X

Informacje i opinie o kompresorze wan aw

20 Feb 2009 11:15 MKmkcitro
  • #31 20 Feb 2009 11:15
    dj.max7
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Tak są całe z mosiądzu i są inaczej zbudowane mają w środku klapkę co się odchyla do góry tak jak w klapach anty wybuchowych od instalacji gazowych cena takiego zaworu to 48 zł, fakt obroty mam około 2x mniejsze od nominalnych bo silnik ma 1400 obr i koło pasowe 2x mniejsze a ciśnienie oleju ustawiłem sobie na 0.8 bar śrubką do regulacji,
    a z tym nagrzewaniem to nie masz racji miałem do niedawna na tej butli 2 małe agregaty od ciągnika tylko ze pracowały na około 2000 obr i nawet bez ciśnienia strasznie się nagrzewały od tarcia aż się z oleju dymiło chwili a wan tylko lekko ciepły za to kolektor wylotowy ze 100*C łapie, ale na razie jest ok a jak się rozleci to można szybko układ rozmontować i przerobić.
  • #32 20 Feb 2009 11:33
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    dj.max7 pomyśl jeśli było takie tarcie że się grzało to by sie zatarło w momencie, grzeje się od tarcia ale to na oleju - minimalnie
    tak ja w dieslu - następuje sprężanie powietrza, powietrze się silnie nagrzewa i temperatura zapala ropkę ( ropka jako mieszanka też jest sprężona i dlatego wystarczy taka temperatura )
    po to te wszystkie żebra na sprężarkach i czasem użebrowane rury doprowadzające żeby chłodzić cylindry głowice, powietrze - zobacz jaka jest powierzchnia w WANie - sama rura jaką ma powierzchnię - spróbuj to przepuścić przez 1/2 cala to będzie miało 200stC


    Ja szukałem takiego zaworku z klapką - jedyny jaki znalazłem to był na wystawie w Castoramie ale niestety był przewiercony i przykręcony.
  • #33 20 Feb 2009 11:45
    mkcitro
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    I jak na tym zwykłym zaworze ? Orginalny zawór dekompresyjny z Wana to ponad 300zł i zastanawiam sie czy nie można jakiegoś innego tańszego zastosować bo są elektrozawory na allegro za ok 40 zł.
  • #34 20 Feb 2009 11:53
    dj.max7
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Tak zgadza się ze większość ciepła powstaje podczas sprężania a w małych agregatach co miałem to po pierwsze były zbyt wysokie obroty po drugie za mały przekrój rurek i tak się grzały.
    Z tym mosiężnym zaworem u mnie jest ok dzisiaj testuję 2-gi dzień i na razie działa po około minucie powietrze schodzi z kolektora i ładnie rusza z miejsca.
  • #35 20 Feb 2009 11:54
    mkcitro
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Idę sprawdzać jaki mam zawór zwrotny i czy działa. A jak by nie działał to wie ktoś gdzie można nowe kupić poza sklepem Wana?
  • #36 20 Feb 2009 12:59
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    mkcitro - można go zregenerować - w pierwszej kolejności pękają sprężynki, potem powierzchnia koroduje lub się ugniata, jeszcze czasem śrubka pęka i się rozpada.
    Sprężynę trzeba dokupić, powierzchnię można splanować
    Lub cały zawór kupić. Chyba u producenta ( WAN ) są tanie, są też na allegro. Kupowałem filtr w WANie to był tani, tyle że przesyłka 150% ceny filtra :( .
    Ja jak brałem WANy to leżały sprężynki i talerzyki na podłodze to je spakowałem - przydały się.
  • #37 21 Feb 2009 11:51
    mkcitro
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Moje zaworki są do wyrzucenia bo całe zardzewiały a dodatkowo były całe zasypane jakimiś paprochami i ledwo przepuszczały powietrze.Musze zamówić nowe.Niewidziałem tych zaworków na allegro są tylko jakieś komplety po 9 zaworków i dosyć drogie.
  • #38 21 Feb 2009 13:01
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    9 zaworków łącznie jest w głowicach. Zapomniałem pomierzyć czy to takie same jak któreś z głowicy.
    Cena niestety kompletu zaworków do głowic jest wysoka.Tyle to kosztuje jak się nie ma jak dorobić :) .
    Mi jak się będą sypać to będę próbował dorobić z nierdzewki.
  • #39 22 Feb 2009 02:31
    dj.max7
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Czy mógłbyś zrobić zdjęcia głowic z zaworkami i samych zaworków i wrzucić :?: bo jak mi któryś padnie to będę wiedział co i jak wygląda, dzięki.
  • #40 22 Feb 2009 12:12
    mkcitro
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mariusz co jest potrzebne żeby zrobić taką skrzyneczke do rozruchu ? Jakie dałeś styczniki ? I czy sie sprawdza ?
  • #41 24 Feb 2009 18:37
    dj.max7
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam kupiłem drugi agregat WAN w cenie złomu i chcę go rozkręcić w cenie oględzin i sprawdzenia w jakim jest stanie,
    czy po demontażu głowic trzeba wymieniać uszczelki na nowe
    czy stare się nadadzą, czy uszczelki podczas zdejmowania głowicy się nie zniszczą??
  • #42 24 Feb 2009 20:23
    mkcitro
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jeszcze nie rozkręcałem swojego, ale musze sprawdzić w jakim stanie są zawory w głowicy ? I też mnie zastanawia czy trzeba je wymieniać ?
  • #43 24 Feb 2009 20:36
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Uszczelki pewnie przywarły więc trzeba je oddzielać nożykiem. W razie czego można dociąć je z klingerytu ( dostępny na allegro tanio ). Stare się nadają jeśli nie mają wżerów ( od przyklejeń ) a jesli mają wżery to smarujemy je hermetykiem.
    Mi tylko posypała się jedna - ta na butli. Znalazłem u mnie we wsi Pana co dorabia uszczelki i sprzedał mi klingerytu grubego za 10 zł mniej więcej format A4.

    Na allegro klingeryt ma august46 chyba najtaniej.
  • #44 11 Mar 2009 22:58
    inginio
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich.Z góry przepraszam jeśli to nie odpowiedni dział na moje pytania.Mam piaskarke syfonowa z allegro 76litrów i na moje potrzeby wystarcza w zupełności.Prosze o pomoc w doborze kompresora.Czy taki o wydajności około 1000L/min. wytarczy?Obecny jaki mam to około 280L/min. -tragedia!!!Dobry ale do malowania.Prosze o pomoc!
  • #45 12 Mar 2009 16:25
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Zapotrzebowanie na powietrze zależy od średnicy otworu w dyszy. Masz na pewno tabele dla jakiej dyszy jaki kompresor, ale ten 1000 l/min starczy dla dyszy 5 mm, może 6 od biedy ( np przy 6 barach ).
    Są tematy o piaskarkach właśnie i można te posty tam przenieść.
  • #46 12 Mar 2009 20:18
    inginio
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Obecnie mam dysze z węglika spiekanego 4mm ale kompresora szukam który by sobie poradził z dyszą 6mm.Zaraz poszukam tematów o piaskowaniu.Dzięki
  • #47 15 Mar 2009 10:51
    mkcitro
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Maszyna pracuje super.Tylko musze podłączyć elektrozawory i nie wiem jak zamontować elektrozawor do zamykania zaworka w filtrze a chodzi mi oto że jak podam na niego powietrze to go zamknie i jest ok , ale mimo tego że elektrozawór sie zamknie to powietrze nie schodzi i zawór w filtrze jest nadal zamknięty???
  • #48 16 Mar 2009 12:57
    69moto
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Panowie. Czy silnik 7,5kW daje rade w tej sprężarce z zaworem rozruchowym? JAkie ciśnienie uzyskaliście z silnikiem 7,5kW aby mógł pracować ciągle i się nie przegrzewał ?
  • #49 16 Mar 2009 13:12
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    mkcitro - masz orginalnie wszystko ?

    69moto 7,5 kW spokojnie nabije 11 bar ( sprawdzałem ), ale pewnie nie pociągnie długo na takim obciążeniu. Napewno do 7 barów bez problemów bedzie chodziło. Jesli chcesz więcej zmierz prąd jaki pobiera i porównaj z tabliczką znamionową. Ale tutaj już niewiem czy silnik może przekraczać prąd znamionowy czy raczej to jest jego max.
  • #50 22 Mar 2009 14:45
    piotrnawrocki10
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam!Kupilem kompresor wan z 1976 roku i w tym modelu filtr powietrza jest na kolektorze dochodzacym do zbiornika!Czy tak bylo orginalnie czy ktos przerobil
  • #51 22 Mar 2009 18:24
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    filtr ma niedopuszczać śmieci do kompresora nie do butli - dziwna sprawa, daj zdjecie bo nie mogę uwierzyć
  • #52 22 Mar 2009 21:21
    piotrnawrocki10
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    prawdopodobnie ktos go zle zlozyl!Mozna dostac osobno zaworki do zaworu zwrotnego i jaka jest cena
  • #53 22 Mar 2009 21:56
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Zaworki zapytaj u producenta - ja kupowałem od nich wkład filtra.
  • #54 24 Mar 2009 12:07
    piotrnawrocki10
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    w ktorym miejscu montuje sie elektrozawor dekompresji i jaki to wydatek
  • #55 24 Mar 2009 12:39
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    zawór dekompresji montuje się na kolektorze idącym do butli - przed zaworkami zwrotnymi które muszą być sprawne
    jeśli masz te zaworki pordzewiałe albo coś to mogę je spróbować zregenerować - regenerowałem już sporo w tym u mnie w małym kompresorze działają ze 4 lata,

    nieznam ceny, ja kupiłem na allegro 1/2 cala ale okazał się niewłasciwy - niby do 12 bar ale różnica cisnień wejście wyjście 0,09 bara :( - 100 zł
    trudno znaleźć tanio z odpowednim przepływem
  • #56 29 Apr 2009 14:42
    GLOWABMW
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam

    Od ok roku posiadam kompresor WAN niestety nie wiem jaki jest model ponieważ tabliczki znamionowe uległy zniszczeniu.
    Silnik jak i cały kompresor jest 1982 roku, silnik 7,5 kW, zawór ciśnieniowy zamykający i zawór spustowy ułatwiający rozruch.
    Silnik podłączony jest w układ trójkąt gwiazda i do pewnego czasu chodził bardzo dobrze bez żadnych problemów nabijał mi 8,5 bara.
    Skrzynka sterująca to 3 sztuki styczników , przełącznik czasowy, lampka informująca o zasilaniu i włącznik prądowy.
    Ale niestety ok 4 miesiące temu zaczęły się kłopoty, palił bezpieczniki 16A i (na sterowaniu jest 2A)ze względu że nie znam sie na elektryce zadzwonilem po elektryka ktory stwierdził :
    uzwojenie silnika w bardzo dobry stanie, prąd rozruchu 32A po przełączeniu na 2 bieg spadało do ok 8-10A w czasie pracy na drugim biegu, wymienił bezpieczniki na większe 20A i było ok miesiąc po czym zaczęło dziać się to samo palił bezpieczniki.
    Zadzwoniłem do innego elektryka który stwierdził ze uszkodzone jest włącznik czasowy i założył włącznik czasowy nowego typu RTX ale i to dało rezultat 2 miesiące pracy i znowu kompresor stoi.
    Objaw jest taki ze gdy kompresor startuje od razu spuszcza zaworem ułatwiającym rozruch ciśnienie, sprawdzałem cewka jak i sam zawór jest sprawny :(

    Chciałbym sam się za to wziąć ale niestety nie mam żadnego schematu i nigdzie nie mogę znaleźć może ktoś z użytkowników posiada schemat elektryczny podłączenia takiego kompresora.

    Będę wdzięczny za każda pomoc merytoryczną w uruchomieniu tego małego potwora :)

    ps. zdjęcia wstawię jeszcze dziś po powrocie do domu
  • #57 29 Apr 2009 16:29
    Mariuszczs
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    schemat elektryczny jest w dtr - a link do dtr jest chyba w tym temacie, ewentualnie na stronie producenta też można ściągnąć
    Tak ma być że kompresor spuszcza ciśnienie przy starcie.
    Napisz czy styczniki przełączają po chwili z gwiazdy na trójkąt.
  • #58 30 Apr 2009 18:13
    GLOWABMW
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    witam

    dodaje obiecane zdjęcia :

    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    obudowa


    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    zdjęcie przedstawia widok kompresora z boku widać zdjętą pokrywę skrzynki sterującej

    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    skrzynka sterująca , 3 styczniki ID 0 25A-660V podłączone gwiazda trójkąt , przeciążeniowy (nie pamiętam symbolu , w miejsce przekaźnika RT-60 został zamontowany RTX ,

    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    zawór wyłączający zadane ciśnienie

    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    zawór spuszczający ciśnienie ułatwiający rozruch

    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    widok z góry

    Informacje i opinie o kompresorze wan aw

    widok z przodu


    Wczoraj zapomniałem wspomnieć że styczniki oryginalne ID-0 25A zostały zastąpione na nowe IDY-16A , ten kompresor chodził na tych nowych ale też przekaźnik czasowy RT-60 został zastąpiony RTX.

    Dziś mój tata zabrał się za niego zostały wymienione wszystkie styczniki na stare ID 0 25A-660V które były zamontowane w kompresorze gdy go kupiłem i po małej regeneracji (przeczyszczeniu styków).
    Dodatkowo został wyczyszczony zawór spustowy który najprawdopodobniej przez to że jest już troszkę wyrobiony blokował się i spuszczał ciśnienie cały czas.

    Na chwile obecną kompresor chodzi tak :
    załączenie silnik się rozpędza na biegu pierwszym styczniki pierwszy i trzeci załączone po czasie zadanym na przekaźniku RTX (6 sek tyle czasu spuszczane jest powietrze przez elektrozawór spustowy w momencie gdy ma nabite ciśnienie) przełącza się na wyższy bieg styczniki pierwszy i drugi załączone i bije ciśnienie 8,5 bara, następuje praca powietrzem i ponownie 1 bieg spuszcza ciśnienie przy rozruchu zamyka po 6 sek elektrozawór i 2 bieg.
    Był włączany kilka razy w celu sprawdzenia poprawności działania jest ok ale bezpieczniki są "powatowane" w sobotę zostaną założone takie które były 16A i zobaczymy czy problem bezpieczników nadal występuje.
    Opisze sytuacje w sobotę jak sprawy się mają.

    Może ktoś z was drodzy użytkownicy wie a może rozpoznaje co to za model kompresora ułatwiło by mi to w przyszłości poszukiwanie schematów.

    ps. co to jest DTR ?

    Dokumentacja techniczno ruchowa- w skrócie DTR
    [Akrzy]
  • #59 30 Apr 2009 19:47
    Moulder
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Kiedyś był u mnie taki kompresor, do napędu silnik 7,5kW. Jest to kompresor w wersji bezolejowej, chociaż były i produkowane i normalne (olejowe). Modelu nie pamiętam, ale produkowała go firma Pomet Poznań, obecnie Airpol.
  • #60 03 May 2009 16:33
    inginio
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam!Zakupiłem kompresor który jest nie kompletny. Brakowało w nim silnika itd. ale część żeczy już uzupełniłem. Bardzo bym prosił panów o pomoc w uzupełnieniu reszty tzn. niewiem dokładnie co jeszcze w nim brakuje. Wiem że potrzebny jest włącznik ciśnieniowy tylko jaki?Czy taki będzie dobry? Czy musi być tak z seri LCA?
    [url=http://obrazki.elektroda.net/16_1241361449.jpg]brakuje również zegara ciśnienia oleju
    [url=http://obrazki.elektroda.net/36_1241361690.jpg]Informacje i opinie o kompresorze wan aw
    skrzynka sterująca
    Informacje i opinie o kompresorze wan aw a koło pasowe na silnik to gdzie mogę dostać
    Informacje i opinie o kompresorze wan aw zaworek zwrotny u mnie ma 3/4cala więc chyba jest za mały? Czy taki 2cale będzie dobry?
    Informacje i opinie o kompresorze wan aw i nie wiem co to jest i do czego służy
    Informacje i opinie o kompresorze wan aw
    Informacje i opinie o kompresorze wan aw
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products