Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 08 Sty 2009 19:08
    asthor
    Poziom 10  

    Kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72A do Mercedesa w124 /diesel/, akumulator jest w pełni naładowany /tak pokazuje przynajmniej kontrolka "oczko"/, gdy przyłoże miernik do zaciskow akumulatorowych to przy obciazeniu /wlaczone swiatla, radio, dmuchawa - II, podgrzewanie lusterek+spryskiwaczy, pompka elektryczna ogrzewania/ pokazuje na wolnych obrotach ladowanie 13,6 V, jezeli wszystkie odbiorniki pradu wylacze to pokazuje max 14V /wolne obroty/.
    Czy tak jest dobrze, czy aby ladowanie nie powinno wynosic 14,5 V??
    A moze to jest ladowanie wlasciwe gdy akumulator jest w pelni naladowany i grozi mu "przeladowanie"...??

    co mam o tym myslec? wymieniac regulator ze szczotkami?

  • #2 08 Sty 2009 19:36
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Dla akumulatora kwasowo-ołowiowego:
    Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
    Napięcie przeładowania-występujące w trakcie wydzielania wodoru>14,7 V
    Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania)-11,8 V

  • #3 08 Sty 2009 19:36
    tranzystor1204
    Poziom 18  

    Jest dobrze.. Skoro przy obciążeniu masz 13,6 V jest dobrze, alternator daje rade i aku nie jest niedoładowany.. A ładowanie na wolnych obrotach 14 V jest w normie.. nie jest powiedziane że musi być 14,5 V. 14 jest bardzo dobrze..
    pozdrawiam

  • #4 10 Sty 2009 19:29
    petarda0
    Poziom 18  

    tranzystor1204 napisał:
    Jest dobrze.. Skoro przy obciążeniu masz 13,6 V jest dobrze

    guzik a nie dobrze, warunki gwarancji do tego akumulatora mówią inaczej,
    pkt 6 gwarancji:
    gwarancją nie są objęte i powodują jej utratę:
    6.5. uszkodzenie akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe
    - spływ mas czynnych spowodowany napięciem ładowania poniżej 13,9V

    Gwarancje i instrukcje należy czytać a nie nabijać na gwóźdź w wc a potem dziwić się.

  • #5 10 Sty 2009 22:41
    tranzystor1204
    Poziom 18  

    petarda0 napisał:

    guzik a nie dobrze, warunki gwarancji do tego akumulatora mówią inaczej,
    pkt 6 gwarancji:
    gwarancją nie są objęte i powodują jej utratę:
    6.5. uszkodzenie akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe
    - spływ mas czynnych spowodowany napięciem ładowania poniżej 13,9V

    Wyraźnie autor napisał że przy obciążeniu napięcie wynosi 13.6 V.. warto troszkę pomyśleć i dojdzie się wtedy do wniosku że jednak takie obciążenie akumulatora nie występuje przez cały czas.. Skoro oczko jest zielone więc nie rób z niego czerwonego albo coś..
    Cytat:

    Gwarancje i instrukcje należy czytać a nie nabijać na gwóźdź w wc a potem dziwić się.

    No cóż, różne ludzie mają zwyczaje.. ale polecam papier toaletowy, spróbuj..
    Jak chcesz coś wyjaśnić to powiedz a nie musisz przy tym dodawać takich tekstów..

  • #6 14 Sty 2009 00:57
    asthor
    Poziom 10  

    dzis sprawdzilem: silnik chodzi na wolnych obr i gdy wlacze wszystkie odbiorniki pradu, to napiecie spada ponizej 12V /wl. swiatla, ogrzewanie szyby, radio, dmuchawa na IV, lampka w aucie/

    dla porownania sprawdzilem w moim drugim aucie Fiat Cinqucento - gdy wlacze wszytkie odbiorniki to napiecie ladowania wynosi min 14V...

    czy zgodzicie sie ze mna, ze czas wymienic regulator napiecia ze szczotkami?

  • #7 14 Sty 2009 07:57
    mczapski
    Poziom 38  

    Otóż mamy dobry przykład zmian w technice motoryzacyjnej. Były czasy kiedy w instalacji występowało napięcie rzędu 12,5 - 12,8 V. Później poszło wyżej do 13,2 V. Jakiś czas uznawano napięcie 13,6 - 14,0 V za odpowiednie. A teraz zaczyna się mówić o 15 V. W tym przypadku samochód już nienowy i raczej zachowuje się poprawnie osiągając napięcie 13,6 V. Taka konstrukcja alternatora. Lecz to napięcie jak zrozumiałem uzyskuje przy wolnych obrotach więc należy założyć, ze nigdy nie spadnie poniżej. Warto byłoby jeszcze pomierzyć prądy w instalacji. Być może, że alternatorowi należy się przegląd i remoncik jako działanie zapobiegawcze. Ale wymianę części dokonać dopiero po stwierdzeniu takiej potrzeby.

  • #8 14 Sty 2009 08:38
    Adasku
    Poziom 14  

    Witam kolego asthor w Mercedesach 124 diesel tak jest to jest za niskie napięcie taki jest regulator napięcia 14v co na nim pisze jest jedno wyjście przeróbka na inny regulator koszt 25 zł jak sobie sam zrobisz ja tak w bardzo dużo przerobiłem i to zdaje egzamin

  • #9 14 Sty 2009 09:59
    enauto
    Poziom 29  

    Kup właściwy regulator, naciągnij pasek, przeczyść połączenia obwodu ładowania zwłaszcza te w pobliżu akumulatora.
    Tu masz numery BOSCHA
    do nowego W124 napięcie regulowane 14,5V
    1 197 311 003, 1 197 311 007, 1 197 311 009, 1 197 311 023
    do starego napięcie regulowane 14,8V
    1 197 311 018, 1 197 311 039

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty