X

fiat punto 1.1 ogrzewanie

audiomen697 06 Jan 2009 10:47
  • #1 06 Jan 2009 10:47
    audiomen697
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam... problem polega na tym iż w okresie zimowym w moim punto strasznie parują szyby- nawet jak nagrzeje, znajomy podpowiadał coś o filtrze tylko nie wie czy w punto jest.. powietrze leci ciepłe ale słabo grzeje.. ktoś miał taki przypadek:?:
  • Helpful post
    #2 06 Jan 2009 11:15
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Sprawdź filtr przeciwpyłkowy (jeśli występuje), A jak z płynem chłodzącym ? zauważyłeś jakieś ubytki?
    Jeszcze jedno - spróbuj pojeździć na otwartym obiegu powietrza.
    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #3 06 Jan 2009 11:16
    stanislaw56
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jeśli nie ma klimy to niema filtra pyłkowego .Przełącz dżwignią żeby ciagną powietrze zewnątrz samochodu a nie z wnętrza ,powinno pomóc .szyby parują też wtedy jak jest wilgoć w samochodzie i sie właczy ogrzewanie ,wszystko paruje.Miałem punciaka i miałem podobne problemy w szczegulnosci z słabym ogrzewaniem
  • #4 06 Jan 2009 11:45
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    klimy niema więc filtra pyłkowego raczej niebedzie.. i cały czas mam własnie przełaczone na otwarty obieg z zewnątrz samochodu.. czyli niema sposobu żeby temu parowaniu zaradzić??
  • Helpful post
    #5 06 Jan 2009 11:59
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Nieszczelność nagrzewnicy może być powodem parowania szyb
  • #6 06 Jan 2009 22:34
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    jeżeli chodzi o nieszczelnosc nagrzewnicy to jakim sposobem tą usterke najłatwiej rozpoznać..
  • Helpful post
    #7 06 Jan 2009 23:18
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
  • Helpful post
    #8 07 Jan 2009 09:57
    stanislaw56
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Jak nie ubywa plynu w chłodnicy to daj spokój nagrzewnicy.
  • #9 07 Jan 2009 14:09
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    sprawdziłem była nieszczelność na jednym przewodzie, jak na obecną chwile sprawdzałem szyby juz prawie nieparują.. ale grzanie jeśli chodzi o ciepło nadal słabe.. może też wymierny wpływ ma ta niska temperatura.. -15..
  • Helpful post
    #10 07 Jan 2009 14:11
    tzok
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    stanislaw56 wrote:
    Jeśli nie ma klimy to niema filtra pyłkowego.
    Nie prawda, w wersji ELX był filtr w standardzie, a klima była jako opcja.
  • #11 07 Jan 2009 17:00
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    teraz to kąpletnie mam mętlik w głowie... czyli filtr pyłkowy jest?? jutro sprawdze jeżeli jest wymienie ale wydaje mi się że w wersji 1 niema, nieposaidam wersji elx
  • Helpful post
    #12 10 Jan 2009 13:13
    krzych1-b
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    A może po prostu masz termostat do wymiany ? Sprawdź prostym sposobem .Odpal zimny silnik i po kilku minutach jak będziesz miał ciepły górny wąż a dolny zimny tzn. ,że to jest termostat .Ale najlepiej to go wymontuj i sprawdź na stole warsztatowym
  • #13 10 Jan 2009 14:16
    barthezz
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    krzych1-b wrote:
    A może po prostu masz termostat do wymiany ? Sprawdź prostym sposobem .Odpal zimny silnik i po kilku minutach jak będziesz miał ciepły górny wąż a dolny zimny tzn. ,że to jest termostat .Ale najlepiej to go wymontuj i sprawdź na stole warsztatowym


    Po kilku minutach nigdy nie włączy dużego układu w takiej temperaturze. Wg Twojej teorii w każdym z posiadanych samochodów bym musiał termostat zmienić, gdyż duży obieg praktycznie prawie nie uczestniczył przy takiej temperaturze. Tylko teraz dlaczego w gorącym lecie czy nagrzanym garażu od razu duży obieg jest momentalnie otwierany?. Czasem radzę rzeczywiście zweryfikować to co się pisze. Dodam, że największy wpływ na grzanie ma rozrzedzenie koncentratu płynu chłodniczego.
  • #14 10 Jan 2009 21:56
    krzych1-b
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Faktycznie masz rację najpierw sprawdził bym płyn (niedawno od tego właśnie zaczynałem w seicento-no nic skleroza)
  • Helpful post
    #15 12 Jan 2009 20:45
    waldigsi
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Michu10 wrote:
    Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn


    Nie pisz głupot bo w punto 1 nie ma wcale zaworu nagrzewnicy



    audiomen697 sprawdz nagrzewnice , czy nie poci sie pod deską , czesto w starych punciakach pocieka nagrzewnica i parujacy płyn odkłada sie na szybach
  • #16 13 Jan 2009 19:38
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    termostat sprawny działa odmyka wszystko chodzi wentylator się załancza przewody się grzeją, usterka chyba usunięta delikatne wycieki płynu chłodniczego za silnikiem wąż to nagrzewnicy, teraz jeszcze tylko to grzanie słabe ma.. no ale pewnie punto 1.1 temperatury niskie więc nie ma co szaleć dzięki za pomoc
  • #17 02 Feb 2009 09:40
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    grzac grzeje, ale od czasu do czasu szyby zaparuja delikatnie na szaro, sam jestem zdziwiony, kiedyś mój mechanik og gazu zdiagnozował to jako problem z uszczelką pod głowicą została wymieniona(oczywiście nietylko po takich objawach tak zdjagnozowal), kompletnie niewiem co może być przyczyną..
  • #18 09 Apr 2013 13:25
    audiomen697
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jak się okazało problem polegał na nieszczelności nagrzewnicy, po wymianie problem ustał. Brak parowania szyb, układ się nagrzewa brak widocznych wycieków.
  Search 4 million + Products
Browse Products