X

Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

14 Jan 2009 00:37 MAmarcin1234581
  • #1 14 Jan 2009 00:37
    marcin1234581
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam kolegow i prosze was o pomoc bo juz nie wiem co mam robic z tym samochodem poniewaz podczas jazdy jak go przypiluje tak mniej wiecej do 3000 obrotow to brakuje mi mocy zgasze go zapale i jest ok dopoki znowu nie przekrocze tych obrotow.pali normalnie turbina ladnie gwizdze wiec mam nadzieje ze turbina jest ok.podlaczylem vaga i wyskoczyly mi dwa bledy pierwszy to 575 jest to blad sporadyczny mozliwy do usuniecia ale jak znowu braknie mocy to sie pojawia.drugi to 1237 mechaniczne uszkodzenie zaworu odcinajacego doplyw paliwa.wykrecilem go wyczyscilem i jest juz blad sporadyczny wiec kupilem drugi zawor wymienilem i znowu to samo-brak mocy.prosze was o pomoc bo juz nie mam pojecia co tu mozna wymyslec aby to naprawic.nie wiem gdzie juz szukac usterek.
  • #2 14 Jan 2009 00:48
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    wymieniłeś zawór N109 na pompie wtryskowej i piszesz, że znowu pojawia się błąd sporadyczny ale czy 1237 czy już tylko 575 bo jeśli ten drugi to turbina przeładowuje i silnik (za sprawą sterownika) pracuje w trybie awaryjnym i dlatego jest taki muł aż do wyłączenia silnika i ponownego jego uruchomienia. Nie napisałeś jaki masz silnik więc nie wiem jakie masz sterowanie turbiną - podciśnienie czy nadciśnienie ale najlepszym sposobem będzie zrobienie logów dynamicznych na VAG-COM-ie i wtedy na ich podstawie oceni się co jest tego przyczyną,
    jeśli masz silnik z turbiną o zmiennej geometrii łopatek to podmień miejscami na chwilę testu elektrozawór N75 z N18 i wtedy spróbuj przegonić autko, jeśli nie da to pozytywnego efektu to tylko logi dynamiczne.
  • #3 14 Jan 2009 11:31
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    typ silnika to afn.tam jest turbina ze zmienna geometria lopatek.bylbym wdzieczny jakbys kolego mi napisal albo jakies zdjecia co do tych zaworow ktore to sa gdzie sie mieszcza i czy sam dam rade je podmienic jak z dojsciem w tym aucie jest.
  • #4 14 Jan 2009 12:37
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    więc tak, jeśli chodzi o elektrozawór N75 to prowadzi do niego wężyk od puszki siłownika podciśnienia na turbinie i znajduje się od po lewej stronie obudowy rozrządu, o tu :

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    ma on białą główkę i wygląda dokładnie tak :

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    jeśli chodzi o N18 to prowadzi do niego wężyk idący od zaworu EGR, na fotce jest niewidoczny, będzie z tyłu za silnikiem, musisz go poszukać, jest on taki sam jak N75 z tą tylko różnicą, że zamiast białej główki ma on czarną główkę

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    o na tej fotce jest widoczny :

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    jeśli chodzi o elektrozawór N109 na pompie to jest on w tym miejscu :

