X
  • #1 02 Apr 2004 09:21
    skygge
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam takie dwa problemy:

    1. Na opisanej w temacie konfiguracji szwankują mi niskie obroty - są nieregularne z tendencją do zawyżania, w czasie jazdy po wysprzęgleniu nie chce schodzić na niskie obroty, lub czasem nawet je zwiększa (przykre szczególnie na światłach, gdzie auto "wyje").

    2. Ostatnio (od ok. tygodnia) podczas przyspieszania silnik słabnie i przestaje pracować, tzn. noga na gazie a obroty spadają jakbym puścił gaz i auto zwalnia. Po popompowaniu pedałem gazu silnik znowu nabiera obrotów. Gdy nie pomanewruję gazem tylko cały czas naciskam jednostsajnie silnik schodzi na bardzo niskie obroty i jedzie bardzo wolno przez ok 5-10 sek następnie na ok 3 sek. znowu nabiera życia i przyspiesza a potem sytuacja się powtarza. Nie muszę chyba tłumaczyć, że wyprzedzanie w takiej sytuacji jest co najmniej bardzo stresujące i niebezpieczne... Na zimnym silniku bardzo szarpie podczas ruszania (zwłaszcza na 2 biegu).

    Co jest zepsute?

    Wymieniłem podciśnienie, sprawdziłem podstawę gaźnika (ok, ale na wszelki wypadek uszczelniłem silikonem). Co jeszcze?
    Pozdr. Skygge.
    [h]
  • #2 02 Apr 2004 09:25
    diag
    Spec od samochodów
    Helpful post? (0)
    Jak z zasilaniem paliwa? Czy nie ma problemów z filtrem i pompą?
  • #3 02 Apr 2004 10:51
    skygge
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    A nie wiem, muszę sprawdzić.
  • #4 02 Apr 2004 15:46
    gnycak
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mam identycznego golfa a konkretnie gaźnik (pierburg 2ee) ma on jeden mały szczegulik a mianowicie silniczek krokowy jest on odpowiedzialny za wolne obroty jeśli jest zrypany to auto właśnie tak sie zachowuje jak twoje raz wolne obroty a raz wyje a odnośnie zbierania się przy wyprzedzaniu to jest taki bajer na węrzyku od paliwa pomiędzy pompą a gaźnikiem usuń go i połącz bezpośrednio (je4śli oczywiście nie łapie lewego powietrza to właśnie to jest przyczyną
  • #5 02 Apr 2004 18:07
    Removed
    Helpful post? (0)
    W pierburgu 2EE nie ma i nie było żadnego silniczka krokowego.Jest potencjometr,jest nastawnik przesłony wstępnej,jest nastawnik przepustnicy.
  • #6 09 Apr 2004 08:07
    skygge
    Level 2  
    Topic author Helpful post? (0)
    Już problem rozwiązany. Mechanik, do którego odstawiłem auto poradził sobie z tym w kilka godzin. :)
    Dzięki za pomoc.
  • #7 10 Nov 2004 22:32
    pawka25
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    sory że odkopuje stare posty ale mam ten sam problem.
    czy ktos wie jak to naprawić? co jest przyczyną?
  • #8 14 Nov 2004 21:51
    Muniek77
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Rowniez u mnie wystepuje ten problem.Jaka byla przyczyna?
  • #9 16 Nov 2004 22:05
    pawka25
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    wiec tak.
    byłem dzisjaj u mechanika i problem w połowie rozwiązany.na gazie wszystko jest jak na razie ok.ale na benzynie nadal są problemy z biegiem jałowym tzn cały czas sa wysokie obroty lub obroty falują.zrobił mi tak że przewiercił przepustnice od tego niby silniczka krokowego i poporstu ja zablokował i na gazie jest ok.ale co dalej z beznyna? jak to naprawic?
  • #10 16 Nov 2004 22:14
    bobbik
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    nienawidzę 2EE, ostatnio jednego zapisałem na cały dzień, jakież było moje szczęście jak pan przyjechał... oznajmić że się "samo naprawiło" :D
  • #11 16 Nov 2004 23:35
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Panowie , Panowie -jak powiedział jeden mądry człowiek w tych wypowiedziach w gażniku 2EE nie ma silnika krokowego czy takich tam.
    Likwidacja usterek jest bardzo skomplikowana i droga niestety .
    Najczęsciej psuje się górny nastawnik przesłony rozruchowej , co powoduje gasnięcie lub falowanie obrotów , czesto iglica dyszy paliwa , która jest z tą przesłoną sprzężona jest zatarta lub zbrudzona do tego stopnia że nie pracuje , lub pozostaje w pozycji otwartej i paliwo jest zasysane w dużej ilości co powoduje zalewanie i spadek obrotów , falowanie. Częstą usterką jest również zatkanie się zaworków i filterka w dolnym nastawniku przepustnicy, lub co rzadziej się zdarza uszkodzeniu ulega potencjometr przepustnicy. Morderstwem jednak jest wiercenie otworów w górnej przesłonie i okrutnym pójściem na łatwiznę.
    Ja w swoim warsztacie w przypadku kiedy klient nie decydował się na naprawę tego gaznika ze wzgledu na wysoki koszt ( bardzo czesty przypadek) wymieniałem gażnik na Pierburg 2E3 , ale nie zalecam robić to samemu ze względu na konieczność dobrej znajomości tematu , aby samochód nie tracił na mocy i na dobrej pracy . Z dużym powodzeniem i w wielu przypadkach to stosowałem i nie tylko w VW-ejach , ale również w BMW ,Oplach , a nawet w mwercu 190-ce.Inne pojazdy z tymi gaznikami jak naprzykład Vectry nie dają sie zamienić na inne , ale za to w przeciwienstwie do Vw mają bardzo dobrą auto diagnoze , a Vw oparte na Digifancie tej możliwości nie posiada i szukanie usterki to bardzo wyczerpujaca robota. A co się tyczy tłumika pulsacji paliwa który jest przed gażnikem to raczej watpliwa sprawa , predzej się uszkodzi i nie przepuści wogóle , lub nie będzie utrzymywał stałego cisnienia.
    Jeżeli koniecznie będziesz chciał się w tym sam grzebać to w miarę mojego wolnego czasu mogę Ci wysłać w plikach pdf opisy i instrukcje .
    Kontakt na anglik2@tenbit .pl
  • #12 17 Nov 2004 18:42
    pawka25
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    zastanawiam sie nad zmiana tego gaźnika gdyz w mojej okolicy nie moge znalezc speca który by mi to zrobił.czy wszystkie gaźniki pasuja?na jaki najlepiej zmienić?
  • #13 17 Nov 2004 20:51
    cba
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Najwięcej awarii tego gażnika to uszkodzona membrama nastawnika wolnych obrotów.Przepustnica jest wtedy częściowo otwarta a nastawnik przesłony sterowany jest ustawianiem na otwarcie i zamknięcie i stąd te falowanie obrotów.Ja w takim przypadku wyrzucam nastawnik obrotów.Śrubę regulacji przepustnicy nacinam brzeszczotem ustawiam śrubokrętem w. obroty a żeby mieć obroty ssania montuje linke ssania ( od Samary bo jest dosyć długa).Wymaga to troche kombinacji ale kilka egzemplarzy tak przerobiłem.Często dziurawa jest podstawa pod gażnikiem i wtedy też przesłona wariuje. A z części elektronicznych gażnika zanotowałem najwięcej uszkodzeń TPS-u ale wtedy to ma dławienia przy przyspieszaniu.
  • #14 17 Nov 2004 21:00
    cba
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli zamieniać to jak pisał kolega to tylko na 2E3 względnie 2E2 i czeka cię doprowadzenie wody do ssania.
  • #15 25 Nov 2004 10:19
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam
    dokumentacja gaznika jest ze skanowana , ale nie moge go nigdzie przeslac bo plik jest za duzy.
    Jak znajde na to sposob to go wysle .
    Kto chcialby go miec w calosci moge wyslac poczta za zaliczeniem ( zwrot kosztow).
    Wiadomosci pod e-mailem
    artmot2(malpa)wp.pl
    P.S. Moze ktos wie jak podzielic isniejacy plik pdf na mniejsze.
  • #16 25 Nov 2004 10:36
    blackpower
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Wyslij mi ten plik, to go podziele. Trzeba miec Adobe ver. Professional.
  • #17 05 Dec 2004 23:07
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam Panowie.
    Trochę to wszystko trwało ,ale jestem i mam podzielone pliki, będę je dołącząć sukcesywnie .
    Pierburg 2EE plik 1 , gażnik elektroniczny
  • #18 05 Dec 2004 23:21
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Pierburg 2EE plik2 gażnik elektroniczny.
    Ostatnio urodzaj na te gażniki , a już chciałem zakopać ten temat.
  • #19 05 Dec 2004 23:34
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Pierburg 2EE plik3 gażnik elektroniczny
  • #20 05 Dec 2004 23:41
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Pierburg 2EE plik4 gażnik elektroniczny
  • #21 05 Dec 2004 23:44
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Miłej lektury.
    P.S.
    Mam również opisy diagnostyki tego gażnika dla innych samochodów , a także ich ikody usterek.
  • #22 24 Jan 2005 01:27
    paulus25
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam. Miałem kiedyś golfa z 1.8 na gazniku 2E. Jak go kupiłem miałem podobne problemy do wyżej przez Państwa opisanych. Dodatkowo palił mi z 15l/100km. Oddałem auto do jednego mechanika... Dzięki Bogu w ostatniej chwili sprzątnełem gaznik ze stołu tego "świetnego mechanika", który chciał go potraktowac młotkiem i przecinakiem... Wczesniej ten "wspaniały mechanik" zamienił sprężyne bimetalową spręzynką od długopisu. Spręzyna bimetalowa jeśli jest zepsuta pododuje nie otwieranie sie przesłony powietrza. Przez to auto więcej pali i wystepuja problemy z odpaleniem. (miesci sie ona w obudowie przesłony powietrza. To takie urządzenie z prawej strony gaznika do którego dochodza dwa wezyki z płynem chłodzącym). Zabrałem go do domu i wspólnie z moim ojcem zabralismy sie za jego stódiowanie... Kupiłem z ojcem książke o gażnikach gdzie dokładnie był opisany każdy gaznik firmy PIERBURG. Wymieniliśmy 3 dysze (koszt jednej w serwisie około 20zl). Dodatkowo przedmuchalismy wszystkie kanaliki jakim płyną "strózki paliwa" denaturatem i benzyną ekstrakcyjna. W miedzy czasie udało nam sie dostać tzw zestaw naprawczy do gazników PIERGURG. Kosztował około 50zł. Składał sie on z podstawowych uszczelek, pływaka itd (10 elementów). Pływaka nikomu nie radze wymieniac. chyba, ze na orginalny, sprawny z innego gaznika. Wszyskie uszczelki jakie była możliwosc zostały przez nas wymienione. Zestaw naprawczy był produkcji włoskiej wiec oczywistwe, ze na 10 elementów pasowało 5. Dodatkowo zakupilismy jeszcze jeden gaznik na giełdzie w LUBINIU (dolnosląskie zawsze w soboty od 6-14) koszt 80zł. Zdwóch gazników zrobilismy jeden "igłe"!
    Założyliśmy go do auta, które niestety musiało stac 1,5 tyg. Gażnik ustawiliśmy tak jak było napisane w książce! UWAGA!!! każdy gażnik należy ustawić indywidualnie do silnika samochodu, w którym ma byc zamontowany! Tego już niestety nie zrobiliśmy, ale... W miejscowiości RAWICZ - dzielnica masłowo (wielkopolska - granica z dolnosląskim) jest jeden spec od tych gażników. Pan Bartkowiak. Po zamontowaniu gażnika ledwo ale dojechaliśmy z ojcem do niego. (Na trasie komputer wskazywał spalanie 13,5L/100km.) Mechanik z Rawicza wziął do ręki klucze szybko sprawdził naszą dokładnosc w montarzu gażnika. Wypytał o kilka szczegółów (jak się zachowuje auto itp.). Nachylił sie nad zamontowanym gaznikiem, coś "brzdekło" jak by coś wpadło na swoje miejsce... (Koszt dniagnozy z regulacją nie przekroczył 60zł, czas roboty 1h). Od tej pory mój GOLF palił max 8,7L/100km przy "max łyszce" (na każdym biegu do końca bez oszczędzania), min 4,8L/100km (z rodzicami na majówke przy 90-100km/h). Ścigałem sie nim na niemieckich autobanach z Passatami 1.9TDI przy kolosalnym zdziwieniu niemców co to potrafi... Szkoda, ze miał blokade przy 180km/h... :-) Teraz mam Golfa 3 z silnikiem 2.0 116km i nie mam takiej frajdy z jazdy. Moze poza tym, ze polece nim ponad 200km/h... Silniki gażnikowe śa o wiele bardziej ekonomiczne i bardziej dynamiczne ale pod jednym warunkiem, ze są prawidłowo wyregulowane!!!
    Z tego co przeczytałem na pewno uszkodzona jest któraś podciśnieniówka. Łatanie silikonem nic nie da bo to jest tak jak byśmy chcieli rure od gazu zamiast zaspawać zakleili sobstancją gumową (plastyczną). Koszt takiego uzywanego gażnika nie przekroczy 80zł. A z dwóch można już cos zmontowac. Dodatkowo montaż u fachowca w Rawiczu 60zł (uwaga na spotkanie z mechanikiem umawiamy się z wyprzedzeniem 3 tyg).
    POZDRAWIAM WSZYSTKICH ENTUZJASTÓW GAZNIKÓW
  • #23 29 Jan 2005 00:15
    stoker
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Widze ze niekture wypowiedzi to blazenada.Gazinik Pirburg 2b3 byl stosowany w Audi w sinikach 2.0 Jezeli bym stosowal jako zamienik do silnika 1.6 to tylko gazinik Pierburg(Zenit)2B2 lub2B5
  • #24 19 Feb 2005 19:50
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Drogi kolego "stoker" - jeżeli chce się podejmować polemikę co jest błazenadą , a co nie , to wydaje mi się że należy samemu znać temat do końca. Bo jeżeli pisze się takie bzdury to samemu robi się ze siebie błazna.
    gażnik pierburg 2B2;2B3;2B5 o którym waść mówisz nosi chandlową nazwę "Zenith" lub "solex" - i w żeczywistości był stosowany w Audi do 1983 roku. Nowsze modele to byly , perburg 2E2 -,japoński Keihin I-, i II-,oraz mechaniczny i elektroniczny wtrysk. Nigdy fabrycznie nie były montowane w silnikach 2,0 gazniki pierburg 2E3 , - stosowano je w VW Polo,Golf , Opel Kadett,Corsa A oraz w Skodach Favorit i pierwszych Felicjach w pojemnościach od 1.1-do 1.8 oraz w BMW 318 IE z silnikiem 1.6 z 91r, a także w Fordach , jedynym wyjątkiem były VW LT 28 o poj . 2.3l i dlatego ktoś mógł taki silnik przenieść do Audi . Po za tym jeżeli gdzieś występuje złe oznaczenie to należy to wskazać , a mowa jest o 2E3. Ponadto opieram się na literaturze :Gażniki Pierburg wydanictwa Kalmex Publishing group.
    Jeżeli ktoś chce zamontować starszy gażnik do nowszego modelu z inną podstawą mocowania , co powoduje wymianę kolektora oraz konieczność zmiany linki gazu , to albo się kompletnie niezna , albo jest nawiedzonym "majsterkowiczem", który lubi wyważać otwarte drzwi.
    Dlatego uważam że głos powinni zabierać Ci którzy mogą coś sensownego wnieść do sprawy , po to by ludzie korzystajacy z tych technicznych portali mogli wybrnąć z problemu , a nie brnąć głębiej w szambo.

    Dodano po 1 [godziny] 35 [minuty]:

    Ze względu na dużą ilość mail'i z prośbą o kody błędów i schematy elektryczne załączam te pliki.
  • #25 19 Feb 2005 19:55
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    następny
  • #26 19 Feb 2005 20:09
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    kolejny
    Attachments:
  • #27 19 Feb 2005 20:12
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    i następny
    Attachments:
  • #28 19 Feb 2005 20:17
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    następny
    Attachments:
  • #29 19 Feb 2005 20:21
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    i kolejny
    Attachments:
  • #30 19 Feb 2005 20:25
    anglik
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    jeszcze jeden
    Attachments:
  Search 4 million + Products
Browse Products