X
  • #1 31 Jan 2009 21:23
    jasiu_19
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Chciałbym w najbliższym czasie wykonać (niestety nie wszystkie moduły samodzielnie) wzmacniacz do subwoofera.

    Głośnik z jakim będzie współpracował wzmacniacz ma 250W RMS przy 4 OHM (BOSCHMANN V-1240 XYB).

    Tak więc:

    Filtr dolnoprzepustowy już zakupiłem i wpiąłem go tuż przed głośnikiem w skrzyni

    Wybór padł na NE022 WZMACNIACZ TDA7294 2x100 - oczywiście wyjście będzie zmostkowane LINK .


    Ze względu na dwie kosteczki TDA7294 zdecydowałem się wybrać transformator toroidalny 230/2X24V i mocy ok. 450W. Zasilanie będę wykonywał już sam, więc w tej kwestii będę pewnie jeszcze miał do Was sporo pytań (pomimo iż przeczytałem na ten temat już sporo, to i tak mam mnóstwo nurtujących mnie spraw).

    Czy transformator ma odpowiednie napięcie wyjściowe (tzn na uzwojeniu wtórnym), jeśli zamierzam na zmostkowanym wyjściu wzmacniacza podpiąć głośnik 4 OHM ? Jestem świadom, że postępuje źle bo nie ma dopasowania impendancyjnego, ale do tej pory nigdzie nie znalazłem jeszcze aby ktoś przez to "spalił" sprzęt. Więc ja również odważę się zaryzykować :)

    Czym różnią się te dwa transformatory (poza różnicą mocy 50 Wat)?
    LINK .
    LINK .
    Bo niestety różnica w cenie jest dość spora.

    Oczywiście do całości będzie również podłączony przedwzmacniacz z regulacją (podbiciem) tonów niskich. I tutaj prosiłbym o doradzenie jaki konkretny rodzaj lub na jakich elementach ma być zbudowany. Czy akceptowalny byłby taki moduł ?
    LINK .
    Zależy mi jedynie na tym abym mógł płynnie regulować podbicie niskich tonów, oraz regulować wzmocnienie całego urządzenia pokrętłem. Bardziej skłonny byłbym ten element zakupić już gotowy, niż zamęczać Was kolejnymi pytaniami co i jak
    Jakie zasilanie do tego należy dokupić?

    Czy ten układzik:
    LINK .
    mógłby korzystać z tego samego zasilania co przedwzmacniacz?

    Jak narazie to chyba wszystkie pytania. W miare jak uzyskam odpowiedzi na te wyżej, zapewne "urodzą się" kolejne pytania nie dające spać ...

    P.S.
    Nadal buszuje troszke po ofertach sklepów z elektroniką i znalazłem jeszcze:
    LINK .
    Czy to nie byłoby bardziej wydajne rozwiązanie (pod względem otrzymywanej mocy w stosunku do ceny)?
    Z kolei jakie zasilanie musiałbym zastosować przy tym module ?

    P.S. 2
    Czy takie rozłożenie podzespołów w obudowie (jak w załączniku), nie będzie miało negatywnych skutków?
    Miejsca zostanie dość sporo ze względu na to że projekt jest rozwojowy i w niedługim czasie będą tam kolejne "Tadki" :)

    Pozdrawiam

    Regulamin p.10.11
    [Art]
  • #2 01 Feb 2009 04:23
    fuutro
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Jakie znów dopasowanie? Chodzi o max prądy i straty. Z trafem 2*24V producent kostek zaleca chyba w mostku głośnik 16Ω. Może lepiej dla takich mocy zainteresuj się tranzystorowym wzmacniaczem. Korekcja - po co ci to w tak szerokim paśmie, skoro to ma być obcięte? Zobacz za aktywnym filtrem do subwoofera.
  • #3 01 Feb 2009 12:23
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Gdzieś wyczytałem o dopasowaniu impendancyjnym i myślałem że o to chodzi.
    A z kolei na innym forum wyczytałem że trafo 2x24V dla dwóch "Tadków7294" w mostku będzie idealne i to dla głośnika 8 OHM.
    A z racji tego że ja mam 4 OHM to będą się tylko kosteczki mocniej grzały.
    Jeśli się myle to proszę poprawić :)

    A co byś proponował ? Jakiś konkretny układzik masz na myśli? Potrzebuje ok. 150W RMS.

    Pisząc korekcja miałem namyśli podbicie niskich tonów ... ich regulacje. i nic więcej. Bo przecież, wzmacniacz będzie, jak już wiemy do subwoofera.

