X

Ochrona arkusza EXCEL

Marcin_Sk 17 Jan 2009 21:56
  • #1 17 Jan 2009 21:56
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich !

    Mam dwa pytania:
    1. Czy jest możliwe założenie hasła wejścia do arkusza ( nie chodzi mi o ochronę komórek, tylko o całkowite wejście do arkusza skoroszytu na hasło - pewne arkusze mają być widoczne, niektóre nie ) ?

    2. Powiedzcie mi jak zablokować górny zakres i dolny ? Tak aby przewijał się pasek tylko w środku a górna część wierszy i dolna poniżej zaznaczenia stała nieruchomo ?
  • #2 17 Jan 2009 22:03
    MarekPPN
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Ad 1.
    Można. Jeśli posiadasz Office 2007.
  • #3 17 Jan 2009 22:04
    447988
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Podaj jeszcze wersję Office'a, bo w 2007 można. Z tego co się orientuję, to chyba punktu drugiego nie da się zrealizować.
  • #4 17 Jan 2009 22:09
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Posiadam MS OFFICE 2003
  • #5 17 Jan 2009 22:35
    marek003
    Level 39  
    Helpful post? (+1)
    We wszystkich excelach można to zabezpieczyć.
    Podczas zapisywania pliku (zapisz jako ...) po pojawieniu się monitu jak ma się nazywać plik i gdzie ma być zapisany wciskasz Narzędzia i wybierasz"Opcje ogólne ... " tam ustawiasz hasło.

    Co do drugiego punktu to będzie ciężko

    Owszem możesz zablokować górne wiersze i pierwsze kolumny - ale górną i ostatnią ??? Chyba że poprzez podział okna.


    dodano po chwili
    -----------------------
    Nie doczytałem dokładnie teskstu w nawiasie (moja wina). Moja rada blokuje dostęp do wszystkich arkuszy - niestety nie mam wersji 2007. W tych co znam nie da się tego zmienić

    Dodano po 19 [minuty]:

    Ale jest wyjście przy starszych excelach. Ukryj je pod VB.
    Nie wpłynie to na wprowadzenie kodu VB więc przy otwarciu nię będzie pytania o makro.
    Wejdz w kod. Zaznacz arkusz który chcesz ukryć. Następnie w properties zaznacz "0"
    Arkusz zostanie ukryty.
    Daj hasło na VB i nikt tego nie otworzy.
    Tu masz niewielki przykładzik:
    Ochrona arkusza EXCEL

    Aby "ohasłować"

    Ochrona arkusza EXCEL
    Ochrona arkusza EXCEL
  • #6 17 Jan 2009 22:56
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Hasło na VB ?
    Możesz mi podpowiedzieć ?

    Czyli jeżeli będę chciał wejśc na ten arkusze, będę musiał wejść z powrotem w VB ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Hasło już znalazłem - jest OK ?
    Tylko jakaś prostsza metoda przywrócenia tego arkusza ...
  • #7 17 Jan 2009 23:33
    marek003
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    W tej sytuacji nie przychodzi mi na myśl prostsza wersja. VB i we właściwościach arkusza Visable -1. Aby było szybciej przy projektowaniu dodaj przycisk do menu standardowego.

    Ochrona arkusza EXCEL

    Ewentualnie nie hasłuj projektu w VB (mało ludzi wie że można tam zajrzeć - a ci co wiedzą i chcą poznać do końca "metody" po pewnym "doszkoleniu" potrafią wejść w szczegóły mimo hasła.
  • #8 17 Jan 2009 23:35
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    a w MS OFFICE 2007 jest taka możliwość ?
  • Helpful post
    #9 17 Jan 2009 23:42
    marek003
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jak już pisałem nie mam 2007 więc nie mam jak sprawdzić. Ewentualnie dopiero w poniedziałek. Do tej pory może ktoś inny (mający 2007) odpowie ci na to.

    Może być prościej przy wykorzystaniu przycisku (włącz wyłącz - z hasłem). Ale wtedy przy wchodzeniu do pliku będzie monit o to by włączyć makra. (że plik zawiera makro) Nie wszyscy to lubią (makrom nie do końca się ufa)
  • #10 17 Jan 2009 23:44
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    marek003 wrote:
    Jak już pisałem nie mam 2007 więc nie mam jak sprawdzić. Ewentualnie dopiero w poniedziałek. Do tej pory może ktoś inny (mający 2007) odpowie ci na to.


    Ja ze swojej strony serdecznie Ci dziękuję :-)
  • #11 17 Jan 2009 23:53
    447988
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.
  • #12 18 Jan 2009 01:25
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Marcin230 wrote:
    Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.


    Dziękuję bardzo !

    Rozumie, że to się tyczy tylko MS OFFICE 2007
  • Helpful post
    #13 18 Jan 2009 07:09
    adamas_nt
    Moderator Programowanie
    Helpful post? (0)
    Marcin_Sk wrote:
    Marcin230 wrote:
    Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.


    Dziękuję bardzo !

    Rozumie, że to się tyczy tylko MS OFFICE 2007


    Nie tylko. W Office 2003:
    Menu>Format>Arkusz>Ukryj.../Odkryj...
    Menu>Narzędzia>Ochrona>Chroń skoroszyt...
  • #14 18 Jan 2009 11:06
    Marcin_Sk
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    adamas_nt wrote:
    Marcin_Sk wrote:
    Marcin230 wrote:
    Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.


    Dziękuję bardzo !

    Rozumie, że to się tyczy tylko MS OFFICE 2007


    Nie tylko. W Office 2003:
    Menu>Format>Arkusz>Ukryj.../Odkryj...
    Menu>Narzędzia>Ochrona>Chroń skoroszyt...


    No... do tego jeszcze nigdy nie doszedłem. Przekombinowane, ale od biedy może być. Trochę za dużo czynności z tym zabezpieczaniem i odbezpiezaniem. Ale tak jak powiedziałem jest to jakiegoś rodezaju rozwiązanie i za to bardzo dziękuję
  Search 4 million + Products
Browse Products