Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Intercooler? może cosik poradzicie...


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Intercooler? może cosik poradzicie...
Autor
Wiadomość
elmer2
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Maj 2003
Posty: 1489
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post#1 Post autora tematu 29 Mar 2004 22:01   

Intercooler? może cosik poradzicie...


Witam

mam do Was jedno pytanie o intercooler: Co to jest? do czego sluzy? jakie daje efekty? I czy da sie to zroic w warunkach domowych???

Pozdro:.
Powrót do góry
   
Scorpio_sco
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 02 Gru 2003
Posty: 30

Post#2 29 Mar 2004 22:19   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Intercooler jest to zespół rur i chłodnicy-intercoolera doprowadzających powietrze z turba do silnika. Intercooler montuje się w silnikach z turbem. Turbina napedzana jest przez spaliny, przez to powietrze tłoczone przez nią się ogrzewa i spada efektywność doładowania (poniewarz im zimniejsze jest powietrze to jest gęstrze i w tej samej objętności jest więcej tlenu, dzięki czemu spalanie jest pęłniejsze). Intercooler służy właśnie do ochłodzenia tego powietrza.
Powrót do góry
   
tarnowski
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 638
Miasto: Piastów

Post#3 29 Mar 2004 22:28   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Scorpio_sco napisał:
Intercooler jest to zespół rur i chłodnicy-intercoolera doprowadzających powietrze z turba do silnika. Intercooler montuje się w silnikach z turbem. Turbina napedzana jest przez spaliny, przez to powietrze tłoczone przez nią się ogrzewa i spada efektywność doładowania (poniewarz im zimniejsze jest powietrze to jest gęstrze i w tej samej objętności jest więcej tlenu, dzięki czemu spalanie jest pęłniejsze). Intercooler służy właśnie do ochłodzenia tego powietrza.


Żeby nie te błędy .......... :)
Powrót do góry
   
elmer2
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Maj 2003
Posty: 1489
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post#4 Post autora tematu 31 Mar 2004 19:39   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Wiatm:.

A czy byl by jakis sens montarz intercoolera bez turbiny??? Czy byly by zauwazalne korzysci???
Powrót do góry
   
j_a_c
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 227
Miasto: Wrocław

Post#5 31 Mar 2004 20:45   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


hmm wsumie nie słyszałem zeby ktos cos takiego zmontował
intercooler powoduje zawsze jakies opory,jesli bedzie do niego pobierane powietrze z otoczenia nie bedzie tak nagrzane jak z turbiny a wiele ponizej temp otoczena nie potrafi to uzadzenie schłodzic , nie wiedomo czy bez turbiny moc nie spadnie po zamontowaniu takiego wynalazku.
ja bym szukal mocy gdzie indziej sa tansze metody
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 31 Mar 2004 20:45   





Powrót do góry
   
hała
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 22 Sty 2004
Posty: 65

Post#6 31 Mar 2004 21:00   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


intercooler to nie lodowka i nie moze schlodzic ponizej temp otoczenia i nie ma sensu zakladac jezeli nie masz turbo
Powrót do góry
   
elmer2
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Maj 2003
Posty: 1489
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post#7 Post autora tematu 31 Mar 2004 21:56   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


a jakie sa inne tansze sposoby??
Powrót do góry
   
wowka
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 31 Lip 2002
Posty: 1398
Miasto: Bombay

Post#8 01 Kwi 2004 13:11   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Opisy roznych sposobow tuningu: http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Kwi 2004 13:11   





Powrót do góry
   
setaszi
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 90
Miasto: Lublin

Post#9 04 Kwi 2004 21:28   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


chłodnice powietrza o której tu mowa stosuje sie w autach wyposazonych w turbine jak juz zostało wspomniane w czesniej chcę tylko sprostowac ze powietrze zasysane do silnika przez turbine nie ogrzewa sie dlatego ze turbina napędzana jest gorącymi spalinami a dlatego ze powietrze jest przez turbine sprezane i to powoduje wzrost temperatury powietrza
Powrót do góry
   
Dr.Zepsuj
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 475
Miasto: anglia, Hull

Post#10 05 Kwi 2004 20:51   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


lepiej zamiast grzac glowe nad intercoolerem pomysl jak skutecznie doprowadzic zimne powietrze do silnika jakimis rurami itd. to da lepszy efekt
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Kwi 2004 20:51   





Powrót do góry
   
oli60
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 31 Paź 2003
Posty: 111

Post#11 05 Kwi 2004 21:05   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


efektem ubocznym sprezania gazu jest cieplo!To jest glowny powod schladzania powietrza miedzy sprezarka a silnikiem.To tez bezzasadnym jest stosowanie chlodnicy powietrza bez sprezarki.Logiczne?Jak ktos tu sensownie zauwazyl nie da sie tak prostym sposobem schlodzic powietrza ponizej temperatury otoczenia,wiec nie ma korzysci z ,,zageszczenia powietrza" a raczej powstaja straty w ukladzie ssacym-chlodnica powietrza...nic dodac nic ujac,chyba!?
Powrót do góry
   
elmer2
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 20 Maj 2003
Posty: 1489
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post#12 Post autora tematu 06 Kwi 2004 08:54   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


WITAM:>

nie wiem czy to nie kosmos ale czy dalo by sie zastosowac np sprezarke elektryczna zamontowana w ukladzie dolotowym powietrza? zasilana z akumulatora tylko czy to cos da czy mozna tu zastosowac jakis silnik elektryczny z turbinka np od odkurzacza+ przetwornica napiecia na 220V. z tego co wiem to dalo by to dosc duze cisnienie i halas:) Czy mialo by to wogole jakis sens???
Powrót do góry
   
gabik001
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 01 Kwi 2004
Posty: 3542
Miasto: KORD/EPKK

Post#13 08 Kwi 2004 04:52   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


I cala moc wydzielona dzieki sprezarce zostanie pochlonieta przez alternator aby napedzic owa sprezarke - maslo maslane.
Powrót do góry
   
j_a_c
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 227
Miasto: Wrocław

Post#14 11 Kwi 2004 01:43   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


no jesli chodzi o odkuzacze to jusz lepiej kombinujesz ale po co tak na oloło przetwornice 12-220 sa przeciez dmuchawy wydajne na 12v
ale trzeba pamiatac ze do tego potrzebna by było jescze sterowanie
trzeba by to wszystko dokladnie przeliczyc
zalezy jaki masz silnik
ile wytrzyma
po zatym odkuzacz za takiej wydajnosci nie ma
policz to sobie na kzdy kilogram paliwa trzeba by okio 15 kg powitrza
ile paliwa zuzywasz na minute
ile metrów trzeba powietrza do tego
masa powietrza
i masz wynik jaka potrzebna jest wydajnosc
mysle za dzysz w lepszym kierunku ale jednak to nie ten chyba kieunek zeby cos takiego zrobic turbina sterowanie do niej obliczenia całej chtaktrystyki sterownia napewno nie bedzie to tani i łatwy pomysł
moze zacznij od polerowania kolektorów wylotowych polepszeniu filta powietrz by miał mniejsz opory moze troche wydech popraw
albo zmien dawkowanie paiwa
pamietaj sporo ludzi myslało zeby ten silnik dziala a ty bys chciał zapiac do niego odkuzacz za 100 zata i miec swietne osiagi
jak by to był tak proste to w fabryce by ba to napewno w padli
ale naprzyklad mercedes stosuje kompresory napedane z silnika mechnicznie z całkiem niezłymi wynikami
Powrót do góry
   
oli60
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 31 Paź 2003
Posty: 111

