Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra b 2,0 16V problem z układem chłodzenia

duzy_1984 21 Sty 2009 08:07 6473 3
  • #1 21 Sty 2009 08:07
    duzy_1984
    Poziom 8  

    Witam,mam problem z moja vectra,zapowietrza mi sie układ chłodzenia,samochód sie niegrzeje,wiatrak działa,tylko auto niedziała na gazie,podobno dlatego ze parownik jest zimny.Niedostaje ciepła,bo ciągle sie zapowietrza cały układ.Moze ktos mi pomóc w tym,mam gaz holenderski,mało który mechanik chce sie wogóle dotykać,wymieniłem pompe wody i jest to samo,musze wymieniac wszystkie przewody?

  • Pomocny post
    #2 21 Sty 2009 08:47
    bartek_j
    Poziom 35  

    Po cholere pompe wody zmieniales, to napewno nie to.
    Zalezy jak ci sie zapowietrza, czy rosnie cisnienie w ukladzie ? Plynu ubywa ?
    Jezeli tak to pewnie masz uszczelke pod glowica padnieta. Ale to mozna zweryfikowac np wtykajac sonde analizatora spaliln do zbiorniczka wyrownawczego.... Jak pokaze HC i CO to na bank uszczelka / glowica...

  • #3 22 Sty 2009 09:14
    duzy_1984
    Poziom 8  

    Wymieniłem pompe,bo tak mi kazał spec od gazu,mówił ze to jest przyczyna. Płynu mi nieubywa,chodzi o to ze jak samochód sie przełaczy z benzyny na gaz,to wraca spowrotem po kilku minutach,podobno dlatego ze parownik jest zimny,jest zimny bo zapowietrza sie uklad,tak przynajmniej twierdz ten magik co mi kazal pompe wody wymienic:) Na ciepłym silniku,jak poluzuje korek od zbiorniczka wyrównawczego,najpierw podniesie sie płyn,póżniej leca babelki powietrza z przewodow którymi leci dalej płyn.Znachor mówił ze parownik musi mieć odpowiednia temperature,jak bedzie zimny to komputer bedzie cały czas przełanczał spowrotem na benzyne.Dzieki za podpowiedz,sprawdze i ta uszczelke.

  • Pomocny post
    #4 22 Sty 2009 09:32
    dj.max7
    Poziom 14  

    witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99%
    ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy
    to uszczelka lepiej w porę wymień bo możesz przegrzać silnik
    a wtedy bida pierścienie na tłokach tracą swoje właściwości,
    silnik zaczyna brać olej.

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme