Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Silnik pierścieniowy


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Elektryka Początkujący -> Silnik pierścieniowy
Autor
Wiadomość
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#1 Post autora tematu 27 Sty 2009 00:25   

Silnik pierścieniowy


Silniki pierścieniowe ,jakie można spotkać z najmniejszymi obrotami.Po przystosowaniu silnika1.5kw na prądnice,ile może dawać wat.
Powrót do góry
   
andrzejek23
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 203
Miasto: opole/wroclaw

Post#2 27 Sty 2009 13:15   

Re: Silnik pierścieniowy


Może dużo dawać wat.
Jakie pytanie, taka odpowiedź.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sty 2009 13:15   





Powrót do góry
   
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#3 Post autora tematu 27 Sty 2009 15:01   

Re: Silnik pierścieniowy


Andrzejek nie bulwersuj się,pytanie zadał laik z innej branży.Może wyłuszczę sprawą.Chodzi o zastosowanie do mini elektrowni wodnej.Chciałbym uzyskać jakieś 1000W po stratach.Przeglądając strony na ten temat mam już jakieś rozeznanie.Technicznie raczej dam sobie radę.Pojęcie jako takie o elektryce mam,sam zrobiłem w swoim domu trzy kondygnacje z piwnicą,rozbicie na 8 obwodów,dla mnie to sukces. Elektryka na temat silników, uważam że to wyższa szkoła jazdy.Szukam koncepcji jaka lub z czego prądnica byłaby najlepsza i w miarę rozsądna finansowo.Temat alternatora od autobusu w tej chwili odpada.Najlepszym rozwiązaniem była by prądnica wolnoobrotawa,stąd moje zapytanie o obroty.Już wiem że im więcej cewek to prądnica może mieć mniej obrotów,ale to za mało żeby rozgryść temat.Proszę o wyrozumiałość i o rady.:|
Powrót do góry
   
A-Mail
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 691
Miasto: Grudziadz

Post#4 27 Sty 2009 16:38   

Re: Silnik pierścieniowy


Aby zastosować silnik pierscieniowy to i tak przeba przezwoić wirnik na napięcie stałe .
A Maksymalne obroty silników a synchronicznych to są 3000, 1500, 750, 375 minus poślig. Uzaleznione jest to od ilości par biegunów. W silnikach Pierścieniowych jeszcze od oporu przyłożonego do pierścieni.
Powrót do góry
   
jaaceek11
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 23

Post#5 27 Sty 2009 18:49   

Re: Silnik pierścieniowy


Bardzo ciekawa dyskusja na ten temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic239298.html#1251624
Powrót do góry
   
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#6 Post autora tematu 27 Sty 2009 21:49   

Re: Silnik pierścieniowy


A-Mail napisał:
Aby zastosować silnik pierscieniowy to i tak przeba przezwoić wirnik na napięcie stałe .
A Maksymalne obroty silników a synchronicznych to są 3000, 1500, 750, 375 minus poślig. Uzaleznione jest to od ilości par biegunów. W silnikach Pierścieniowych jeszcze od oporu przyłożonego do pierścieni.
Tak na marginesie,ja i tak nie będę tego przewijać,zdam sie na fachowców.Im większa ilość biegunów to silnik wolniejszy,jeżeli dobrze rozumie to muszę szukać silnika z jak najmnieszymi obrotami do przezwojenia.Co to znaczy minus poślizg.:|

Dodano po 38 [minuty]:

jaaceek dzięki za cynk.
Powrót do góry
   
A-Mail
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 691
Miasto: Grudziadz

Post#7 27 Sty 2009 22:05   

Re: Silnik pierścieniowy


Podane przezemie wartoci obrotów są to wartości synchroniczne.
Zdecydowana większość silników stosowanych na świecie są to silniki a syncgroniczne
Silnik synchroniczny z 1 parą biegunów wiruje z prędkością 3000obr/min
silnik a synchroniczny z 1 parą biegunów wiruje z prędkością ok 2900obr/min
i własnie ta róznica wirowania to jest POŚLIZG
Link
Powrót do góry
   
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#8 Post autora tematu 27 Sty 2009 23:27   

Re: Silnik pierścieniowy


Czyli silnik na tabliczce znamionowej 3000 obr,może mieć w rzeczywistości 3050 i 2900.Do tej pory myślałem że bez obciązenia jest to wielkość stała.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 27 Sty 2009 23:27   





Powrót do góry
   
noplis
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 249
Miasto: Warszawa

Post#9 28 Sty 2009 00:02   

Re: Silnik pierścieniowy


lgajos napisał:
Czyli silnik na tabliczce znamionowej 3000 obr,może mieć w rzeczywistości 3050 i 2900.Do tej pory myślałem że bez obciązenia jest to wielkość stała.


A co to za dziwoląg? Prędkość znamionowa 3000 obr/min? 3000 to chyba jego prędkość synchroniczna? Bez obciążenia to on będzie miał 2980 (mniej więcej). Powyżej 3000 tylko jak go czymś napędzisz
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Sty 2009 00:02   





Powrót do góry
   
A-Mail
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 691
Miasto: Grudziadz

Post#10 28 Sty 2009 00:04   

Re: Silnik pierścieniowy


Tak niezupełnie jezeli na tabliczce ma 3000 to ma 3000 i jest to silnik synchroniczny
silnik asynchroniczny bedzie mial zawsze mniej niż 3000
im mniejszy silnik tym wiekszy poślizg.(u mnie w firmie silniki 315kW ich znamionowa predkośc wirowania wynosi 2990)
Iośc obrotów silników asynchronicznych jest podawana przy znamionowym obciązeniu tego silnika.
Jezeli silnik ma te 2900 obrotów to na luzie tych obrotów bedzie jakieś 2999 a przy pelnym obciazeniu np wentylatorem bedzie miał 2900
Myślę ze napisałem zrozumiale
Powrót do góry
   
noplis
Poziom 15
Poziom 15


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 249
Miasto: Warszawa

Post#11 28 Sty 2009 00:08   

Re: Silnik pierścieniowy


Oczywiście, wszystko zależy od mocy silnika. Im większy silnik tym sprawniejsz. W tytule jest silnik pierścieniowy i stąd moje uwagi co do tych 3000
Powrót do góry
   
A-Mail
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 691
Miasto: Grudziadz

Post#12 28 Sty 2009 00:12   

Re: Silnik pierścieniowy


Silnik pierścienowy można regulować za pomoca oprów w przedziale od "0" do predkości napisanej natabliczce
Powrót do góry
   
Stary Brat
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 173
Miasto: Sieradz

Post#13 28 Sty 2009 20:35   

Re: Silnik pierścieniowy


Lgajos dostanie zamętu w głowie od ilości informacji na temat silników asynchronicznych, a on pisze o silniku pierścieniowym, czyli synchronicznym i żadne poślizgi tu nie istnieją. Najbardziej dostępne silniki pierścieniowe są w dwóch odmianach. 3000 obr. wirnik jednym elektromagnesem i 1500 obr. z podwójnym elektromagnesem wirnika, wirnik wygląda jakby cztery młotki złączył sztylami do siebie. stojan to 6 biegunów RST zwojowanych parami szeregowo w jednym kierunku. Tak właśnie wyglądają prądnice w przewoźnych zestawach spalinowych. Wirnik silnika pierścieniowego (synchronicznego) jest zasilany napięciem stałym, ale dość wysokim bo nawet do 400V (dane są na tabliczce). Prądnice (są tak samo zbudowane jak te silniki) a uzwojenia wirnika są zasilane niższym napięciem (do 40V) i dlatego może wchodzić kwestia przewijania wirnika, chociaż dzisiaj nie trudno byłoby zbudować regulator na 400V. Napięciem wirnika ( a raczej strumieniem magnetycznym magnesu wirnika) regulujesz napięcie wyjściowe na stojanie (czyli jakieś między fazowo 400V).
Prądnica ma nieco więcej uzwojeń na stojanie i nawijane grubszym drutem dla porównywalnej mocy z silnikiem. Dlatego w rzeczywistości moc z silnika 1.5 kW może wyciągnie 1 kW a może mniej. Jako prądnica, uzwojenia stojana muszą być podłączone w trójkąt. Co w istocie skraca długość czynną uzwojenia, a na pewno nie znajdziesz silnika podłączanego w trójkąt na 110V, co byłoby tutaj bardzo wskazane.
Dobrze byłoby poszukać gotowej prądnicy od jakiegoś wojskowego sprzętu, tam były agregaty od 3 do 8 kW.

Dodano po 1 [minuty]:

Obroty takich prądnic to 1500 obr/min co da 50 Hz.
Powrót do góry
   
ergonus
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 88
Miasto: Zakopane

Post#14 28 Sty 2009 22:52   

Re: Silnik pierścieniowy


Zamętu to on dostanie jak przeczyta ze silnik pierścieniowy to silnik synchroniczny....

Silnik pierścieniowy to silnik asynchroniczny którego końce uzwojeń wirnika wyprowadzone są na zewnątrz maszyny poprzez pierścienie ślizgowe - stąd nazwa zresztą.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 28 Sty 2009 22:52   





Powrót do góry
   
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#15 Post autora tematu 28 Sty 2009 23:09   

Re: Silnik pierścieniowy


Stary Brat napisał:
Lgajos dostanie zamętu w głowie od ilości informacji na temat silników asynchronicznych, a on pisze o silniku pierścieniowym, czyli synchronicznym i żadne poślizgi tu nie istnieją. Najbardziej dostępne silniki pierścieniowe są w dwóch odmianach. 3000 obr. wirnik jednym elektromagnesem i 1500 obr. z podwójnym elektromagnesem wirnika, wirnik wygląda jakby cztery młotki złączył sztylami do siebie. stojan to 6 biegunów RST zwojowanych parami szeregowo w jednym kierunku. Tak właśnie wyglądają prądnice w przewoźnych zestawach spalinowych. Wirnik silnika pierścieniowego (synchronicznego) jest zasilany napięciem stałym, ale dość wysokim bo nawet do 400V (dane są na tabliczce). Prądnice (są tak samo zbudowane jak te silniki) a uzwojenia wirnika są zasilane niższym napięciem (do 40V) i dlatego może wchodzić kwestia przewijania wirnika, chociaż dzisiaj nie trudno byłoby zbudować regulator na 400V. Napięciem wirnika ( a raczej strumieniem magnetycznym magnesu wirnika) regulujesz napięcie wyjściowe na stojanie (czyli jakieś między fazowo 400V).
Prądnica ma nieco więcej uzwojeń na stojanie i nawijane grubszym drutem dla porównywalnej mocy z silnikiem. Dlatego w rzeczywistości moc z silnika 1.5 kW może wyciągnie 1 kW a może mniej. Jako prądnica, uzwojenia stojana muszą być podłączone w trójkąt. Co w istocie skraca długość czynną uzwojenia, a na pewno nie znajdziesz silnika podłączanego w trójkąt na 110V, co byłoby tutaj bardzo wskazane.
Dobrze byłoby poszukać gotowej prądnicy od jakiegoś wojskowego sprzętu, tam były agregaty od 3 do 8 kW.

Dodano po 1 [minuty]:

Obroty takich prądnic to 1500 obr/min co da 50 Hz.
Masz racje od nadmiaru informacji już miałem zamknąć temat. Jestem prosty chłop,za przewijanie silników nie będę się brał.Musiałbym zaczynać edukację od pierwszej klasy,albo za ucznia w przewijalni.Napisałeś to o co mi chodziło.Z silnika 1.5kw po przewinięciu wirnika i dodaniu przetwornicy i może coś trzeba będzie jeszcze z elektroniki to może tak być że i 800W nie wyciągnie.Czy słusznie myśle że im mniej obrotów ma silnik przed przewinięciem np.około 300-400 to po przewinięciu wirnika też prądnica będzie ładowała przy małych obrotach.zależy mi na prądnicy wolno obrotowej.Na razie to robię wywiad z czego by było dostosować silnik do mojego celu.Jeżeli dobrze się wczytałem na forum to są takie silniki w niektórych wyciągarkach.Tylko napisali że do pracy przerywanej i też nie wiem czy coś takiego dałoby się przewinąć.Musze wiedzieć co kupić żeby miało to jakoś wartość .a nie złomu.Kolego ma się dowidzieć jakie prądnice są w T34(RUDY) lub transporter.Może coś z tego kierunku dało by się wykorzystać:D
Powrót do góry
   
Stary Brat
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 173
Miasto: Sieradz

Post#16 29 Sty 2009 22:25   

Re: Silnik pierścieniowy


Kolego "ergonus" całkowita racja silnik o płynnym rozruchu z możliwością sterowania prądem wirnika (oczywiście poprzez pierścienie to silnik asychroniczny), ale silnik synchroniczny tez ma pierścienie, ale nie spierajmy się bo ktoś powie, że silnik krokowy jest silnikiem synchronicznym i nie ma pierścieni, ale ktoś inny powie, że silnik krokowy może pracować również w pół kroku i nie jest wtedy synchroniczny.
Generalnie jestem od samochodów, i bliżej mi prądnice niż silniki elektryczne. Jeśli mówisz że tak się nazywają, to tak jest i niech będzie- jest mi głupio. Powiem tylko, że wirnik silnika pierścieniowego asynchronicznego zbytnio różni się od wirnika silnika synchronicznego i raczej trudno będzie z niego zrobić sprawną prądnicę.
Jeśli chodzi o sprzęt wojskowy to RUDY raczej miał prądnicę prądu stałego, a prądnice trójfazowe mają agregaty typu PAD 8 (8kW). Wydaje mi się że stara TATRA miała alternator, czyli transportery mogą mieć te elementy.
Jeśli chodzi o obroty, to urządzenia wolno obrotowe muszą mieć sporą średnicę, żeby efekt indukcji był bardziej wydajny, musi być zachowana spora prędkość strumienia magnetycznego przecinającego uzwojenia.
Pomyśl o przekładni. Ta druga część postu jest adresowana do założyciela postu.
Powrót do góry
   
HeSz
Specjalista elektryk
Specjalista elektryk


Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 1069
Miasto: Mysłowice

Post#17 29 Sty 2009 22:38   

Re: Silnik pierścieniowy


Stary Brat napisał:
Kolego "ergonus" całkowita racja silnik o płynnym rozruchu z możliwością sterowania prądem wirnika (oczywiście poprzez pierścienie to silnik asychroniczny), ale silnik synchroniczny tez ma pierścienie, ale nie spierajmy się bo ktoś powie, że silnik krokowy jest silnikiem synchronicznym i nie ma pierścieni, ale ktoś inny powie, że silnik krokowy może pracować również w pół kroku i nie jest wtedy synchroniczny.

Subtelna różnica. Silnik synchroniczny ma 2 pierścienie. Służą do podania napięcia stałego, tak by na wirniku powstały jawne bieguny magnesu. Silnik pierścieniowy jest silnikiem asynchronicznym o trójfazowym uzwojeniu wirnika! Nie należy tego mylić.
Powrót do góry
   
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#18 Post autora tematu 30 Sty 2009 01:10   

Re: Silnik pierścieniowy


Że w czołgach starszej konstrukcji T 34 i niektórych T55 oraz transporterach produkowanych w Lublinie były prądnice to wiem na pewno.Nie pamiętam jakich parametrach były silniki dislowskie,wysoko czy nisko obrotowe,zdaje mi się że te drugie.Jeżeli te drugie to i prądnice ładowały przy małych obrotach i o takie mi chodzi.Obawiam się że zbyt duża liczba przełożeń doprowadzi do dużych strat.Już trochę rozglądałem się w tym temacie.Wiem że alternator od autobusu mercedes przy obrotach silnika 800obr/min daje około 3KW,stałym prądem 28.5 A bez względu na obroty.Mnie interesuje prądnica która by ładowała przy około 300 obr/min.Jeżeli nic takiego nie znajdę bedę się zastanawiał nad przełożeniami,w tym kierunku jestem dużo więcej obeznany.Kolega niech się nie śmieje,bo tu nie jestem kumaty,czy dało by się coś takiego zrobić z rozrusznika.Jeżeli dobrze myślę to też silnik pierścieniowy.Zależy to chyba od konsrtukcji mechanicznej od ilość rowków na wirniku.Większość rozruszników to ponad 2KW.Od strony mechanicznej wymienić trzeba tulejki na łożyska ,ale to to była by bajka.
Powrót do góry
   
Stary Brat
Specjalista - Samochody Ciężarowe
Specjalista - Samochody Ciężarowe


Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 173
Miasto: Sieradz

Post#19 01 Lut 2009 23:38   

Re: Silnik pierścieniowy


Rozrusznik całkowicie odpada, jest to silnik szeregowy o małej ilości zwojów i żeby on mógł wygenerować napięcie w granicy 20 V jego obroty musiały by iść w tysiące.
Jeśli chodzi o alternator to 800 obr/min to jest minimum przy jakich wzbudza się na napięcie znamionowe. Po obciążeniu go, napięcie spada i trzeba podnieść obroty żeby skompensować spadek. Napięcie znamionowe i prąd znzmionowy, taki alternator może podać przy minimum 1000 obr/min.
Żeby zaistniało odczuwalne zjawisko indukcji prądu w przewodniku, musi być on przemieszczany w polu magnetycznym ze znaczną prędkością. Jeśli mała by być to maszyna wolno obrotowa, to musi mieć ona sporą średnicę. (chodzi o prędkość liniową pola magnetycznego względem przewodnika). Dlatego silniki wolno-obrotowe mają większą średnicę niż silniki wysoko-obrotowe porównywalnej mocy.
Jeśli twoja elektrownia to jakieś koło wodne (mam na myśli stare młyny wodne) i chciałbyś pozyskiwać energię bezpośrednio z tych obrotów, to na obwodzie tego koła może trzeba by było umieścić silne magnesy a nad nimi nieruchomo cewki z których należało by zbierać prąd poprzez diody do jakieś baterii kondensatorów i potem na falownik żeby uzyskać jakieś znormalizowane parametry.
Problem: korozja, izolacja itp.
Nie chcę sie wymądrzać na tym forum, bo to jest forum elektryków, a ja jestem ele... samochodowym, i zaraz koledzy Elektrycy będą po mnie pojeżdżać swoim fachowym nazywnictwem.
Piszę na Twój post tylko dlatego, że pozyskiwanie czystej energii jest dla mnie interesującym tematem z przyszłością.
Powrót do góry
   
lgajos
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 15
Miasto: lublin

Post#20 Post autora tematu 02 Lut 2009 16:30   

Re: Silnik pierścieniowy


Dzięki za odpowiedź.Rozważam jeszcze możliwość zastosowania silnika do napędu rowerów.Jest tam silnik prądu stałego nawet do 1KW.Z tego co mi się o uszy obiło to taki silnik może być prądnicą.Uprościło to by wiele spraw.Pozostał by akumulatory, być może regulator napięcia,przetwornica i jakieś urządzenie przy spadku na akumulatorach na pobieranie energii z sieci i odwrotnie.Syn jest wyspach, może coś by znalazł na tamtym rynku,Bo ja tylko po rusku i to słabo.Biorąc pod uwagę że w moim przypadku w elektryce tylko podłączenie wchodzi w rachubę(o przewinięciu na razie nie ma mowy) to kto wie czy zakup gotowej prądnicy nie będzie bardziej ekonomiczne:?:Z tego wynalazku jak uzyskam 500W będzie zadawalające.Podam ci stronę jakbyś się rozeznał i wyraził swoją opinie.:D]Link[/url]darmowa-energia.eko.org.pl
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Elektryka Instalacje i Sieci -> Elektryka Początkujący -> Silnik pierścieniowy
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Silnik pierścieniowy (18)
Silnik pierścieniowy i Falownik (33)
Silnik pierścieniowy 45kW - rozruch (9)
silnik pierścieniowy - oznaczenia zasilania (3)
Silnik pierścieniowy - prędkość synchroniczna (5)
Silnik pierścieniowy - eksploatacja i awaryjność (1)
3-fazowy silnik inndukcyjny pierścieniowy (1)
Silnik pierścieniowy jako prądnica 3-fazowa (3)
Silnik asynchroniczny 3. faz. pierścieniowy - po co uzwajać? (3)
silnik pierścieniowy, szukam schematu lub materiałów. (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.084 seconds

elektroda.pl temat RSS