Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

tylna wycieraczka peugeot 306


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> tylna wycieraczka peugeot 306
Autor
Wiadomość
misio666
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 9
Miasto: stalowa wola

Post#1 Post autora tematu 12 Sty 2009 09:53   

tylna wycieraczka peugeot 306


Witam,
mam problem z tylną wycieraczką w swoim peugeocie.
A mianowicie czasami działa,czasami nie. Napięcie dochodzi po włączeniu mechanizmu przy kierownicy jednak sam silnik nie pracuje. Nie jestem elektrykiem/elektronikiem, ale coś tam się orientuje.
Zdobyłem schemat tej instalacji i moim zdaniem problem tkwi w kostce przekaźnika / przerywacza której nie rozumiem. Moje pytanie brzmi czy to rzeczywiście ta kostka zawiania czy może coś innego??? [/img]

Załączniki:
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Sty 2009 09:53   





Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4951

Post#2 13 Sty 2009 01:33   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


Zalaczony przez ciebie schemat jest slabo czytelny i mam problem z odczytaniem numerow pinow przekaznika. Zakladam ze odczytalem numery pinow na przekazniku z lewej do prawej : 1,4,3,6,5,2

Pin 1 (przewod 523, pin 2 na 2 pinowej czerwonej kostce) - plus z przelacznika wycieraczek.
Pin 2 (styk ruchomy przekaznika) - tu wychodzi plus do silnika wycieraczki.
Pin 3 (przewod M520, pin 2 na 2 pinowej zoltej kostce) - masa.
Pin 4 (przewod 531, pin 1 na 2 pinowej zoltej kostce) - jest to impuls pompki spryskiwacza zalaczajacy czasowa prace wycieraczek po zadzialaniu pompki, kiedy pompka nie dziala wtedy pelni funkcje masy dla silnika wycieraczek (poprzez przewod M241 z przelacznika wycieraczek).
Pin 5 (styk spoczynkowy przekaznika) - tu wchodzi plus po kluczyka z przewodu A221 poprzez stycznik na kole zebatym motoreduktora wycieraczki (powrot ramienia wycieraczki).
Pin 6 (styk zalączny przekaznika, przewod A221 na 2 pinowej czerwonej kostce) - plus po kluczyku.

Dzialanie ukladu jest nastepujace:

W stanie spoczynku styki przekaznika maja pozycja tak jak na schemacie, styk silnika jest zwarty z przewodem 531 (gdzie jest masa)

Pojawienie sie impulsu plusa z przelacznika wycieraczek na przewodzie 523 powoduje przyciagniecie styku ruchomego przekaznika (2) do styku zalacznego (6), ktory jest polaczony z przewodem A221, na ktorym jest plus po kluczyku. Prad ze styku zalacznego (6) plynie przez styk ruchomy (2) do silnika wycieraczki, z silnika zas do przewodu 531, ktory poprzez przelacznik wycieraczek i przewod M241 polaczony jest z masa.

Po kilku obrotach silnika kolo zebate motoreduktora obroci sie o niewielki kat i przelaczy styk przy silniku z przewodu 531 na przewod A221, laczac go z pinem 5 przekaznika czyli ze stykiem spoczynkowym przekaznika. W tym momencie napiecie na przewodzie 523 nie jest juz potrzebne bowiem na styku spoczynkowym przekaznika (5) pojawia sie plus i "siedzi" tam tak dlugo poki kolo motoreduktora nie wykona pelnego obrotu (a jednoczesnie ramie wycieraczki pelnego cyklu) a wtedy przelacznik przy silniku przelaczy sie spowrotem z przewodu A221 na przewod 531 czyli na mase i silnik sie zatrzyma (oczywiscie o ile na na przewodzie 523 nie bedzie plusa). Dzieki temu stykowi przy silniku wycieraczka nie zatrzymuje sie w dowolnej pozycji na szybie po wylaczeniu przelacznika wycieraczek tylko zawsze zgrabnie "parkuje" w pozycji spoczynkowej.

Pozostala jeszcze do omowienia funkcja czasowa wycieraczki - otoz po zalaczeniu pompki spryskiwania tylnej szyby na przewodzie 531, ktory jest polaczony z silnikiem pompki pojawia sie napiecie. Napiecie to poprzez styk 4 przekaznika pobudza elektroniczny uklad czasowy, ktory uruchamia sie w momencie zaniku tego napiecia aktywujac przekaznik co powoduje, ze wycieraczka po kazdym prysnieciu na szybe wykona automatycznie kilka ruchow.

Pozdrawiam

P.S.: Zapoznaj sie z regulaminem tego forum, w szczegolnosci z zasadami pisania postow i zakladania nowych tematow (zalozyles ich trzy na jeden temat) a takze instrukcja o wstawianiu zalacznikow ze szczegolnym uwzglednieniem punktu mowiacego o tym ze w prosbach o pomoc NIE pobieramy punktow za zalacznik a same zalaczniki maja byc na tyle male aby automat forum nie odciagal za nie punktow.

P.P.S. : Jesli ten opis ci pomogl w zrozumieniu dzialania wycieraczki - kilknij "pomogl"
Powrót do góry
   
misio666
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 9
Miasto: stalowa wola

Post#3 Post autora tematu 13 Sty 2009 09:53   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


numeracja styków jest następująca od lewej do prawej 1,4,6,8,5,2.
dzięki za opis zasady działania ale czy to możliwe czy to właśnie ta kostka jest przyczyną mojego problemu??
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Sty 2009 09:53   





Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4951

Post#4 13 Sty 2009 12:13   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


Oczywiscie ze przekaznik moze byc przyczyna usterki - ale nie musi, moze to byc problem w okablowaniu badz w silniku.

Posilkujac sie powyzszym opisem mozesz kolegoo sprawdzic uklad wycieraczki. Zacznij od kostek zoltej i czerwonej - czy pojawiaja sie tam wlasciwe napiecia - po zalaczeniu kluczyka, po zalaczeniu wycieraczki i po zalaczeniu pompki spryskiwacza tylnej szyby. Skontroluj rowniez czy masy sa na swoich miejscach. Nastepnie sprzawdz wyjscia przekaznika czy idzie prad na silnik - w ten sposob jednoznacznie stwierdzisz gdzie tkwi problem. Do kontroli uzyj kontrolki z zarowka, nie woltomierza czy probnika diodowego.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Sty 2009 12:13   





Powrót do góry
   
misio666
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 9
Miasto: stalowa wola

Post#5 Post autora tematu 13 Sty 2009 21:39   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


sprawdziłem tak jak kolego proponowałeś oto wynik, dodam również że na styku nr 8 jest cały czas napięcie dodatni biegun bez względu na to czy dźwignia sterowanei wycieraczek przy kierownicy jest w pozycji: włączona, wyłączona czy włączona + spryskiwacz.

Styki na kostce włączona wycieraczka + spryskiwacz szyby

1 2 4 5 6 8
1 * + + + - -
2 + * - - + +
4 + - * - + +
5 + - - * + +
6 - + + + * -
8 - + + + - *
„+” żarówka świeci
„-” żarówka nie świeci
Styki na kostce włączona wycieraczka
1 2 4 5 6 8
1 * + + + + -
2 + * - - - +
4 + - * - - +
5 + - - * - +
6 + - - - * +
8 - + + + + *
„+” żarówka świeci
„-” żarówka nie świeci
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 13 Sty 2009 21:39   





Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4951

Post#6 14 Sty 2009 02:59   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


Kolego, masz zamienione ze soba przewody masowy i impuls spryskiwacza (wg. schematu zolta dwupinowa kostka). Masa powinna wchodzic na pin 6, impuls na pin 4 a jest odwrotnie. Jezeli nie ruszales tych polaczen to schemat jest nieprawidlowy. Nic to oczywiscie nie zmienia, jesli nie uzywamy spryskiwacza bo wtedy na obu przewodach powinna byc masa i jest.

Natomiast plus po kluczyku (pin 8 ) i impuls wycieraczki (pin 1) sa tak jak maja byc.

Przejscie pradu przez silnik tez wydaje sie byc w porzadku.

Nie widac jednak by pojawial sie prad na pinie 2 przekaznika co sugeruje ze jest on "martwy". Aby sie upewnic wez zapalke i nacisnij na moment na styki tego malego przekazniczka na plytce by sie zwarly. Powinno sie wtedy pojawic napiecie na pinie 2 przekaznika a wycieraczka powinna ruszyc i wykonac pelny cykl. Jezeli nic sie nie wydarzy to obejrzyj dokladnie plytke przekaznika od strony lutow i ew popraw lutownica polaczenia (pekniecia moga byc slabo widoczne, wez przekaznik pod lampe). Jezeli to nic nie da wyrzuc przekaznik do kosza i zamontuj nowy. Przed wymiana sprawdz dokladnie zolta wtyczke widoczna na schemacie (oznaczona 2V JN) - jak mowilem napiecia na niej sa niezgodne ze schematem - co nie znaczy ze zle bo schemat moze byc od innego samochodu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
misio666
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 9
Miasto: stalowa wola

Post#7 Post autora tematu 14 Sty 2009 12:52   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


pękła nadrukowana śieszka pomiędzy stopą cewki, a urządzeniem o symbolu tfk U642b. nie bede tego lutował bo może jeszcze jakiś inny podzespół jest spalony więc kupie nowy sterownik
Powrót do góry
   
misio666
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 9
Miasto: stalowa wola

Post#8 Post autora tematu 26 Sty 2009 18:00   

Re: tylna wycieraczka peugeot 306


zakupiona kostka (sterownik) załatwiły problem wycieraczka działa bez zarzutów, koszt 60 zł + nerwy związane z pocztą polską.
Dziękuję i pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> tylna wycieraczka peugeot 306
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Peugeot 306 2.0hdi 2000r tylna wycieraczka chodzi nonstop (3)
306 tylna wycieraczka sama się włącza (13)
vw passat b5 tylna wycieraczka - tylna wycieraczka tylko drgnie (2)
peugeot 807 2001 rok tylna wycieraczka (2)
Peugeot 309 - tylna wycieraczka nie dziala (4)
Peugeot 306 wycieraczka-tył (3)
spryskiwacze i wycieraczka Peugeot 306 (4)
Peugeot 206 - Nie działa tylna wycieraczka i spryskiwacz (3)
Peugeot 307 sw 1.6 16V tylna wycieraczka nie działa (6)
Peugeot Partner 2000r. - nie działa tylna wycieraczka (5)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.07 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony