Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

fiat punto 1.1 ogrzewanie

audiomen697 06 Sty 2009 10:47
  • #1 06 Sty 2009 10:47
    audiomen697
    Poziom 10  

    witam... problem polega na tym iż w okresie zimowym w moim punto strasznie parują szyby- nawet jak nagrzeje, znajomy podpowiadał coś o filtrze tylko nie wie czy w punto jest.. powietrze leci ciepłe ale słabo grzeje.. ktoś miał taki przypadek:?:

  • Pomocny post
    #2 06 Sty 2009 11:15
    gzresieknysa
    Poziom 20  

    Sprawdź filtr przeciwpyłkowy (jeśli występuje), A jak z płynem chłodzącym ? zauważyłeś jakieś ubytki?
    Jeszcze jedno - spróbuj pojeździć na otwartym obiegu powietrza.
    Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #3 06 Sty 2009 11:16
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Jeśli nie ma klimy to niema filtra pyłkowego .Przełącz dżwignią żeby ciagną powietrze zewnątrz samochodu a nie z wnętrza ,powinno pomóc .szyby parują też wtedy jak jest wilgoć w samochodzie i sie właczy ogrzewanie ,wszystko paruje.Miałem punciaka i miałem podobne problemy w szczegulnosci z słabym ogrzewaniem

  • #4 06 Sty 2009 11:45
    audiomen697
    Poziom 10  

    klimy niema więc filtra pyłkowego raczej niebedzie.. i cały czas mam własnie przełaczone na otwarty obieg z zewnątrz samochodu.. czyli niema sposobu żeby temu parowaniu zaradzić??

  • Pomocny post
    #5 06 Sty 2009 11:59
    Michu10
    Poziom 32  

    Nieszczelność nagrzewnicy może być powodem parowania szyb

  • #6 06 Sty 2009 22:34
    audiomen697
    Poziom 10  

    jeżeli chodzi o nieszczelnosc nagrzewnicy to jakim sposobem tą usterke najłatwiej rozpoznać..

  • Pomocny post
    #7 06 Sty 2009 23:18
    Michu10
    Poziom 32  

    Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn

  • Pomocny post
    #8 07 Sty 2009 09:57
    stanislaw56
    Poziom 19  

    Jak nie ubywa plynu w chłodnicy to daj spokój nagrzewnicy.

  • #9 07 Sty 2009 14:09
    audiomen697
    Poziom 10  

    sprawdziłem była nieszczelność na jednym przewodzie, jak na obecną chwile sprawdzałem szyby juz prawie nieparują.. ale grzanie jeśli chodzi o ciepło nadal słabe.. może też wymierny wpływ ma ta niska temperatura.. -15..

  • #11 07 Sty 2009 17:00
    audiomen697
    Poziom 10  

    teraz to kąpletnie mam mętlik w głowie... czyli filtr pyłkowy jest?? jutro sprawdze jeżeli jest wymienie ale wydaje mi się że w wersji 1 niema, nieposaidam wersji elx

  • Pomocny post
    #12 10 Sty 2009 13:13
    krzych1-b
    Poziom 21  

    A może po prostu masz termostat do wymiany ? Sprawdź prostym sposobem .Odpal zimny silnik i po kilku minutach jak będziesz miał ciepły górny wąż a dolny zimny tzn. ,że to jest termostat .Ale najlepiej to go wymontuj i sprawdź na stole warsztatowym

  • #13 10 Sty 2009 14:16
    barthezz
    Poziom 37  

    krzych1-b napisał:
    A może po prostu masz termostat do wymiany ? Sprawdź prostym sposobem .Odpal zimny silnik i po kilku minutach jak będziesz miał ciepły górny wąż a dolny zimny tzn. ,że to jest termostat .Ale najlepiej to go wymontuj i sprawdź na stole warsztatowym


    Po kilku minutach nigdy nie włączy dużego układu w takiej temperaturze. Wg Twojej teorii w każdym z posiadanych samochodów bym musiał termostat zmienić, gdyż duży obieg praktycznie prawie nie uczestniczył przy takiej temperaturze. Tylko teraz dlaczego w gorącym lecie czy nagrzanym garażu od razu duży obieg jest momentalnie otwierany?. Czasem radzę rzeczywiście zweryfikować to co się pisze. Dodam, że największy wpływ na grzanie ma rozrzedzenie koncentratu płynu chłodniczego.

  • #14 10 Sty 2009 21:56
    krzych1-b
    Poziom 21  

    Faktycznie masz rację najpierw sprawdził bym płyn (niedawno od tego właśnie zaczynałem w seicento-no nic skleroza)

  • Pomocny post
    #15 12 Sty 2009 20:45
    waldigsi
    Poziom 17  

    Michu10 napisał:
    Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn


    Nie pisz głupot bo w punto 1 nie ma wcale zaworu nagrzewnicy



    audiomen697 sprawdz nagrzewnice , czy nie poci sie pod deską , czesto w starych punciakach pocieka nagrzewnica i parujacy płyn odkłada sie na szybach

  • #16 13 Sty 2009 19:38
    audiomen697
    Poziom 10  

    termostat sprawny działa odmyka wszystko chodzi wentylator się załancza przewody się grzeją, usterka chyba usunięta delikatne wycieki płynu chłodniczego za silnikiem wąż to nagrzewnicy, teraz jeszcze tylko to grzanie słabe ma.. no ale pewnie punto 1.1 temperatury niskie więc nie ma co szaleć dzięki za pomoc

  • #17 02 Lut 2009 09:40
    audiomen697
    Poziom 10  

    grzac grzeje, ale od czasu do czasu szyby zaparuja delikatnie na szaro, sam jestem zdziwiony, kiedyś mój mechanik og gazu zdiagnozował to jako problem z uszczelką pod głowicą została wymieniona(oczywiście nietylko po takich objawach tak zdjagnozowal), kompletnie niewiem co może być przyczyną..

  • #18 09 Kwi 2013 13:25
    audiomen697
    Poziom 10  

    Jak się okazało problem polegał na nieszczelności nagrzewnicy, po wymianie problem ustał. Brak parowania szyb, układ się nagrzewa brak widocznych wycieków.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty