Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 29 Sty 2009 12:06
    lisik
    Poziom 8  

    Cześć, mam do Was pytanie jak podłączyć taki układ- w przełącznik nie moge ingerować, w silniczek też nie, zostaje to co pomiędzy. Prąd stały.

    Do silniczka dochodza dwa kabelki- zaleznie gdzie plus i minus moze krecic sie on w dwie strony.

    Z przełącznika wychodzą dwa kable dodatnie- zaleznie w którą stronę włącze przełącznik, kabel jeden albo drugi daje (+) ale drugi w tym czasie nie robi sie (-) tylko nic w nim nie ma :) wiec musi być trzeci kabel ze stałym (-) żeby silniczek działał.

    I mam pytanie jak to moge podłączyć aby przełącznik mógł kręcić silniczkiem w jedną i drugą stronę?

  • #2 29 Sty 2009 12:28
    shadow0013
    Poziom 34  

    Mógłbyś dać zdjęcie, jakiś rysunek z opisu zrozumiałem że masz silniczek prądu stałego i przełącznik który nie działa.

  • #3 29 Sty 2009 12:33
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Na jakie napięcie i jak chcesz to sterować . Najszybciej dwa przekaźniki i przełącznik od podnoszenia szyb w samochodzie chyba można zaadoptować ale zależy jaki pobór i napięcia

  • Pomocny post
    #4 29 Sty 2009 12:36
    Loker
    Poziom 36  

    Czy przełącznik jest dwu- czy trójpozycyjny (chodzi mi o to, czy jest pozycja, w której na żadnym wyjściu nie ma plusa)? W pierwszym przypadku musisz dodać jeden przekaźnik dwubiegunowy, w drugim dwa.

  • #5 29 Sty 2009 12:45
    lisik
    Poziom 8  

    Podłączenie silnika elektrycznego pod przełącznik



    Dodano po 2 [minuty]:

    Loker napisał:
    Czy przełącznik jest dwu- czy trójpozycyjny (chodzi mi o to, czy jest pozycja, w której na żadnym wyjściu nie ma plusa)? W pierwszym przypadku musisz dodać jeden przekaźnik dwubiegunowy, w drugim dwa.


    To jest 12V w samochodzie- sterowanie fotelem przod tyl, jest trojpozycyjny- normalnie jest bez pradu, jak pchne go do przodu plus jest na jednym kablu, jak do tylu na drugim, gdyby w silniczku byly trzy kable wiedzialbym jak mam podlaczyc, problem w tym ze sa tylko dwa i minus musze wziac stalu z akumulatora i w ten sposob ja potrafie podlaczyc tylko zeby dzialal w jedna strone bo nie umiem zrobic tak zeby w zaleznosci na ktory kabel idzie plus- minus byl przekierowany na drugi kabelek.

  • #6 29 Sty 2009 13:07
    shadow0013
    Poziom 34  

    Najprościej będzie podłączyć dwa przekaźniki z dwoma stykami zwiernymi. Przełącznik będzie załączał cewkę z któregoś przekaźnika a zmiana biegunów zasilania będzie realizowana na stykach przekaźnika - warunek minus zasilania silnika nie może być podłączony z masą samochodu.

  • #7 29 Sty 2009 13:14
    lisik
    Poziom 8  

    A czy moze to tak wygladac? O ile w ogole rozumiem dzialanie przekaźnika :/

    Podłączenie silnika elektrycznego pod przełącznik

  • #8 29 Sty 2009 13:39
    shadow0013
    Poziom 34  

    Jeśli w przełączniku na styku gdzie nie ma Plusa jest minus to tak, ale wtedy po co przekaźnik ( cewka przekaźnika musi być zasilana plusem i minusem zasilania). W schemacie jak podasz plus na górny styk przełącznika będziesz miał zwarcie.
    Podłączenie silnika elektrycznego pod przełącznik
    Zamiast S1 i S2 podłącz swój przełącznik.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty