X

Jakie swiece do LPG ? Czy specjalne swieczki do LPG to kit ?

17 Jan 2009 20:40 BRbruneros
  • #1 17 Jan 2009 20:40
    bruneros
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Posiadam samochod VW Bora 2.0 8V (silnik APK) automat z gazem BRC 24 Sequent.

    W najblizszym czasie zamierzam wymienic w swoim bolidzie swiece zaplonowe. Szukajac jakie kupic znalazlem na stronach NGK info ze do beznyny NGK zaleca standardowe BKUR6ET-10 (trojeletkrodowe) a do LPG/CNG Irydowe BKR6EIX-LPG. Roznica w cenie znaczna 12zł / 40 zł

    Czy w takim aucie specjalne swiece do LPG to nie jest jakis kit i naciagactwo? czy moze warto zainwestowac?

    Jak wyglada kwestia odstepu elektrod (tu domyślnie 1mm) Na stronie polskiej iskry zalecaja jakies swiece super-gas z odstepem 0,8mm
    (kiedys mialem nissana i tam ewidentnie przy LPG zalecano swiece stopien "zimniejsze" od standardowych)

    Reasumując:
    - jakie swieczki zamontowac by moj silnik pracowal optymalnie zakladajac ze jezdze na LPG a Pb tylko na rozgrzanie? - standardowe trojelektorodowe, czy dedykowane do LPG ? jaki producent dobrze sprawuje sie w VW (sklaniam sie ku NGK, ale np o iskrach tez slyszalem dobre opinie). Przy okazji chce wymienic tez przewody WN - obecnie autko ma przejechane 80tys km i przewody nie byly wymieniane od nowosci (tj. 10 lat..) wiec chyba warto tez ?

    Michal
  • #2 17 Jan 2009 21:29
    Swidniczanin
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    swiece dobierasz to konkretnego modelu samochodu, takie jak przewiduje producent auta. Nie ma swiec do gazu tak jak nie ma oleju do gazu itp.....To chwyt marketingowy.
  • #3 25 Jan 2009 23:29
    KUDLATY7701
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    na codzien smigam r19 1.4 z gazem jak pojechalem do gazownika po swece to oczywiscie cena jak z kosmosu ,kupilem w sklepie zwykle wedlug katalogu roznica zadna wiec po co przeplacac

    Dodano po 5 [minuty]:

    a co do przewodow wn wsrod elektrykow sam. krazy opinia ze co druga wymiana swiec ,wymienia sie przewody takze siegnij glebiej do kieszeni a odczujesz lepsza jazde na gazie . im sprawniejszy zaplon (swiece przewody ...) tym lepsze zachowanie auta na gazie
  • #4 26 Jan 2009 10:24
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Zadnych swieczek z trzema elektrodami.Bo po co?Gadalem z gazownikami i wszyscy odradzali.Zalozyc trzeba normalne zwykle swiece.Ja u siebie w mondeo mam zalozone najzwyklejsze i nastukane juz jest 30 tys.Nie zmieniam takze zadnej przerwy na swiecach.
  • #5 26 Jan 2009 10:31
    dariusz105
    Level 26  
    Helpful post? (-1)
    jesli chodzi o iskre swiece do gazu maja inna budowe:wielkosc izolatora,jego ksztalt,zdolnosc odprowadzania ciepla,itp. jesli ktos twierdzi inaczej jest modrzejszy od inzynierow z iskry lub pisze glupoty.jesli chodzi o NGK i jeszcze kilka naprawde renomowanych firm zalecac moga swoje najlepsze produkty ze wzgledu na trudniejsze warunki pracy.porownaj rodzaje swiec ich cene i zalecany przebieg(zwykla 15kkm.platyna 60kkm.) i temat staje sie jasny.jesli nie ma problemow z iskra przerwe zostawiamy orginalna a swiece zalecane przez producenta sprawdzaja sie bardzo dobrze
  • #6 26 Jan 2009 10:39
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (-1)
    A ja uwazam,ze to wyciaganie kasy od ludzi.Platyny zakladalem i co dwa razy do kosza.Zawsze mialem dobre zdanie o NGK.I co,ze platyna jak na ceramice przebicia dostawaly i nie wytrzymaly nawet 30 tys.
    To dlaczego na zwyklej mam nalatane 30 tys.Sprawdzam swiece co 10tys i przerwe na nich i..jak miala byc 1.3 tak jest.
    Z olejami podobna sprawa,specjalne do gazu.Mam znajomych w hurtowniach olejowych i sie smiali z tych olejowych wynalazkow.
  • #7 26 Jan 2009 11:09
    dariusz105
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    sa samochody do ktorych zaleca sie tylko platyny lub irydowe a wymiana zajmuje kilka godzin(demontaz kolektora itp.).co do jakosci twoich platyn i ich orginalnosci ciezko powiedziec nie mialem takich problemow a dobra opinie maja tylko NGK made in japan.zgaduje ze masz forda i zastosowales swiece od fokusa.jesli chodzi o opinie to polowa gazownikow ma problemy z strojeniem wtrysku gazu wiec ich opinie na niektore tematy lepiej pominac.co do olejow nie zapszeczam ale chcial bym wiedziec na podstawie czego tak powiedzieli.jesli sa specjalistami po szkole podstawowej bez dyplomow inzynierskich i odpowiednich badan w labolatoriach to ich opinie traktuje tak jak kilka lat temu krazyla obiegowa opinia ze gaz niszczy silniki a opony zimowe to chwyt marketingowy majacy zapewnic klijentow kapciarnia i nic nie daja.
  • #8 26 Jan 2009 11:29
    Domel_88
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    ngk świece najlepiej, teraz jest tego tyle że i ceny są niskie.
    Kupiłem kiedyś do starego auta takie jak pisali w książce obsługi, champion świece czy coś takiego, niestety niespisały się, po tygodniu jazdy wymiana na NGK i problem znika.

    Te świece do gazu to tylko wyłudzanie pieniędzy, ludzie myślą że tto im poprawie pracę na gazie jakoś i biorą zostawiając parę zł w sklepie. A ci co to wymyślili zacierają tylko ręce zbierając kasę.

    Najlepiej też tak jak ktoś już napisał, żadnych świec z trzema elektrodami
  • #9 26 Jan 2009 13:23
    flis
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    A ja uwazam,ze to wyciaganie kasy od ludzi.Platyny zakladalem i co dwa razy do kosza.Zawsze mialem dobre zdanie o NGK.I co,ze platyna jak na ceramice przebicia dostawaly i nie wytrzymaly nawet 30 tys.
    To dlaczego na zwyklej mam nalatane 30 tys.Sprawdzam swiece co 10tys i przerwe na nich i..jak miala byc 1.3 tak jest.
    Z olejami podobna sprawa,specjalne do gazu.Mam znajomych w hurtowniach olejowych i sie smiali z tych olejowych wynalazkow.

    Niby tak ale nie do końca.Proszę sprawdzić sobie parametry świec do gazu i zwykłych czy są takie same a głównie ciepłotę.Sam jeżdżę na NGK i na razie nie narzekam ale też jak się trafi.Wcześniej stosowałem briska,moim zdaniem były super do momentu gdy się popsuły(firma)i wytrzymały ledwo 10 tys na gazie.Co do oleju zawsze wychodziłem z założenia że lepiej zmienić olej częściej i nie przepłacać choćby za sama reklamę.Ale na ten temat powinni wypowiedzieć się specjaliści ponieważ zawartość spalin każdego z paliw jest inna i nie wiem czy właściwości olejów czy to benzyna diesel,czy lpg nie powinny być inne.Ale to tylko moje zdanie.
  • #10 26 Jan 2009 19:21
    jankesos
    Level 10  
    Helpful post? (+3)
    To i ja się podłączę do tematu
    fakt techniczny oporność elektryczna mieszanki gazowo powietrznej jest większa niż mieszanki benzynowo powietrznej
    co powoduje że żeby nastąpił przeskok iskry potrzebne jest wyższe napięcie
    Dlatego sprawność całego układu zapłonowego jest taka ważna, zużywająca się świeca powoduje zwiększeni się szczeliny między elektrodami, (świece wieloelektrodowe też mają większą szczelinę między elektrodami i dodatkowe iskra rozkłada się różnie) im większa szczelina tym potrzebne większe napięcie do powstania prawidłowej iskry - im większe napięcie tym większe ryzyko przebicia na przewodach kopułce lub cewkach
    rada z doświadczenia stosować świece zalecane przez producenta ale jednoelektrodowe (nawet do samochodów w których producent stosuje świece wieloelektrodowe można dobrać świece jednoelektrodowe o tych samych parametrach)
    pamiętać trzeba że sprawa jest indywidualna dla każdego modelu auta:D
  • #11 27 Jan 2009 14:53
    calebzzz
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    O ile mi wiadomo to swieca wieloelektrodowa nie daje kilku iskier tylko jedna skacze tam gdzie jej w danym momencie 'wygodniej'.
    Te swiece w cale nie sa 'glupie' z idei a jak to jest w praktyce i czy dluzej nie ma problemow z iskra trzeba by przetestowac.
  • #12 27 Jan 2009 15:14
    kamil771
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej kupić markowe świece polecane do danego modelu auta. Kupisz świece przeznaczone do gazu marki no name to wiadomo że nie będą działać w połowie tak jak nominalne markowe. Tak jest ze wszystkim. Więc radze pamiętać że oszczędza tylko tylko bogaty którego stać na markowe rzeczy.
  • #13 27 Jan 2009 18:11
    ralf8484
    Level 12  
    Helpful post? (+1)
    Labobas wrote:
    Zadnych swieczek z trzema elektrodami.Bo po co?Gadalem z gazownikami i wszyscy odradzali.Zalozyc trzeba normalne zwykle swiece.Ja u siebie w mondeo mam zalozone najzwyklejsze i nastukane juz jest 30 tys.Nie zmieniam takze zadnej przerwy na swiecach.
    swiece z trzema elektrodami jak najbardziej nadają sie do gazu w wózkach widłowych silniki nigdy nie widziały benzyny a jezdzą na na nich bardzo dobrze
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products