Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...


Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...
Author
Message
bolek
Specjalista - oświetlenie sceniczne
Specjalista - oświetlenie sceniczne


Joined: 04 Jun 2002
Posts: 3933
Location: Małopolska

Post#1 Post from the author of the topic 26 Jan 2009 22:47   

kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...


Ile jest w stanie wytrzymać przeciętna instalacja klimy?

Dziś odwiedziłem majstrów od urządzeń chłodniczych, m.in . w autach
Zasugerowali mi zbadanie szczelności poprzez nabicie klimy azotem. Tyle że te ich ciśnienie, ma być o wiele wyższe niż normalnie nabija się instalacje. Potem szukanie ewentualnej nieszczelności przy pomocy wody z mydłem

Na razie doszli do wniosku że ktoś nabił mi klime powietrzem, albo zrobiła sie poduszka powietrzna, uznali że ciśnienie jest w normie i mam bardzo mała różnice ciśnienia pomiedzy stroną ciepłą i zimną. (i pewnie szlak trafił sprężarke)

Cała historia jest taka.
Kupiłem auto i okazało się że w instalacji są śladowe ilości czynnika. Dobiłem czynnika, i było ok. Jednak powoli traciła wydajność. W sumie po miesiącu nie było jej po co włączać.
Ci co nabiaji zlali fakt że ciepła strona w okolicy chłodnicy się poci (widać było żółtawym nalot). Że jak by była nieszczelna to padła by do kilku dni max.

Nie ufam jakoś ani jednym ani drugim, jak na mój gust sprężarka jest dobra, jednak klima jest właśnie nie szczelna

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Jan 2009 22:47   





Back to top
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Joined: 21 May 2006
Posts: 5248

Post#2 27 Jan 2009 01:01helpful post - solution   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Nieszczelnosci w ukladzie klimatyzacji samochodowej szuka sie za pomoca dwoch metod:

1. Do klimatyzacji nabijamy normalnie czynnik chlodniczy a dodatkowo specjalny barwnik. Zalaczamy klime na kilkanascie - kilkadziesiat minut po czym lampa ultrafioletowa ogladamy dokladnie wszystkie przewody, polaczenia itd. Barwnik swieci w ultrafiolecie i wskazuje przeciek. Czasami, jesli przeciek jest maly i nie mozna go wykryc w sensownym czasie na warsztacie, umawiam klienta za kilka dni i wtedy dopiero sprawdzam.

2. Za pomoca elektronicznego czujnika wykrywajacego freon - nabijamy klime i objezdzamy cala instalacje koncowka czujnika. Jesli jest przeciek - czujnik piszczy. Wink

Metoda z azotem i mydlinami wydaje mi sie malo przydatna w praktyce samochodowej, choc moge sie oczywiscie mylic - jak wiadomo metoda wlasciwa to metoda skuteczna i jesli w ten sposob koledzy z warsztatu klimatyzacji wykryja usterke to czemu nie?

Nie podajesz kolego jakie wartosci cisnien namierzyli w warsztacie wiec nic tu nie moge pomoc.

Jednak z tego co opisujesz nie wydaje mi sie by sprezarka byla wadliwa skoro klimatyzacja pracowala po dobiciu czynnika a potem stopniowo slabla. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuja na zwyczajna nieszczelnosc.

Tylko, ze - jak wyzej napisalem - do kontroli pracy sprezarki (i nie tylko) miarodajny jest pomiar cisnien na pracujacej klimatyzacji nabitej wlasciwa iloscia czynnika.

Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Jan 2009 01:01helpful post - solution   





Back to top
   
marcinlan
Poziom 10
Poziom 10


Joined: 28 Dec 2008
Posts: 52
Location: kraków

Post#3 27 Jan 2009 23:33helpful post - solution   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


witam.proponuję by ją sprawdzić zwykła butlą z tlenem .w obecnej chwili nie masz w instalacji czynnika więc póki co nie dołożysz nic kosztów.Ja na warsztacie mam normalną małą butle jak do migomata z końcówką identyczną jak w urządzeniu do serwisowania klimy.
podłącz i wprowadź ciśnienie co jakiś czas podnosząc wartość.jesli jest nieszczelny układ zobaczysz na manometrze spadek ciśnienia a później to już kolega wyżej opisał jak dojśc gdzie jest wada.Nie zdażyło mi sie jeszcze by do wartości 8 at nie wyszło nic Smile a wówczas to i dobrze słychać gdzie ucieka.pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Jan 2009 23:33helpful post - solution   





Back to top
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Joined: 21 May 2006
Posts: 5248

Post#4 27 Jan 2009 23:52helpful post - solution   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Kolego marcinlan, kolega to prawdziwy desperado! Czysty tlen pod cisnieniem jest przeciez w polaczeniu z olejem substancja silnie wybuchowa! A w sprezarce i przewodach od klimy znajduje sie mnostwo oleju Neutral ! Niech odstrzeli zawor w sprezarce podczas napelniania tlenem, nastapi uderzenie inicjujace wybuch a samochod rozsmaruje sie po scianach warsztatu razem z nieszczesnym mechanikiem Neutral

Pozdrawiam i dlugich lat pracy w zawodzie zycze.. oby Neutral

Helpful message? + -

Back to top
   
RENO-MAX
Specjalista - Renault Trucks
Specjalista - Renault Trucks


Joined: 30 Dec 2007
Posts: 1046
Location: GNIECHOWICE

Post#5 28 Jan 2009 10:36   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


O MAMUSIU kolega chyba mając na myśli tlen chciał nabić powietrzem!!!
to już lepiej acetylenem bo nie wybuchnie .
wracając do sprawy omijaj warsztaty gdzie nabijają tak?? to sie nazywa napełnianie.
druga sprawa jeśli sie napełnia to sie sprawdza szczelność i jeśli nie można zlokalizować to oczywiście aplikuje sie barwnik i zaprasza klienta za tydzień lub dwa w celu sprawdzenia /w ramach jednej opłaty/
Ciśnienia mierzy się przy prawidłowej ilości gazu
Brak różnicy może świadczyć o uszkodzeniu baypas"a ale i o małej ilości gazu jak kolega wyżej napisał
Pozdrawiam

Helpful message? + -

Back to top
   
megamacs
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 06 Dec 2008
Posts: 42
Location: otwock

Post#6 28 Jan 2009 18:07   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


siema .. jest także możliwość nabicia jednej dawki kontrastu.
normalnie nabijamy instalacje r 134a +olej+kontrast
po tym odplamy auto i sprawdzamy układ w świetle ultrafioletowym oczywiście w okularach trzeba pamiętać że jak jest zimno to klimatyzacja w aucie może się nie włączyć

Dodano po 2 [minuty]:

olej też jest ważny bo każdy producent zaleca inny to tak jak z silnikowym olejem

Helpful message? + -

Back to top
   
skylark
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 25 Jan 2005
Posts: 682
Location: Warszawa

Post#7 29 Jan 2009 08:19helpful post - solution   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Diagnostyka nieszczelności azotem jest jak najbardziej polecaną metodą przy znaczących wyciekach, a Twój można za taki uznać. Tym bardziej, że podejrzane jet konkretne miejsce na skraplaczu (chłodnicy).
Metoda azotowa jest znacznie tańsza niż UV i sam bardzo często ją stosuję przy wstępnej diagnostyce nieszczelności.
Co do ciśnień próby azotowej... umiejętne dobranie ciśnień nie powoduje zagrożeń uszkodzenia ciśnieniowego układu. Niemniej podszedłbym do umiejętności wspomnianego warsztatu z pewną rezerwą, mając na uwadze ich bezsensowne wnioski diagnostyczne.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 29 Jan 2009 08:19helpful post - solution   





Back to top
   
k631
Poziom 16
Poziom 16


Joined: 29 May 2005
Posts: 304
Location: Piła

Post#8 02 Feb 2009 07:04helpful post - solution   

Re: kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia


Dlaczego azot bo jest gazem obojętnym a do tej próby potrzebne są zegary po zegarach poznajemy czy klima jest szczelna i jeszcze jedno klima pracuje na 12 atmosferach a azotu nabijamy 22 atmosfery.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  This topic is locked      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> kontrola szczelności klimy za pomocą wysokiego ciśnienia?...
Page 1 of 1
Similar topics
Omega B, brak szczelności klimy (16)
audi A3 8l 1.9 tdi czujnik ciśnienia klimy (2)
potrzebuje opis działania czujnika ciśnienia do klimy VW (4)
passat b5 gdzie znajduje sie czujnik ciśnienia klimy (4)
Seat Ibiza 2005 brak zasilania na czujniku ciśnienia klimy (3)
Audi a4 2001 - kod błędy klimy 819 - czujnik ciśnienia (2)
Powietrze w układzie wysokiego ciśnienia - diesel. (15)
Renaul mascot 3,0 d - pompa wysokiego ciśnienia (2)
1,4 HDI, 206, EDC16C34, Czujnik wysokiego ciśnienia (5)
HDI - czy zaciera sie pompa wysokiego ciśnienia? (14)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl topic RSS feed