Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Ford Transit
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.

niuniu36 01 Lut 2009 20:01 100713 5
  • #1 01 Lut 2009 20:01
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam kupiłem forda z silnikiem w pudełku,wszystko jest trzeba poskładać i mam problem z rozrządem jak to ustawić,jest tam łancuch i pasek byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedz albo rysunek jak te wszystkie koła poustawiać i zgrać :D

    Poprawiłem tytuł wątka. robokop

  • Ford Transit
  • Pomocny post
    #2 02 Lut 2009 00:18
    arbgre
    Poziom 13  

    Może się przyda:
    Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.
    Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.

    Pasek
    Zalecane okresy wymiany
    • Focus:
    • →09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić.
    • 10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić.
    • Transit i Tourneo:
    • Co 250 000 km lub co 10 lat - wymienić.
    • Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.
    Uszkodzenia silnika
    UWAGA: Mimo, że przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Czasy pracy - godz.
    Wymontowanie i zamontowanie 2,50
    Narzędzia specjalne
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego - Ford nr 303-393 (21-168).
    • Liniał nastawczy wałka rozrządu - Ford nr 303-376 (21-162-B).
    • Trzpień blokujący wału korbowego - Ford nr 303-193 (21-104).
    • Ściągacz koła rozrządu - Ford nr 303-651 (21-229).
    • Uchwyt koła rozrządu - Ford nr 205-072 (15-030-A).
    Zapamiętać
    • Odłączyć akumulator.
    • NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
    • Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
    • Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
    • Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
    • Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
    Zdejmowanie


    WSKAZÓWKA: Ręcznie regulowana rolka napinająca, w samochodach montowanych przed 08/00 musi zostać zastąpiona rolką automatyczną.
    • Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
    • Wymontować następujące elementy:
    o Osłonę chłodnicy turbodoładowania.
    o Przewody chłodzenia turbosprężarki.
    • Wyjąć wtyczkę czujnika temperatury zasysanego powietrza.
    • Wymontować następujące elementy:
    o Chłodnicę turbodoładowania.
    o Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. NIE poluzować węży.
    o Uchwyt przewodu układu wspomagania.
    o Pokrywa głowicy cylindrów.
    o Osłona paska napędowego dodatkowych podzespołów.
    o Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
    o Wałek napędowy alternatora.
    o Rozrusznik.
    • Obrócić wałem korbowym w prawo, w położenie przed GMP pierwszego cylindra. Równoległa szczelina w wałku rozrządu musi się pokrywać z krawędzią głowicy cylindrów.
    • Wykręcić korek z bloku cylindrów. Włożyć trzpień blokujący [1] . Przyrząd nr 303-193 (21-104).
    • Obracać wałem korbowym w prawą stronę, aż dotknie trzpienia blokującego [1] .
    • Zastosować przyrząd blokujący koła zamachowego [2] . Przyrząd nr 303-393 (21-168).

    WSKAZÓWKA: Czoło wału korbowego nadal musi dotykać trzpienia blokującego.
    • Liniał nastawczy wsunąć pod tylny koniec wałka rozrządu [3] . Przyrząd nr 303-376 (21-162-B).
    • Podeprzeć silnik.
    • Wymontować następujące elementy:
    o Prawa poduszka silnika.
    o Trzpienie poduszki silnika.
    o Osłona paska zębatego [4] .
    • Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
    • Odsunąć rolkę napinającą na prawo od paska [6] . Użyć klucz z wewnętrznym sześciokątem. Lekko dokręcić śrubę [5] .
    • Przytrzymać koło rozrządu [7] . Przyrząd nr 205-072 (15-030-A).
    • Poluzować śrubę koła rozrządu [8] .
    • Poluzować koło rozrządu na piaście [9] . Przyrząd nr 303-651 (21-229).
    • Koło rozrządu musi się swobodnie obracać, bez przechylania się.
    • Zdjąć pasek zębaty.

    WSKAZÓWKA: Używanego paska NIE należy ponownie zakładać.



    WSKAZÓWKA: Jeżeli zamontowano ręcznie regulowaną rolkę napinającą, należy ją wymienić na rolkę automatyczną.
    Zakładanie


    WSKAZÓWKA: W sprawie wymiany rolki napinającej zwrócić się do dealera firmy Ford. Upewnić się, czy nowy pasek zębaty ma widoczne logo firmy FORD.



    WSKAZÓWKA: Podczas zakładania paska silnik musi być zimny.
    • Wał korbowy musi być ustawiony w GMP pierwszego cylindra.
    • Czoło wału korbowego musi dotykać trzpienia blokującego [1] .
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego musi być prawidłowo umieszczony [2] .
    • Wałek rozrządu musi zostać zablokowany przyrządem [3] .
    • Koło rozrządu musi się swobodnie obracać, bez przechylania się.
    • Automatyczna rolka napinająca musi się znaleźć w położeniu pokazanym na rysunku [10] .
    • Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia. Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania pasek był naprężony. Strzałki muszą wskazywać kierunek ruchu paska.
    • Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
    • Obracać rolkę napinającą w lewo, aż wskazówka znajdzie się w pokazanym położeniu [11] . Użyć klucz z wewnętrznym sześciokątem.
    • Dokręcić śrubę rolki napinającej [5] . Moment dokręcania: 50 Nm.
    • Przytrzymać koło rozrządu [7] . Przyrząd nr 205-072 (15-030-A).
    • Dokręcić śrubę koła rozrządu [8] . Moment dokręcania: 50 Nm.
    • Wyjąć przyrządy [1] , [2] i [3] .

    WSKAZÓWKA: W razie potrzeby oznaczyć farbą lub kredą koło pasowa wału korbowego.
    • Obrócić wałem korbowym prawie sześć obrotów w prawo.
    • W blok cylindrów wsunąć trzpień blokujący [1] .
    • Obracać powoli wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra, aż czoło wału dotknie trzpienia blokującego.
    • Zastosować przyrząd blokujący koła zamachowego [2] .

    WSKAZÓWKA: Czoło wału korbowego nadal musi dotykać trzpienia blokującego.
    • Wskazówka rolki napinającej musi się znaleźć w położeniu pokazanym na rysunku [11] . Jeżeli tak nie jest, powtórzyć zakładanie paska.
    • Sprawdzić, czy liniał nastawczy może zostać wsunięty pod tylną stronę wałka rozrządu [3] . Jeżeli tak nie jest, powtórzyć zakładanie paska.
    • Wyjąć przyrządy [1] , [2] i [3] .
    • Wkręcić korek w blok cylindrów. Moment dokręcania: 24 Nm.
    • Jeżeli ręcznie regulowana rolka napinająca została zastąpiona rolką automatyczną, wymienić osłonę paska zębatego. Opiłować wewnętrzne krawędzie [12] .
    • Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.

    Łańcuch
    Narzędzie specjalne
    • Trzpień blokujący wału korbowego - Ford nr 303-193 (21-104).
    • Narzędzie do blokowania koła zamachowego - Ford nr 303-393 (21-168).
    • Narzędzie do wymontowania koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia - Ford nr 303-095 (23-067).
    • Narzędzie do mocowania kołnierza - Ford nr 205-072 (15-030-A).
    • Narzędzie do ustawiania przedniej osłony łańcucha rozrządu - Ford nr 303-652 (21-230).
    • Wiertło 6 mm.
    Uwaga
    • Odłączyć akumulator.
    • Wymontować świece żarowe, aby silnik można było łatwiej obracać.
    • Obracać silnik (jeżeli nie podano inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
    • Zwrócić uwagę na momenty dokręcenia.
    • Jeżeli występuje: Przed wymontowaniem zaznaczyć położenie montażowe czujnika położenia wału korbowego.
    • Obracać silnik TYLKO za pomocą koła wału korbowego, a nie za pomocą innych kół łańcuchowych.
    • NIE obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy jest zdjęty łańcuch rozrządu.
    Ustawianie faz rozrządu
    • Czynności wymagane przy wymontowaniu i zamontowaniu łańcucha rozrządu:
    o Wymontować pasek zębaty.


    WSKAZÓWKA: Wymontować rozrusznik, w celu uzyskania dostępu do koła zamachowego.
    • Wał korbowy w położeniu GMP pierwszego cylindra.
    • Włożyć trzpień blokujący wału korbowego [1] .
    • Wymontować łańcuch rozrządu, koła rozrządu i prowadnicę.
    • Silniki z układem wtryskowym Common-Rail:
    o Dokręcić śruby koła pompy wysokiego ciśnienia momentem 33 Nm.
    o Zamontować napinacz łańcucha [2] . Moment dokręcenia: 65 Nm.
    • Silniki bez układu wtryskowego Common-Rail:
    o Wkręcić śruby koła pompy wtryskowej. Śruby dokręcić mocno ręką.
    o Zablokować koło pompy wtryskowej. Włożyć wiertło 6 mm [3] .
    o Zamontować napinacz łańcucha [2] . Moment dokręcenia: 65 Nm.
    o Dokręcić śruby koła pompy wtryskowej momentem 33 Nm.
    • Po zamontowaniu osłony łańcucha rozrządu należy zamknąć otwory śrub w zewnętrznym kole pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia za pomocą środka uszczelniającego.

    WSKAZÓWKA: Zawsze wymieniać na nowe mocowania uszczelniających pierścieni olejowych pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia.
    • Zamontowanie zewnętrznego koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia. Dokręcić śruby momentem 42 Nm [4] .
    • Wymienić śrubę koła pasowego wału korbowego. Dokręcić śrubę na 100 Nm + 180°.

  • Ford Transit
  • #3 12 Lut 2009 19:18
    niuniu36

    Poziom 27  

    dzięki kolego za rysunki i opis zamykam temat

  • Ford Transit
  • #4 11 Gru 2010 13:00
    x_wariat_x
    Poziom 8  

    jak ktos by mogl to bym prosil o jakis rysunek calego silnika ze skrzynia i ukladem napendowym dziekuje z gory

  • #5 24 Maj 2012 14:40
    ford18
    Poziom 1  

    witam czy wie ktos moze gdzie sie znajduja cechy na silniku w focusie zeby ustawic rozrzad

  • #6 04 Maj 2014 22:52
    adam2358
    Poziom 7  

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30).
    Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej.

    Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja?

    Czy jednak przy tej operacji trzeba będzie ustawiać pompę wtryskową czujnikiem zegarowym?

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME