Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 12 Gru 2008 12:43
    eumox
    Poziom 12  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    Posiadam Audi A6 2.5 TDI rocznik 1999 przebieg 140 tyś. i mam kłopot i to nie mały.
    Silnik stracił moc nie może się wkręcić powyżej 2000/obr. Strasznie dymi na biało po rozgrzaniu dymienie maleje tylko na biegu jałowym. Po przetestowaniu Vagiem wyszedł tylko jeden błąd 550 Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania. Konsultowałem ten problem z serwisantem, który stwierdził ,że usterka jest w układzie elektronicznym pompy ale nie jest pewny na 100 %. Bardzo proszę o jakieś sugestie bądź linki.
    Dziękuję i Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 12 Gru 2008 12:52
    Michu10
    Poziom 32  

    Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.

  • #3 12 Gru 2008 18:45
    Wadolek
    Poziom 9  

    U mnie kiedys w Passacie 1,9 TDI (1Z) tez wyskoczyl taki blad kiedys.. Silnik nie mial mocy i "klekotal" jak stary transit ( nie ublizajac transitom). Czasami bylo dobrze po wlaczeniu ponownym zaplonu a czasami od samego startu silnikiem trzaslo.. Jego niedomagania pojawialy sie coraz czesciej az staly sie permanentne. Okazalo sie ze wina obarczony byl regulator poczatku wtrysku, ktory kosztowal mnie 450 zl z wymiana. Problem juz nigdy sie nie pojawil ( przejechane 120 tys po wymianie )
    Bycmoze podobna usterka, aczkolwiek niekoniecznie

  • #4 12 Gru 2008 18:47
    trans-serwis
    Poziom 39  

    1Z w golfie i 2,5 tdi w Audi to dwa różne światy, co ty chcesz porównać.

  • #5 12 Gru 2008 23:07
    Remik71
    Poziom 23  

    Prawdopodobnie uszkodzenie pompy, a dokładnie nastawnik kąta wtrysku (zatarty) lub tranzystor w module padł.

  • #6 21 Cze 2009 19:38
    Buczacznik
    Poziom 10  

    Witam !!!

    Panowie czy mogl by mi ktos podpowiedzic w jaki sposob w Audi A6 silnik V6 2.5 TDI 150 KM 99 r. przestawia sie kat wtrysku i jaka powinna byc jego wartosc ???

  • #7 21 Cze 2009 21:14
    leo...

    Poziom 15  

    Buczacznik napisał:
    Witam !!!

    Panowie czy mogl by mi ktos podpowiedzic w jaki sposob w Audi A6 silnik V6 2.5 TDI 150 KM 99 r. przestawia sie kat wtrysku i jaka powinna byc jego wartosc ???


    na lewym kole zebatym wałka rozrządu są "fasolki" - przestawiasz kąt pompą wtryskową po odkręceniu 3ch śrub (fasolek)

    do ustawienia kata wtrysku potrzebny będzie VAGcom - idealna wartośc to 2' po GZP (górny zwrotny punkt tłoka) prawidłowy zakres to 3.0' do 0.0' - wchodzisz w programie 01 (silnik) -> 08 (bloki wartości mierzonych) -> 004 (wartości kata wtrysku) - 2gie i 3cie okienko od lewej - silnik musi mieć minimum 80'C

  • #8 21 Cze 2009 22:03
    Buczacznik
    Poziom 10  

    Kolego sprawę wartości i programu w pełni rozumie ,tylko nie mogę za bardzo zaskoczyć z tymi "fasolkami" czy to chodzi o koło które znajduję się, patrząc od przodu silnika po prawej stronie pompy wtryskowej i jest one połączone z pompą paskiem zębatym ??? Dołączam fotkę mojego silnika. Może jak byś ewentualnie zaznaczył i jeszcze raz ja wrzucił. No chyba że to chodzi o te koło które napisałem

    Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...

  • #9 21 Cze 2009 22:12
    Usunięty
  • #10 21 Cze 2009 22:24
    Buczacznik
    Poziom 10  

    Kolego Zloty01 u mnie z autem jest praktycznie wszystko OK podłączyłem się tylko do tego tematu żeby nie zakładać nowego. Pytam o kąt bo mam wrażenie że coś za mocno mi klekocze ten silnik i chciał bym profilaktycznie to sprawdzić

  • #11 22 Cze 2009 09:32
    carrot
    Moderator Samochody

    Na lewym kole rozrządu 3 imbusy 6, luzujesz i przestawiasz

  • #12 22 Cze 2009 16:14
    niuniu36

    Poziom 27  

    Kolego trzeba sprawdzic nastawnik kąta wtrysku,i czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej jak co to służę pomocą w naprawie tej pompy proszę dzwonic 790 718 520

  • #13 22 Cze 2009 22:29
    Usunięty
  • #14 28 Gru 2009 16:36
    Rafik314
    Poziom 1  

    Witaj eumox
    mam pytanie,czy juz naprawiles swoje audi,bo mam taki sam problem i nikt nie wie co jest..moze moglbys podac mi jakis nr kontaktowy do siebie lub kogos kto moglby mi pomoc?

  • #15 02 Sty 2010 14:25
    audi1945
    Poziom 8  

    Witaj.Ja borykam sie z tym samym problemem.Wymienilem pompe wtryskowa wraz ze sterownikiem na nowa i ciagle ten sam problem.Zapala sie kontrolka esp na zagrzanym silniku,auto sie przymula i wyskakuje blad 550.Sprobuje jeszcze wymienic czujnik temperatury wody.Fachowcow jest wiele,ale prawdziwych zadnych.Nawet serwis Audi rozklada rece.

  • #16 02 Sty 2010 14:31
    Usunięty
  • #17 17 Sty 2010 12:30
    audi1945
    Poziom 8  

    Wtryski ok.Po wymianie pompy wyskakiwal blad 550.Gdy nadeszly mrozy,problem znikl.Czujnik temp.wody mam,ale nie wymienilem,bo czekam az znowu wyskoczy 550 ,wtedy go wymienie i zobacze efekty.

  • #18 09 Kwi 2010 21:56
    mk-tronic
    Poziom 17  

    witam wszystkich, mam pytanie czy poradzilisie sobie panowie z tym problem poniewaz mam to samo i nie wiem już co robić, pompa zrobiona i dalej wyskakuje ten błąd... mam nadzieje ze wam sie udało to rozwikłac i podzielicie sie tą tajemnicą .. pozdro...

  • #19 25 Cze 2010 22:10
    lulek81
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.Auto troszke odmienne ale silnik i problem mocno zbliżony.Auto to passat 2.5 tdi v6 99r 150 km.Po wymianie wałków rozrządu też miałem błąd regulacji początku wtrysku.Poczytałem wasze posty poregulowałem i już jest ok.Zero błędów.Natomiast mam troszke inny kłopot cały czas dymi na niebiesko może biało tej kwestii regulacja kąta zapłonu nie pomogła.Jest też opinia że silnik padoch tzn.na jednym garku ma 10 na pozostałych około 18.ale na tak słabej kompresji i to przy tylko 1 sprawnej świecy (na tym słabym garku) to by wogóle nie łaził a rano odpala na cacy,trochę ma z tym problem jak jest rozgrzany.Może od was jakieś cenne sugestie co do usterki ?

  • #20 28 Cze 2010 18:19
    beczka
    Poziom 12  

    Kąt zapłonu faktycznie nic nie zmieni. Co do świec żarowych to w tym silniku przy temperaturach otoczenia typowo letnich świec może w ogóle nie być a będzie zapalał. (troszkę dłużej kreci podczas zapalania - niektórzy tego nawet nie dostrzegają ). Niestety ciśnienia nie są obiecujące. Przy tak niskich mogą być problemy na ciepło i dymienie. Rozwiązanie problemu może wiązać się z wydatkami na naprawę silnika.

  • #21 17 Cze 2011 12:03
    Tomas867
    Poziom 2  

    Witam.
    Panowie mam problem ten sam w swoim wozie, tyle że 1.9 tdi silnik
    po podłączeniu do VAGa wykazuje mi błąd 550, z autem nic się nie dzieje
    na wagu pokazuje że nieregularne to jest ale czasem wyskakuje przy rozgrzanym silniku do 90st kontrolke od ciśnienia oleju.
    Dobre ustawienie tego kąta załatwi problem?

    Dziękuje za pomoc z góry

  • #22 18 Cze 2011 20:04
    niuniu36

    Poziom 27  

    Pewnie załatwi ale najpierw sprawdz na jakich wartościach pracuje teraz.

  • #23 17 Sty 2012 20:36
    jerzyna2
    Poziom 2  

    witam posiadm audi a4 2,5 tdi afb tiptronik
    mam taki problem w czasie jazdy zapala sie tryb serwisow i auto jedzie tylko na jednym biegu obroty max 2000
    po podłączeniu do kompa w silniku był taki błąd 00550-regulacja kąta poczatku wtrysku, 17-10różnica regulacji sporadyczny i zaczyna dymic
    dodam ze jak zatrzymam auto wylacze silnik i odpale zspowrotem to wszystko jest znowu ok i po jakims czasie znowu tak sie dzieje
    pod kompem 01-04-004 pisze tak zawczesny zachwile sie przelancz i pisze zapóżny to w 2 okienku a w 3 okienku 2,2
    04-blok000 pole9 - 123, pole 2 -63

  • #24 17 Sty 2012 21:04
    trans-serwis
    Poziom 39  

    jerzyna2 napisał:
    pod kompem 01-04-004 pisze tak zawczesny zachwile sie przelancz i pisze zapóżny to w 2 okienku a w 3 okienku 2,2
    04-blok000 pole9 - 123, pole 2 -63
    No i jaki wniosek z tych wiadomości?

  • #26 17 Sty 2012 23:32
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Auto do mechanika i się dowiesz co padło.

  • #27 18 Sty 2012 18:41
    niuniu36

    Poziom 27  

    Pompa padła a dokładniej zatarł się przestawiacz kąta wtrysku.

  • #28 13 Cze 2013 18:56
    sanders20
    Poziom 9  

    Siema, widzę że od 2010 roku borykacie się z 550 i pompa wtryskową v6.
    Dołączam do was bezradny... Po wymianie pompy i sterownika z początku wyskakiwał błąd 550 (vag). Do tego zapalało się ESP co jakiś czas albo nonstop. Nagle bo trzech dniach wszystko sie unormowało ESP sie nie pali, żadnych błędów na kompie. Ale kolejna badzo ważna rzecz. Zauważyłem że po wymianie pompy auto jak zimne nic nie kopci (odpala idealnie) ale jak się rozgrzeje powyżej 80C to zaczyna kopcić na czarno. Kopci nawet jak stoję na światłach i mam D wciśnięte. Nawet przy kapca na N. Ze świateł ruszam niczym stary PKS. Czy może to byc wina źle ustawionej pompy?

  • #29 01 Gru 2013 21:30
    specmerc
    Poziom 5  

    Witam.Mam taki problem otóż po wymianie pasków rozrządu autko zaczeło strasznie kopcić na biało.Przed wymianą wszystko było ok auto jezdziło nic się nie działo rozrząd idealnie ustawiony i zablokowany przy blokowaniu roz. nie pasował mi tylko koło od p-py wtryskowej ale myślę komuś pewnie przede mną się rozjechał więc przy montażu ustawię na fabryczne blokady atu dupa auto nie zapali za piegi,więc zaczynam kombinować i wkombinowałem że jak przy zablokowanym roz. odjadę o 10-15 stopni w lewo to auto zapali w między czasie dowiedziałem się,że po-pa była grzebana i najprawdopodobniej zle przykręcili piastę od koła tejże po-py(da się nie ma klina)dlatego nie pasował fabryczny trzpień blokujący niestety nie przypuszczałem ,że tak może być i nie poznaczyłem kola.Pytanie jak to teraz ustawić żeby wrócić do ustawienia sprzed wymiany.Będę wdzięczny za wszystkie sugestie ponieważ siedzę nad tym od dwóch dni i nie ukrywam,że mam już dość.Z góry dziękuję i pozdrawiam Tomek.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Witam.Mam taki problem otóż po wymianie pasków rozrządu autko zaczeło strasznie kopcić na biało.Przed wymianą wszystko było ok auto jezdziło nic się nie działo rozrząd idealnie ustawiony i zablokowany przy blokowaniu roz. nie pasował mi tylko koło od p-py wtryskowej ale myślę komuś pewnie przede mną się rozjechał więc przy montażu ustawię na fabryczne blokady atu dupa auto nie zapali za piegi,więc zaczynam kombinować i wkombinowałem że jak przy zablokowanym roz. odjadę o 10-15 stopni w lewo to auto zapali w między czasie dowiedziałem się,że po-pa była grzebana i najprawdopodobniej zle przykręcili piastę od koła tejże po-py(da się nie ma klina)dlatego nie pasował fabryczny trzpień blokujący niestety nie przypuszczałem ,że tak może być i nie poznaczyłem kola.Pytanie jak to teraz ustawić żeby wrócić do ustawienia sprzed wymiany.Będę wdzięczny za wszystkie sugestie ponieważ siedzę nad tym od dwóch dni i nie ukrywam,że mam już dość.Z góry dziękuję i pozdrawiam Tomek.

  • #30 25 Lip 2014 00:14
    eumox
    Poziom 12  

    Zapomniałem o tym temacie ponieważ problem rozwiązał się sam . Postanowiłem przed rozebraniem połowy silnika wyczyścić go z nalotów i olejów. Wszystko co elektryczne poowijałem , kupiłem środek do czyszczenia i do dzieła. Po całej robocie wyczyściłem wtyczki które trochę oberwały płynem i wodą włączając tą z pompy również. Postanowiłem wysuszyć silnik wiec zapaliłem , zagrzałem i postanowiłem ruszyć do garażu. Wszystko ustąpiło auto chodziło jak marzenie aż do sprzedaży. Obecnie kupiłem tez A6 tyle ,że już 2.4 V6 .
    Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty