X

Ile dolać wody demineralizowanej do akumulatora bez skali?

15 Dec 2008 23:14 FOFortuniarz
  • #1 15 Dec 2008 23:14
    Fortuniarz
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam. Ja w Mazdzie 323F BA Z5 z 1996 roku, mam akumulator TITANA 55041 12V 50Ah 220A. Ma normalne "cele" z odkręcanymi korkami. Niestety na obudowie nie ma podglądu poziomu elektrolitu. W każdej z "cel" wszystkie płytki są w całości zanużone w elektrolicie. Przy odkręconym korku i patrzeniu w "celę" dokładnie z góry, widać w środku celi takie dwie zagięte blaszki grubości 2mm, biegnące naprzeciwko siebie od góry (korka wlewu) w stronę elktrolitu. te blaszki (ich zagięte końcówki w kształcie litery "L") nie są zanurzone w elektrolicie. PYTANIE: Czy to jest granica dolewania wody destylowanej oraz czy te blaszki powinny być zanurzone w elektrolicie? Czy doładowując akumulator prostownikiem, muszą być odkręcone "cele" (korki mają w sobie małe dziurki) Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2 15 Dec 2008 23:24
    mariolee
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    trzymaj się tego poziomu dolej wody do blaszek (L) a co do korków podczas ładowania pod prostownikiem raczej je należy poluzować pozdro
  • Helpful post
    #3 15 Dec 2008 23:44
    Banasiewicz02
    Level 31  
    Helpful post? (-1)
    poziom elektrolitu wyznaczony jest przez te wypustki w kształcie litery L,elektrolit ma pokrywać się z poziomą jej częścią, korki posiadają odpowietrzenie i na dzisiejsze czasy żaden akumulator nie ma hermetycznie zamkniętej obudowy i nie trzeba nic odkręcać tylko po prostu ładować akusia i nic się nie stanie ;)
  • #4 16 Dec 2008 00:53
    Fortuniarz
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Bardzo dziękuję za pomoc.

    I tu kurcze, kolejne pytanie.
    Jak poziom jest nie na wysokości podstawy blaszki "L", tylko 5-10 mm nad nimi i je zakrywa elektrolit? To od góry jakieś 10 mm do korka. jakie to może mieć skutki (dobre :D czy złe :cry:), oraz czy lepiej usunąć ten nadmiar do dolnego poziomu blaszek?
  • Helpful post
    #5 16 Dec 2008 01:11
    bruns
    Level 30  
    Helpful post? (+3)
    Zostaw . samo odparuje z czasem .
  • #6 16 Dec 2008 06:11
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    Helpful post? (+1)
    Grunt ,żeby płyty były zakryte.
  • #7 27 Sep 2010 11:22
    magnetic
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    ja mam podobną sytuacje, otworzyłem swój akumulator, odkręciłem korki a tam sucho. wydaje mi się że tak nie powinno być, mam 300A akumulator, 6 celowy. Czyli ja rozumiem to tak, wodą destylowaną zalać tak żeby nie było widać tych 'harmonijek' ?
  • #8 27 Sep 2010 11:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    tak
  • #9 27 Sep 2010 13:18
    gimak
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    Ja do lat, w akumulatorach w których mam dostęp do cel, utrzymuję poziom elektrolitu ok. 10mm ponad płytami.
  • #10 14 May 2011 22:18
    maxim.251
    Level 2  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Tak czytałem wasze posty i powiem wam jedno... Jesteście blisko , ale nie dokońca rozumiecie sposobu działania płyt, kwasu w poszczególnych celach.. A taki jeden pan stwierdził że od kilku lat ma w akumulatorze poziom wody ponad "harmonijkę".... Oby nie lał za dużo. Bo po wyżej, kilka milimetrów pod zakryciem akumulatora są klemy łączące poszczególne płyty, a one są metalowe obojętnie elektryczne, i gdy poziom wody jest tak wysoki że zaczyna podtapiać oby dwie klemy łączące bieguny dodatnich płyt od ujemnych, powstaje zwarcie rozładowujące daną celę. Aby woda nie chlupotała w celi, należy prawidłowo dolewać wody jedynie do poziomu płyt. Tak by te płyty wciąż było widać. Ale by były lekko podtopione. W ten sposób zabezpiecza się cele i ogólnie akumulator przed niedopuszczalnym chlupotaniem.
    Sam osobiście przeszukałem wiele serwisów, i przeczytałem wiele prac. I większość osób które wykonało te prace wogule nie ma pojęcia jaka jest zależność między celami, płytami i kwasem ( elektrolitem) A to jest bardzo ważne do dobrego użytkowania akumulatora. Nie wspominając już że nie powinno się dopuszczać do pełnego rozładowania. Lepiej przy pierwszych oznakach osłabienia akumulatora powinno się doładować go by utrzymać stałe napięcie, i po to by nie wywołać zasiarczeniu ogniw co sprawia że one tracą swoje właściwości kumulacyjne.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products