Post#15 11 Kwi 2004 06:59   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


tak..ten ,,odkurzacz to musialby byc niezly..przy silniku 2 litry i 3000 obrotow na min to musialby dmuchnac 1500 litrow powietrza i to jeszcze z nadcisnieniem nie jakims ulamkowym..moze tak dwie atmosfery?no to juz 3000 litrow-na minute...
widze to czarno..ach a sprezarki mechaniczne w mercedesie to raczej maja cos wsopolnego z hamulcami..i nie tylko w mercedesie jest to podstawowy sposob rozwiazania systemu hamulcowego w samochoda ciezarowych wszystkich firm...
z tego jak ja rozumiem to turbosprezarka ,,lapie energie"ktora bez niej jest tracona...
idac za ta idea nie nalezy zwiekszac obciazenia silnika a szukac traconej energii..jesli znajdziesz sposob na przeksztalcenie energi cieplnej np z chlodnicy na przeksztalcenie jej w mechaniczna to jestes na dobrej drodze...
Powrót do góry
   
j_a_c
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 14 Lis 2003
Posty: 227
Miasto: Wrocław

Post#16 11 Kwi 2004 11:33   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


oli 60 mylisz sie mercedes robis mechaniczne kompresory doładowujace zasilanie silnika i uzyskuje z tego bardzo dobre wyniki
w takich zabawkach bardzo e sa firmy w stanach
naprzyklad firma detroid produkujace silniki do samochodów ciezarowych
w swioch silnikach stosowała sprezarki srubowe napedzanie mechaniczne do doładowania tesz z bardzo dobrym skutkiem
a jak jusz mówisz o stratach energi to chyba nie myslisz z turbiny na napedzane spalinami wogule nie pobieraja energii
Powrót do góry
   
Błażej
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 04 Paź 2003
Posty: 26684
Miasto: Oława

Post#17 12 Kwi 2004 12:07   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Swojego czasu na rosyjskiej stronie o tematyce motocyklowej byl zamieszczony rysunek sprezarki wykonanej z odkurzacza. Ale dostosowana ona byla do silnika 650 ccm. Wiec tutaj chyba miejsce do poeksperymentowania dla wlascicieli pf 126.
I jeszcze jedno. Ja wiem , ze "polska jezyk, trudna jezyk" ale panowie miejcie litosc...
Powrót do góry
   
AB
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 18 Mar 2002
Posty: 273
Miasto: Terespol

Post#18 13 Kwi 2004 13:05   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


No no ciekawa sprawa maluch i odkurzacz. A może lepiej latać na odkurzaczu? Kiedyś wiedzmy latały na miotłach.
Powrót do góry
   
Scorpio_sco
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 02 Gru 2003
Posty: 30

Post#19 13 Kwi 2004 13:26   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Powracajac do kompresorów mechanichnych. VW terz montował takie sprezarki np.w G60. Sprezarki mechaniczne maja znacznie mniejszą wytrzymalosc od tych napedzanych spalinami, bo pracuja caly czas nie wylanczaja sie przy niskich obrotach.
Powrót do góry
   
xmarek
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 13 Kwi 2004
Posty: 273

Post#20 13 Kwi 2004 13:29   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


A czy byl by jakis sens montarz intercoolera bez turbiny??? Czy byly by zauwazalne korzysci???

Sprawność silników cieplnych jest ściśle powiązana z różnicą temperatur pomiędzy powietrzem zasysanym a spalinami. Intercooler powoduje obniżenie temperatury powietrza ogrzanego podczas sprężania przez turbo. Czynnikiem chłodzącym ( czyli odbierającym ciepło) jest atmosfera. Nie ma możliwości więc schłodzić powietrza zassanego do intercoolera poprzez to samo powietrze o tej samej temp. znajdujące się na zewnątrz( wymiana ciepłą zachodzi tylko i wyłącznie między ciałami o różnych temperaturach) tak więc nie ma sensu zakłądać intercoolera bez sprężarki. w takim wypadku będzie on tylko i wyłącznie zaporą dla zasysanego powietrza.
Powrót do góry
   
hała
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 22 Sty 2004
Posty: 65

Post#21 13 Kwi 2004 18:18   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


