X

Regulator ciśnienia paliwa dci - wadliwe działanie ?

jarbzyk 29 Dec 2008 14:26
  • #1 29 Dec 2008 14:26
    jarbzyk
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Witam,posiadam Renault Clio 1.5 DCI ,autko nabyłem uszkodzone,zostało zrobione,jednak silnik nie pracuje jak trzeba.Po diagnozie clipem można odczytać błąd:
    Regulator ciśnienia paliwa 1 - wadliwe działanie.
    Dodam,że silnik chodzi nie równo i dymi,cięzko odpala.
    Nasuwa się pytanie,czy uszkodzony jest ten regulator,od czego zacząć.
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za rady.Jarek
  • #2 29 Dec 2008 15:00
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (+1)
    Jeśli sprawa dotyczy regulatora to może najpierw zacząć od podstawowej rzeczy, sprawdzić ciśnienie na listwie
  • #3 29 Dec 2008 17:37
    jarbzyk
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ciśnienie na listwie za małe,ok. 130 a powinno być ponad 300.Komputer wywala tylko ten jeden błąd - opisany w pierwszym poście
  • #4 29 Dec 2008 18:16
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (+1)
    Witam,
    Jaki silnik ? 85 czy 105 KM? Systemy wtrysku sa rozne.
    Czym zczytany ten blad i jaki jest jego kod?
    Tyle pytan, bo normalnie w tych silnikach nie ma regulatora cisnienia (w 105 KM jest, ale jego rola jest nieco inna) lecz regulator wydatku.
    Czy byl przeprowadzony test elementow wykonawczych i co on dal?
    Cisnienie w listwie moze byc za male z innego powodu, np. przeciekow wewnetrznych we wtryskiwaczach (w jednym wystarczy aby auto chodzilo zle, lub wcale).
    Pozdrawiam, Georges
  • #5 29 Dec 2008 23:19
    Tomcar007
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam.Stawiam na uszkodzenie jednego z wtryskiwaczy,lub początek końca pompy wysokiego ciśnienia.wieczny problem!!sprawdź czy w filtrze paliwa pojawiły się delikatne opiłki.jeśli tak to ta druga przyczyna.pozdrawiam
  • #6 30 Dec 2008 19:18
    jarbzyk
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Auto ma 50KW,czyli 68KM.W paliwie niestety są bardzo małe opiłki metalu.Pierwszy test przeprowadzony był małym testerem DOMINATOR OBD2, i jest tylko ten jeden błąd,który po wykasowaniu powraca.Auto dziś miało wizytę w serwisie autoryzowanym....wycena naprawy ok. 7 tys. zł...- do wymiany wtryskiwacze,pompa paliwa,filtr paliwa,i czujniki ciśnienia.Cena naprawy astronomiczna.Auto wróciło do poprzedniego mechanika,zostały wymontowane wtryski,rozebrane,przeczyszczone i sprawdzone,rozpylają idealnie(opinia sprawdzającego).Wszystko zostało złożone i jest lepiej,ale niestety autem nie da się normalnie jeżdzić.Wspólna diagnoza to w pierwszej kolejności należy wymienić pompę i tu nasuwa się pytanie,regeneracja,czy używka z allegro?
    A co do opiłków,to nie ma ich aż tak dużo(pojęcie względne) - a co myślicie o magnesie neodymowym zamocowanym przy filtrze paliwa?,zapewne te opiłki by zostały w nim,a może na przyszłość zapobiegawczo?,w końcu to one uszkadzają układ wtryskowy(najpierw pompa i opiłki krążące w obiegu ,, dobijają " cały układ paliwowy).Ps. przepraszam,może to jest bez sensu co napisałem,ale ja to tak rozumiem.
  • #7 26 Mar 2016 12:56
    _Hose_
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Opiłki nie przypłynęły od filtra, sama pompa je wytworzyła.
  Search 4 million + Products
Browse Products