X

Karta Renault, LAGUNA II 2002

zenet_elektron 22 Jan 2009 17:20
  • #1 22 Jan 2009 17:20
    zenet_elektron
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Witam,
    W moja karta HF dl Laguna II działa z bardzo małej odległości tylko przy drzwiach kierowcy. Jeśli kartę uciska się palcem na środku to działa prawie normalnie.
    Czy możecie zdradzić patent na otwarcie obudowy takiej karty tak by dala się potem złożyć?
    Czy to jest do zrobienia w warunkach domowych?

    Pozdrawiam
    elektron
  • Helpful post
    #2 22 Jan 2009 20:01
    budmiller
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Można rozebrać karte ale trzeba bardzo ostrożnie bo jest klejona,manual jak to zrobić masz na www.renaultlaguna.pl
  • #3 23 Jan 2009 10:00
    zenet_elektron
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki za info.
    Jeszcze jedno pytanko czy wyjecie baterii rozprogramuje kartę?

    Pozdrawiam
    elektron
  • Helpful post
    #4 23 Jan 2009 13:45
    konik83
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Betarie mozesz wyciagnac bez obaw, nic sie nie rozprogramuje.
  • #5 06 Feb 2009 08:51
    zenet_elektron
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Udało się naprawić. W załączniku to co jest w środku.
    Cześć układu jest zaglutowana jakimś twardym klejem a reszta jak widać.
    Zdziwiłem się trochę jak zobaczyłem drugą baterię (to bateria do HF ładowana, gdy karta jest włożona do czytnika w samochodzie).
    Do otwarcia użyłem wkrętaka zegarmistrzowskiego i kawałek po kawałku rozchylałem (obudowę niestety jest sklejona klejem)
    Po otwarciu dalej raz działało a raz nie.
    Przelutowałem połączenia baterii do płytki, ale to nie wystarczyło.
    Potem poprawiłem luty przy elementach wokół scalaka od nadawania (metalowa obudowa, częściowo przykryty klejem) jeden z rezystorów po krótkim podgrzaniu z jednej strony przykleił się do grota. Chyba był odlutowany z drugiej strony, po przy lutowaniu wszystko zaczęło działać.
    Skleiłem superglutem i jest ok. działa tak jak kiedyś karta w plecaku lub wewnętrznej kieszeni a HF bez problemu otwiera.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Elektron.
  • #6 14 Aug 2010 13:44
    jasiowski
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Witam,

    Ponieważ przed momentem w mojej karcie przestał działać przycisk zamykania drzwi (karta 2 przyciski, laguna II 2001 1.9 dci), a po rozeznaniu się w kosztach naprawy (ok 100 zł lokalny punkt lub gdzieś w Polsce + koszty wysyłki) zostałem zmuszony do działania na własną rękę. Znalazłem tę stronę i zacząłem rozbrajać kartę. Sugerowałem się opisem zamieszczonym powyżej. Dały mi bardzo dużo, ale dla kolejnych osób, które będą chciały też się w to bawić mam 2 uwagi:

    1. W moim przypadku zdecydowanie lepiej było rozciąć kartę nożem do tapet (bardzo ostry, cienki i sztywny). Dzięki temu karta w ogóle nie została naruszona - początkowo jak zaczynałem od zegarmistrzowskich śrubokręcików miałem ciągłe wrażenie, że zaraz się karta rozłamie i szło to ogólnie dużo gorzej.

    2. Jako że nie mam doświadczenia (no może teraz już trochę tak ;)) zdziwiłem się, gdy zobaczyłem zupełnie inny układ scalony niż ten zamieszczony na zdjęciu powyżej, inaczej rozłożony w obudowie. Ponieważ początkowo wpychałem do środka na ślepo śrubokręcik, a później ciąłem nożem, myśląc że w danym miejscu jest pusto, nic nie ma, to postanowiłem zamieścić zdjęcie swojej karty. Może się komuś przyda. Trzeba być ostrożnym maksymalnie.

    W moim przypadku okazało się, że odpadł mikroprzycisk od płytki scalonej. Wystarczyło go przylutować na nowo i zamykanie śmiga ponownie.
  • #7 18 Sep 2010 20:13
    momik4
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Może ktoś napisać jak wygląda sprawa przypisania karty do samochodu ?

    Co się programuje ? Komputer pojazdu czy kartę ?
    Widziałem gdzieś na allegro ofertę że gość sprzedawał karty do Laguny i dostarczał już przypisane do pojazdu. Niby jak to robił ? Czy wystarczy podać mu numer VIN ?

    Coś dziwnie to mi wygląda.

    A może wiecie skąd można dostać samą obudowę do karty. Trochę mi się zużyły. Elektronika pracuje, ale plastiki już kleiłem kilka razy.
  • #8 28 Jul 2011 01:14
    jokerdrek
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Witam wszystkich, nie będę zakładał nowego tematu tylko podepnę się by wszystko było w jednym miejscu. Mam pytanie czy ma ktoś fote bądź schemat w/w płytki (2 przyciski) po zdjęciu scalaka (philips) gdyż brakuje mi lekko ścieżek a dokładnie mówiąc 1,4,6 patrząc od lewej/góry scalaka.
    I drugie pytanie, jaką bateria jest zasilany w/w pilot (proszę o podanie napięcia)
    Dziękuję :)
  • #9 20 Aug 2012 14:13
    marekgryko
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Ja również podepnę się do tematu.

    Wymieniałem obudowę karty , jednak podczas otwierania "uciekł" :cry: mi jeden element z płytki (popatrzcie załącznik). Może ktoś mi podpowiedzieć , jaki element mam kupić aby działało otwieranie i zamykanie samochodu?
    Z góry dziękuję i sądzę że warto przy wymianie obudowy zlecić to kompetentnej osobie lub robić to ostrożnie. :D Karta Renault, LAGUNA II 2002
  • #10 20 Aug 2012 16:38
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Jest to tranzystor SMD , kolektor na górze , z lewej na dole baza i prawy już wiesz.
    Może ktoś ma na wierzchu taka kartę to podpowie jaki to tranzystor.
  • #11 21 Aug 2012 07:09
    marekgryko
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Dziękuję za podpowiedź , sprawdzę i dam znać co wyszło z moich wypocin . :)
  • #12 16 Nov 2012 22:57
    Simonne
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Karta Renault, LAGUNA II 2002 Witam wszystkich zainteresowanych
    Mam podobny problem z w/w kartą.
    Nie działa otwieranie/ zamykanie i brak diody LED.
    Prześweitliłem to ustrojstwo i mikro styki działają tzn przewodzą.
    Wg obrazka:
    Do styku nr 1 nie dochodzi żadne napięcie;
    Do styku nr 2 dochodzi/wychodzi ( po wcisnięciu) 3V
    Do diody LED (powyżej tranzystora nr 3) dochodzi 3V (od góry), na wyjściu 1.5V
    Na tranz. nr 3 (od góry; chyba emiter :)) 1.5V tak jak na diodzie LED; poniżej połaczenia od diody połączenie masy, zera (czy jak tam kto nazywa..) no i na środkowym z drugiej stronie (kolektor?) 1.33V cały czas
    Na scalaku nr 4:
    Patrząc od lewej górnej:
    1,2,3,4,5,6- 0V; 7-3V ale przy wciśnięciu styku nr 2 spada do zera.
    8,9-0V; 10-1.33V (taki jak na kolektorze tranzystora)
    11,12,13- 3V (prosto z baterii) no i 14-0V tak jak na wyjściu 1 styku
    No i zastanawia mnie dlaczego nie ma żadnego napięcia na 1 styku no a jeżeli tak powinno być to czego by się tu czepić żeby to uratować.. jakieś sugestie? Podpowiedzi??
    Przepraszam ze użyłem obrazka poprzedniego użytkownika
    Z góry śliczne dzięki każdemu, pozdrawiam

    Dodano po 18 [minuty]:

    No i tak coraz bardziej podejrzany mi się wydaje ten scalaczek nr 4 na obrazku...
    brakuje mi tam napięcia na 14 ze styk nr 1 ...
    Jego symbol: PCF7947AT/R
    VH457001
    dnG09250
    Czy ktoś wie czy trzeba go programować czy po prostu wymienić...
  • #13 17 Nov 2012 07:08
    listek_
    Level 17  
    Helpful post? (-1)
    Ten scalak to transponder pcf7947. Jest to uklad jednokrotnego programowania, nie da sie go skopiowac. Jak juz bedziesz na 100% pewny ze go szlag trafil (najlepiej przelutuj go do sprawnej karty wtedy bedziesz mial 100% pewnosci) to po wymianie trzeba go bedzie prekodowac i zaprogramowac do Twojego samochodu. Programuje sie po kablu albo po wsadzie z uch.
  • #14 17 Nov 2012 13:15
    Simonne
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Dzięki kolego za odpowiedz ale cos mi tutaj ...
    Czyli jak przelutuje ten owy transponder na działającą kartę to... nic więcej nie musze ruszać.. powinno działać z moim autkiem... czy jeszcze jakieś elementy trzeba przełożyć?
    pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    No i doszedłem...
    Mikrostyk nr 1 (tak jak na zdjęciu) zwierał cały czas do masy i dlatego na 14 na scalaku miałem 0V czyli tak jak bym cały czas trzymał wciśnięty mikrostyk 1 do otwierania. Po wylutowaniu na 14 na scalaku powróciło 3V i przy zwieraniu mostkiem miejsca po mikrostyku dioda świeci a napięcie na 14 zanika. Rozumiem że jest normalne tak jak na mikrostyku nr 2 czyli owe mikrostyki zwierają do masy i tak sterują scalakiem.
    Chyba zamieszałem, ale grunt, że problem rozwiązany.
    Pozdrawiam wszystkich i dzięki za wszelką pomoc (nawet jeś,li ktoś aby trzymał kciuki:))
  Search 4 million + Products
Browse Products