X

BSI peugeot 307. gdzie sie znajduje

08 Jan 2009 18:01 ~ ~ Z.I.O.M.E.K ~
  • #1 08 Jan 2009 18:01
    ~ Z.I.O.M.E.K ~
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Witam wszystkich. Zwracam się poraz kolejny z pytaniem. Czy moduł(komputer) BSI będzie funkcjonował prawidłowo w innym peugeocie tego samego typu i modelu( np: peugeot 307 1.6, 16V benzyna hatchback). Czy też będfzie wymagac to ingerencji osób trzecich. W serwisie powiedziano mi, że BSI musi zostac "wykasowane" z pamięci do zera po czym należy wgrac kody konkretnego pojazdu( podejrzewam że chodzi 0 samochód na podstawie numeru VIN. Pytam o0 to gdyz jestem włascicielem peugeota 307 i podczas autodiagnostyki okazało się, że ktoś przede mną wymienił moduł BSI,i niedziałają w moim aucie niektóre podstawowe funkcje. Link
  • #2 08 Jan 2009 18:21
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Z BSI to jest tak;

    1) Musi być przede wszystkim zgodny poziom wyposażenia (tzn. czy dane BSI posiada odpowiednie wyprowadzenia w złączach oraz na płycie bo nie wszystkie BSI z 1,6 czy 2.0 mają jednakową budowę)
    2) musi być puste (tzn. przygotowane do wgrania odpowiedniego softu pod dany egzemplarz auta, później wpisujesz kod blokady rozruchu, vin ,itd.)
    3) dobrze jeśli zgadza się tzw. plan (numerki na etykiecie)
    4) producent BSI taki sam jak poprzednik (chyba ,że występuje zamiennik innego producenta)

    Jak to się będzie zgadzało to trochę zabawy z konfiguracją i powinno chulać. (nie polecam konfiguracji z automatu bo nieraz potrafi nasadzić baboli).

    A tak po za konkursem co Ci nie chula??
  • #3 08 Jan 2009 20:41
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    ja mam pytanie do grzesieknysa czy będzie jakiś problem z odpaleniem Peugeota 206 1,4 z 2001 roku , auto jest po spaleniu(częściowym). Według mojej oceny nie było to z przyczyn elektrycznych. Wiązki są spalone w środku . Czy będzie jakiś problem z BSI albo z komputerem .Na co zwrócić uwagę przed i w czasie odpalania.
  • #4 08 Jan 2009 21:02
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    rico37p skoro popalone to jak chcesz to uratować?
    Nowe bądź używane sterowniki + wymiana wiązki (no chyba że da się ją uratować ) no i oczywiście dobrze skompletować ,żeby nie było później ,że coś nie śmiga ,a ma śmigać. Opisz co jak wygląda u Ciebie co popalone itp.
  • #5 09 Jan 2009 11:21
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam że dopiero dzisiaj.Wymieniam wszystko co jest plastikowe łącznie z kolektorem, cewkami ,wtryskami itd.Wiązkę silnikową też . Natomiast wiązkę idącą po ścianie grodziowej naprawiłem (wlutowałem przewody w miejsce spalonych).Brakuje mi tylko linki od gazu z pancerzem , bo są w sprzedaży ale gołe. Nie wiem jak będzie z komputerem i z BSI.
  • #6 09 Jan 2009 16:43
    gzresieknysa
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    rico37p na początek możesz rozłożyć Bsi na stole i wzrokowo popatrzeć czy coś nie jest poupalane. Gorzej jest z ECU bo może być zalane masą i za wiele nie zobaczysz.
    Jak będziesz miał sprawne okablowanie to podłącz i zobacz co się będzie działo. Myślę ,że jak się nie wytopił w środku ecu to powinno zagadać, ale to tylko przypuszczenie bo ciężko jest w takiej sytuacji pomóc jak się na własne oczy nie zobaczy problemu.
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • #7 09 Jan 2009 21:32
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    BSI napewno nie jest popalone bo ogień był tylko w komorze silnikowej w okolicach kolektora i wtrysków.Jutro mam zamiar wszystko złożyć i próbować włączyć akumulator.O sukcesach będę pisał.
  • #8 12 Jan 2009 21:16
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Peugeot 206 po spaleniu odpalony, bezproblemowo, ECU opalone okopcone ale sprawne. Dzięki za pomoc.
  • #9 06 Nov 2009 22:50
    meesiek
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    A ja mam takie pytanie mam takiego Peugeota 307 1.6 HDI ze spalona tylną częścią instalacji (tylne lampy, podświetlenie tablicy, oświetlenia wnętrza, kurtyny powietrzne) i po wymianie tego wszystkiego i przekręceniu kluczyka zapalają się tylko światła postojowe z przodu i załączaja sie samoczynnie wycieraczki na przedniej szybie ( dodam,że po odcięciu spalonej instalacji efekt był identyczny) czy może Ktokolwiek mi coś podpowiedzieć co to może być? Mogę dodac że działają światła awaryjne z przodu, otwieraja się i zamykają przednie szyby, kręci rozrusznik( nie mam podłączonego zbiornika paliwa więc nie wiem czy odpala) i NIE MA WOGÓLE podświetlenia deski rozdzielczej ani nie wyświetlają się na niej żadne kontrolki. Podświetla sie tylko panal sterowania ogrzewaniem i nawiewem.
    Proszę o podpowiedzi bo ogień nie doszedł do przedniej części auta.
  • #10 07 Nov 2009 10:15
    janusz2008
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    BSI jest w trybie awaryjnym, musisz podłączyć diagnostykę/PSA/, może być problem z komunikacją między modułami.
  • #11 07 Nov 2009 10:47
    meesiek
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    czyli Kolega uważa ,że podłączenie komputera i wykasowanie błędów może coś w moim temacie pomóc ? Czy muszę się naszykować na jakąś wymianę elementów ?
  • #12 10 Jul 2010 13:56
    bober85
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Podłączę sie do tematu, bo nie znalazłem nic w wyszukiwarce.
    Mam Peugeota 307, 1,4 benzyna, 2002 rok.
    Czy ktoś wie za co odpowiadają piny 13 i 14 w zielonej 16-to pinowej kostce podłączanej do BSI oraz jakie powinny być kolory przewodów dla tych pinów?

    W BSI jest uruchomiony (przez poprzedniego właściciela) skandynawski tryb świateł (załączają się automatycznie po odpaleniu silnika) i wszystko działa ok, natomiast gdy włączam światła postojowe przy wyłączonym silniku, to również załączają się od razu światła mijania.
    Kostka zielona w moim BSI jest bardzo mocno sfatygowana przez jakiegoś "fachowca" i aktualnie do 14 pinu nie jest nic dołączone, choć wydaje mi się że coś tam powinno być.
    Proszę o odpowiedź w tej kwestii lub jeśli ktoś wie dlaczego przy włączeniu świateł postojowych załączają się od razu mijania to będę wdzięczny za pomoc.
    pozdrawiam
  • #13 10 Jul 2010 17:53
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    Pin 14 nie jest podlaczony, pin 13 - swiatlo pozycyjne lewe przednie.
    Swiatla mijania sa prawdopodobnie wlaczane z powodu swiatel dziennych. Podjedz do kogos, kto ma PPS i zlikwiduj swiatle dzienne. Dowiesz sie w ten sposob, czy jest jakis problem (prawdopodobnie go nie ma).
    Pozdrawiam, Georges
  • #14 10 Jul 2010 18:38
    bober85
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    A mógłbyś jeszcze napisać o co chodzi z tymi światłami dziennymi? Dzięki
  • #15 11 Jul 2010 06:49
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Jest to funkcja BSI na rynki, gdzie sa one obowiazkowe. Gdy BSI widzi pracujacy silnik, wlacza swiatla "dzienne" (w cudzyslowie, bo sa to po prostu pozycyjne i mijania). Funkcje mozna aktywowac/dezaktywowac w configuracji BSI przy pomocy sprzetu diagnostycznego. Jesli nie jestes wyposazony, jedz do kogos, kto takim sprzetem dysponuje.
    Pozdrawiam,
  • #16 11 Jul 2010 21:51
    bober85
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    ok spróbuje wyłączyć tą opcję, bo jak dla mnie jest to trochę bezsensu.
    pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products