Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 14 Sty 2009 10:49
    kemor1
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Jestem tu pierwszy raz. Mam problem z hamulcami przednimi w Punto 1.1 S. Prawy hamulec nie cofa i cały czas jedzie się na hamulcu (jechało bo teraz stoi) a lewy nierówno bierze. Przy wymianie klocków na nowe stwierdziłem, że wewnętrzne klocki (prawy i lewy) są "jak nowe", a zewnętrzne cienkie jak listek. Czy wystarczy rozebrać cylindry i wyczyścić je z wymianą gumek uszczelniających ?
    Proszę o radę w tej sprawie.

  • #2 14 Sty 2009 11:01
    bslaw
    Poziom 17  

    Nie wiem jak to jest konkretnie rozwiązane w Punto, ale wszelkie objawy wskazują na to, że masz unieruchomione zaciski hamulcowe. Względem osi obrotu tarczy hamulcowej powinne "pływać".

  • #3 14 Sty 2009 11:07
    kemor1
    Poziom 2  

    Jeśli chodzi Ci o to że cały korpus nie przesuwa się, to tak nie jest. Chodzi bardzo lekko, czyli "pływają". Za to tłoczek w prawym kole po wyjęciu klocków nie wymaga blokowania przed "wyskoczeniem, a wcisnąć się go nie da wcale.

  • #4 14 Sty 2009 11:14
    bslaw
    Poziom 17  

    Drastycznie nierównomierne zużycie klocków w jednym zacisku świadczy o tym, że jednak nie pływają ...
    Czy masz pomysł na posmarowanie tłoczka? Używałem (z różnym skutkiem) płynu hamulcowego lub smaru silikonowego z teflonem. Oczyszczony tłoczek powinien dać się bezboleśnie ręką, chociaż kiedyś musiałem użyć ścisku stolarskiego ...

  • #5 14 Sty 2009 11:27
    kemor1
    Poziom 2  

    Mechanik samochodowy ze mnie straszny. Do tej pory mój kontakt ze samochodem polegał głownie na jego eksploatacji. Wnioskuję z postu "bslaw", że całość trzeba rozebrać, wypolerować tłoczki i cylinder, wymienić gumki, zmontować wszystko do kupy, zalać układ płynem hamulcowym i odpowietrzyć. A co z tym "pływaniem". Chodzi o tą część korpusu która jednocześnie pełni rolę "zawiasu" umożliwiającego wyjęcie klocków ? Tam też są jakieś gumki, które też pewnie trzeba wymienić i pod które trzeba nałożyć to smarowidło. Czy dobrze zrozumiałem ?

  • #6 14 Sty 2009 16:02
    bromhit
    Poziom 16  

    Zamontuj zacisk bez klocków i wszystko dokręć, wtedy sprawdź czy zacisk przesuwa się na boki. Jak nie to coś zatarte albo skrzywione.

  • #7 15 Sty 2009 00:04
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Jak są zużyte klocki to znaczy od strony wewnętrznej i zewnętrznej. Jeśli bardziej zużyty jest od strony wewnętrznej / cylinderka/ to znaczy że zatarciu uległ tłoczek zacisku jeśli odwrotnie to system przesuwny. Sprawdź prowadnice Kocków czy czasem nie są zardzewiałe i nie zapieczone z klockami. Jeśli nigdy nie wymieniałeś uszczelniaczy w zaciskach to się lepiej za to nie zabieraj. Możesz jeszcze spróbować rozruszać ten tłok jeśli to on jest zatarty. Z jednej strony klocek a od strony tłoka gruba zbrojona guma i pompować pedałem hamulca tłok powinien się wysuwać a guma będzie go z powrotem wciskać, ten sposób działa powiedzmy w 80% przypadków. Jeśli jest pęknięta osłonka to niestety regeneracja lub zakup innego zacisku, w zależności od stopnia korozji tłoka
    Hamulce przednie tarczowe - nierówno "biorą".
    Hamulce przednie tarczowe - nierówno "biorą".
    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty