X

Topienie plastiku

Muc13k 18 Jan 2009 15:49
  • #1 18 Jan 2009 15:49
    Muc13k
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Potrzebuję przetopić plastik. Czy po ogrzaniu go zacznie się topić? Czy nie zapali się od temperatury? Czy później da radę wlać do formy po prostu?
  • #2 18 Jan 2009 15:58
    Paweł6239
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Jak myślisz? Chyba nie ten dział? Do czego potrzebny ci ten plastik...
  • #3 18 Jan 2009 16:02
    Muc13k
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    No nie wiedziałem jaki dział. Muszę zrobić krążki z plastiku o średnicy ok 10 cm i grubości 1 cm
  • #4 18 Jan 2009 16:06
    polonez15
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    to musisz topić tak, by się nie zapalił, no i oczywiście nie każdy plastik do tego się nadaje.......topić w jakimś garnku czy coś jeżeli chcesz wlewać do formy;];]
  • #5 18 Jan 2009 16:15
    Muc13k
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak myślałem. Czy ktoś już tego próbował??
  • #6 18 Jan 2009 22:18
    submariner
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    temat juz byl poruszany i nie dalo sie stopic plastiku bez wtryskarki :)
    co to za plastik ? Plastik to okreslenie z setki jego rodzajow , sprecyzuj temat to moze cos wymyslimy.
  • #7 18 Jan 2009 22:20
    Paweł6239
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Powiedz do czego maja służyć te krążki? Może da sie je czymś innym zastąpić. Wydaje mi sie że takie po "przetopie" nie będą zbyt wytrzymałe. A poza tym żeby odlać taki klocek musisz cały zalać na raz bo inaczej sie rozleci. Problem polega na tym ze troche na raz tego plastiku trzeba bedzie stopić i nie wiem czy to sie uda... pozdro
  • #8 18 Jan 2009 22:59
    Removed
    Helpful post? (0)
    Tu masz troche.
  • #9 19 Jan 2009 08:11
    pixel7
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Możesz zrobić odlew z jakiejś żywicy. Formę robi się z z silikonu. Żywice epoksydowe są niezłą alternatywą dla plastików.
  • #10 20 Jan 2009 12:21
    submariner
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    jak chcesz wykonac krazki z tworzyw termoplastycznych bez wtryskarki to mozesz wykonac taki zamkniety z jednej strony cylinder o srednicy krazka , dlugosci podojnej grubosci krazka czyli ok 20mm , krazek metalowy ktory bedzi pelnil funkcje tloka np o grubosci ok 20mm , oczywiscie zarowno cylinder jak tlok metalowe .
    do rozgrzanego cylindra sypiesz tworzywo-granulat lub przemial , powoli rozgrzewaz do temp plyniecia -w zaleznosci od tworzywa 100-140stC , jak wszystko zacznie plynac sciskasz metalowym tlokiem i schladasz do temp pokojowej , potem pozostaje kwestia rozdzielenia tego wiec wszystko powinno byc rozbieralne ale jak nie przegrzejesz-nie za szybko rozgrejesz tak by nie przypalic tworzywa do scianek to nie bedzie problemu.
  • #11 21 Jan 2009 18:52
    Paweł6239
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Kup sobie gotowe krążki do hokeja. Wymiary się zgadzają bardzo wytrzymałe i tanie.
  Search 4 million + Products
Browse Products