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    proponuję też przy okazji sprawdzić stan wszystkich wężyków podciśnienia bo jeśli będą gdzieś dziurawe lub przetarte to one również powodują takie objawy jak u Ciebie.
  • #5 14 Jan 2009 12:59
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (-1)
    Brak mocy również może być spowodowany nieszczelnością układu doładowania.Dokładnie chodzi o wężyki sterowania turbiną,druga sprawa to nieszczelność węży interkulera a i również jego samego.Czy zauważyłeś zwiększone zadymienie przy przyspieszaniu?
  • #6 14 Jan 2009 14:28
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    wlasnie wrocilem do domu bo podlaczalem polskiego vaga i powiem wam tak bledu z zaworem n109 juz nie mam.pozostal tylko blad 575 ktory jest opisany tak:CISNIENIE W PRZEWODZIE DOLOTOWYM ROZNICA DOREGOLOWANIA-BLAD SPORADYCZNY.usune go przegonie auto i znowu sie ten blad pokazuje.od czego proponujecie zaczac z tym bledem i opisem bledu.dziekuje koledze za zdjecia na 100% sie przydadza i je wykorzystam.
  • #7 14 Jan 2009 15:17
    tmanko
    Level 10  
    Helpful post? (-1)
    robertnov wrote:
    Brak mocy również może być spowodowany nieszczelnością układu doładowania.Dokładnie chodzi o wężyki sterowania turbiną,druga sprawa to nieszczelność węży interkulera a i również jego samego.Czy zauważyłeś zwiększone zadymienie przy przyspieszaniu?


    właśnie, jest jeszcze kilka czujników, które uszkodzone bądź dające nie ok
    sygnał powodują że ECU przechodzi w stan awaryjny
  • #8 15 Jan 2009 12:13
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    a jak sie robi te logi za pomoca vaga.moze mi to ktos wytlumaczyc
  • #9 15 Jan 2009 13:30
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    O które logi chodzi?Statyczne czy dynamiczne?
  • #10 15 Jan 2009 13:48
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    takie i takie bo musze zapewne do mojej usterki wykonac obydwa logi a nie mam pojecia jak to sie robi.
  • #11 15 Jan 2009 14:02
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Podaj adres mailowy to wyślę wskazówki
  • #12 15 Jan 2009 14:09
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    sprawdz pw, obsluguje sie tak samo w twoim silniku
    Pozdrawiam.

    wyprzedze twoje pytanie na temat konwertowania logów w exelu :D

    link do programu
    http://rapidshare.com/files/120808942/CSVConv.exe.html
  • #13 15 Jan 2009 15:48
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (-1)
    marcin.recha(malpa)op.pl
  • #14 15 Jan 2009 18:09
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (+1)
    Sprawdź pocztę.Wysłałem z załącznikiem.Możesz jeszcze jednał rzecz wykonać w celu sprawdzenia,mianowicie w układzie dolotowym powietrza na puszce filtra jest przepływomierz.Podłączona jest w nim kostka elektryczna,sprawdź co się będzie działo teraz w czasie jazdy po jej odłączeniu.
  • #15 15 Jan 2009 21:11
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (+1)
    a co powinno sie dziac.
  • #16 15 Jan 2009 21:48
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    robertnov wrote:
    Brak mocy również może być spowodowany nieszczelnością układu doładowania.Dokładnie chodzi o wężyki sterowania turbiną,druga sprawa to nieszczelność węży interkulera a i również jego samego.Czy zauważyłeś zwiększone zadymienie przy przyspieszaniu?



    Nie chcę nic sugerować,po prostu sprawdź jak się zachowuje samochód na włączonej kostce a jak z odpiętą. Na razie tyle.Opis vagowania pomógł?Pozatym nie odpowiadasz na wszystkie zadane pytania,chcesz pomocy,ktoś coś sugeruje i nie wie co dalej i czy było sprawdzane.
  • #17 15 Jan 2009 22:51
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    marcin1234581 wrote:
    a co powinno sie dziac.