panowie najpierw byly sprezarki mechaniczne nie podam dokladnego roku ale byly (i sa) montowane na poczatku XX wieku
1 sprezarki mechaniczne:
typu G (VW)
Roots ( dwa slimaki)
i inne ogolnie naped z silnika max obroty sprezarek to nie wiecej niz 10000 (wlasnorecznie sprawdzone na rootsie)
2. turbosprezarki naped spalinami obroty 80000-130000
3. comprex cos jak turbo tylko ze sekcja sprezajaca nie jest oddzielona od turbiny (napedu) zasysane powietrze sperzaja spaliny
4. sprezarki elektryczne male cisnienia doladowania 0,3-0,5 bara obroty podobne do turbo
w samochodach seryjnych zazwyczj stosuje sie cisnienie doladowania do 0,8 bara sa tez tzw softturbo 0,3-0,5 bara
Powrót do góry
   
tarnowski
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 23 Lis 2003
Posty: 638
Miasto: Piastów

Post#22 13 Kwi 2004 19:16   

Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Intercooler to chłodzenie międzystopniowe i nie tyle służy ono do obniżenia temp zasysanego powietrza ile do tego by nie pogorszyło się napełnienie przy podaniu ogrzanego w trakcie sprężania w turbinie bo wtedy cały efekt doładowania mogą wziąść diabełki. Gdyby było inaczej to zimą przy -20stC miałbyś kopyto że hej. Turbiny elektryczne stosuje wiele firm( VW,Audi) służy ono głównie likwidowaniu dziur w napełnieniu przy gwałtownym przyspieszaniu
Powrót do góry
   
Alien_power
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 6

Post#23 29 Kwi 2004 23:59   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Montarz intercoolera bez turbiny nie ma sensu nie ze względu na nie możliwość ochłodzenia powietrza przez niego poniżej temperatury otoczenia (przy prędkości 100km/h powietrze w zamontowanym w dobrym miejscu intercoolerze na pewno spadnie o kilka stopni) ale dla tego ze w silnikach wolnossących dużą rolę odgrywa pojemność ukladu dolotowego, która przy zamontowanym intercoolerze się zwiększa co powodyje spadek mocy przy wysokich(lub niskich tego dokladnie nie pamiętam) obrotach inną sprawą jest dodatkowy opór w układzie dolotowym co wiąże się ze stratą mocy
zainteresowanych odsyłam na stronę:
http://www.godula.pl/laboratorium/strony/ssanie.htm
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Kwi 2004 23:59   





Powrót do góry
   
Quaki
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 13 Lip 2003
Posty: 473
Miasto: Gdynia

Post#24 02 Maj 2004 13:54   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Panowie wyprostujmy pewne fakty:
1. Montaz intercoolera w silniku nie doładowanym z punktu widzenia mechaniki i termodynamiki obiegu jest bezsensowny co pisali juz koledzy nie bedziesz schładzał powietrza o temp np.22C powietrzem o temp 22C i to jest chyba jasne natomiast zwiększysz opory w układzie dolotowym. Montaż taki ma sens wtedy gdy montujesz do silnika turbosprężarke jest to dosć fajnie zobrazowane na wykresie termodnamicznym silnika poprostu pole pracy silnika jest znacznie wieksze jesli powietrze jest schładzane (wykresów nie bede zamieszczał każdy kto chce może się kopnać na uczelnie techniczną i poszukać wydziału mechanicznego oraz czytelni i książek) a straty wynikłe badz to z większego opciążenia silnika (w wypadku sprężarek mechanicznych) badź też ze zwiększonych oporów wydechu (co ma miejsce przy sprężarkach zasilanych z gazów wylotowych) jest rekompensowane z nadwyżką przez znaczne zwiększenie pola pracy silnika.
2.podział sprężarek
-sprężarki mechaniczne stosowane przez firmy marcedes jaguar oraz kilka firm tuningowych np. jacksonracing podstawową zaletą takiego rozwiązania jest brak turbodziury sprężarka jest na stałe sprzegnięta z silnikiem przez co nie ma zadnych opóźnien w rozpedzaniu się
-sprężarka napędzana gazami wylotowymi tak zwane turbo zaletą tego rozwiązani jest na pewno dużo wieksza trwałośc elemntów roboczych i ich mała ilość przez co zmniejszona została awaryjność w porównaniu ze sprężarkami mechanicznymi
-sprężarki elektryczne tak zwane dmuchawy w samochodach zastosoanie raczej mizerne ze wzgledu na ograniczenie wymiarów (nie mogą być za duże bo gdzie mieścić)
-system comprex wymyślony przez mazdę do silników diesla przemontowanie do innego samochodu praktycznie nie opłacalne
3.Sprężarki elektryczne nie wytwarzają (w każdym badz razie w samochodach ) 0,3-0,5 bara jak napisał kolega Hała jedynym sprzedawcą takiego sprzetu ktorego znalazłem jest http://www.electricsupercharger.com/
tylko że one daja 1psi czyli na ludzki jezyk przekładajac 0,06 bara a iec 10 razy mniej niżkolega podał no chyba że kolega zna producenta takich turbosprężarek to ja checia przejrzałbym taka strone
4. :arrow: kolega tarnowski napisał że firmy takie jak audi lub Vw stosują spreżarki elektryczne to może kolega poda jakis model auta z taką sprężarka ?
pozdrawiam
Powrót do góry
   
Alien_power
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 29 Kwi 2004
Posty: 6

Post#25 04 Maj 2004 23:28   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


TU JEST CO NIECO OPISANE O ELEKTRYCZNEJ TURBINIE
http://www.roverki.pl/article.php?sid=362
Powrót do góry
   
coolombo
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 29 Lut 2004
Posty: 1451
Miasto: Złotoryja

Post#26 05 Maj 2004 00:35   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Scorpio_sco napisał:
Powracajac do kompresorów mechanichnych. VW też montował takie sprezarki np.w G60. Sprezarki mechaniczne maja znacznie mniejszą wytrzymalosc od tych napedzanych spalinami, bo pracuja caly czas nie wylanczaja się przy niskich obrotach.


Mam BMW524td i kiedys odkręcając rurę dolotową(pomiędzy sprężarką a kolektorem dolotowym) sprawdziłem(przykładając rekę do wylotu sprężarki)dmuchała dosyc znacznie na wolnych obrotach, więc jak to jest z tym wylączaniem na niskich obrotach. Wracając do tematu czy mozna zamontowac w bmw524td intercooler?? czy nie wpłynie to zanadto na żywotność silnika?

pozdrawiam!
Powrót do góry
   
Quaki
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 13 Lip 2003
Posty: 473
Miasto: Gdynia

Post#27 05 Maj 2004 01:56   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


Koledze Alien_power radze przeczytac dokładnie przytoczony tekst a mianowicie sama górę
"Na początek wyjaśnienie, otoż autorem poniższego tekstu jest inż. Pirowski, taka informacja była umieszczona na stronie z której około 3-4 lata temu zassałem te informacje. Zgody autora nie mam:-(, bo poprostu nie mam kontaktu z w/w Panem. Twórca strony z której zassałem ten tekst tez próbował sie z nim skontaktowac niestety bezskutecznie."
Otórz ja odwiedziłem stronę firmy Turbodyne INC i o konkretnym produkcie o nazwie TurboECharger nie znalazlem zadnej wzmianki natomiast znalazlem dosc metne opowiesci o tym ze nie ma turbo dziury itp. itd . tylko że zadnych konretów gotowych do sprzedarzy urządzeń a nie sądzę żeby firma która wynalazla takie cudo jak piszą nie chciala go sprzedawać.
Po głębszych poszukiwaniacch odszukalem jakąś rozmowę na jakimś forum o kosztach iż ten wynalazek miałby kosztować około 1500$ za tę cene to można kupić gotowy do zamontowania kit wraz z intercoolerem itp. i wycisnać z niego jakieś 12-14PSI czyli 0,9-1bar jednakże samych urządzeń nie odnalazłem poza kilkoma pogłoskami itp.
Co do stwierdzenia że kompresory są mniej trwałe bo sie nie wyłączają to oczywiście bzdura. Oba urządzenia pracują parcą ciagłą kompresory są mniej trwałe z uwagi na większe skomplikowanie budowy (im wiecej części tym wiecej potencjalnych punktów uszkodzenia ) turbosprężarki maja właściwie tylko jeden element roboczy i tylko on sie porusza nie ma tam zaworów itp (oczywiscie jest na przykład blow-off ale to już inna kwestja)
Na pytanie kolegi coolombo odnośnie intercoolera czy da sie zamontować to oczywiscie że sie da nie wpłynie to na żywotność silnika a podniesie jego moc (oczyswiscie nie zbyt wiele ale zawsze) wiążą sie z tym jednak koszty i to dosć spore (koszt intercoolera odpowiedniego orurowania itp nie jest mały)wieć zastanawiałbym się nad tym ale jesli koledze wystarczy pieniedzy to polecam na pewno autko bedzie dziarsko wygladało a i kilka koników przybędzie.
Pozdrawiam[/code]
Powrót do góry
   
DWAserwis
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 29 Cze 2002
Posty: 1784
Miasto: wrocław

Post#28 05 Maj 2004 05:28   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


AB napisał:
No no ciekawa sprawa maluch i odkurzacz. A może lepiej latać na odkurzaczu? Kiedyś wiedzmy latały na miotłach.

Ale się nabijają z porządnego pojazdu - który orginalnie ma turbo sprężarkę - ona pompuje niezłe ciśnienie do gażnika i jednocześnie chłodzi silnik - jak komuś w maluchu zerwał się pasek to odczuł jak maluch zdycha i brak mu kopyta :) a chyba tylko dobre odkużacze przemysłowe mocniej dmuchają niż turbina w maluchu do gaźnika.
muszę se do malucha dorobić Intercooler :wink: może uzyskam 26 koni zamiast 23.
Powrót do góry
   
hała
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 22 Sty 2004
Posty: 65

Post#29 05 Maj 2004 08:43   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


to prawda jezeli przerobi sie gorna obudowe dmuchawy wg tzw. "zszywki WAT'owskiej" czyli usunie sie "lejek" przez ktory pobierane jest powietrze do silnika oraz wytnie sie blache dookola filtra powietrza tak aby zostala tylko poprzeczka podtrzymujaca podcisnienie mierzone w podstawce pod gaznikiem jest znikome czyli otrzymujemy niewielki efekt "doladowania" jest on znikomy ale za 0,5 h roboty i 0 pln to i tak duzo
Powrót do góry
   
tosiek1
Poziom 13
Poziom 13


Dołączył: 19 Lis 2003
Posty: 128
Miasto: chelm

Post#30 05 Maj 2004 17:06   

Re: Intercooler??? moze cosik poradzicie...


zamiast stosować intercooler w silnikach bez turbiny,co zresztą jest bez sensu,mozna obnizyć temperature zasysanego powietrza w inny sposób a mianowicie zastosowac filtr stozkowy umieszczony w takim miejscu pod maska aby zasysał swieze i zimne powietrze lub stosowac ''dodmuch''za pomoca dodatkowych rur umieszczonych np na przednim spojlerze i doprowadzonych do obudowy filtra.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Eksploatacja -> Samochody Archiwum -> Intercooler? może cosik poradzicie...
Strona 1 z 5 Idź do strony 12345  Następny
Podobne tematy
VW T3 1.6TD intercooler pytanie (11)
Ford sierra 1.8 TD intercooler (11)
Intercooler do BMW 324td (1)
Intercooler do 3500 TD (6)
intercooler a silnik wolnossący. (39)
vw passat 1,9 TD + intercooler (3)
Co poradzicie apropo żarówek do auta tych A`la XENONÓW? (6)
Golf II 1,6 nie pali na gazie poradzicie. (3)
Mondeo 1.8 16V - 94r automat - cosik gaśnie /lekko mułowate (6)
intercooler- objwy zepsucia (8)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.075 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony