X

Nowy naładowany akumulator i właściwe napięcie ładowania...

asthor 08 Jan 2009 19:08
  • #1 08 Jan 2009 19:08
    asthor
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kupiłem nowy akumulator Centra Futura 72A do Mercedesa w124 /diesel/, akumulator jest w pełni naładowany /tak pokazuje przynajmniej kontrolka "oczko"/, gdy przyłoże miernik do zaciskow akumulatorowych to przy obciazeniu /wlaczone swiatla, radio, dmuchawa - II, podgrzewanie lusterek+spryskiwaczy, pompka elektryczna ogrzewania/ pokazuje na wolnych obrotach ladowanie 13,6 V, jezeli wszystkie odbiorniki pradu wylacze to pokazuje max 14V /wolne obroty/.
    Czy tak jest dobrze, czy aby ladowanie nie powinno wynosic 14,5 V??
    A moze to jest ladowanie wlasciwe gdy akumulator jest w pelni naladowany i grozi mu "przeladowanie"...??

    co mam o tym myslec? wymieniac regulator ze szczotkami?
  • #2 08 Jan 2009 19:36
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Helpful post? (0)
    Dla akumulatora kwasowo-ołowiowego:
    Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V
    Napięcie przeładowania-występujące w trakcie wydzielania wodoru>14,7 V
    Minimalne napięcie (wskazujące na stan głębokiego rozładowania)-11,8 V
  • #3 08 Jan 2009 19:36
    tranzystor1204
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jest dobrze.. Skoro przy obciążeniu masz 13,6 V jest dobrze, alternator daje rade i aku nie jest niedoładowany.. A ładowanie na wolnych obrotach 14 V jest w normie.. nie jest powiedziane że musi być 14,5 V. 14 jest bardzo dobrze..
    pozdrawiam
  • #4 10 Jan 2009 19:29
    petarda0
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    tranzystor1204 wrote:
    Jest dobrze.. Skoro przy obciążeniu masz 13,6 V jest dobrze

    guzik a nie dobrze, warunki gwarancji do tego akumulatora mówią inaczej,
    pkt 6 gwarancji:
    gwarancją nie są objęte i powodują jej utratę:
    6.5. uszkodzenie akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe
    - spływ mas czynnych spowodowany napięciem ładowania poniżej 13,9V

    Gwarancje i instrukcje należy czytać a nie nabijać na gwóźdź w wc a potem dziwić się.
  • #5 10 Jan 2009 22:41
    tranzystor1204
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    petarda0 wrote:

    guzik a nie dobrze, warunki gwarancji do tego akumulatora mówią inaczej,
    pkt 6 gwarancji:
    gwarancją nie są objęte i powodują jej utratę:
    6.5. uszkodzenie akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe
    - spływ mas czynnych spowodowany napięciem ładowania poniżej 13,9V

    Wyraźnie autor napisał że przy obciążeniu napięcie wynosi 13.6 V.. warto troszkę pomyśleć i dojdzie się wtedy do wniosku że jednak takie obciążenie akumulatora nie występuje przez cały czas.. Skoro oczko jest zielone więc nie rób z niego czerwonego albo coś..
    Quote:

    Gwarancje i instrukcje należy czytać a nie nabijać na gwóźdź w wc a potem dziwić się.

    No cóż, różne ludzie mają zwyczaje.. ale polecam papier toaletowy, spróbuj..
    Jak chcesz coś wyjaśnić to powiedz a nie musisz przy tym dodawać takich tekstów..
  • #6 14 Jan 2009 00:57
    asthor
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dzis sprawdzilem: silnik chodzi na wolnych obr i gdy wlacze wszystkie odbiorniki pradu, to napiecie spada ponizej 12V /wl. swiatla, ogrzewanie szyby, radio, dmuchawa na IV, lampka w aucie/

    dla porownania sprawdzilem w moim drugim aucie Fiat Cinqucento - gdy wlacze wszytkie odbiorniki to napiecie ladowania wynosi min 14V...

    czy zgodzicie sie ze mna, ze czas wymienic regulator napiecia ze szczotkami?
  • #7 14 Jan 2009 07:57
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (0)
    Otóż mamy dobry przykład zmian w technice motoryzacyjnej. Były czasy kiedy w instalacji występowało napięcie rzędu 12,5 - 12,8 V. Później poszło wyżej do 13,2 V. Jakiś czas uznawano napięcie 13,6 - 14,0 V za odpowiednie. A teraz zaczyna się mówić o 15 V. W tym przypadku samochód już nienowy i raczej zachowuje się poprawnie osiągając napięcie 13,6 V. Taka konstrukcja alternatora. Lecz to napięcie jak zrozumiałem uzyskuje przy wolnych obrotach więc należy założyć, ze nigdy nie spadnie poniżej. Warto byłoby jeszcze pomierzyć prądy w instalacji. Być może, że alternatorowi należy się przegląd i remoncik jako działanie zapobiegawcze. Ale wymianę części dokonać dopiero po stwierdzeniu takiej potrzeby.
  • #8 14 Jan 2009 08:38
    Adasku
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam kolego asthor w Mercedesach 124 diesel tak jest to jest za niskie napięcie taki jest regulator napięcia 14v co na nim pisze jest jedno wyjście przeróbka na inny regulator koszt 25 zł jak sobie sam zrobisz ja tak w bardzo dużo przerobiłem i to zdaje egzamin
  • #9 14 Jan 2009 09:59
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Kup właściwy regulator, naciągnij pasek, przeczyść połączenia obwodu ładowania zwłaszcza te w pobliżu akumulatora.
    Tu masz numery BOSCHA
    do nowego W124 napięcie regulowane 14,5V
    1 197 311 003, 1 197 311 007, 1 197 311 009, 1 197 311 023
    do starego napięcie regulowane 14,8V
    1 197 311 018, 1 197 311 039
  Search 4 million + Products
Browse Products