Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 24 Mar 2004 12:09
    Tomasz_bc
    Poziom 9  

    Posiadam silnik trójfazowy z którego wyhodzą 4 kable 2 brązowe i 2 czarne . Wiem ze przy takiego typu podłaczeniach trzeba zastosować kondensator ale w jaki sposób to zrobić jak to podłaczyć może ktoś ma jakiś shemat ?? lub może mi to wytłumaczyć ??

    Prosze o pozostawienie informacji na Forum lub na gg 2202337
    Za pomoc z góry dziękuję :)

  • #2 24 Mar 2004 12:12
    Polaris
    Poziom 16  

    kondensator jest niezbędny, wpina się go pomiędzy fazy silnika, poszukam schemat i postaram sie go podrzucić, bo w tej chwili nie pamietam jak to bylo

  • #3 24 Mar 2004 12:30
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ten temat chyba był już poruszany na forum. Skorzystaj z SZUKAJ

  • #4 24 Mar 2004 12:48
    rtomek
    Poziom 17  

    Sprawdz omomierzem -może są tylko 2cewki(może to silnik 1 fazowy) czy te kable wychodzą ze stojana?, jaki to silnik ,gdzie chcesz go zastosować .Rozruch silnika indukcyjnego klatkowego można zrealizować na kilka sposobów np kondensator,wyłącznik zwierający na chwilę uzwojenie rozruchowe(jak w agregatach od lodówki) lub nawet na "popych"-ręcznie (po zakręceniu wirnikiem załączamy prąd do uzwojenia głównego).

  • #5 24 Mar 2004 13:06
    Tomasz_bc
    Poziom 9  

    No własnie to jest silnik indukcyjny klatkowy i hcę go podłączyć na wyłącznik zwierający na chwilę uzwojenie rozruchowe tylko jak tego dokonac może jakiś shcemat alboo coś ???????

  • #6 24 Mar 2004 17:14
    thalex
    Poziom 16  

    Spróbuj tak;
    1. Jeden czarny i jeden brązowy połącz ze sobą i będziemy go nazywać wspólnym przewodem.
    2. pomierz miernikiem oporności raz pomiędzy wspólnym przewodem a brązowym i drugi raz pomiędzy wspólnym przewodem a czarnym.
    3. do wspólnego przewodu podłączamy pierwszy przewód zasilania 230V, tam gdzie była mniejsza oporność podłączamy drugi przewód zasilania 230V, tam gdzie była większa oporność podłączamy kondensator a drugi kabel z kondensatora podłączamy też do drugiego przewodu zasilania 230V, kondensatora po rozruchu nie odłączamy, zostaje cały czas podłączony.
    (kondensator 16 uF np "pożyczony" z pralki automatycznej. Jeżeli nie masz miernika można również próbować bez pomiaru najwyżej wybije ci bezpiecznik)
    4. Załączamy napięcie iiii 8O

    UWAGA - powyższą próbę możesz zrobić ale ze szczególną ostrożnością.

    Spodziewam się, że masz silnik w którym jedno uzwojenie jest włączone bezpośrednio do napięcia drugie szeregowo poprzez kondensator.

    Najlepiej odpisz całą tabliczkę znamionową silnika i w tedy postaramy się pomóc albo chociaż napisz jak duży jest silnik.

    Również radzę zapoznać się z tematami "przyklejonymi" nasz moderator POLO2 zamieścił dużo informacji również na ten temat.

  • #7 24 Mar 2004 17:18
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A może zmierz oporności uzwojeń i ustal, jak są w środku połączone?
    Ilość i kolory to coś nie bardzo pasują na silnik trójfazowy - taki silnik może albo mieć
    wyprowadzone końce wszystkich uzwojeń (czyli 6 przewodów), albo mieć je w środku
    połaczone w trójkąt (wtedy powinny być 3 przewody), albo w gwiazdę (i wtedy mogą
    być 4, ale wyróżniony jest 1 - środek gwiazdy) - natomiast pasują na 2-fazowy - taki
    powinien mieć 2 niezależne uzwojenia, jeśli jedno z nich jest fazą rozruchową, to
    powinno mieć większą oporność od roboczego. Tylko to są małe oporności.

    A jak ustalisz, które uzwojenie jest rozruchowe, to włączasz je przez kondensator,
    a drugie wprost do sieci. Jak silnik ruszy odłączasz kondensator. Zwykle do takiego
    silnika z fazą rozruchową jest automatyczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego.

  • #8 25 Mar 2004 09:53
    Polaris
    Poziom 16  

    Silnik ma 4 przewody więc jest 1 fazowy z uzwojeniem rozruchowym kolega THALEX podał sposób podłączenia który otrzymałeś w mailu nie byłem pewien tylko co do kondensatora.

  • #9 25 Mar 2004 17:11
    Tomasz_bc
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za udzielenie mi dobrych rad silnik jest już podłączony i wszystko działa w jak najleprzym pożądku.

  • #10 04 Cze 2007 20:53
    pankory
    Poziom 2  

    jestem tu pierwszy raz i nie bardzo orientuję się czy dobrze wystartuję, a chciałbym się dowiedzieć czy każdy silnik 3 fazowy można podłączyć do sieci 230 V ? Podejrzewam, że nie. Jak można je rozróżnić?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Już wiem jak się włączyć do rozmowy. Nigdzie indziej nie znajduję tematu, który poruszałby to zagadnienie. Koledzy, wasza rozmowa jest najbliższa nurtującego mnie problemu. Może ktoś mógłby mi pomóc ?:|

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty