X
  • #1 07 Jan 2009 23:29
    pawelsza
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie, czy ktoś z użytkowników dysponuje rysunkami lub instrukcja wymiany paska rozrządu w 2 litrowym silniku TDI w volkswagenie Touranie, kod silnika AZV, z gory dziekuję:)
  • Helpful post
    #2 08 Jan 2009 00:31
    TheBill
    Level 24  
    Helpful post? (+2)
    VW Touran AZV schemat rozrzadu.
  • #3 10 Jan 2009 00:52
    pawelsza
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziękuję pieknie za skany, dzis dostalem komplet czesci dop wymiany, musze jeszcze tylko dorobic kluczyk do mocowania napinacza i bede ruszał z wymianą
  • #4 17 Mar 2009 20:58
    pawelsza
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+1)
    dodatkowa instrukcja wymiany paska rozrządu
    Attachments:
  • #5 17 Mar 2009 21:37
    pawelsza
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    kilka zdjęć z "przygarażowej" wymiany kompletu paska rozrządu
    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV
    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    napinacz paska klinowego wymaga zblokowania przed demontażem, można użyc wiertła do metalu o średnicy 3mm, w tym przypadku użyłem jednego z kluczy torx

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    na pasku i na kołach zębatych naniosłem po 2 znaczki

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    do zblokowania kół rozrządu można użyć pręcików metalowych o średnicy 6mm, np wiertła lub specjalne trzpienie do blokowania, na koło zębate korbowodu naniosłem 2 znaki i założyłem blokade

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    potem już tylko ściągnięcie napinacza i demontaż paska oraz rolek, pompy i napinacza

    Wymiana rozrządu, VW Touran, 2,0TDi 140km AZV

    przy montażu wystarczyło poluzować jedno z kół zębatych rozrządu, po założeniu paska i naciągnięciu napinacza koło wraca do tej samej pozycji jak przed demontażem, należy dokręcić śruby mocujące koło zębate i zwrócić uwagę na poprawne założenie napinacza. Zrobić kilka obrotów silnikiem (zakładając klucz na koło zębate wału korbowego), sprawdzić czy wszystkie blokady pasują idealnie.
    Zamiast belki do podwieszenia silnika skorzystałem z fabrycznego podnośnika umiejscawiając go pod blokiem silnika poprzecznie do kierunku jazdy.
    Autko pali idealnie, spalanie jak wcześniej (średnio 6,8 l/100km przy tutejszym paliwie), wymiana przy 240tyś km.
  • #6 31 May 2009 19:05
    dariuszdidzej
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam pana posiadam też tourana niedawno kupionego tez silnik azv 136 km przebieg 300 tys około! jak pan myśli ile jeszcze przejedzie i czy będe musiał coś w nim wymieniac rok 2004 po było w nim z tego co wiem wymieniane koło dwumasowe w ramach akcji od jakiegoś czasu jak silnik jest zimny przy ruszaniu z jedynki czuje przerywania drobne jak ciepły normalnie startuje jak ciepły silnik trzeba go dłużej kręcić samochó jeżdził po autostradach w polsce był serwisowany w aso z tego co wiem mam dylemat jak dowiedziałem się o przebiegu prawdziwym czy z nim dalej jezdzić czy go sprzedać mam kupca tylko co kupic te tourany mają z tego co zauwazyłem duże przebiegi jednego widziałem 645 tys !!!! obłęd to są praktycznie pięcio latki!! z tego co wyczytałem to silniki są dobre te azv
  • #7 31 May 2009 22:00
    pawelsza
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam, jak na mój gust jeździć az sie nie rozsypie:) u mnie teraz jest 250tkm i mam ten sam problem z rozruchem jak silnik jest ciepły, zaden komputer nie wykrywa błędów, niby wszystko jest ok, zmieniłem czujnik temeperatury silnika ale to nic nie dało,(podobno mozna zmienic dawke paliwa ale to sprobuje dopiero zrobic po powrocie do polski) znam kilka osób które mają Tourany z pół milionowym przebiegiem i wszystko chodzi jak w zegarku, auto jest super wygodne no i do tego nieźle przyspiesza, u mnie spalanie w graqnicach 6,5l, przy jezdzie na trasie z predkoscia 100km/h spalanie w graqnicach 5,5l, pozdrawiam i zycze miłego uzytkowania!!!
  • #8 31 May 2009 22:48
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Potrzebny jest przyrzad do blokady wału.
  • #9 01 Jun 2009 09:36
    pawelsza
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (+1)
    potrzebny.
  • #10 08 Oct 2009 15:58
    adventino
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    ja mam dosc nietypowa prosbe... Czy ktos kto ma koło pasowe jak na zdjeciu zamieszczenym ponizej, chodzi mi o to:

    http://obrazki.elektroda.net/11_1237321394.jpg

    mogłby mi podac numer ktory jest wybity na takim kole? Bo muszę identyczne zamowic a na moim nie ma zadnych numerow i w sklepach jest problem...
    Z gory wielkie dzieki;)
  • #11 08 Oct 2009 17:19
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    adventino wrote:
    mogłby mi podac numer ktory jest wybity na takim kole? Bo muszę identyczne zamowic a na moim nie ma zadnych numerow i w sklepach jest problem...
    Z gory wielkie dzieki;)


    dobrze przyjacielu ale nie podałeś czym jeździsz i z jakiego roku modelowego (rocznika) masz pojazd i z jakim oznaczeniem silnika więc co mamy Ci w tym przypadku podać ?
    Uzupełnij te dane to otrzymasz odpowiedź.
  • #12 08 Oct 2009 21:10
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    I czy chodzi o pasowe bo na zdjęciu jest zębate
  • #13 12 Oct 2009 17:42
    joker1958
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    moze ktos wie jaka blokade potrzebuje na kolo zebate walka korbowego w vw touran 2004 r TDI sil AVQ ta ktora blokuje kolo na godz 12 czy ta druga ktora blokuje na godz 13 a moze idzie gdzies sprawdzic po num VIN
  • #14 12 Oct 2009 18:27
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    T10050
  • #15 12 Oct 2009 18:33
    joker1958
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    dzieki a wiesz moze czy ona jest na 12 czy 13 bo mam taka na 12 ale bez podanego num i moze to jest ta T10050
  • #16 12 Oct 2009 18:39
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Moduł zębów musi się zgadzać ,przymierz.
  • #17 12 Oct 2009 18:43
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (-1)
    Druga blokada na 13, jest od 2005r- T10100.
  • #18 12 Oct 2009 18:48
    joker1958
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    czyli T10050 wedlug ciebie jest na 12 i ta co posiadam powinna pasowac,pytam dlatego ze zanim to rozbiore chce wiedziec ze mam odpowiednie narzedzia
  • #19 12 Oct 2009 20:01
    janusz2008
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    Dobre masz T10050.
  • #20 03 Oct 2010 10:15
    hemix1
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Gdzie można zakupić lub zrobić przyrzą do blokady wału ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeżeli chodzi o blokadę wału bez przyrządu czy w tym silniku można to zrobić używając innych elementów ?
  • #21 25 Aug 2011 18:01
    !Darek!
    Level 7  
    Helpful post? (-1)
    Witam wszystkich, mam pytanie kiedy pierwsza wymiana rozrządu w VW Touran 2,0 TDI rok prod maj 2006, silnik zdaje się azv (w razie potrzeby ustalę to), przebieg 112500 km? Jaki jest koszt ewentualnej wymiany? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Darek
  Search 4 million + Products
Browse Products