Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...
Autor
Wiadomość
bolek
Specjalista - oświetlenie sceniczne
Specjalista - oświetlenie sceniczne


Dołączył: 04 Cze 2002
Posty: 3940
Miasto: stolica

Post#1 Post autora tematu 26 Sty 2009 23:47   

kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...


Ile jest w stanie wytrzymać przeciętna instalacja klimy?

Dziś odwiedziłem majstrów od urządzeń chłodniczych, m.in . w autach
Zasugerowali mi zbadanie szczelności poprzez nabicie klimy azotem. Tyle że te ich ciśnienie, ma być o wiele wyższe niż normalnie nabija się instalacje. Potem szukanie ewentualnej nieszczelności przy pomocy wody z mydłem

Na razie doszli do wniosku że ktoś nabił mi klime powietrzem, albo zrobiła sie poduszka powietrzna, uznali że ciśnienie jest w normie i mam bardzo mała różnice ciśnienia pomiedzy stroną ciepłą i zimną. (i pewnie szlak trafił sprężarke)

Cała historia jest taka.
Kupiłem auto i okazało się że w instalacji są śladowe ilości czynnika. Dobiłem czynnika, i było ok. Jednak powoli traciła wydajność. W sumie po miesiącu nie było jej po co włączać.
Ci co nabiaji zlali fakt że ciepła strona w okolicy chłodnicy się poci (widać było żółtawym nalot). Że jak by była nieszczelna to padła by do kilku dni max.

Nie ufam jakoś ani jednym ani drugim, jak na mój gust sprężarka jest dobra, jednak klima jest właśnie nie szczelna
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Sty 2009 23:47   





Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4994

Post#2 27 Sty 2009 02:01pomocny post - solucja   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Nieszczelnosci w ukladzie klimatyzacji samochodowej szuka sie za pomoca dwoch metod:

1. Do klimatyzacji nabijamy normalnie czynnik chlodniczy a dodatkowo specjalny barwnik. Zalaczamy klime na kilkanascie - kilkadziesiat minut po czym lampa ultrafioletowa ogladamy dokladnie wszystkie przewody, polaczenia itd. Barwnik swieci w ultrafiolecie i wskazuje przeciek. Czasami, jesli przeciek jest maly i nie mozna go wykryc w sensownym czasie na warsztacie, umawiam klienta za kilka dni i wtedy dopiero sprawdzam.

2. Za pomoca elektronicznego czujnika wykrywajacego freon - nabijamy klime i objezdzamy cala instalacje koncowka czujnika. Jesli jest przeciek - czujnik piszczy. ;)

Metoda z azotem i mydlinami wydaje mi sie malo przydatna w praktyce samochodowej, choc moge sie oczywiscie mylic - jak wiadomo metoda wlasciwa to metoda skuteczna i jesli w ten sposob koledzy z warsztatu klimatyzacji wykryja usterke to czemu nie?

Nie podajesz kolego jakie wartosci cisnien namierzyli w warsztacie wiec nic tu nie moge pomoc.

Jednak z tego co opisujesz nie wydaje mi sie by sprezarka byla wadliwa skoro klimatyzacja pracowala po dobiciu czynnika a potem stopniowo slabla. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja na zwyczajna nieszczelnosc.

Tylko, ze - jak wyzej napisalem - do kontroli pracy sprezarki (i nie tylko) miarodajny jest pomiar cisnien na pracujacej klimatyzacji nabitej wlasciwa iloscia czynnika.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
marcinlan
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 51
Miasto: kraków

Post#3 28 Sty 2009 00:33pomocny post - solucja   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


witam.proponuję by ją sprawdzić zwykła butlą z tlenem .w obecnej chwili nie masz w instalacji czynnika więc póki co nie dołożysz nic kosztów.Ja na warsztacie mam normalną małą butle jak do migomata z końcówką identyczną jak w urządzeniu do serwisowania klimy.
podłącz i wprowadź ciśnienie co jakiś czas podnosząc wartość.jesli jest nieszczelny układ zobaczysz na manometrze spadek ciśnienia a później to już kolega wyżej opisał jak dojśc gdzie jest wada.Nie zdażyło mi sie jeszcze by do wartości 8 at nie wyszło nic :) a wówczas to i dobrze słychać gdzie ucieka.pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Sty 2009 00:33pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4994

Post#4 28 Sty 2009 00:52pomocny post - solucja   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Kolego marcinlan, kolega to prawdziwy desperado! Czysty tlen pod cisnieniem jest przeciez w polaczeniu z olejem substancja silnie wybuchowa! A w sprezarce i przewodach od klimy znajduje sie mnostwo oleju :| ! Niech odstrzeli zawor w sprezarce podczas napelniania tlenem, nastapi uderzenie inicjujace wybuch a samochod rozsmaruje sie po scianach warsztatu razem z nieszczesnym mechanikiem :|

Pozdrawiam i dlugich lat pracy w zawodzie zycze.. oby :|
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Sty 2009 00:52pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
RENO-MAX
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 964
Miasto: GNIECHOWICE

Post#5 28 Sty 2009 11:36   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


O MAMUSIU kolega chyba mając na myśli tlen chciał nabić powietrzem!!!
to już lepiej acetylenem bo nie wybuchnie .
wracając do sprawy omijaj warsztaty gdzie nabijają tak?? to sie nazywa napełnianie.
druga sprawa jeśli sie napełnia to sie sprawdza szczelność i jeśli nie można zlokalizować to oczywiście aplikuje sie barwnik i zaprasza klienta za tydzień lub dwa w celu sprawdzenia /w ramach jednej opłaty/
Ciśnienia mierzy się przy prawidłowej ilości gazu
Brak różnicy może świadczyć o uszkodzeniu baypas"a ale i o małej ilości gazu jak kolega wyżej napisał
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
megamacs
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 45
Miasto: otwock

Post#6 28 Sty 2009 19:07   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


siema .. jest także możliwość nabicia jednej dawki kontrastu.
normalnie nabijamy instalacje r 134a +olej+kontrast
po tym odplamy auto i sprawdzamy układ w świetle ultrafioletowym oczywiście w okularach trzeba pamiętać że jak jest zimno to klimatyzacja w aucie może się nie włączyć

Dodano po 2 [minuty]:

olej też jest ważny bo każdy producent zaleca inny to tak jak z silnikowym olejem
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Sty 2009 19:07   





Powrót do góry
   
skylark
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 25 Sty 2005
Posty: 685
Miasto: Warszawa

Post#7 29 Sty 2009 09:19pomocny post - solucja   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Diagnostyka nieszczelności azotem jest jak najbardziej polecaną metodą przy znaczących wyciekach, a Twój można za taki uznać. Tym bardziej, że podejrzane jet konkretne miejsce na skraplaczu (chłodnicy).
Metoda azotowa jest znacznie tańsza niż UV i sam bardzo często ją stosuję przy wstępnej diagnostyce nieszczelności.
Co do ciśnień próby azotowej... umiejętne dobranie ciśnień nie powoduje zagrożeń uszkodzenia ciśnieniowego układu. Niemniej podszedłbym do umiejętności wspomnianego warsztatu z pewną rezerwą, mając na uwadze ich bezsensowne wnioski diagnostyczne.
Powrót do góry
   
k631
Poziom 16
Poziom 16


Dołączył: 29 Maj 2005
Posty: 304
Miasto: Piła

Post#8 02 Lut 2009 08:04pomocny post - solucja   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Dlaczego azot bo jest gazem obojętnym a do tej próby potrzebne są zegary po zegarach poznajemy czy klima jest szczelna i jeszcze jedno klima pracuje na 12 atmosferach a azotu nabijamy 22 atmosfery.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Omega B, brak szczelności klimy (16)
audi A3 8l 1.9 tdi czujnik ciśnienia klimy (2)
potrzebuje opis działania czujnika ciśnienia do klimy VW (4)
passat b5 gdzie znajduje sie czujnik ciśnienia klimy (4)
Seat Ibiza 2005 brak zasilania na czujniku ciśnienia klimy (3)
Audi a4 2001 - kod błędy klimy 819 - czujnik ciśnienia (2)
Powietrze w układzie wysokiego ciśnienia - diesel. (15)
Renaul mascot 3,0 d - pompa wysokiego ciśnienia (2)
1,4 HDI, 206, EDC16C34, Czujnik wysokiego ciśnienia (5)
HDI - czy zaciera sie pompa wysokiego ciśnienia? (14)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.057 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony