X

Skoda Fabia 1,4 MPI 2001 rok. Pompa wspomagania

Deron 30 Dec 2008 19:57
  • #1 30 Dec 2008 19:57
    Deron
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Przeczytałem dostępne tematy w temacie uszkodzenia pompy wspomagania w Skodzie Fabii 1,4 MPI rocznik grudzień 2001, lecz nie mogę rozwinąć następnego wątku, gdyż tematy są zamknięte.
    W związku z powyższym rozwijam nowy.
    Moja Skodzianka ma 58 tyś przebiegu, jeżdżę nią sporadycznie. W grudniu zapaliła mi się informacja "Serwis inspekcja" - nie skasowałem jej, bo nie miałem czasu i jeździłem dalej.
    Ostatnio Skodzianka stała kilka dni na mrozie. Dziś ją odpalam i to za pierwszym razem i- pali mi się kontrolka wspomagania.
    Ruszam, a tu brak wspomagania -kontrolka pali się w dalszym ciągu.
    Zatrzymałem pojazd zgasiłem silnik, odczekałem chwilę, ponownie ją zapaliłem. Kontrolka wspomagania zgasła, wyświetla się "Serwis inspekcja", a wspomagania nie ma.
    Przejechałem jakieś 12 km. Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka wspomagania - a wspomagania w dalszym ciągu nie było.
    Wyjąłem akumulator [rok produkcji akumulatora 2005 - trzyma napięcie], ale na wszelki wypadek go podładowuję.
    Następnie po podłączeniu skasuję "Serwis inspekcja" - ale wydaje mi się, że to nic nie da.
    Możliwe, że pompa trochę podmarzła [w zeszłym roku stał na większych mrozach i było OK].
    Myślę co to może być za przyczyna i jak to "ugryźć" ??
    Spod samochodu nie stwierdziłem żadnych wycieków, więc domniemywam, że z płynem jest OK

    >>>>>>>>>>
    Pozdróóófka i czekam na mądre podpowiedzi. :?:
    Za podpowiedzi jedź do serwisu - serdecznie dziękuję :!:
  • #2 30 Dec 2008 20:35
    cardiag
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej.
    diagnoza niezbędna.
  • #3 31 Dec 2008 01:50
    przemkis
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    kontrolka pali sie na kolor czerwony czy zolty? Jesli wpomaganie nie dziala to pewnie na czerwony ale i tak nie ma co gdybac bez kompa nic nie wskorasz.
  • #4 01 Jan 2009 15:14
    Deron
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kontrolka pali się na żółto - nigdy nie słyszałem, aby paliła się na czerwono :(

    Może przy okazji „wypłaczę” się na Forum, bo mnie już [ch…..] strzela
    Po przebiegu 50 tyś km zaczęło się: najpierw wariował wskaźnik wspomagania układu kierowniczego /zapalała się i po kilkunastu minutach gasła kontrolka/, później jakieś trzaski w tylnej osi i skrzypienie karoserii.
    W tym miesiącu wymieniałem tuleje wahacza przedniego, łącznik stabilizatora, drążek stabilizatora przedniej osi.
    Po prostu totalna porażka.
    A nadmieniam, że ma dopiero 58 tyś km przebiegu.
    Jak się okazuje drążek stabilizatora to fabryczna wada koncernu Volkswagen, bowiem ma jakieś plastikowe tuleje.
    Kilka dni temu jak pisałem powyżej wysiadło mi wspomaganie układu kierowniczego.
    Mam dość tego czeskiego szmelcu.
    Miałem już kilka samochodów, ale Skodzianka pod względem awaryjności bije wszystkie na głowę.
    Następny samochód to tylko japończyk. :cry:

    >>>>>>>
    Pozdróóófka
  • #5 01 Jan 2009 16:42
    przemkis
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Hej kolego na wielkim zwale postaram sie cos odpisac :) Wymiana tulei lacznikow itp to standardowa operacja przy kazdym aucie "nawet przy japonczyku" nie wiem tylko po co byla wymiana samego stabilizatora???? pękł czy co??? Jesli chodzi o wspomaganie to nie pisales ze kontrolka sie zapala i potem gasla, o ile sie nie myle to masz tam elektrochydrauliczne wspomaganko wiec przede wszystkim musisz sprawdzic poziom plynu :) zbiornik znajduje sie pod akumulatorem. W tych modelach czasami tez byl problem z wtyczka na pompie styki sniedzieja i czasami nie laczy- sprawdz to. Jak to nie pomoze to bez kompa sie nie obejdziesz. I nie wiem o co chodzi z tymi japonczykami psuja sie jak kazde inne tyle tylko ze zazwyczaj ich konstrukcje technologicznie sa pol wieku za europejczykami i tu pojawia sie staly tekst kiedys byl tylko maluch i sam go sobie naprawialem i bylo ok ... tego chyba nie trzeba zbytnio komentowac...
  • #6 01 Jan 2009 20:56
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie. Można jeszcze czepiać się akumulatora. Ja bym sprawdził napięcie ładowania. Kolego przemkis coraz częściej użytkownicy mają dosyć komplikowania najprostszych rzeczy jak np. wymiana żarówki. Za często słyszę opinie, że ta cała zaawansowana technologia bardzo skutecznie podnosi ceny eksploatacji. Nie dziw się, że ludzie wolą prostsze i bezaawaryne samochody. Znajomy cieszył się jak upolował w świetnym stanie Corsę A bo jak mówił to prawie mechaniczne autko. Pozdrawiam.
  • #7 02 Jan 2009 07:50
    Deron
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wymiana stabilizatora związana była z zużyciem plastikowych tulejek.
    Teraz mam zamontowany nowy drążek stabilizatora o symbolu VW0918 - podobno rewelacja :)
    Dzisiaj zgodnie z Waszymi poradami:
    - sprawdzę podłączenie pompy - przeczyszczę styki
    - sprawdzę podłączenie czujnika skrętu - przeczyszczę styki
    - podłączę naładowany akumulator
    - skasuję "inspekcję" ...... i odpalam brykę.
    Może.... - mam nadzieję, że to jakaś pirdołka.
    W poniedziałek jestem umówiony na kompa.

    Dla kolegi który trafnie zdiagnozował/zdiagnozuje moją usterkę przewiduje prezencik w postaci uniwersalnego pilota do radia /na kierownicę :)
    Nacisnij tutaj

    ps:
    Aby wyświetlac całą zawartośc mojej wiadomości pobierz:
    Adobe Flash Player 10 ActiweX oraz Adobe Flash Player 10 plugin



    >>>>>>>>>
    Pozdróóófka
  • #8 03 Jan 2009 11:44
    Deron
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    .


    Odpaliłem "brykę" i ......... usterka nie ustąpiła.

    Ale mam nowa propozycję:
    Doszedłem do wniosku, że "coś" muszę zrobić z moją wiązką, gdyż od roku mam następujące usterki:

    - na tablicy rozdzielczej wskaźnik nie pokazywał mi temperatury
    - włączała się i gasła samoistnie kontrolka wspomagania
    - obecnie mam całkowity brak wspomagania.

    Po wysuszeniu wiązki suszarką usterki znikają.

    W grudniu zaczęła mi się ponownie zapalać i gasnąć kontrolka wspomagania.
    Diagnozowałem czujnik skrętu i pompę wspomagania układu kierowniczego - wszystko jest OK.
    Czyli nasuwa się wniosek, że to być może wiązka.

    Skoda Fabia 1,4 MPI 2001 rok. Pompa wspomagania

    W pierwszej kolejności odwiedzę "Serwis Škoda Auto Plichta" w Gdyni i zapytam się o Akcję Serwisowa 9797 o której nie byłem nigdy poinformowany - zapewne dostanę odmowną odpowiedź /nie chodzi mi o wymianę całej wiązki, ale o diagnozę i ewentualną bezpłatną naprawę/.

    W drugiej kolejności napiszę do:

    Skoda Auto Polska S.A.
    ul. Warszawska 349
    61-060 Poznań

    No i pozostanie mi trzecia ewentualność pismo do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta

    Miejski Rzecznik Konsumentów
    Urząd Miejski Gdynia
    81-382 Gdynia
    Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54
    (058) 668 82 00; fax: 620 97 98
    e.ziarkowska@gdynia.pl

    w którym zaznaczę, że jeśli samochód ma wadę fabryczną a do takiej Skoda się przyznała organizując akcje serwisowe /a mnie o tym fakcie nie powiadamiając/ - to należy usunąć taką wadę nawet po okresie gwarancji !!

    Informuję tych kolegów którzy chcą iść w moje ślady, aby w w/w pismach podali nr swojego VIN-u pojazdu (jest to 17 cyfrowy kod wpisany do dowodu rejestracyjnego, w poz. E), oraz zrobili i załączyli fotki stron książki serwisowej.

    Mam nadzieję, że przyczynię się do ogólnopolskiej akcji "Wiązka 9797" - do której Was bardzo zachęcam

    >>>>>>>>>
    Pozdróóófka :|
  • #9 05 Jan 2009 10:24
    Deron
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie.
    Byłem dzisiaj w Serwisie gdzie podłączono moją Skodziankę pod kompa.
    Błędów brak !! - Komp wykazał, że wszystko OK.
    Poziom płynu w zbiorniczku - odpowiedni, wycieków nie ma.
    Normalnie jestem w szoku !!
    A wspomagania jak nie było tak nie ma :(
    Dostałem namiary na Firmę w Gdyni Chwaszczynie która tanio i dobrze wymienia pompę, bo prawdopodobnie to wina pompy.

    >>>>>>>>>
    Pozdróóófka
  • #10 15 Jan 2009 20:51
    Deron
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Byłem dziś na ponownej diagnostyce.
    Uszkodzona pompa - koszt wymiany 2 tyś zł, do tego umyli mi samochód nawet w środku > za gratis i dostałem 2 lata gwarancji na pompę :)
    Diagnoza uszkodzony tranzystor mocy.
    Naprawiona także wiązka za gratis.

    Może ktoś chciałby odkupić moją pompę, chętnie odsprzedam.
    Kontakt przez e-mail.

    Pozdróófka
  • #11 03 Feb 2009 22:37
    zyziotm
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    zrobiłem logowanie. Zrzut ekranu załączam.
    Objawy: nie zapala się kontrolka, brak błedów, słychać pompe, siada napięcie przy skoku prądu.

    Jak widać na wykresie tylko skoki pobieranego prądu.
    Na 100% czujnik skrętu ?

    Skoda Fabia 1,4 MPI 2001 rok. Pompa wspomagania
  • #12 05 Dec 2010 14:27
    danek23
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie ok ponad 14V. Nie zauważam też reakcji obrotów kierownicy z czujnika w maglownicy. Stoje teraz przed dwiema wersjami uszkodzenie czujnika skrętu chociaż jego usterek vag nie pokazuje czy wymiana pompy? Powiedzcie co robić?
  • #13 05 Dec 2010 18:39
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nie no czytając porady o sprawdzeniu poziomu płynu to mnie majstry rozwalili :) Kolego danek23 sprawdzić czujnik nie zaszkodzi.
  • #14 05 Dec 2010 21:06
    Deron
    Level 15  
    Topic author Helpful post? (0)
    Powiem tak: żaden fachowiec nie sprawdzi VAG-iem na 100% przyczynę uszkodzenia.
    Zrobi to jedynie servis który posiada odpowiednie oprogramowanie, a i tak w moim przypadku Servis Skoda Wejherowo (bo tam taniej niż w Gdyni) podjął się naprawy na zasadzie prób, bowiem ich VAG nie wykazał niczego.
    Trochę kombinowali, podłączali Skodziankę pod różne ustrojstwa, po czym na drugi dzień wstawili nową pompę i było OK.
    Jedynie można z nimi negocjować cenę za usługę, co uczyniłem.
    Proponowany przez Nich koszt naprawy opiewał na ponad 3 tys zł.
    W ostateczności po negocjacjach: pompa+płyn+robocizna + VAG = 2150 zł.
    Prywatna firma w Gdyni Chwaszczynie - nieco wyższy koszt.
    Moja sugestia - tylko servis.
    Naprawiona wiązka oraz mycie samochodu za gratis.
    Gwarancja na pompę 2 lata.
  • #15 11 Dec 2010 17:28
    jurandbor1
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    dzis mialem ten sam problem brak wspomagania najpierw mrugala ikonka kierownicy potem zaswiecila sie i tak juz zostalo podlaczenie vag-a nic nie pokazalo brak blendow okazalo sie ze kabelek od alternatora (niebieski) zerwany brak ladowania wiec i wspomaganie zniklo(elektryczno-hydrauliczne). rozpoznacie to po braku lampki ostrzegawczej ladowania po przekreceniu zaplonu.przynajmniej tak bylo w moim przypadku.wiec najpierw sprawdzic ladowanie potem bezpieczniki rowniez na akumulatorze,polaczenia brak masy itd.mam nadzieje ze komus sie to przyda.
  • #16 12 Dec 2010 11:24
    danek23
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Pompa wymieniona wspomaganie jest jak trzeba. Sekcja zwłok starej pompy wykazała upalone dwa tranzystory. Sterownik przyda się jeszcze i ten uszkodzony moze w wolnej chwili postawię go na nogi.
  • #17 27 Dec 2010 00:09
    kopyt7
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam nawiązując do pompy. oddałem samochód do naprawy ,miał mi tylko wymienić tuleje. samochód stał na mrozie bo mechanika nie było czekałem na powrót mechanika i po naprawie ucieszony jechałem i ciężko mi się skręcało to juz się nacieszyłem samochód nastepnego dnia znowu u mechanika. mechanik jedzie i stwierdza że mam brak wspomagania jadąc do przodu do tyłu jest. trochę mnie to zaskoczyło samochód jak kupiłem to nic się nie dzialo przez pierwszy rok a pózniej to chyba wszystko po koleji uszczelka, pompa wody , gumy stabilizatora, czujnik oleju czytając ceny naprawy to koszmar aż tyle????:cry:
    Czekam na podpowiedzi:(
  • #18 17 Jan 2011 16:26
    psiutek85
    Level 1  
    Helpful post? (+2)
    Witajcie,

    Mam kilka problemów ze swoją fabianką 1,4 mpi 2001 rok Benzyna/Gaz - może ktoś mi podpowie. Ogółem zaczęło się od problemów z benzyną, na zimnym silniku obroty są ok,natomiast na ciepłym tak szaleją że jest problem z jazdą("duży problem" często silnik gaśnie)wymieniona sonda lambda(nie pomogło)ubywanie płynu chłodniczego(co 3 tygodnie średnio mniej niż 0,5 ltr)wymieniona chłodnica,pompa wody.Usterka nadal jest!Uszczelka pod głowicą?-możliwe.Mrugają mi światła przednie,podświetlenie tablicy oraz światełko w środku samochodu, nie zawsze ale często zapala się żółta kontrolka od wspomagania kierownicy.W momencie gdy się zapali wszystko wraca do normy światła,podświetlenie tablicy są ok! Daje mi to odpowiedź że chyba ta sławetna pompa Koyo nawaliła,ale czy to miałoby coś wspólnego z szaleństwem na benzynie?czy jednak tutaj stawiać na uszczelkę?Hm....mam problem bo jakiego warsztatu bym nie wiedzą co jest,podłączają pod komputer i nic w nim nie widzą.Podejrzewam kolejne, wiązka tez jest w opłakanym stanie.Wsteczny raz mam raz nie, a do tego światło przednie mi wysiadło(a to nie żarówka) Gdzie mam podjechać ze swoją Skodą,kto mi pomoże.Jestem z Gdyni. Autko ma przejechane dopiero 117 tyś,jakaś porażka ta skoda!Poradźcie!Madzia
  Search 4 million + Products
Browse Products