiecznikach itd.
  • #2 08 Dec 2008 16:14
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Dla prostownika to nie dobrze
  • #3 09 Dec 2008 01:48
    lanzul
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Raczej nie za bardzo.
    Są do tego specjalne prostowniki oparte na akumulatorach żelowych.
    Pamiętaj o prądach rozruchu rzędu I = 150 A, np.: rozrusznik Poloneza ma moc 1,5 kW, przy napięciu 12 V daje to I = 125 A (łatwo wyliczyć, P = U x I).
    Jeśli chodzi o awaryjne uruchamianie pojazdu to proponuję zakup akumulatora rozruchowego (żelowego z wbudowaną ładowarką).
  • #4 09 Dec 2008 07:55
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (-1)
    Czy uruchamiasz jakiś hipotetyczny samochód, czy też konkretny? Jakie są powody takiego uruchamiania? W przeciętnych warunkach niewielki problem. Ale jeśli doprowadzasz do wielkiego spadku napięcia na instalacji to prostownik będzie usiłował je wyrównać, czyli zadziała pełną mocą lub przekroczy. I teraz jeśli prostownik posiada jakieś zabezpieczenia to zadziałają. A jeśli nie to po dłuższym obciążeniu zostanie uszkodzony. A jeśli samochód jest wyposażony w elektronikę to ta może się zbuntować z powodu nagłych zmian napięcia.
  • #5 11 Dec 2008 14:23
    bratles
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (-1)
    Witam
    Nie jest to hipotetyczny samochód - to ford 1,8d z 1994 żadnej elektroniki , prościzna. Prawie zawsze rano muszę długo kręcić rozrusznikiem aby zaskoczył i akumulator siada. Wpadłem więc na pomysł aby uruchamiać samochód przy podłączonym prostowniku.(Zestaw Prostownikowy Bezpieczny 12V do 200Ah).
    Dzisiaj byłem u mechaników na sprawdzeniu cisnienia w cylindrach i okazało sie ze wszystkie mają doskonałe ciśnienie , świece żarowe ok i wtryskiwacze równiez ok- pozostaje więc brak paliwa. Ale przy długim kręceniu - zapala i przy okazji siada akumulator.
  • #6 11 Dec 2008 15:15
    invector
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Takie odpalanie z podłączonym prostownikiem to proceder ogólnie znany i stosowany. Niestety nic to nie daje. W ten sposób rozrusznik nie będzie kręcił ani dłużej ani szybciej a tylko jak koledzy wcześniej pisali może doprowadzić do uszkodzenia prostownika.
  • #7 12 Dec 2008 17:05
    SklepAltera
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    bratles wrote:
    Witam
    Nie jest to hipotetyczny samochód - to ford 1,8d z 1994 żadnej elektroniki , prościzna. Prawie zawsze rano muszę długo kręcić rozrusznikiem aby zaskoczył i akumulator siada. Wpadłem więc na pomysł aby uruchamiać samochód przy podłączonym prostowniku.(Zestaw Prostownikowy Bezpieczny 12V do 200Ah).
    Dzisiaj byłem u mechaników na sprawdzeniu cisnienia w cylindrach i okazało sie ze wszystkie mają doskonałe ciśnienie , świece żarowe ok i wtryskiwacze równiez ok- pozostaje więc brak paliwa. Ale przy długim kręceniu - zapala i przy okazji siada akumulator.



    Albo po prostu brak prądu - do sprawdzenia bateria i akumulator.
  • #8 28 Dec 2008 02:32
    lanzul
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    [...] ... pozostaje więc brak paliwa ... [...]

    Jeśli tak, to chyba trzeba zacząć od pompy paliwa raczej, jak od elektryki ?!
  • #9 28 Dec 2008 05:38
    Mr.K
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    bratles wrote:
    Witam
    Nie jest to hipotetyczny samochód - to ford 1,8d z 1994 żadnej elektroniki , prościzna. Prawie zawsze rano muszę długo kręcić rozrusznikiem aby zaskoczył i akumulator siada. Wpadłem więc na pomysł aby uruchamiać samochód przy podłączonym prostowniku.(Zestaw Prostownikowy Bezpieczny 12V do 200Ah).
    Dzisiaj byłem u mechaników na sprawdzeniu cisnienia w cylindrach i okazało sie ze wszystkie mają doskonałe ciśnienie , świece żarowe ok i wtryskiwacze równiez ok- pozostaje więc brak paliwa. Ale przy długim kręceniu - zapala i przy okazji siada akumulator.



    Tak się często dzieje jak akumulator jest już stary i stracił swoją pojemność, w celu wyeliminowania innej usterki podmień (pożycz od kogoś dobry akumulator) zobaczysz jak pali lub kup nowy akumulator.
  • #10 28 Dec 2008 07:48
    neo_dc
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Załóż zaworek zwrotny na przewodzie paliwowym - paliwo powinno przestać się cofać do baku.
  • #11 28 Dec 2008 08:17
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Popraw masę na silnik i napraw rozrusznik, możesz też najpierw ręcznie (chyba tam jest taka pompka) dopompować paliwa na włączonym zapłonie, wyłączyć zapłon na chwilę i ponownie spróbować uruchomić.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products