X

land rover freelander-przekładka

czarny01101991 30 Dec 2008 16:29
  • #1 30 Dec 2008 16:29
    czarny01101991
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    potrzebuje jak najwiecej informacji o przekladce freelandera najlepiej krok po kroku
  • #2 30 Dec 2008 16:40
    Roli
    Level 26  
  • #3 30 Dec 2008 17:01
    czarny01101991
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (+1)
    dzieki mam nadzieje ze jeszcze ktos napisze...czytalem na tym forum o przerobce innego samochodu odpowiadal na pytania mechanik ktory sie tym zajmowal czy przerabia tez freelandery??jesli tak prosze go o porady
  • #4 30 Dec 2008 19:15
    Removed
    Helpful post? (0)
    Ps to chyba nie ja jestem tym mechanikiem o którym mówi autor wątku :D ale też coś napisze


    Freelander jest stosunkowo prosty do przełożenia bo nie musisz wyrzucać całej konsoli ani obudowy nawiewów pod nią- tylko przenosisz elementy z konsoli z prawo na lewo Kupujesz oryginalne zaślepki chyba 2 zaslepki na konsole (bo podróbek narazie nie ma - bodajrze za 400 zł za sztukę)

    Kupujesz 2 przednie reflektory (kąt padania światła w anglikach)

    Przekładnie maglownicy od freelandera za prawie 2000 zł lub od Opla podpasujesz za 400 zł (szczerze nie wiem czy siła wspomagania ta sama ale jeżdzi się nawet przyjemnie)

    Lusterka zewnętrzne troche nie za bardzo ale da się jeżdzić

    I niewielkie przeróbki w instalacji elektrycznej.

    Dokładnie nie opisze bo też trzeba z czegoś żyć :D Powodzenia w końcu Freelander to nie Vauxhall ani stary Fiat Brava
  • #5 31 Dec 2008 12:32
    czarny01101991
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzieki ale mi to nie pomoglo o ile wiem lamp nie trzeba wymieniac bo mam freelandera ale jescze kierownica po prawej;p
  • #6 01 Jan 2009 12:52
    Removed
    Helpful post? (0)
    invx wrote:


    i bron panie borze przed takimi "gwałcicielami mechaniki". Przekladka owszem - ale tylko w tedy, gdy efekt koncowy JEST NIE DO ODROZNIENIA od fabrycznego auta a kierownica po lewej. Przeklada sie wszytsko lacznie z naklejkami ! i maluje sie odkrecane srubki, by byly jak nowe (oczywiscie te lakierowane).

    nie ma czegos takiego jak przerobka instalacji elektrycznej. Wymienia sie cale wiazki, a nie tnie i skreca kabelki ...

    chyba w kazdym:
    - maglownica
    - lampy
    - lusterka (i to nie wklady, zazwyczaj geometria mechanizmów jest różna !)
    - siedzenia przednie (kierowca zazwyczaj ma wieksza mozliwosc regulacji jak pasazer)
    - sterowanie szybami (kierowca ma 4 przyciski) - do tego dochodzi zmiana silownikow - jesli np. tylko kierowca ma impulsowy+ z jakimis bajerami jak przyciecie palcow
    - wszelkie naklejki ... np. ostrzegajace ze na miejscu paszaera nie moza dziecka tylem do kierunku jazdy posadzic
    - no i ... deska ... a to sie wiaze z wymiana całem masy okablowania !

    wlos sie jerzy nie tylko na glowie, jak sie czyta o jakichs pomyslach dopasowania innej przekladni !!

    nie ma zadnego wycinania otworow w sciankach ... na kierownice itp. demontuje (wycina) sie cale elementy, ktore sa dostepne jako czesci zamienne - i te sie wmontwuje (wspawuje, zgrzewa itp), tak samo ze wszelkimi wsornikami, uchwytami itp.
    tnac, sztukujac, skladajac z 10 aut to mozna sobie ciagniczek zrobic kolo domu.


    Dziękuje Koledze że nazwał mnie gwałcicielem mechaniki, ale zdecydowanie bardziej podoba mi się określenie DEWIANT !!! :D

    Wszystko to co napisałeś tutaj jest jak najbardziej prawdą o przekładce auta. Z doświadczenia wiem że żebyś miał jak najlepsze chęci do pomocy , to własciciel i tak zrobi jak bedzie sam uważał. NIe wymieni reflektorów nie założy instalacji od europejskiego tylko jakiś zdolny elektryk ją potnie i dobrze by było żeby ją póżniej polutował a nie na skrętkę. Jeśli coś nie wyjdzie to zawsze winny ten co doradził a nie ten co oszczędzał. Zobacz że nie napisałem w swoim poście jak dokładnie się za to zabrać, tylko na co zwrócić uwagę.Nie napisałem żeby wycinać plastiki ani kroić instalację, to już wyinterpretowałeś sobie sam. NIe napisałem bo wiem że kogoś kto chce przerobić tylko jeden samochód zaskoczą koszty, i zaskoczy to że przerobienie i rejestracja anglika wyniesie więcej niż kupienie zarejestrowanego w kraju takiego autka. 80% takich aut jest przerabianych po to by sprzedać i zarobić.

    A co do tej przekładni to widze że nie jesteś chyba w temacie :D bo nie wiesz o co chodzi :D

    Przekładki anglików nie są mi obce. Sam mam już od 6 lat angola :D

    Ps kolega też nie napisał jak się konkretnie za to zabrać, czyżby zdobyta wiedza okupiona potem, krwią, poparzeniami i smarem była mu tak samo cenna jak mnie ?? :D
  • #7 12 Feb 2009 21:10
    czajkagor
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Zajmuję się przeróbkami Anglików i chciałem coś dodac odnośnie instalacji elektrycznej. W większości samochodów wymienia się wiązki na europejskie bo tak wygodniej łatwiej i piękniej, ale jeśli chodzi o freelandera jest to niemożliwe bo wiązki nie są puszczone przez cały samochód bez łączenia, a nie jak w innych gdzie są rozpinane np. pod konsąlą. A wymiana całej instalacji wydaje mi się mało prawdopodobna więc moż by nie wprowadzac innych w błąd. Pozdrawiam!
  • #8 16 Aug 2009 17:20
    paga2
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Jezeli kolego zajmujesz sie profesjonalnie przekładkami landrovera to prosze o kontakt paga2(malpa)wp.pl
  • #9 16 Aug 2009 19:49
    invx
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    jest to niemożliwe bo wiązki nie są puszczone przez cały samochód bez łączenia, a nie jak w innych gdzie są rozpinane np. pod konsąlą.


    kolega wie co napisał ?
  • #10 22 Aug 2009 23:39
    rox1
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    witam ...zajmuje sie przeróbkami samochodów o 6 lat i wyglada to tak ze przeróbka zalezy tylko i tylko od klijenta króremu wykonujemy przekładke, jezeli jest to człowiek który chce tym jezdzić to on dołozy zeby miec orginalną instalacje i czesci wizułalnie wmiare dobre.
    Osoby tzw.sprzedajace duze ilosci samochodów podchodzą do tego z perspektywy a ch.j tak zeby sie tylko sprzedało i mamy piekna rzeznie z pocieta instalacja i np.scianą po wypadku z duza iloscią gumy..................... pozdro
  • #11 23 Aug 2009 14:45
    czajkagor
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Zgadzam się z kolegą, że wszysto zależy od klienta. Ale jest też coś takiego jak etyka i branie odpowiedzialności za wykonaną pracę. Uważam że nie można wykona przekładki byle jak bo tak chciał klient, ponieważ wrazie wypadku klient zawsze stwierdzi: (zapłaciłem i miało byc wszystko idealnie) niestety nie powi że chciał obciąc koszty.
  • #12 25 Aug 2009 21:58
    gh_joker
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Jestem bardziej niz bardzo zaintersowany ta przekladka wiec przejdzmy do meritum: mozecie wyslac cennik takiej imprezy i tak "pi razy drzwi" ile czasu taka przekladka zajmuje - nr GG: 10539793

    I zalozmy ze autko juz przerobione, fachowo i na blysk i co dalej...????? Orientuje sie ktos moze jak cala ta sprawa akcyz i rejestracji auta wyglada bo domyslam sie ze tutaj pewnie jest najweikszy ból...

    Z góry dzieki Grzegorz
  • #13 07 Nov 2009 23:14
    ariel_160
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    powiedzcie mi koledzy sa jakies zmiany w przeróbce jesli chodzi o rok powyzej 2004 lampy napewno ale co jeszcze
  • #14 08 Nov 2009 12:34
    szczesnyLR
    Level 12  
    Helpful post? (+2)
    kolego
    odpuść sobie tą przekładkę
    freelander się do tego nie nadaje
    zawodowo je naprawiam i kilka sztuk po tej " RZEŻNI " widziałem
    nadwozie zbudowane jest albo do LHD albo do RHD
    elementów nadwozia do przeróbki nie kupisz w sklepie bo producent nie przewiduje ich wymiany , w tym wypadku grodzi pomiędzy komorą silnikową a przestrzenią pasażerską
    do niej mocowana jest kolumna kierownicza , przekładnia , pedały
    jakiekolwiek zmiany w układzie kierowniczym ( dopasowana przekładnia z Opla , widziałem to dopasowanie , równie dobrze jeżeli coś włożysz do komory silnikowej i zamkniesz pokrywę silnika to jest dopasowane ? ) to raczej sprawa dla prokuratora
    o instalacji elektrycznej , światłach itd. szkoda słów
    stanowczo Ci odradzam
    chyba że chcesz mieć jeżdżącą bombę
  • #15 10 Nov 2009 13:18
    szczesnyLR
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    za dużo zmian jest w każdym freelanderze
    bez względu na rocznik
  • #16 26 Nov 2009 12:47
    MANTA20E
    Level 9  
  • #17 26 Nov 2009 21:16
    szczesnyLR
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    tak widać demolke
    widać też że gródż nadal nie będzie symetryczna mimo przełożenia kilku wsporników
  • #18 01 May 2010 10:47
    wodawoda
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    witam, trochę późno, ale mam pytanie do "szczesnyLR", po co Ci ta symetria?, oryginalnie ściana jest symetryczna?
  • #19 01 May 2010 13:53
    szczesnyLR
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    grodzie LHD i RHD są lustrzanym odbiciem
    wyjaśniłem ? :D
  • #20 01 May 2010 22:19
    rox1
    Level 18  
    Helpful post? (+1)
    Widzę koledzy że rozwineliście problem filandera ......właśnie taki wyjechał z mojego warsztatu po przeróbce i z cała odpowiedzalnością udzieliłem gwarancji na jego wykonanie ,przeróbka trwała 7 dni ,ktoś powie dlaczego tak długo skoro gdzieś tam przerabiają 7 godzin ...........bo właśnie chodzi o tą dokładność wykonania i tylko i tylko na maglownicy orginalnej nie na jakimś oplu ,plastiki można pociąć i pokleić ,instalacje polutować skrzynkę przenieść na druga strone (jak ktoś się uprze 100 przewodów do lutowania),ale jak chłop się rozbije to go niepokleisz ani nie polutujesz!!!!!!!!!

    Myślę jednak że takie przeróbki jak filander ,passat,bmw,audi od 98-2005 są słabe i mało "zesekjonowane" prawdziwym wyczynem jest przerobić np.audi a6 w starej pace (cygaro) zajeło mi to 5 miesiecy albo volvo s40,peugeat 406 stary takich samochodów niepowinno sie przerabiać(ale klijent chce!!!!!).............

    Jesli chcecie coś przerobić piszcie na pw!!!!!!!!!

    pozdro rox..............
  • #21 02 May 2010 14:12
    sentcar
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    stary freelander jest jednym z najprostszych aut do przelozenia kierownicy ( nie mylic z przerobieniem an europe ) deska zostaje , elektryka tez , fotele . idzie drugi magiel , nagrzewnica i lampy . wspornik kierownicy mozna latwo przelozyc , grodz idzie dostosowac .
  • #22 03 May 2010 15:24
    mrcn1
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Freelander wcale najprostszy w przekładce nie jest- to wyzwanie dla ludzi chcących zrobić coś z niczego:). Jedyną dostępną częścią wymienianą podczas przekładki jest układ kierowniczy ( pisze o oryginalnym LR, nie maglu z astry) reszta to klejenie, spawanie, lutowanie, łączenie i kombinowanie. Zajmuję się przekładkami aut z uk ale freelandera robię niechętnie przede wszystkim ze względu na znikomą dostępność części, poza układem kierowniczym zdobycie pozostałych gratów takich jak chociażby chłodniczka/skraplacz klimatyzacji, mechanizm wycieraczek, wentylator nawiewu, pedały jest dość ciężkie. Da się to wszystko poprzerabiać ale wg mnie to nie to...
  • #23 03 May 2010 22:22
    rox1
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    według mnie też ale co zrobić......trza kleić ...............

    pozdro rox..........
  • #24 05 May 2010 20:05
    wodawoda
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    szczesnyLR wrote:
    grodzie LHD i RHD są lustrzanym odbiciem
    wyjaśniłem ? :D

    I co z tego?
    Żadna z nich nie jest symetryczna, wiec co Ci przeszkadza przeniesienie wsporników z prawa na lewo, o jakiej symetrii piszesz?.
  • #25 24 May 2010 11:11
    bartycho2038
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    a ja mam jeszcze jedno pytanie... Przerobiłem land rovera wszystko działa tylko nie wiem jak przerobić puszkę klimatyzacji ... Szukałem wszędzie i nigdzie nie ma ... a na allegro europejskiej puszki nie ma nigdzie

    a wygląda to tak (to jest angielska )
  • #26 24 May 2010 12:33
    rox1
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Witam............puszke kolego to trza przerabiać z "fantazją" czyli wszystko co było od strony sciany w angliku musisz mieć z drugiej w europie ,brzeszczot w dłoń albo kontówka i jazda z tym plastikiem ,kilka lasek kleju na gorąco i maty do wygłuszeń (są ogólnie dostepne w sklepach lakierniczych),a jesli nie masz na tyle fantazji to śą ludzie którzy ci to przerobią ..............

    pozdro rox..........
  • #27 18 Jun 2010 14:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    A później takie auto pocięte, posmarkane, sztukowane, klejone na kit i gumę do żucia ma się prawidłowo zachowywać i jeździć bezawaryjnie? I oczywiście BEZPIECZNIE! Czego to polaczki nie zrobią, byle tylko mieć FURĘ na pokaz...
  • #28 18 Jun 2010 15:56
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Jednym z nielicznych samochodów, które można przerobić bez żadnej rzeźby, cięcia, spawania itd jest Vauxhall master, czyli Renault master, ma symetryczną gródź, więc kwestia przełożenia pedaliery to 8 śrób, kokpit jest symetryczny, zegary lądują w miejsce schowka i vice-versa, wsporniki kolumny kierowniczej są dwa, wystarczy ją przekręcić na drugą stronę, nagrzewnica jest na środku i nie dam sobie głowy uciąć czy nie jest czasem symetryczna. Do wymiany mamy zatem tylko wiązkę, maglownicę, przewody hamulcowe i wspomagania. Jedyny mankament takiej przeróbki będzie taki, że boczne drzwi odsuwane będą z lewej strony.

    Natomiast takie rzeźbienie freelandera, do którego w dodatku ciężko dokupić jakiekolwiek szpeja to dla mnie nieporozumienie
  • #29 16 Jan 2011 04:20
    bartycho2038
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Błążej Auto jest 100% sprawny mój znajomy miał wypadek freelanderem przerobionym aucie dużo się nie stało (wgniecione drzwi , maska itd) a drugie auto które przywaiło w landrowera poszło do kasacji makabra całe rozwalone (chyba hyuanday (czy jak to sie pisze) 2008 rok!! Więc nie wypowiadaj się jak się na tym nie znasz !!! Zresztą wyobrażam sobie twoje auto...
  • #30 16 Jan 2011 16:11
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Wiesz :bartycho2038, ty może zacznij się wypowiadać, jak poznasz tajniki posługiwania się językiem polskim, to raz. Dwa, nie musisz sobie wyobrażać mojego auta - zwykła NIEPRZERABIANA osobówka, w której WSZYSTKO jest sprawne, a nie poklejone na klej na gorąco, trzymające się na matach i druciarstwie. I widziałem kilka aut przerobionych twoją metodą - ma być jak najtaniej, ale efekt musi być zaj**isty. Dziwnym trafem, każdy z ich właścicieli najchętniej by się tego czegoś pozbył. Ciekawe dlaczego...
  Search 4 million + Products
Browse Products