    Gdyby winna była tylko przepływka to w przyspieszaniu od niskich obrotów po wypięciu od niej wtyczki nie powinieneś odczuć żadnej różnicy ale to nie przepływka - sam odczujesz różnicę w dynamice jak ją odłączysz i wiem, że napiszesz że jeszcze bardziej się pogorszyło, najczęściej w Twoim przypadku winę za taki stan rzeczy ponosi N75, zapieczone kierownice zmiennej geometrii turbiny lub nieszczelność na wężykach podciśnienia lub wężach powietrza doładowanego.
  • #18 16 Jan 2009 00:42
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    drodzy koledzy jak dostac sie do zaworu n75 musze cos rozbierac albo sciagac albo do zaworu n18 aby je podmienic.wezyki tak jak ogladalem to nie sa w najlepszym stanie ale nie wiem ktore wymieniac.jak ktos moze to niech napisze jak ostac sie do tych zaworow i ktore weze powymieniac.
  • #19 16 Jan 2009 09:54
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Czytaj posty po kolei,z tego co zauważyłem wcale ich nie czytasz.W drugim poście Sztomela na zdjęciu pokazane jest miejsce zabudowy N75.Nikt na razie nie kazał Ci wymieniać wężyków,mowa była o sprawdzeniu.Wężyki o których mowa łączą między innymi zawór N75 (do niego dochodzą trzy)z taką gruszką przy turbinie.Następny zawór znajduje się za górną rura magistrali doładowania. Skoro kupiłeś nowe więc zmieniaj po kolei.A co ze sprawdzeniami o których była wcześniej mowa?
  • #20 16 Jan 2009 10:19
    dj.max7
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    witam dołącze sie do tematu miałem taki problem z audi A4 1.9 TDI strasznie był zamulony maksymalnie wchodził na 3000 rpm
    i w moim przypadku była następująca usterka: uszkodzony zawór EGR co podawał cały czas spaliny do kolektora ssącego zaślepiłem blaszką, 2 usterka powstała prawdopodobnie przez uszkodzony zawór EGR - popękał ceramiczny wkład w filtrze cząsteczek(katalizator) blokował wylot spalin po wycięciu auto hula jak nowe.
    Być może i w twoim przypadku jest podobna usterka bo objawy takie same.
  • #21 16 Jan 2009 10:55
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    czytam posty i to uwaznie.zdjecia sa bardzo przydatne bo dzieki nim wiem jak i gdzie znajduja sie zawory ale chodzi mi o to bo nigdy tam nie grzebalem czy dam rade je zamienic miejscami bez sciagania np zderzaka i innych przedmiotow.logow jeszcze nie robilem a po odlaczeniu przewodu kolo filtra powietrza to muli caly czas a jak podlacze to idzie jak rakieta ale na 3 do 3000 obrotow i rozlacza turbine.
  • #22 16 Jan 2009 11:06
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Ok.Teraz wiemy że coś już było robione.Jeśli chodzi o zawór N75 jest ciężki dostęp.Jednak zderzaka demontować nie potrzeba,to i tak nic nie pomoże bo zostanie pas przedni z chłodnicą i skraplaczem.Tak wiec płaski kluczyk w rękę i odkręcić N75.Przepływomierz elektrycznie sprawdzony.W logach wyjdzie reszta odnośnie przepływki.Zajmij się podmianą narazie wcześniej wspomnianych zaworków.Wcześniej jednak zapamiętaj jak są podłączone do nich wężyki.
  • #23 16 Jan 2009 15:34
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    dziekuje wam wszystkim tylko sie troszke ociepli to biore sie za robote.dam znac co bylo u mnie walniete.jeszcze raz dziekuje widze ze na was zawsze mozna polegac.
  • #24 17 Jan 2009 01:58
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    Dodano po 48 [sekundy]:


    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    Dodano po 1 [minuty]:

    drodzy koledzy wlasnie wykonalem logi podczas postoju i podczas jazdy i prosze was teraz o pomoc bo ja sie kompletnie na tym nie znam a moze one pomoga w ustaleniu przyczyny mojej awari pojazdu.czekam z niecierpliwoscia na wszelkie odpowiedzi gdzie z gory wam wszystkim dziekuje.

    Dodano po 3 [godziny] 13 [minuty]:

    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Dodano po 17 [minuty]:

    mysle ze dobrze zrobilem te logi jakby w razie bylo cos nie tak to prosze pisac to zrobie to jeszcze raz ale mam nadzieje ze bedzie ok.
  • #25 18 Jan 2009 10:26
    robertnov
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Na pocztę wysłałem wiadomość odnośnie logów.
  • #26 18 Jan 2009 22:53
    marcin1234581
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    mam do was jeszcze jedno pytanie czy jak sa zapieczone lopatki w turbinie to czy zawsze bedzie rozlaczac w granicach tych np 3000 obrotow bo u mnie np dzisiaj smigalem po miescie i na kazdym biegu zamykalem prawie obroty i nic nie rozlaczalo szedl jak burza.
  • #27 21 Nov 2009 16:16
    mosiek2206
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Mam podobny problem odłącza mi turbinę przy przyspieszaniu dzieje sie to przy różnych prędkościach zamieniłem te zawory N75 z N18 i dalej to samo wężyki sprawdzone są w porządku. Co to może być??

    A i jeszcze jak sie nazywa to urządzono przykręcone do turbiny co od niego idzie wężyk do N75
  • #28 21 Nov 2009 16:53
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    mosiek2206 wrote:
    Mam podobny problem odłącza mi turbinę przy przyspieszaniu dzieje sie to przy różnych prędkościach zamieniłem te zawory N75 z N18 i dalej to samo wężyki sprawdzone są w porządku. Co to może być??

    A i jeszcze jak sie nazywa to urządzono przykręcone do turbiny co od niego idzie wężyk do N75


    Nie napisałeś jaki masz silniczek ale domniemam, że turbo ze zmienną geometrią i to w zapieczeniu zmiennej geometrii upatrywałbym przyczyny trybu awaryjnego - na forum są podane sposoby na sprawdzenie czy i jak porusza się dźwignia zmiennej geometrii więc nie będę się powtarzał,
    jeśli chodzi o to urządzenie przy turbinie to jest to siłownik podciśnieniowy składający się puszki podciśnienia zwanej potocznie "grucha" i wychodzącego z niej cięgna sterującego zwanego potocznie "sztangą", która to sztanga steruje następnie dźwignią wychylenia łopatek zmiennej geometrii, tu taki mały opisik co i jak :
    Audi A6 1.9 TDI brak mocy podczas jazdy
  • #29 22 Nov 2009 10:38
    mosiek2206
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    wyczytałem w jednym temacie że trzeba podpiąć vaga i wtedy sprawdzać działanie dźwigni a nie można tego jakoś bez komputera poruszać??
  • #30 02 Apr 2010 23:37
    jar-jar17
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Przez przypadek natknąłem sie na wasz temat i dołączam sie do was. Moje autko tj golf III 1.9 TDI 90 km od jakiegoś czasu zachowuje sie tak jak opisujecie. Co fakt nie sprawdzałem nic co opisaliście bo dopiero teraz natknąłem sie na pos
    Problem tkwi w tym, że nie ma mocy (kiedyś przy wyprzedzaniu czuło sie że wgniata w siedzenie, a teraz jest normalnie muł) jak bede miał czas to posprawdzam te przewody podciśnieniowe. Czasami jak jest silnik zimny i dodam pedał przyśpieszenia tak że na liczniku pojawi sie 2500 obrotów silnik bardzo zakopci po czym zgaśnie. Po ponownym odpaleniu przez ok min strasznie kopci, trzęsie (strasznie nie równe obroty) podłączałem pod komputer ale nie wykryłem żadnych błędów na vag 4.9 (Nie mogę natrafić nigdy kiedy kopci żeby podłączyć go pod kompa). Jak zdjąłem rurę wlotu powietrza wytworzyło sie takie podciśnienie że wszystkie węże sie zacisnęły, silk zgasł i węże były tak zaciśnięte dopóki nie puściłem czyli cały tor od filtra powietrza, intercooler, turbine jest szczelny. na co mam zwrócić uwage jak podłączam kompa??
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products