    Czy ten aktywny filtr będzie konieczny? Posiadam już zwrotince basową (czy to to samo co filtr dolnoprzepustowy?) i jest ona zamontowana w skrzyni przed głośnikiem. A fundusz będzie ograniczony więc....
  • #4 01 Feb 2009 12:31
    fuutro
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    www.elenota.pl wpisz TDA7294 i zobacz co producent pisze o mostku (BLT). Dałeś link do jakiegoś wzmacniacza na tranzystorach - zobacz na trochę słabszy lub da się nieco niższe napięcie zasilania - ono mocno decyduje o mocy. Ten aktywny filtr zawsze będzie lepszy od pasywnego i można regulować odcięcie, czasem wzmocnienie i przesunięcie fazowe.
  • #5 01 Feb 2009 12:50
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    OK... Nad filtrem będę się zastanawiać jeśli fundusz na to pozwoli :)

    Czy chodziło CI o ten LINK ?
    Sądze że nie ograniczałbym go mocowo... Tzn niech sobie będzie to 200W :) nie zaszkodzi :D

    A jak wygląda kwestia "jakości niskich tonów" w w.w. wzmacniaczu, oraz problematyczność podczas łączenia z innymi modułami?


    P.S.
    Quote:
    In this application, the value of the load must not
    be lower than 8 Ohm for dissipation and current
    capability reasons.

    Quote:
    Considerably high output power even with high
    load values (i.e. 16 Ohm).

    Quote:
    The characteristics shown by figures 27 and 28,
    measured with loads respectively 8 Ohm and 16
    Ohm.


    Gdzie wyczytałeś że mostek "tadków" jest przeznaczony tylko dla 16 OHM? Równie dobrze moge zastosować 8 OHM :) A 4 OHM to już na własną odpowiedzialność i tak właśnie sporo forumowiczów elektrody już zrobiło i teraz wcale nie żałuje, tylko wychwalają układ ponad wszystkie inne <lol>
  • #6 01 Feb 2009 13:00
    fuutro
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Co do współpracy to moduły będą ze sobą gadać. A jakość? Wzmacniacz jak jest dobrze zrobiony i ma dobre zasilanie to będzie ok. Głośnik ze skrzynią mają sporo do gadania.
  • #7 01 Feb 2009 13:05
    StaszekW
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Kolego,

    Po pierwsze, pomyśl chwilę. Robisz wzmacniacz do samych basów, będziesz miał regulację głośności tego wzmacniacza, więc po co Ci druga regulacja basów?... :D

    Po drugie, zwrotnica po takim wzmacniaczu to rozwiązanie kiepskie, zdecydowanie lepiej jest zrobić filtr aktywny przed wzmacniaczem. Tak jak napisał kolega powyżej, daje Ci to szereg dodatkowych możliwości regulacji.

    Po trzecie, chciałeś dawać regulację basów do wzmacniacza basów, wiec zamiast tego zainwestuj w filtr aktywny - koszt podobny :)

    Po czwarte, wpompowanie 200W w Twojego Boschmanna skończy się dla niego tragicznie, więc nie musisz przesadzać z mocą. Zadbaj o duże kondensatory w zasilaczu, to najważniejsze we wmacniaczu basowym.

    Pozdrawiam
    Staszek
  • #8 01 Feb 2009 15:46
    szirok
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    jasiu_19 wrote:
    Gdzieś wyczytałem o dopasowaniu impendancyjnym i myślałem że o to chodzi.
    A z kolei na innym forum wyczytałem że trafo 2x24V dla dwóch "Tadków7294" w mostku będzie idealne i to dla głośnika 8 OHM.
    A z racji tego że ja mam 4 OHM to będą się tylko kosteczki mocniej grzały.
    Jeśli się myle to proszę poprawić :)


    EEE... 2x24V z trafa, TDA w mostku i głośnik 4Ohm?? to się nie będzie "troszkę mocniej grzało" tylko wyfrunie w ciągu 30 sekund od włączenia.. i nie ma szans uzyskać 200W.. struktura nie zdoła odprowadzić takiej ilości ciepła.. generalnie do suba to polecił bym Holtona na 1 parze. Koszt trochę większy, ale jest to dużo odporniejsza końcówka, szczególnie do subwoofera.
  • #9 01 Feb 2009 17:15
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak więc zdecyduje się na układ na Mosfetach... ten co powyżej.
    Jakie zasilanie należy zastosować aby moc RMS na wyjściu wzmacniacza spadła do 150W?

    Jeśli zastosuje filtr aktywny przed wejściem na wzmacniacz, to ta zwrotnica przed głośnikiem jest zbędna? Jeśli ją zostawie to czy będzie ona jakoś negatywnie wpływa na parametry dźwięku (choćby w minimalnym stopniu?)? Wiem, że nie opłaca się w jednym układzie stosować dwa razy tego samego modułu, ale nie chce mi się rozbierać już skrzyni... :)

    Co z zasilaczem do tego układu? Nie znalazłem nic na elektrodzie odnośnie tej końcówki jak również zasilacza (jego schematu) do niej.

    Czy nie będzie problemów z zastosowaniem takiego filtru:
    LINK ?

    Oprócz tego zamierzam jeszcze do obudowy "wrzucić" układzik opóźniający załączanie głośników LINK . Z tego co widze, to "Napięcie zasilania ~12 do ~24VAC", więc czy będę mógł go podpiąć pod to samo zasilanie, co sam wzmacniacz?

    Tak więc z jednego zasilacza mógłbym zasilić wzmacniacz, filtr oraz układ opóźniający. Czy dobrze rozumuje?

    Do tego modułu LINK będę już musiał dokupić mały zasilacz?

    Rzecz jasna że potencjometr regulujący wzmocnienie też zamontuje.

    Dzięki za dotychczasowe info :)
  • Helpful post
    #10 01 Feb 2009 17:24
    fuutro
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Wszystko można zasilić z jednego trafa ale mogą być potrzebne modyfikacje. Dla 150W/4Ω napięcie zasilania to ok +-40V.
  • #11 01 Feb 2009 17:30
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    2x40V ?
    Gdzie taki znajde?
    Najmocniejszy jaki do tej pory znalazłem to LINK .
  • #12 01 Feb 2009 17:36
    fuutro
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Czy chciałeś podłączyć trafo pod wzmacniacz i to bezpośrednio? To będzie kosztować zniszczeniem wzmacniacza. Z trafa zasilanie trzeba przepuścić przez prostownik i filtr. Poczytaj o zasilaniu www.edw.com.pl/ea Dla zasilania +/-40V (wyraźnie jest zaznaczone że to stałe) trafo będzie dawać 2*28VAC.
  • #13 01 Feb 2009 17:51
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie nie :)... wiedziałem że należy jeszcze pamiętać o mostku prostowniczym i kondach filtrujących....
    Ale myślałem że napięcie które podałeś jest napięciem na trafie :cry:

    Jednak problem nadal pozostaje. Do tej pory w ofercie żadnego sklepu ani na Allegro nie spotkałem się z takim trafem... Było 2x24 a potem od razu 2x30V. No ale to znów za dużo... Bo przecież chcieliśmy ograniczyć moc wzmacniacza :)

    Czy jest sens montażu takich dwóch układów w jednym wzmacniaczu? Czy któryś z nich nie realizuje tej samej funkcji co drugi? LINK i LINK .

    Zastosuje trafo TST300W/2X28V. Tylko takie udało mi się znaleźć. Mam nadzieje że nie jest zbyt słabe "mocowo"?



    Jako że na kilka wyżej wymienionych pytań nie uzyskałem jeszcze odpowiedzi, to pozwole sobie jeszcze raz je powtórzyć:

    Quote:
    Jeśli zastosuje filtr aktywny przed wejściem na wzmacniacz, to ta zwrotnica przed głośnikiem jest zbędna? Jeśli ją zostawie to czy będzie ona jakoś negatywnie wpływa na parametry dźwięku (choćby w minimalnym stopniu?)? Wiem, że nie opłaca się w jednym układzie stosować dwa razy tego samego modułu, ale nie chce mi się rozbierać już skrzyni... :)


    Quote:
    Co z zasilaczem do tego układu? Nie znalazłem nic na elektrodzie odnośnie tej końcówki jak również zasilacza (jego schematu) do niej.



    I jeszcze jedno:
    Jakie zasilanie powinienem zamontować do tych dwóch układów?
    LINK oraz LINK ?
    Oba są na napięcie stałe. Zasilacz do jednego powinien dawać 12V a do drugiego też będzie pasować te 12V. Jaki gotowy moduł polecacie?
    Sądze że ten z powodzeniem by się nadał: LINK .

    Prosze o opinie i rady.
    Pozdrawiam
  • #14 06 Feb 2009 11:46
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie.
    Zainteresowanie projektem z tego co zauważyłem spadło do zera.
    Nie zniechęci mnie to, i projekt i tak skończę (nawet jeśli miałby się nie uruchomić).

    Kolejne kwestie które po przemyśleniu, dały mi nie lada problem, a mianowicie:

    Zasilanie tych dwóch układów LINK oraz LINK nie będzie mogło pochodzić z tego samego transformatora, którym zasilany jest sam wzmacniacz. Ponieważ zastosowany transformator będzie miał 2x30V lub 2x28V, więc układ opóźnionego załączania głośników będzie wymagał dodatkowego zasilacza (~12 do ~24VAC). Podobnie sprawa ma się z aktywnym filtrem do subwoofera (max +/-38VDC).

    I znów zasilanie:
    Czy konieczne jest stosowanie transformatora toroidalnego w konfiguracji AUDIO?? Są dość drogie, a na pewno dałoby się jakoś dostosować wersje zwykłą (oczywiście nadal toroidalną), aby nie wydzielała tak dużo zakłóceń. Np. gdybym zakupił zwykły transformator toroidalny 2x28V 300W i w środku zalał go żywicą, a z zewnątrz z każdej strony obudowałbym go metalowymi płytkami, to czy nadal byłby on szkodliwy dla pozostałych komponentów? Sądzę że chyba nie i byłby wtedy już wystarczająco ekranowany.
    Czym różni się transformator toroidalny od takiego zwykłego LINK ?
    Czy taki zwykły transformator również może być stosowany we wzmacniaczach mocy? Do tej pory trafiłem na kilka starszych wzmacniaczy audio, które wewnątrz miały właśnie taki "stary" i zwykły transformator. Czy on w czymś będzie przeszkadzał? Czy będzie miał negatywny wpływ na pozostałe komponenty wzmacniacza? Czy ma taką samą wydajność co odpowiednik toroidalny?

    Mnóstwo pytań i wątpliwości. Mam nadzieje że ktoś wreszcie się przełamie i odpowie na moje (pewno dla Was wydają się trochę banalne i głupkowate) pytania.

    P.S. jestem świadomy że działam niezgodnie z regulaminem (pisząc post pod postem) ale chyba tylko w taki sposób uda się ściągnąć tutaj kogoś , kto udzieli mi odpowiedzi na moje pytania.
    Proszę o nie edytowanie ani nie usuwanie postu.
    Dziękuje i pozdrawiam
  • #15 04 Apr 2009 01:38
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak więc jak już wspominałem.... kontynuując projekt, zamówiłem płytki do poszczególnych podzespołów.

    Wprawdzie wszystkie są już polutowane, jednak prace stanęły w miejscu (może to dziwnie zabrzmi, ale potrzebuje wiertarkę której nie mam teraz pod ręką - wyemigrowałem na stancje.... większość narzędzi została w domu; poza tym dokucza też brak czasu).

    Dziś próbowałem uruchomić sam moduł zasilania ( tj. softstart toroida oraz zasilacz).
    Próba częściowo udana. Tzn softstart działa poprawnie (jak na razie sprawdzane tylko w stanie nie obciążonym).
    Jednak z zasilaczem nie było już tak pięknie. Przy pierwszym uruchomieniu "poszedł dymek" z jednego mostka. Po tej stronie kondensatory [kondy] naładowało zaledwie do 10 V. Druga strona zasilacza zadziałała poprawnie, ale kondensatory naładowane tylko do 30 V (ponieważ odłączyłem zasilanie po ok. 1,5 sekundy). W tym czasie transformator zdążył się również niesłychanie nagrzać.
    Druga próba, to podłączenie tylko jednej połówki zasilacza - tej nie uszkodzonej w poprzedniej próbie. Efekt? - znów "dymek" z mostka. Druga strona też padła.

    Pierwsze co nasunęło mi się do głowy to źle wlutowane mostki.... Po pierwszej nie udanej próbie sprawdziłem je... Są wlutowane poprawnie (zgodnie z schematem oraz oznaczeniami na płytce).

    A co może być przyczyną awarii ? Bladego pojęcia nie mam.. Mam nadzieję, że drodzy "Elektrodowicze" pomogą :)

    W załączniku foto zasilacza.

    Pozdrawiam

    Samodzielny montaż wzmacniacza do subwoofera na MOSFET 200W
  • Helpful post
    #16 04 Apr 2009 13:26
    dwpl
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Tu wiele możliwości nie ma.
    1. Uszkodzone (zwarte) kondensatory.
    Można łatwo sprawdzić próbując ładować każdy z osobna przez rezystor 10k...20kohm i zwykłą diodę prostowniczą np. 1N4007
    2. Uszkodzony (zwarty) mostek Graetza.
    Miernik, test diod. Ewentualnie (z braku laku i kit dobry) spolaryzować diodę (każdą z osobna ) prądem 1...5mA i zmierzyć napięcie woltomierzem. Mierzyć zarówno w kierunku przewodzenia jak i kierunku zaporowym.
    3. Zwarcia na PCB.
  • #17 04 Apr 2009 21:34
    MarcinG
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Jest jeszcze jedna możliwość.

    Jak podłączyłeś uzwojenia transformatora do tego zasilacza?
  • #18 04 Apr 2009 22:18
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Najpierw z sieci podpiąłem sie do softstartu.

    Do wyjścia softstartu podłączyłem uzwojenie pierwotne toroida (dwa niebieskie kable o mniejszym przekroju).

    A sposób podpięcia uzwojeń wtórnych toroida (dwa czerwone i jeden czarny) do wejścia zasilacza przedstawiam na poniższym "schemacie".

    Samodzielny montaż wzmacniacza do subwoofera na MOSFET 200W
  • #19 04 Apr 2009 22:59
    MarcinG
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Jak masz tylko trzy przewody z transformatora to musisz przerobić ten zasilacz trochę. Potrzeba tylko jednego mostka prostowniczego.

    Tak na marginesie to nie wiem po co te wynalazki z dwoma mostkami, gdybyś miał zasilacz z jednym, to nie byłoby problemu.
  • #20 05 Apr 2009 00:02
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    płytkę zakupiłem w sklepie "Advance Electronic". Elementy dokupiłem według instrukcji jaką dostałem razem z płytką.

    Podejrzewam że tej płytki nie da się już "przerobić" aby był tylko jeden mostek. Więc gdzie mógłbym dostać (czytaj zakupić) taką płytke ?
    W samodzielne wytrawianie płytek nie chciałbym "bawić". Nie jestem jeszcze na tyle doświadczony ;)

    Co proponujesz?

    P. S.
    Czy ma znaczenie jak podpiąłem zasilanie a trafa na wejście zasilacza? Tzn czy do gniazda AC-1 i AC-2 (tych niebieskich) należy wpiąć w odpowiedniej kolejności masę i 30V ?
    Nie jestem pewien ale czy zamienienie masy i 30V w tym niebieskim gnieździe ma jakieś znaczenie i czy może spowodować spalenie mostka (jak w moim przypadku) ?
  • #21 05 Apr 2009 21:28
    MarcinG
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Te dwie kostki służą do podłączenia dwóch oddzielnych napięć, popatrz na schemat, przy Twoim podłączeniu prąd płynie przez oba mostki i transformator (mostki robią zwarcie dla jednej połówki sinusoidy).

    Nie ma potrzeby kupowania nowej płytki, trzeba wprowadzić drobne zmiany.

    Są dwa rozwiązania:
    1.Wlutować jeden mostek na drutach w odpowiednie miejsca,
    2.jeśli się da rozdzielić uzwojenia w transformatorze (jak wygląda ten czarny przewód ? jest może skręcony z dwóch drutów?) i zostać przy dwóch mostkach.
  • #22 05 Apr 2009 21:36
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czarny przewód jest skręcony z dwóch przewodów (linek).

    Jestem świadom że do obu kostek potrzebuje podłączyć oddzielne napięcia (ale nadal oba to 30 V), jednak chodziło mi o to czy w niebieskiej kostce (rozpatruje na razie tylko jedną) mogę pozamieniać miejscami mase i 30V...
  • #23 05 Apr 2009 21:52
    dwpl
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    jasiu_19 wrote:
    Jestem świadom że do obu kostek potrzebuje podłączyć oddzielne napięcia (ale nadal oba to 30 V), jednak chodziło mi o to czy w niebieskiej kostce (rozpatruje na razie tylko jedną) mogę pozamieniać miejscami mase i 30V...


    To nic nie zmieni. :cry: Zwarcie jak było tak pozostanie.
  • #24 05 Apr 2009 22:23
    MarcinG
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Te linki w czarnym przewodzie są podobne do tych w czerwonej izolacji?

    Spróbuj rozdzielić te dwie linki i zmierzyć napięcia pomiędzy tymi dwoma czarnymi i czerwonymi przewodami.
  • #25 05 Apr 2009 22:57
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Rzeczywiście. Zarówno na płytce jak i na schemacie jest ten sam błąd. Środkowa ścieżka łącząca minus górnej pary kondensatorów oraz plus dolnej pary jest połączona z + dolnego mostka jak i - górnego mostka prostowniczego.

    Płytka ze sklepu i na dodatek z błędem... A kupiłem tylko dlatego żeby uniknąć właśnie tego typu sytuacji jak teraz.

    Tak więc jak należałoby wprowadzić te zmiany aby zastosować tylko jeden mostek?

    Jakie parametry powinien mieć wtedy ten nowy mostek?
    Stare miały po 10A i 500V.

    Prosiłbym aby nanieść potrzebne zmiany na poniższym schemacie.

    Samodzielny montaż wzmacniacza do subwoofera na MOSFET 200W


    odnośnie napięć na wyjściu toroida:
    rozplątałem podwójny kabel od masy. I największą moją winą było to, że nie zrobiłem tego wcześniej.
    Tzn... napięcie mierzyłem między jednym czerwonym a jednym czarnym... jeśli zamieniłem w tym pomiarze na ten drugi kabel z czarnej izolacji to nie wskazywało już żadnego napięcia.
    Chodzi mi o to że kable które były zawinięte w jeden i były wsadzone w czarną izolacje, nie są te same... (nie potrafie tego inaczej ująć).
    Jeden kabel z czarnej izolacji jest masą dla jednego napięcia, a drugi z czarnego dla drugiego napięcia 30V. Po zamianie kabli z czarnej izloacji ale pozostawieniu czerwonych, miernik nie wskazywał napięcia.

    Dość zawile .. ale jak wspomniałem prościej nie potrafie :)

    Przewody w czerwonej izolacji są pojedynczymi linkami.
  • Helpful post
    #26 05 Apr 2009 23:20
    MarcinG
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Takie połączenie to nie błąd, tak to ktoś wymyślił i będzie to działać jak się dobrze napięcia wejściowe podłączy.

    Umownie nazwijmy przewody czarny 1 i 2 i czerwony 1 i 2.
    Wyniki powinny być następujące:
    -czarny1-czerwony1-30V,
    -czarny2-czerwony2-30V,
    -czarny1-czarny2-0V,
    -czerwony1-czerwony2-0V.
    Jeśli wyniki będą zbliżone to możesz podłączać płytkę z nowymi mostkami (do każdej kostki po jednym czarnym i czerwonym) i powinno działać.
  • #27 05 Apr 2009 23:35
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Napięcia się zgadzają.
    Ale tylko jeśli:
    czarny 1, czerwony 1 = 30V
    czarny 2, czerwony 2 = 30V
    bo:
    czarny 2, czerwony 1 = 0V
    czarny 1, czerwony 2 = 0V

    Może jutro uda mi się wygospodarować chwilkę to skocze po nowe mostki i podłącze według tego mojego pomyślunku.... :) tzn przy rozdzielonych kabelkach masy na czarny 1 i czarny 2.

    Pozdrawiam i życzę spokojnego wieczoru :)
  • Helpful post
    #28 07 Apr 2009 15:14
    Marcin_xx1
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Cześć, obrazek dla jednego mostka powinien być pomocny, nie wiem jak tam ledy są połączone ale z tym sobie chyba poradzisz.
    Samodzielny montaż wzmacniacza do subwoofera na MOSFET 200W
  • #29 15 Apr 2009 16:57
    jasiu_19
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam ponownie po świętach...
    Dziś udało się wreszcie uruchomić zasilacz wraz z soft-startem toroida. Spaliłem w między czasie kolejne trzy mostki ... ale wreszcie działa :)

    Chciałbym też podziękować Marcin_xx1... Jego schemat nie przydał się w moim wypadku, ale z pewnością innym elektrodowiczom się przyda :)
    Ja pozostałem przy układzie dwu - mostkowym.

    W najbliższym czasie będę brnął dalej... Tj. filtr aktywny, wzmacniacz, układ zabezpieczenia kolumn.
    Z pewnością znów będą jakieś zgrzyty i mam nadzieje że wtedy odzew znów będzie tak duży jak teraz i problem rozwiążemy od razu :)

    Pozdrawiam

    P.S.
    Jaką wartość bezpiecznika zastosować przed toroidem ? 10 A ? zwłoczny czy szybki ?
    A jaki za zasilaczem ?
  Search 4 million + Products
Browse Products