Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...
Autor
Wiadomość
eumox
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 77
Miasto: Trzebinia

Post#1 Post autora tematu 12 Gru 2008 13:43   

Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witam wszystkich forumowiczów.
Posiadam Audi A6 2.5 TDI rocznik 1999 przebieg 140 tyś. i mam kłopot i to nie mały.
Silnik stracił moc nie może się wkręcić powyżej 2000/obr. Strasznie dymi na biało po rozgrzaniu dymienie maleje tylko na biegu jałowym. Po przetestowaniu Vagiem wyszedł tylko jeden błąd 550 Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania. Konsultowałem ten problem z serwisantem, który stwierdził ,że usterka jest w układzie elektronicznym pompy ale nie jest pewny na 100 %. Bardzo proszę o jakieś sugestie bądź linki.
Dziękuję i Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Michu10
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 2164
Miasto: Wolsztyn

Post#2 12 Gru 2008 13:52pomocny post - solucja   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Powrót do góry
   
Wadolek
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 9
Miasto: Łomża

Post#3 12 Gru 2008 19:45   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


U mnie kiedys w Passacie 1,9 TDI (1Z) tez wyskoczyl taki blad kiedys.. Silnik nie mial mocy i "klekotal" jak stary transit ( nie ublizajac transitom). Czasami bylo dobrze po wlaczeniu ponownym zaplonu a czasami od samego startu silnikiem trzaslo.. Jego niedomagania pojawialy sie coraz czesciej az staly sie permanentne. Okazalo sie ze wina obarczony byl regulator poczatku wtrysku, ktory kosztowal mnie 450 zl z wymiana. Problem juz nigdy sie nie pojawil ( przejechane 120 tys po wymianie )
Bycmoze podobna usterka, aczkolwiek niekoniecznie
Powrót do góry
   
trans-serwis
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5153
Miasto: Częstochowa

Post#4 12 Gru 2008 19:47   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


1Z w golfie i 2,5 tdi w Audi to dwa różne światy, co ty chcesz porównać.
Powrót do góry
   
Remik71
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 709

Post#5 13 Gru 2008 00:07   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Prawdopodobnie uszkodzenie pompy, a dokładnie nastawnik kąta wtrysku (zatarty) lub tranzystor w module padł.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Gru 2008 00:07   





Powrót do góry
   
Buczacznik
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 20 Lut 2003
Posty: 49

Post#6 21 Cze 2009 19:38   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witam !!!

Panowie czy mogl by mi ktos podpowiedzic w jaki sposob w Audi A6 silnik V6 2.5 TDI 150 KM 99 r. przestawia sie kat wtrysku i jaka powinna byc jego wartosc ???
Powrót do góry
   
leo...
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 120
Miasto: Szczecin

Post#7 21 Cze 2009 21:14   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Buczacznik napisał:
Witam !!!

Panowie czy mogl by mi ktos podpowiedzic w jaki sposob w Audi A6 silnik V6 2.5 TDI 150 KM 99 r. przestawia sie kat wtrysku i jaka powinna byc jego wartosc ???


na lewym kole zebatym wałka rozrządu są "fasolki" - przestawiasz kąt pompą wtryskową po odkręceniu 3ch śrub (fasolek)

do ustawienia kata wtrysku potrzebny będzie VAGcom - idealna wartośc to 2' po GZP (górny zwrotny punkt tłoka) prawidłowy zakres to 3.0' do 0.0' - wchodzisz w programie 01 (silnik) -> 08 (bloki wartości mierzonych) -> 004 (wartości kata wtrysku) - 2gie i 3cie okienko od lewej - silnik musi mieć minimum 80'C
Powrót do góry
   
Buczacznik
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 20 Lut 2003
Posty: 49

Post#8 21 Cze 2009 22:03   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Kolego sprawę wartości i programu w pełni rozumie ,tylko nie mogę za bardzo zaskoczyć z tymi "fasolkami" czy to chodzi o koło które znajduję się, patrząc od przodu silnika po prawej stronie pompy wtryskowej i jest one połączone z pompą paskiem zębatym ??? Dołączam fotkę mojego silnika. Może jak byś ewentualnie zaznaczył i jeszcze raz ja wrzucił. No chyba że to chodzi o te koło które napisałem

Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#9 21 Cze 2009 22:12   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


jezeli pompa wtryskowa jest ustawiona (na blokade)a sterownik wywala blad00550 auto nie wchodzi na obroty i kopci wymien pompe wtryskowa (temat wielokrotnie przerabialem)
Powrót do góry
   
Buczacznik
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 20 Lut 2003
Posty: 49

Post#10 21 Cze 2009 22:24   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Kolego Zloty01 u mnie z autem jest praktycznie wszystko OK podłączyłem się tylko do tego tematu żeby nie zakładać nowego. Pytam o kąt bo mam wrażenie że coś za mocno mi klekocze ten silnik i chciał bym profilaktycznie to sprawdzić
Powrót do góry
   
carrot
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 03 Cze 2003
Posty: 4175
Miasto: Kraków

Post#11 22 Cze 2009 09:32   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Na lewym kole rozrządu 3 imbusy 6, luzujesz i przestawiasz
Powrót do góry
   
niuniu36
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 949
Miasto: DĘBICA

Post#12 22 Cze 2009 16:14   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Kolego trzeba sprawdzic nastawnik kąta wtrysku,i czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej jak co to służę pomocą w naprawie tej pompy proszę dzwonic 790 718 520
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 22 Cze 2009 16:14   





Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#13 22 Cze 2009 22:29   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


podłącz vaga wybierz 01 silnik póżniej 04 nastwy podstawowe i 004 w trzecim polu (silnik chodzi)zobaczysz kat wtrysku co 10 sekund nastawnik musi przestawic kat wtrysku od 3stopni pozny do 14wczesny

Dodano po 1 [minuty]:

w razie pytan 502587470

Dodano po 2 [godziny] 10 [minuty]:

a tak pozatym kat wtrysku sprawdza sie vagiem wersja obojetna w nastawach podstawowych 04 w bloku000 w polu 9tym wartosc powyzej 120-148bodajze (to jest temperatura paliwa od18-117stopni c)a kat w polu 2gim wartosc od 51 do 73 jezeli sie miesci w tej tolerancji to jest ok.
Powrót do góry
   
Rafik314
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 1
Miasto: wyrzysk

Post#14 28 Gru 2009 17:36   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witaj eumox
mam pytanie,czy juz naprawiles swoje audi,bo mam taki sam problem i nikt nie wie co jest..moze moglbys podac mi jakis nr kontaktowy do siebie lub kogos kto moglby mi pomoc?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Gru 2009 17:36   





Powrót do góry
   
audi1945
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 24
Miasto: Trojmiasto

Post#15 02 Sty 2010 15:25   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witaj.Ja borykam sie z tym samym problemem.Wymienilem pompe wtryskowa wraz ze sterownikiem na nowa i ciagle ten sam problem.Zapala sie kontrolka esp na zagrzanym silniku,auto sie przymula i wyskakuje blad 550.Sprobuje jeszcze wymienic czujnik temperatury wody.Fachowcow jest wiele,ale prawdziwych zadnych.Nawet serwis Audi rozklada rece.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#16 02 Sty 2010 15:31   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


audi1945 napisał:
Witaj.Ja borykam sie z tym samym problemem.Wymienilem pompe wtryskowa wraz ze sterownikiem na nowa i ciagle ten sam problem.Zapala sie kontrolka esp na zagrzanym silniku,auto sie przymula i wyskakuje blad 550.Sprobuje jeszcze wymienic czujnik temperatury wody.Fachowcow jest wiele,ale prawdziwych zadnych.Nawet serwis Audi rozklada rece.
A wtryskiwacz sterujący też sprawdzony?:?::D
Powrót do góry
   
audi1945
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 24
Miasto: Trojmiasto

Post#17 17 Sty 2010 13:30   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Wtryski ok.Po wymianie pompy wyskakiwal blad 550.Gdy nadeszly mrozy,problem znikl.Czujnik temp.wody mam,ale nie wymienilem,bo czekam az znowu wyskoczy 550 ,wtedy go wymienie i zobacze efekty.
Powrót do góry
   
mk-tronic
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 23 Sty 2006
Posty: 306
Miasto: Mazowieckie

Post#18 09 Kwi 2010 21:56   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


witam wszystkich, mam pytanie czy poradzilisie sobie panowie z tym problem poniewaz mam to samo i nie wiem już co robić, pompa zrobiona i dalej wyskakuje ten błąd... mam nadzieje ze wam sie udało to rozwikłac i podzielicie sie tą tajemnicą .. pozdro...
Powrót do góry
   
lulek81
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 09 Wrz 2004
Posty: 15
Miasto: GDAŃSK

Post#19 25 Cze 2010 22:10   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witam wszystkich.Auto troszke odmienne ale silnik i problem mocno zbliżony.Auto to passat 2.5 tdi v6 99r 150 km.Po wymianie wałków rozrządu też miałem błąd regulacji początku wtrysku.Poczytałem wasze posty poregulowałem i już jest ok.Zero błędów.Natomiast mam troszke inny kłopot cały czas dymi na niebiesko może biało tej kwestii regulacja kąta zapłonu nie pomogła.Jest też opinia że silnik padoch tzn.na jednym garku ma 10 na pozostałych około 18.ale na tak słabej kompresji i to przy tylko 1 sprawnej świecy (na tym słabym garku) to by wogóle nie łaził a rano odpala na cacy,trochę ma z tym problem jak jest rozgrzany.Może od was jakieś cenne sugestie co do usterki ?
Powrót do góry
   
beczka
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 62
Miasto: WARSZAWA

Post#20 28 Cze 2010 18:19   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Kąt zapłonu faktycznie nic nie zmieni. Co do świec żarowych to w tym silniku przy temperaturach otoczenia typowo letnich świec może w ogóle nie być a będzie zapalał. (troszkę dłużej kreci podczas zapalania - niektórzy tego nawet nie dostrzegają ). Niestety ciśnienia nie są obiecujące. Przy tak niskich mogą być problemy na ciepło i dymienie. Rozwiązanie problemu może wiązać się z wydatkami na naprawę silnika.
Powrót do góry
   
Tomas867
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 2

Post#21 17 Cze 2011 12:03   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witam.
Panowie mam problem ten sam w swoim wozie, tyle że 1.9 tdi silnik
po podłączeniu do VAGa wykazuje mi błąd 550, z autem nic się nie dzieje
na wagu pokazuje że nieregularne to jest ale czasem wyskakuje przy rozgrzanym silniku do 90st kontrolke od ciśnienia oleju.
Dobre ustawienie tego kąta załatwi problem?

Dziękuje za pomoc z góry
Powrót do góry
   
niuniu36
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 949
Miasto: DĘBICA

Post#22 18 Cze 2011 20:04   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Pewnie załatwi ale najpierw sprawdz na jakich wartościach pracuje teraz.
Powrót do góry
   
jerzyna2
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 2
Miasto: strzelin

Post#23 17 Sty 2012 21:36   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


witam posiadm audi a4 2,5 tdi afb tiptronik
mam taki problem w czasie jazdy zapala sie tryb serwisow i auto jedzie tylko na jednym biegu obroty max 2000
po podłączeniu do kompa w silniku był taki błąd 00550-regulacja kąta poczatku wtrysku, 17-10różnica regulacji sporadyczny i zaczyna dymic
dodam ze jak zatrzymam auto wylacze silnik i odpale zspowrotem to wszystko jest znowu ok i po jakims czasie znowu tak sie dzieje
pod kompem 01-04-004 pisze tak zawczesny zachwile sie przelancz i pisze zapóżny to w 2 okienku a w 3 okienku 2,2
04-blok000 pole9 - 123, pole 2 -63
Powrót do góry
   
trans-serwis
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5153
Miasto: Częstochowa

Post#24 17 Sty 2012 22:04   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


jerzyna2 napisał:
pod kompem 01-04-004 pisze tak zawczesny zachwile sie przelancz i pisze zapóżny to w 2 okienku a w 3 okienku 2,2
04-blok000 pole9 - 123, pole 2 -63
No i jaki wniosek z tych wiadomości?
Powrót do góry
   
jerzyna2
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 2
Miasto: strzelin

Post#25 17 Sty 2012 22:23   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


cos padło tylko co?
Powrót do góry
   
trans-serwis
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 5153
Miasto: Częstochowa

Post#26 18 Sty 2012 00:32   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Auto do mechanika i się dowiesz co padło.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Sty 2012 00:32   





Powrót do góry
   
niuniu36
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 949
Miasto: DĘBICA

Post#27 18 Sty 2012 19:41   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Pompa padła a dokładniej zatarł się przestawiacz kąta wtrysku.
Powrót do góry
   
sanders20
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 17
Miasto: Bydgoszcz

Post#28 13 Cze 2013 18:56   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Siema, widzę że od 2010 roku borykacie się z 550 i pompa wtryskową v6.
Dołączam do was bezradny... Po wymianie pompy i sterownika z początku wyskakiwał błąd 550 (vag). Do tego zapalało się ESP co jakiś czas albo nonstop. Nagle bo trzech dniach wszystko sie unormowało ESP sie nie pali, żadnych błędów na kompie. Ale kolejna badzo ważna rzecz. Zauważyłem że po wymianie pompy auto jak zimne nic nie kopci (odpala idealnie) ale jak się rozgrzeje powyżej 80C to zaczyna kopcić na czarno. Kopci nawet jak stoję na światłach i mam D wciśnięte. Nawet przy kapca na N. Ze świateł ruszam niczym stary PKS. Czy może to byc wina źle ustawionej pompy?
Powrót do góry
   
specmerc
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 01 Gru 2013
Posty: 5
Miasto: Opole/Czarnowąsy

Post#29 01 Gru 2013 22:30   

Re: Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...


Witam.Mam taki problem otóż po wymianie pasków rozrządu autko zaczeło strasznie kopcić na biało.Przed wymianą wszystko było ok auto jezdziło nic się nie działo rozrząd idealnie ustawiony i zablokowany przy blokowaniu roz. nie pasował mi tylko koło od p-py wtryskowej ale myślę komuś pewnie przede mną się rozjechał więc przy montażu ustawię na fabryczne blokady atu dupa auto nie zapali za piegi,więc zaczynam kombinować i wkombinowałem że jak przy zablokowanym roz. odjadę o 10-15 stopni w lewo to auto zapali w między czasie dowiedziałem się,że po-pa była grzebana i najprawdopodobniej zle przykręcili piastę od koła tejże po-py(da się nie ma klina)dlatego nie pasował fabryczny trzpień blokujący niestety nie przypuszczałem ,że tak może być i nie poznaczyłem kola.Pytanie jak to teraz ustawić żeby wrócić do ustawienia sprzed wymiany.Będę wdzięczny za wszystkie sugestie ponieważ siedzę nad tym od dwóch dni i nie ukrywam,że mam już dość.Z góry dziękuję i pozdrawiam Tomek.

Dodano po 34 [sekundy]:

Witam.Mam taki problem otóż po wymianie pasków rozrządu autko zaczeło strasznie kopcić na biało.Przed wymianą wszystko było ok auto jezdziło nic się nie działo rozrząd idealnie ustawiony i zablokowany przy blokowaniu roz. nie pasował mi tylko koło od p-py wtryskowej ale myślę komuś pewnie przede mną się rozjechał więc przy montażu ustawię na fabryczne blokady atu dupa auto nie zapali za piegi,więc zaczynam kombinować i wkombinowałem że jak przy zablokowanym roz. odjadę o 10-15 stopni w lewo to auto zapali w między czasie dowiedziałem się,że po-pa była grzebana i najprawdopodobniej zle przykręcili piastę od koła tejże po-py(da się nie ma klina)dlatego nie pasował fabryczny trzpień blokujący niestety nie przypuszczałem ,że tak może być i nie poznaczyłem kola.Pytanie jak to teraz ustawić żeby wrócić do ustawienia sprzed wymiany.Będę wdzięczny za wszystkie sugestie ponieważ siedzę nad tym od dwóch dni i nie ukrywam,że mam już dość.Z góry dziękuję i pozdrawiam Tomek.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Audi A6 2.5 TDI Błąd 550 Regulacja początku wtrysku ...
Strona 1 z 1
Podobne tematy
VW Golf 4 1.9 TDI 90KM - ustawienie początku wtrysku pompy (1)
VW Caddy 1,9TDI - VW 1,9 tdi ustawienie początku wtrysku (5)
vw transporter t4 2,5 tdi początek wtrysku błąd 550 (2)
AUDI A4 B6 2,5TDI BAU - Błąd 550 Regulacja Poczatku wtrysku Podczas jazdy (7)
Audi 80, 1,9 tdi - Szarpie, błąd 550 - początek wtrysku (5)
Audi A6 2.5 TDi nie odpala. Błąd regulacja początku wtrysku. (34)
Audi A6 C4 2.5 TDI - Silnik nie odpala, dymi na biało-szaro, błąd 550. (57)
Passat TDi 1998 - kąt wtrysku, utrata mocy podczas jazdy, błąd regulacji wtrysku (2)
VW, LT28, (2,5 TDI) Regulacja wtrysku. (4)
VW Passat 1.9TDI - błąd 550 - kontrola startu wtrysku (3)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.071 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony