X

Citroen C3, 2003r - problem z wycieraczkami przednimi...

09 Jan 2009 09:49 BLblob40
  • #1 09 Jan 2009 09:49
    blob40
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Witam. Auto j.w. Potrzebuję pomocy. Wycieraczki zatrzymały się w połowie szyby i nie dają znaku życia, spryskiwacz też martwy. Diagnostyka komputerowa niestety nie wiele wskazuje. Żadnych błędów. Natomiast w elementach wykonawczych BSI można wycieraczkę i spryskiwacz normalnie włączyć. W module przełączania, w parametrach widać jak na dłoni że przełącznik pod kierownicą jest sprawny, bieg przerywany, wolny, szybki, spryskiwacz, wszystko wirtualnie pracuje. Powoli brakuje mi pomysłów. A'propo, ten wynalazek jest u mnie już drugi raz. Poprzednio rzutem na taśmę w momencie intelektualnego zwątpienia pomogło ściągnięcie klemy i o dziwo wycieraczki na 3 miesiące ruszyły. Teraz niestety klapa. HELP...
  • #2 09 Jan 2009 11:11
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    blob40 wrote:
    Witam. Auto j.w. Potrzebuję pomocy. Wycieraczki zatrzymały się w połowie szyby i nie dają znaku życia, spryskiwacz też martwy. Diagnostyka komputerowa niestety nie wiele wskazuje. Żadnych błędów. Natomiast w elementach wykonawczych BSI można wycieraczkę i spryskiwacz normalnie włączyć. W module przełączania, w parametrach widać jak na dłoni że przełącznik pod kierownicą jest sprawny, bieg przerywany, wolny, szybki, spryskiwacz, wszystko wirtualnie pracuje. Powoli brakuje mi pomysłów. A'propo, ten wynalazek jest u mnie już drugi raz. Poprzednio rzutem na taśmę w momencie intelektualnego zwątpienia pomogło ściągnięcie klemy i o dziwo wycieraczki na 3 miesiące ruszyły. Teraz niestety klapa. HELP...

    Witam,
    Czy przy tym tescie wycieraczki fizycznie pracuja? Wykluczaloby to problem z BM34 i wszystkim, co jest za BSI.
    Jesli tak, to sadze, ze moze byc problem komunikacji miedzy COM2000 i BSI. Osobiscie, sprobowalbym uaktualnic program BSI.
    Pozdrawiam, Georges
  • #3 09 Jan 2009 11:15
    blob40
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak...przy teście wycieraczki i spryskiwacz pracują normalnie...
  • #4 09 Jan 2009 11:23
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Informacja dotyczaca Peugeot 206 (ten sam system):
    Do nr DAM 8088xx, problem powodowany przez pik pradowy przy zamykaniu przekaznika wycieraczek (zaklocenia w pracy BSI). Trzeba wymienic BSI.
    Moze to dotyczyc rowniez C3.
    Potem, fabrycznie, dolozyli jakies diody w BSI, ale nie mam informacji na ten temat.
  • #5 09 Jan 2009 17:51
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (+2)
    Jezeli wycieraczki podczas testow normalnie pracuja, stycznik krancowego polozenia jest sprawny, masy(!), napiecia na silniku itd. - dobre, to problem lezy po stronie softu BSI. Pomoze zaladowanie nowego oprogramowania do BSI a poki tego nie zrobisz musisz zrobic nastepujaca rzecz: wylaczyc stacyjke, uśpić BSI (odczekac 6 minut nie dotykajac samochodu, w szczegolnosci nie otwierajac zadnych drzwi (i nie bawic sie pilotem!)), nie budzac BSI odpiac kleme akumulatora, odpiac szary konektor na COM, podlaczyc akumulator, wlaczyc zaplon, odczekac poki sie nie zapala swiatla pozycyjne, wpiac z powrotem kostke do COM.

    Pozdrawiam
  • #6 09 Jan 2009 18:30
    Heniek1234
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    to pomaga zwieszony com powodzenia
  • #7 09 Jan 2009 21:38
    golax
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Potwierdzam miałem już kilka takich przypadków ,odpięcie com ,uśpienie systemu i zmiana softu BSI- pomaga na 100%. Pozdrawiam
  • #8 10 Jan 2009 00:16
    blob40
    Level 12  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki Panowie za wskazówki...biorę się za robotę. O efektach na pewno powiadomię. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam...
  • #9 21 Apr 2009 22:56
    Olon
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Blob, jak tam z efektami?
    Czekam z niecierpliwością na info czy się udało i co dokładnie zrobiłeś bo właśnie mam analogiczny problem "na tapecie" w Partnerze 2003 1.9d. :-)
  • #10 01 Dec 2010 18:34
    osiemk
    Level 15  
    Helpful post? (+1)
    Quote:
    wylaczyc stacyjke, uśpić BSI (odczekac 6 minut nie dotykając samochodu, w szczegolnosci nie otwierajac zadnych drzwi (i nie bawic sie pilotem!)), nie budzac BSI odpiac kleme akumulatora, odpiac szary konektor na COM, podlaczyc akumulator, wlaczyc zaplon, odczekac poki sie nie zapala swiatla pozycyjne, wpiac z powrotem kostke do COM


    Witam, mam ten sam problem , podczas pracy wycieraczki zatrzymały sie w połowie i nie chcą dalej. Bezpiecznik sprawny.
    Proszę o małe wyjaśnienie:
    uśpienie BSI - drzwi otwarte czy zamknięte ? a może nie ma znaczenia ?
    szary konektor to ten w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika z pomaranczową blokadą i dużą ilością przewodów?
    włączyć zapłon ale nie zapalać ?
    Czy swiatła pozycyjne mają być załączone czy nie ? ile czasu powinno to trwać ?
    Wpiecie kostki COM to chyba nie pod napięciem tylko dłączyc klemę ?

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • #11 05 Dec 2010 03:21
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    1) Uśpienie BSI - drzwi zamknięte albo zatrzaśnięty rygiel zamka przy otwartych drzwiach, odczekać sześć minut.

    2) Szary konektor - znajduje się na COM, czyli przełączniku świateł/wycieraczek przy kierownicy (jest dostępny po zdjęciu obudowy kolumny).

    3) Kiedy szary konektor z COM jest wypięty to samochodu nie można uruchomić (w szarym konektorze jest sieć cyfrowa, po której przesyłany jest m.in. kod transpondera klucza - COM to nie tylko sterownik manetek wycieraczek i świateł ale również odbiornik tego transpondera i odbiornik pilota zamków)

    4) Światła pozycyjne załączają się automatycznie po przekręceniu stacyjki na zapłon przy wypiętym szarym konektorze z COM (jest to tryb awaryjny działania świateł przy utracie komunikacji na sieci cyfrowej pomiędzy COM a BSI).

    5) Światła pozycyjne w takiej sytuacji zapalają się prawie natychmiast.

    6) Wpięcie szarego konektora w COM należy oczywiście przeprowadzić przy załączonej stacyjce - tak jak napisano w instrukcji powyżej. Co prawda zawsze istnieje ryzyko uszkodzenia elektroniki przy wpinaniu kostek pod napięciem ale producent taka receptę znalazł na ten problem wiec się tego trzymajmy (cała procedura pochodzi z instrukcji serwisowej).
  • #12 07 Dec 2010 10:58
    osiemk
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Dziekuję za pełną odpowiedź.Na szczęście BSI działa - uszkodzona była ścieżka w silniku od wycieraczek - po prostu poprzedni "diagnosta" był do .....W dodatku auto jest po akcji serwisowej wymiany COM i nie powinno być większych problemów.

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • #13 30 Oct 2012 11:26
    zorby
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam mam podobny problem wycieraczki staneły i koniec - nie działa tez spryskiwacz moje uwagi

    na krótko wpięte pod aku działają
    bezpiecznik od wycieraczek jest ok
    nie wiem czy przekażnik jest ok ( czy w ogóle jest przekaźnik jeśli tak to gdzie go znajdę)

    Robiłem też uśpienie systemy i odpinanie kostki, dzieje się u mnie tak odczekuję ponad 6min odpinam i plus i minus od aku, odpinam kostkę , podłączam aku przekręcam stacyjkę i wtedy zapalają się swiatła pozycyjne i wtedy wycieraczki robią krórkie ruchy w jedną i w drugą tak długo aż do podpięcia kostki szarek COM wtedy gasną pozycyjne wycieraczki się zatrzymują i potem już znowu nie działają spryskiwacz dalej też nie działa, może coś robię nie tak?
    Za wszelkie sugestie dziękuję
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products