X

Niedomagania palnika w Buderus Logano G115

dariusz Ryziewicz 03 Feb 2010 20:27
  • #31 03 Feb 2010 20:27
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Wyciągnąć palnik i odpalić obok pieca,jest niewielki płomień.Na poczatku trochę strachu dla początkujących :).Jeśli paliwo podaje zobacz czy jest iskra.To najważniejsze rzeczy do odpalenia.Jeśli się boisz to sciągnij cewkę elektrozaworu z pomki olejowej i bez strachu zobaczysz iskrę.Jeśli to sprawdzisz pomożemy dalej.W razie gdyby gasło przy podawanym paliwie i powstającej iskrze,lub wcześniej wyjmij fotokomórke obecności płomienia i zakryj dłonią,żeby nie padało światło.Jak odpali odsłoń fotokomórke aby potwiedziła płomień.
  • #32 05 Feb 2010 19:58
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    Nie polecam tego robić samemu w domu. Po co uruchamiać palnik na zewnątrz kotła jeśli ma on działać w komorze spalania.
  • #33 06 Feb 2010 12:27
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Ano po to żeby sprawdzić czy działa podawanie paliwa i iskra.Robię tak ponieważ to szybki i skuteczny sposób na sprawdzenie działania,oczywiście przy problemach z odpalaniem.Niestety trzeba mieć trochę praktyki i nowicjuszom nie polecam.Przy dużym doświadczeniu można określić po rozpyleniu paliwa i iskrze czy jest jakiś problem.Ale oczywiście jak wcześniej napisałem jest to sposób dla zaawansowanych. Nieraz mi się sprawdził przy awariach.Złośliwość rzeczy martwych przerasta nieraz wiedzę serwisantów i trzeba się nagłówkować,choć to dość proste urządzenie.Regulacja pracy palnik-kocioł to już całkiem inne zagadnienie i wymaga już dużo większej wiedzy i doświadczenia.
  • #34 11 Feb 2010 11:35
    gregor27
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    wawrzeczko_t wrote:
    Palnik 1.2 ma sterownik LMO... i pompę SUNTEC a 1.1 ma LOA... i pompę DANFOSS. Wg mnie to główne różnice.


    Witam!
    Mam buderusa G115 mod BE1.2-21 z 2004r, pompa BFP21L3LE-S Danfos, sterownik LMO54.200B2BU Landis&Staefa inaczej to wygląda jak podał "wawrzeczko_t"
    Wymieniona dysza, filtr, wyczyszczone wnętrze a piec co 2 - 3 dni ma awarie - cały palnik jest w sadzach. Fachowcy byli kasę wzięli i a problemy zostały.
    Jak nastawić palnik, ilość powietrza, ilość paliwa i wg czego?

    Bardzo proszę o pomoc

    Pozdrawiam
  • #35 11 Feb 2010 12:47
    gazownik.pl
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam, wg. analizatora spalin. Pozdrawiam R
  • #36 11 Feb 2010 13:43
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    gregor27 wrote:
    Fachowcy byli kasę wzięli i a problemy zostały.

    Skoro wzięli pieniądze za serwis kotła, a on nadal nie działa, to chyba cos nie halo. Dzwoniłeś do tych "fachowców" ? Niecj doprowadzą sprawę do końca. Co do sadzy, jest kilka przyczyn jej powstawania: za dużo oleju, za mało powietrza, zatkany komin, rozkalibrowana dysza, pompa olejowa z niestabilnym cisniniem itd. itp.
  • #37 11 Feb 2010 20:28
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    Złóż pisemną reklamację, zmień serwisanta.
  • #38 11 Feb 2010 21:23
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jak startuje palnik wybuchowo,czy łagodnie.Czy w czasie pracy jest praca niestabilna tzn. np. chuczy inaczej zmienia głośność.Podstawa to stwierdzić czy podaje paliwo i powstaje iskra.Następnie regulacja według analizatora.Ciśnienie jest chyba podane na karteczce przy palniku,jeśli jeszcze jest.Następnie doregulować powietrze.Powstawanie sadzy może być też nieszczelność palnik-kocioł.Jest tam bodajże uszczelka może już wypalona.Należy też zwrócić uwagę na trafo WN,czasami robi psikusy.No cóz trzeba solidnie wszystko posprawdzać,za pierwszym razem może się nie udać tak czasami bywa.Poszukać doświadczonego serwisanta.
  • #39 13 Feb 2010 21:31
    56mamar
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Witam
    Kontynuuję .
    W przypadku braku startu wentylatora pojawia się PALNIK BLA.
    Ja w swoim piecu musiałem przylutować przewody dochodzące do
    kondensatora silnika.
    Już miesiąc jest ok.
    Nawiasem mówiąc jest to plama BUDERUSA .
    Gdy wentylator startuje , a piec nie zapala (PALNIK BLA) wtedy szukamy
    i naprawiamy wykorzystując informacje wymieniane we wszystkich
    poprzednich postach.

    Pozdrawiam.
  • #40 13 Feb 2010 22:59
    gazokizior
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    marekon wrote:
    Ano po to żeby sprawdzić czy działa podawanie paliwa i iskra.Robię tak ponieważ to szybki i skuteczny sposób na sprawdzenie działania,oczywiście przy problemach z odpalaniem.Niestety trzeba mieć trochę praktyki i nowicjuszom nie polecam.Przy dużym doświadczeniu można określić po rozpyleniu paliwa i iskrze czy jest jakiś problem.Ale oczywiście jak wcześniej napisałem jest to sposób dla zaawansowanych. Nieraz mi się sprawdził przy awariach.Złośliwość rzeczy martwych przerasta nieraz wiedzę serwisantów i trzeba się nagłówkować,choć to dość proste urządzenie.Regulacja pracy palnik-kocioł to już całkiem inne zagadnienie i wymaga już dużo większej wiedzy i doświadczenia.


    Napisz do http://www.systemgaz.com.pl Mają dokumentację Buderusa lub zajrzyj tutaj http://www.buddoc.mindgroup.pl/ Nadmierna emisja sadzy, to wynik złych ustawień palnika. Mając "serwisówkę" i znając fabryczne ustawienia nie zniszczysz palnika. Sam więcej szkody zrobisz niż pomożesz.
  • #41 14 Feb 2010 19:34
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Niekoniecznie.Jeśli palnik wcześniej pracował dobrze musiały się zmienić jakieś warunki.Palnik nie przestawia się sam.Niewielkie różnice w nastawach nie powinny mieć wpływu na powstawanie dużej ilości sadzy.Np.paliwo może mieć wpływ,czy też tzw. lewe powietrze lub zbyt mała ilość tego powietrza.Jest wiele elementów wpływających na to,łacznie z uszkodzeniem lub też zużyciem jakiegos elementu palnika.
  • #42 14 Feb 2010 22:53
    mariusz.lubicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ale przecież na Allegro jest tani analizator spalin LMBD3. Sam taki nabyłem pod koniec zeszłego roku. Nie spotkałem się z lepszym produktem, nawet 50 razy droższym za kilkanaście tysięcy. Ustawienia palnika są bardzo krytyczne po tankowaniu ale i jak zmieni się znacznie temperatura na zewnątrz. Nawet jak ubywa oleju opałowego w zbiorniku to pompa ma ciężej do pompowania, bo jest niższe lustro paliwa. Wystarczy że zatankujesz puste zbiorniki i w tym samym czasie zrobisz regulację palnika to po zalaniu zbiorników będziesz miał od razu nadmiar ciśnienia na pompie palnikowej i tlen ci może spaść o 1.5%. Jeżeli było ustawione 3% tlenu w spalinach to po napełnieniu zbiornika olejem palnik ci się zasypie sadzą, bo będzie tylko 1.5% O2 co już nie zapewnia spalania jak należy. Jak kupiłem sobie własny analizator spalin to nie miałem jeszcze żadnej awarii palnika, żadnej sadzy. Mogę powiedzieć, że dzięki własnemu nadzorowi nad kotłem olejowym zaoszczędziłem 2000 litrów paliwa mimo, że zima była znacznie gorsza niż rok temu. Cały "warsztat" serwisanta palników olejowych kosztował mnie niecałe tysiąc złotych.
  • #43 22 Feb 2010 12:20
    Luty_16J
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Bąbelki, dysza czy jeszcze coś?
    Mam piec Buderus Logano G115 od 10 lat. Do zeszłego tygodnia byłem z niego bardzo zadowolony. W zeszłym tygodniu odbył się doroczny przegląd, po kolejnym 1000 godzin, i od tej chwili moje zadowolenie zmniejszyło się.

    Serwisant wyjeżdżając powiedział, ze mam w szklanym naczyniu filtra oleju bąbelki, co wskazuje, że układ jest nieszczelny. Według niego, o ile zrozumiałem, bąbelki będą dochodziły do palnika zamiast oleju, będą blokowały palnik i wyłączały piec.

    Faktycznie problem pojawił się już w godzinę po odjeździe serwisanta, tylko że był innego rodzaju. Piec wcale nie przerywa pracy, jeśli się już zapalił, tylko dogrzewa do określonej temperatury, wyższej gdy grzeje wodę, niższej gdy tylko układ ogrzewania, czyli to jest OK. Natomiast co parę godzin palnik się po prostu nie włącza i mam PALNIK BLA.

    Jeżeli w tej sytuacji od razu naciskam przycisk ze światełkiem na dole, to bywa, że piec się włącza, ale czasem nie, tylko słychać parę razy jakby strzykanie i kapanie w rurze. Jak się odczeka z godzinkę, to zapala, z tym, że słychać takie lekko wydłużone "wiuuu". Wnioskuję, że piec się czasami zalewa olejem i ta godzina jest niezbędna, żeby rura wyschła.

    Zbiorniki oleju są w piwnicy. Różnica poziomów w dniu przeglądu była troszkę ponad 2 metry. Używam Ekoterm Plus i ten sam olej został dolany dwa dni po przeglądzie, tak że różnica poziomów jest teraz może 1 metr. Żadnego wpływu to nie miało.

    7 lat temu hydraulik, przy budowie wanny na olej, posmarował niektóre złącza miedzianych rurek jakimś czarnym klejem, bo też mu się te bąbelki nie podobały, ale nie udało mu się ich całkiem wyeliminować. Jakiś bąbelek zawsze tam się kręcił. Teraz bąbelki też wirują w szklanym naczyniu i faktycznie jest ich chyba więcej niż było przed przeglądem. Gdy piec nie pracuje, to widać, że szklane naczynie - na moje oko - jest pełne oleju i w warunkach statycznych nie ma tam powietrza.

    Od budowy wanny i nakładania tego kleju było już przynajmniej pięć przeglądów. Poprzednio był inny serwisant, a obecny był rok temu po raz pierwszy, ale zawsze było wszystko OK. Jeśli chodzi o stare dysze - z poprzednich przeglądów zachowałem: 1 raz Hago 0,40 80 stopni B, 3 razy Danfoss 0,40 80 st.H, a teraz widzę pudełko Fi 0,40 80 st.HF. Elektroda zapłonowa była wymieniona po 6000 godzin, a nowa przepracowała do tej pory 3000 godzin.

    Interesuje mnie, po pierwsze, jaka może być przyczyna i co zrobić, żeby to naprawić. Po drugie, tych efektów nie było przed przeglądem, a jakieś bąbelki też wtedy były. Czyli krótko mówiąc, bąbelki, inna dysza, czy jeszcze coś?
    Pozdrowienia
    Luty_16J
  • #44 22 Feb 2010 14:00
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    Niech ten serweisant sobie jaj nie robi i w te pędy do Ciebie przyjeżdza, skoro wcześniej wszystko dizałało. Może on czegoś nie dokręcił i teraz głupa pali. Skąd tacy się biorą, nie mam pojęcia, ale gdybym to ja robił przegląd kotła, w wyniku którego kocioł godzine po odjeździe wszedłby w awarię to dla samego świętego spokoju i nie poszlakowanej opini drążyłbym temat do bólu. Niezły koleś.
  • #45 22 Feb 2010 20:16
    neodym
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Luty_16J wrote:
    Bąbelki, dysza czy jeszcze coś?
    Mam piec Buderus Logano G115 od 10 lat. Do zeszłego tygodnia byłem z niego bardzo zadowolony. W zeszłym tygodniu odbył się doroczny przegląd, po kolejnym 1000 godzin, i od tej chwili moje zadowolenie zmniejszyło się.

    Serwisant wyjeżdżając powiedział, ze mam w szklanym naczyniu filtra oleju bąbelki, co wskazuje, że układ jest nieszczelny.



    Źle ustawił elektrody lub skład mieszanki. W G115 ustawia się wstępnie powietrze, a resztę ciśnieniem paliwa na analizator spalin o ile serwisant wie jak mierzyć spaliny analizatorem. Wątpię że wielu sobie zdaje z tego sprawę.
    Tutaj jest opis pewnego kolegi, który walczył z sadzą w piecu kilka razy do roku.
    Serwisanci nie potrafili mierzyć składu spalin i właściciel sam się wziął za to i wreszcie to zrobił jak należy.
  • #46 22 Feb 2010 20:45
    mariusz.lubicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Tylko palniki z automatem palnikowym LMO !!!
    Jeżeli wyskoczy awaria palnika wciśnij i trzymaj przycisk na automacie palnikowym przez ponad 3 sekundy. Tak samo 3 sekundy żeby wejść z trybu bez awarii do trybu IRDA. On ma nadajnik IRDA na tym przycisku do kasowania na automacie palnikowym.
    Żeby wyjść z tego trybu to wyłącz piec albo wciśnij ten klawisz ponownie ale już normalnie na 1s
    Wymruga ci kody!

    2 blinks
    No establishment of flame at the end of «TSA»
    - Faulty or soiled fuel valves
    - Faulty or soiled flame detector
    - Poor adjustment of burner, no fuel
    - Faulty ignition equipment

    3 blinks Free

    4 blinks
    Extraneous light on burner startup

    5 blinks Free

    6 blinks Free

    7 blinks
    Too many losses of flame during operation (limi-
    tation of the number of repetitions)
    - Faulty or soiled fuel valves
    - Faulty or soiled flame detector
    - Poor adjustment of burner

    8 blinks
    Time supervision oil preheater

    9 blinks Free

    10 blinks
    Wiring fault or internal fault, output contacts


    Oooo znalazłem http://www.systemgaz.republika.pl/siemens/LMOn7130e.pdf
    Pełna dokumentacja automatu palnikowego w G115. Masz tam kody błędów.
    Ile dałeś za serwis? Ile cię skasowali?
  • #47 23 Feb 2010 20:49
    Luty_16J
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Przegląd kosztował 400 PLZ z dojazdem włącznie i nawet nie o cenę chodzi, tylko o skutki. Na razie piec chwilę pochodził, potem znowu się zalał i zrobił się Palnik BLA, więc jak wyjeżdżam, to zostawiam z włączonymi pompami, niech pompuje nawet chłodną wodę, żeby nie zastygło (tak mi doradziła firma, gdzie kupiłem piec). A Panowie Serwisanci się umówili, mieli dzwonić, kiedy przyjadą, ale teraz nawet przestali odbierać komórki. Porzekadła głoszą, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, ale złość piękności szkodzi, a więc nie wszystko złoto, co się świeci, a idzie luty podkuj buty, czyli przeglądów pieca nie powinno się chyba zaczynać zimą.
    Dzięki za rady i literaturę, zaczynam studiować, ale kiedy to pojmę, jeszcze nie wiem.
    Pozdrowienia
    Luty_16J
  • #48 23 Feb 2010 21:26
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jeśli są bąbelki to oznacza ,że pojawia się powietrze w oleju.Mamy więc nieszczelność instalacji olejowej co może byc przyczyną powstawania takich problemów.Sprawdzić można to przez podpięcie wakuometru do pompy olejowej w odpowiednie miejsce.Jaką masz instalacje olejową jednorurową,czy dwururową.Może trzeba zainstalowac filtr oleju z odpowietrznikiem,są takie lub poprostu uszczelnić istniejącą.Najprostszy sposób sprawdzenia to odkręcić węże olejowe od filtra,wcześniej przygotować jakiś pojemnik z olejem i tam wsadzić obydwa węże i masz już wiedzę czy jest nieszczelność instalacji czy nie..Napisz co zrobił serwis za całe 400 stówki,wygląda na to że wykonał solidną pracę.
  • #49 23 Feb 2010 22:48
    mariusz.lubicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Luty_16J wrote:
    Przegląd kosztował 400 PLZ z dojazdem włącznie


    Odczytaj kody błędów. Jak zapali ci się awaria przytrzymaj przycisk resetu na automacie palnikowym przez 5 sekund (>3s) i puść go. Zacznie ci migać więc odczytaj co miga. Miałeś to zrobić najpierw.

    Za 1000 PLN kupisz sobie sprzęt do diagnostyki i napraw i nie będziesz musiał liczyć na partaczy. Ja miałem to samo. Tylko ze mnie darli i po tygodniu awaria. Ostatnio wziął właśnie 400zł i to była jego ostatnia wizyta. Poprzewracało się w głowach.
    Zysk będzie taki, że 2 razy do roku zrobisz przegląd sam czyli -800zł i zaoszczędzisz 20-30% paliwa na sezon jeżeli będziesz rygorystycznie pilnował warunków spalania żeby temperatura reakcji spalania była najwyższa.
    Po jednym sezonie nauki naprawisz ewentualne usterki samodzielnie, a części kupisz na allegro. W olejakach nie ma żadnych tajemnic. Dodatkowy 1 przegląd z czyszczeniem komory spalania to zysk na paliwie, które nie pójdzie ci w komin tylko w wodę kotłową.
  • #50 26 Apr 2010 09:57
    Luty_16J
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    W końcu okazało się, że problem powstał na skutek naruszenia elektrody zapłonowej podczas przeglądu, przy czyszczeniu.

    Z piecem były problemy przez 3 tygodnie i niestety zrobiło się dość zimno. W końcu serwis się pojawił, przygiął elektrodę i zadziałało. Bąbelki nie miały nic z tym wspólnego. Dalej są, ponieważ układ nie jest całkowicie szczelny, ale nic nie przeszkadzają. Już prawie dwa miesiące działa, jak na razie, bez kłopotu, odpukać, odpluć.

    Nie jest to ten typ, w którym wyświetlają się kody, tylko chyba starszy, z 2000 r. Co do tego, żeby samemu ustawiać parametry zapłonu, to by się trzeba było podszkolić. Natomiast błąd w tych kotłach jest taki, że użytkownik powinien być w stanie sam wyczyścić piec z popiołu. A tego nie ma w instrukcji użytkownika. A przydałoby się przynajmniej co dwa miesiące, bo jednak efektywność spada. A przegląd z ustawieniem raz na 1000 godzin mógłby robić serwis, tylko czemu to takie drogie mam być, to nie do końca rozumiem, nawet jeśli jest dojazd.
    Pozdrawiam
    Luty_16J
  • #51 26 Apr 2010 16:17
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    ... A ciekawe też czemu ostatanio zapłaciłem za okresowy przegląd auta marki Fiat Doblo: 623 zł + VAT ?! A nawet sam jako klient dojechałem do serwisanta. :)

    Analizator spalin z drukarką (nie chiński) kosztuje 3000 zł minimum, detektor gazu 1000 zł minimum. Przeglądy auta (przecież nie chcesz chyba serwisanta który przyjeżdża do Ciebie 126p) kosztują jakieś 2000 zł/rok. ZUS kosztuje ok. 800 zł/m-c. Telefon komórkowy 100 zł/m-c (minimum). "Drobne" opłaty za doszkalanie się (np: uprawnienie URE - 2000 zł /5 lat). Itd... :)
  • #52 27 Apr 2010 12:30
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Niestety urzadzenia coraz bardziej skomplikowane i będzie tylko drożej.Analizator 3000 to tani,ja mam MRU Delta 2000 i kosztował majatek.Przeglądy coroczne to ponad 1000 zł.Już niedługo serwisant będzie podpinał laptopa do kotła,u niektórych producentów jest to już możliwe.Trzeba się ciągle szkolić,żeby być na bieżąco a to też kosztuje.I tłumacz klientowi,ze to wszytko trzeba wliczyć w koszty.Klient utożsamia sobie serwisanta z producentem kotła i uważa,że jak się popsuło to powinni naprawić za darmo,że to producent nam płaci.
  • #53 27 Apr 2010 18:55
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    Ciężko się nie zgodzić. Czasem mówią nawet tak:

    Przecież ja mam Viessmann`a (czyt: Vitopend 100 za 2100 zł z internetu). Jakże to mogło się zepsuć !? Toż to mercedes !

    He He
  • #54 27 Apr 2010 21:04
    Luty_16J
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Zgadzam się i to właśnie jest winą producentów sprzętu. Właściciel powinien byś w stanie wykonać najbardziej podstawową obsługę sam, a producent powinien opisać to w instrukcji. Teraz trzeba serwis wołać, żeby za drogie pieniądze wyrzucał popiół z pieca. Serwis wymienia żarówkę w samochodzie, jak prądu nie ma to całość cywilizacji leży.
  • #55 30 Apr 2010 08:26
    mariusz.lubicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Każdy człowiek jak poczyta o działaniu palnika olejowego to go sam naprawi i wyreguluje za zero złotych. Wystarczyło słuchać co się mówi i zadać kilka dodatkowych pytań, choćby zrobić zdjęcia i wstawić. Zaraz byśmy pomogli widząc co za palnik i co za piec, jakie ma podzespoły.

    Fabryczne elektrody są tak robione złośliwie, że jak sie lekko zużyją to już są za krótkie. Trzeba dobrać inne elektrody z dłuższymi wąsami i je dogiąć to wystarczą na 10 i więcej lat. Wyginać kawałek drucika chyba potrafisz? Są rysunki jak ma wyglądać elektroda i jak ma być ustawiona od osi dyszy. Przecież to dziecko się nauczy za drugim podejściem :-)

    Dodano po 5 [minuty]:

    wawrzeczko_t wrote:
    Analizator spalin z drukarką (nie chiński) kosztuje 3000 zł minimum


    Co jest złego w chińskim analizatorze? Mierzy lepiej od tych za 10 tysięcy i nie drenuje kieszeni. Do domu i do usług jak znalazł. Nic lepszego nie potrzeba. Natomiast serwisanci, którzy kiedyś u mnie robili przeglądy sami sie nie znali. Dopiero od czasu aż się sam wziąłem za piec i palnik to działa jak należy.
    Po drugie zawartość CO2 czy tam O2 zmienia się diametralnie przy zmianach temperatury otoczenia. O2 nawet o 2%. Szczególnie to widać na początki i na końcu sezonu ale w zimie w zimniejsze dni też. Nici z super regulacji palnika miernikiem za 10 tysięcy, bo to nie ma sensu. Ustawisz gościowi cośtam, zrobi się cieplej i piec zasypie się sadzą. Jak mu dasz profilaktycznie za dużo powietrza to mu dopłać do paliwa z własnej kieszeni :-) Bedzie miał przepał jak diabli, zimny komin i w nim breję.
  • #56 30 Apr 2010 08:56
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    mariusz.lubicz wrote:
    Do domu i do usług jak znalazł.


    Do domu może tak, ale do usług nie.

    mariusz.lubicz wrote:
    Ustawisz gościowi cośtam, zrobi się cieplej i piec zasypie się sadzą.


    Ciekawe ...
  • #57 30 Apr 2010 09:06
    mariusz.lubicz
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    wawrzeczko_t wrote:
    Ciekawe ...


    Tak jest właśnie. W ciągu jednego dnia parametry spalin potrafią pojechać o 2% tlenu. Jeszcze jak paprak nie dba o szczelność komory spalania to już w ogóle. Mało który serwisant umie to zrobić dobrze. Od czasu jak robię samodzielne przeglądy i reguluję gdy potrzeba to nie miałem najmniejszej awarii "palnik BLA" i spaliłem, żeby nie skłamać ale o 40% mniej w tym sezonie. Ale wymieniałem dysze, dobrałem wreszcie dyszę do mocy, spray pattern odpowiedni i dbam o spalanie doglądając pieca z komputera w pokoju na przedłużaczu USB.
  • #58 30 Apr 2010 19:05
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze
    Helpful post? (0)
    mariusz.lubicz wrote:
    Tak jest właśnie.(...)


    No nie wiem. Nie mam tego problemu.
  • #59 30 Apr 2010 23:28
    tomno
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    mariusz.lubicz wrote:
    Mało który serwisant umie to zrobić dobrze.

    Serwisant umie, a paprak, który nazywa się serwisantem z pewnością nie umie.
    A tak poza tym, o czym Wy rozmawiacie ? O piecach, czy kotłach ? Bo albo rozmawiacie o piekarni, albo o podgrzewaniu wody ... ;)
  • #60 01 May 2010 09:59
    marekon
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jest tak jak wszędzie.Mechanik samochodowy jest lepszy i gorszy i w kazdej innej dziedzinie podobnie.Nie ma co genaralizować dobry serwisant na pewno utrzyma się na rynku,gorszy wiadomo.Rynek weryfikuje wszystko.Jak jest ambitny użytkownik i ma możliwości to sam sobie coś sprawdzi tylko takich jest naprawdę niewielu.
  Search 4 million + Products
Browse Products