Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.

niuniu36 01 Lut 2009 20:01
  • #1 01 Lut 2009 20:01
    niuniu36

    Poziom 27  

    Witam kupiłem forda z silnikiem w pudełku,wszystko jest trzeba poskładać i mam problem z rozrządem jak to ustawić,jest tam łancuch i pasek byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedz albo rysunek jak te wszystkie koła poustawiać i zgrać :D

    Poprawiłem tytuł wątka. robokop

  • Pomocny post
    #2 02 Lut 2009 00:18
    arbgre
    Poziom 13  

    Może się przyda:

    Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


    Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.



    Pasek
    Zalecane okresy wymiany
    • Focus:
    • →09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić.
    • 10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić.
    • Transit i Tourneo:
    • Co 250 000 km lub co 10 lat - wymienić.
    • Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.
    Uszkodzenia silnika
    UWAGA: Mimo, że przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów sprawdzić ciśnienie sprężania.
    Czasy pracy - godz.
    Wymontowanie i zamontowanie 2,50
    Narzędzia specjalne
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego - Ford nr 303-393 (21-168).
    • Liniał nastawczy wałka rozrządu - Ford nr 303-376 (21-162-B).
    • Trzpień blokujący wału korbowego - Ford nr 303-193 (21-104).
    • Ściągacz koła rozrządu - Ford nr 303-651 (21-229).
    • Uchwyt koła rozrządu - Ford nr 205-072 (15-030-A).
    Zapamiętać
    • Odłączyć akumulator.
    • NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
    • Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
    • Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
    • Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
    • Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
    Zdejmowanie


    WSKAZÓWKA: Ręcznie regulowana rolka napinająca, w samochodach montowanych przed 08/00 musi zostać zastąpiona rolką automatyczną.
    • Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
    • Wymontować następujące elementy:
    o Osłonę chłodnicy turbodoładowania.
    o Przewody chłodzenia turbosprężarki.
    • Wyjąć wtyczkę czujnika temperatury zasysanego powietrza.
    • Wymontować następujące elementy:
    o Chłodnicę turbodoładowania.
    o Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. NIE poluzować węży.
    o Uchwyt przewodu układu wspomagania.
    o Pokrywa głowicy cylindrów.
    o Osłona paska napędowego dodatkowych podzespołów.
    o Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
    o Wałek napędowy alternatora.
    o Rozrusznik.
    • Obrócić wałem korbowym w prawo, w położenie przed GMP pierwszego cylindra. Równoległa szczelina w wałku rozrządu musi się pokrywać z krawędzią głowicy cylindrów.
    • