Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Słabe ogrzewanie - Seat Leon 1,9 Tdi 90PS

tomzis 04 Sty 2009 01:03 14777 31
  • #31 04 Sty 2009 01:03
    Sztomel
    Poziom 34  

    motolukasz napisał:
    Nie chcę się mądrzyć a jedynie przedstawić swoje doświadczenia i coś, co kiedyś wyczytałem. A gdyby spojrzeć na ten problem z innej strony?
    Czytałem kiedyś artykuł w gazecie motoryzacyjnej o nowoczesnych silnikach TDI itp. Autor artykułu pisał, że w takich silnikach „występuję problem niedoboru ciepła”, a producenci myślą nawet nad elektrycznym dogrzewaniem cieczy chłodzącej w pewnych specyficznych warunkach pracy. Przyczyna jest prozaiczna – oszczędność. Silniki te spalają tak małe ilości paliwa, a energia z tego spalania jest tak dobrze wykorzystywana, że ilość ciepła – „niejako produktu ubocznego” jest tak mała, że nie wystarczy do ogrzania wnętrza. Dokładnie identyczną sytuację miałem w VW T4 2,5 TDI (100 KM). Auto było serwisowane, wszystkie naprawy i wymiany były robione na czas i przy niższych temperaturach powietrza (-10 stopni lub mniej) silnik nie był w stanie nabrać normalnej temperatury pracy na wolnych obrotach. Nawet, jeśli silnik w czasie jazdy momentalnie złapał 90 stopni (to wskazywałoby na sprawny układ chłodzenia i termostat) to po zatrzymaniu, w trakcie pracy na wolnych obrotach (z włączonym ogrzewaniem w kabinie) temperatura spadała w przeciągu 3-5 min i to dosyć znacznie. Powietrze z nawiewów wylatywało ledwie letnie.


    celowo wytłuściłem fragmenty Twojej wypowiedzi aby się do tego ustosunkować a mianowicie producenci silników TDI koncernu VAG już w 1995 roku pomyśleli o elektrycznym dogrzewaniu płynu chłodzącego i stosują to rozwiązanie do dziś (podgrzewacz chłodziwa) - chodzi o 3 świece żarowe montowane w króćcu wodnym wychodzącym z głowicy, z którego to króćca biegnie górny wąż do chłodnicy;
    z powodu norm emisji spalin producent zastosował rozwiązanie ekologiczne tzw. układ recyrkulacji spalin EGR czyli wtórny obieg spalin z kolektora wydechowego do kolektora ssącego - nie działa on ciągle ale zwłaszcza na wolnych obrotach silnika i w innych ustalonych stanach pracy silnika (zapisanych w mapach sterownika silnika) - powoduje to dodatkowe obniżenie temperatury w komorach spalania (spalanie mieszanki czystego doładowanego powietrza ze spalinami i olejem napędowym nie wytwarza tyle ciepła co spalanie oleju napędowego z samym czystym powietrzem doładowanym) ponadto wszyscy zauważą, że po odpaleniu zimnego silnika i pracującego tylko na wolnych obrotach musimy wykazać się sporą cierpliwością aby silnik osiągnął temperaturę roboczą;
    już po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej a pracującego potem przez dłuższy czas na wolnych obrotach termostat (i ewentualnie wentylator chłodnicy) reguluje cały czas temperaturę ale jeśli włączymy ogrzewanie kabiny na maxa i nadmuch gorącego powietrza na full to wiadomo, że temperatura spadnie ale jeśli termostat nie będzie w stanie uzyskać szybko właściwej temperatury pracy silnika to w takim stanie sterownik silnika ponownie poda prąd na świece żarowe podgrzewacza chłodziwa;
    reasumując trzeba sprawdzić przekaźniki, bezpiecznik jak i same świece podgrzewacza chłodziwa jeśli jest problem z ogrzewaniem wnętrza jaki opisuje tomzis

    Dodano po 13 [minuty]:

    tutaj (na przykładzie Golfa Mk4 TDI) wklejam fotki:

    1. bezpiecznik podgrzewacza chłodziwa (znajduje się pod plastikową pokrywką skrzynki na wierzchu akumulatora):
    Słabe ogrzewanie - Seat Leon 1,9 Tdi 90PS

    2. podgrzewacz chłodziwa (czyli 3 świece żarowe widoczne u góry króćca wodnego a po prawej stronie pompy podciśnienia :
    Słabe ogrzewanie - Seat Leon 1,9 Tdi 90PS

    3. przekaźniki oznaczone numerem 53 znajdujące się w komorze silnika (w zależności od potrzeby albo działa tylko jeden i włącza jedną świecę podgrzewacza albo działają obydwa i włączają wszystkie świece naraz):
    Słabe ogrzewanie - Seat Leon 1,9 Tdi 90PS

  • #32 05 Sty 2009 08:38
    tomzis
    Poziom 9  

    Dziś zauważyłem jeszcze coś takiego że jak odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego do połowy to wcale nie grzeje jak jest normalnie dokręcony to grzeje ale tylko jak ma wyższe obroty

    Dodano po 8 [minuty]:

    Sztomel
    Wydaje mi się że podgrzewacze działają prawidłowo bo po odpaleniu zimnego auta wystarczy że ujadę ok 200 metrów i z nawiewów leci lekko ciepłe powietrze czyli płyn jest letni

    Dodano po 9 [minuty]:

    myśle że przyczyny nie należy szukać w budowie silnika tylko jest to objawem usterki pół roku temu wszystko działało
    mi jak należy Mój teść ma borę z tym samym silnikiem tyle że oznaczenie jego silnika to AGR i tych podgrzewaczy z króćcem nie ma a mimo to ogrzewanie działa bez problemu

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme