Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Rysunek techniczny - koło zębate

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Początkujący Ogólny -> Rysunek techniczny - koło zębate
Autor
Wiadomość
Test Driver Skoda
Poziom 13
Poziom 13

Miasto: Anaworum

Post#1 Post autora tematu 29 Gru 2008 20:08   

Witam,

Jestem studentem pierwszego roku i mam wykonac zadanie domowe, którym jest przekładnia zębata. Mam pewien problem - raczej nie jestem pewny obliczeń które dokonałem i prosiłbym o sprawdzenie czy to co zrobiłem jest właściwe.

Otóż: Moim rysunkiem wyjściowym jest ten poniżej.

z = 3 (zazwyczaj litera "z" w książkach oznaczała ilośc zębów, ale czy w tym przypadku to koło ma tylko 3 zęby?)
mx=6
kąt gamma= 14st25'12"

Był tam także wzór, właśnie - na moduł koła zębatego? m = mx/tg kąta gamma. W takim razie co to jest to mx?

Z tablic odszukałem wartosc tangensa tego kąta i wynosi oto - 0,2568 = 0,26.
Podstawiłem to wszystko do wzoru i otrzymałem m=23,364485 = 23,36

Obliczam teraz średnicę podziałową koła zębatego - d = z*m a z tego wychodzi wynik d = 70,08.

Następnie muszę zmierzyc na rysunku tę samą średnicę, ale nie wiem tego gdzie. Czy to jest pomiędzy tymi dwiema przerywanymi liniami określajacymi powierzchnię podziałową koła?

Następnie wyznaczam mnożnik skali dzieląc średnicę obliczoną przez średnicę zmierzoną. Potem każdy wymiar z rysunku mnożę przez k.

Czy to co powyżej napisałem jest prawdiłowe? W jaki sposób mogę zmierzyc tę średnicę podziałową koła, nie ukrywam, że trudno jest mi ją wogołe znaleźc. Czy jest to ta, o której wspomniałem wcześniej?

Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Powrót do góry

Google

Google Adsense

Post# 29 Gru 2008 20:08