Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ochrona arkusza EXCEL


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Software -> Ochrona arkusza EXCEL
Autor
Wiadomość
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#1 Post autora tematu 17 Sty 2009 21:56   

Ochrona arkusza EXCEL


Witam wszystkich !

Mam dwa pytania:
1. Czy jest możliwe założenie hasła wejścia do arkusza ( nie chodzi mi o ochronę komórek, tylko o całkowite wejście do arkusza skoroszytu na hasło - pewne arkusze mają być widoczne, niektóre nie ) ?

2. Powiedzcie mi jak zablokować górny zakres i dolny ? Tak aby przewijał się pasek tylko w środku a górna część wierszy i dolna poniżej zaznaczenia stała nieruchomo ?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Sty 2009 21:56   





Powrót do góry
   
MarekPPN
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Cze 2004
Posty: 3483
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Post#2 17 Sty 2009 22:03   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Ad 1.
Można. Jeśli posiadasz Office 2007.
Powrót do góry
   
Marcin230
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 4980

Post#3 17 Sty 2009 22:04   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Podaj jeszcze wersję Office'a, bo w 2007 można. Z tego co się orientuję, to chyba punktu drugiego nie da się zrealizować.
Powrót do góry
   
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#4 Post autora tematu 17 Sty 2009 22:09   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Posiadam MS OFFICE 2003
Powrót do góry
   
marek003
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 3654
Miasto: Lublin

Post#5 17 Sty 2009 22:35   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


We wszystkich excelach można to zabezpieczyć.
Podczas zapisywania pliku (zapisz jako ...) po pojawieniu się monitu jak ma się nazywać plik i gdzie ma być zapisany wciskasz Narzędzia i wybierasz"Opcje ogólne ... " tam ustawiasz hasło.

Co do drugiego punktu to będzie ciężko

Owszem możesz zablokować górne wiersze i pierwsze kolumny - ale górną i ostatnią ??? Chyba że poprzez podział okna.


dodano po chwili
-----------------------
Nie doczytałem dokładnie teskstu w nawiasie (moja wina). Moja rada blokuje dostęp do wszystkich arkuszy - niestety nie mam wersji 2007. W tych co znam nie da się tego zmienić

Dodano po 19 [minuty]:

Ale jest wyjście przy starszych excelach. Ukryj je pod VB.
Nie wpłynie to na wprowadzenie kodu VB więc przy otwarciu nię będzie pytania o makro.
Wejdz w kod. Zaznacz arkusz który chcesz ukryć. Następnie w properties zaznacz "0"
Arkusz zostanie ukryty.
Daj hasło na VB i nikt tego nie otworzy.
Tu masz niewielki przykładzik:
Ochrona arkusza EXCEL

Aby "ohasłować"

Ochrona arkusza EXCEL
Ochrona arkusza EXCEL
Powrót do góry
   
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#6 Post autora tematu 17 Sty 2009 22:56   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Hasło na VB ?
Możesz mi podpowiedzieć ?

Czyli jeżeli będę chciał wejśc na ten arkusze, będę musiał wejść z powrotem w VB ?

Dodano po 3 [minuty]:

Hasło już znalazłem - jest OK ?
Tylko jakaś prostsza metoda przywrócenia tego arkusza ...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Sty 2009 22:56   





Powrót do góry
   
marek003
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 3654
Miasto: Lublin

Post#7 17 Sty 2009 23:33   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


W tej sytuacji nie przychodzi mi na myśl prostsza wersja. VB i we właściwościach arkusza Visable -1. Aby było szybciej przy projektowaniu dodaj przycisk do menu standardowego.

Ochrona arkusza EXCEL

Ewentualnie nie hasłuj projektu w VB (mało ludzi wie że można tam zajrzeć - a ci co wiedzą i chcą poznać do końca "metody" po pewnym "doszkoleniu" potrafią wejść w szczegóły mimo hasła.
Powrót do góry
   
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#8 Post autora tematu 17 Sty 2009 23:35   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


a w MS OFFICE 2007 jest taka możliwość ?
Powrót do góry
   
marek003
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 3654
Miasto: Lublin

Post#9 17 Sty 2009 23:42pomocny post - solucja   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Jak już pisałem nie mam 2007 więc nie mam jak sprawdzić. Ewentualnie dopiero w poniedziałek. Do tej pory może ktoś inny (mający 2007) odpowie ci na to.

Może być prościej przy wykorzystaniu przycisku (włącz wyłącz - z hasłem). Ale wtedy przy wchodzeniu do pliku będzie monit o to by włączyć makra. (że plik zawiera makro) Nie wszyscy to lubią (makrom nie do końca się ufa)
Powrót do góry
   
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#10 Post autora tematu 17 Sty 2009 23:44   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


marek003 napisał:
Jak już pisałem nie mam 2007 więc nie mam jak sprawdzić. Ewentualnie dopiero w poniedziałek. Do tej pory może ktoś inny (mający 2007) odpowie ci na to.


Ja ze swojej strony serdecznie Ci dziękuję :-)
Powrót do góry
   
Marcin230
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 4980

Post#11 17 Sty 2009 23:53   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Sty 2009 23:53   





Powrót do góry
   
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#12 Post autora tematu 18 Sty 2009 01:25   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Marcin230 napisał:
Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.


Dziękuję bardzo !

Rozumie, że to się tyczy tylko MS OFFICE 2007
Powrót do góry
   
adamas_nt
Moderator Programowanie
Moderator Programowanie


Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 3992
Miasto: Nowy Tomyśl

Post#13 18 Sty 2009 07:09pomocny post - solucja   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


Marcin_Sk napisał:
Marcin230 napisał:
Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.


Dziękuję bardzo !

Rozumie, że to się tyczy tylko MS OFFICE 2007


Nie tylko. W Office 2003:
Menu>Format>Arkusz>Ukryj.../Odkryj...
Menu>Narzędzia>Ochrona>Chroń skoroszyt...
Powrót do góry
   
Marcin_Sk
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 49
Miasto: Katowice

Post#14 Post autora tematu 18 Sty 2009 11:06   

Re: Ochrona arkusza EXCEL


adamas_nt napisał:
Marcin_Sk napisał:
Marcin230 napisał:
Prawym klawiszem na wybrany arkusz i "Chroń arkusz", jeśli chcesz ukryć to wybierasz "Ukryj". Później dajesz "Chroń skoroszyt" w opcjach Recenzja z zaznaczeniem pola "Struktura" i nie ma możliwości odkrycia arkusza. Założone hasło nie jest wywoływane przy otwieraniu dokumentu. Trzeba je wprowadzić tylko w celu zaprzestania ochrony skoroszytu.


Dziękuję bardzo !

Rozumie, że to się tyczy tylko MS OFFICE 2007


Nie tylko. W Office 2003:
Menu>Format>Arkusz>Ukryj.../Odkryj...
Menu>Narzędzia>Ochrona>Chroń skoroszyt...


No... do tego jeszcze nigdy nie doszedłem. Przekombinowane, ale od biedy może być. Trochę za dużo czynności z tym zabezpieczaniem i odbezpiezaniem. Ale tak jak powiedziałem jest to jakiegoś rodezaju rozwiązanie i za to bardzo dziękuję
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Komputery Serwis -> Komputery Software -> Ochrona arkusza EXCEL
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Excel - formuła która pobieże dane z innego arkusza z opcją wyboru arkusza (3)
Excel automatyczne warunkowe kopiowanie wierszy z arkusza do arkusza (4)
VBA Excel - Kopiowanie okreslonych komórek z arkusza do arkusza (4)
Excel - Kopiowanie komórek z arkusza do arkusza o stałą wartość (4)
Excel - Tworzenie się zakładek arkusza Excel w zależności od zmiennej w dowolnej (3)
VB EXCEL, drukowanie arkusza (3)
Excel - trzeci wymiar arkusza (3)
Makro (excel) - zapisywanie arkusza (1)
Excel - nagłówek i stopka arkusza (1)
Excel - ograniczenie rozmiaru arkusza (15)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.087 seconds

elektroda.pl temat RSS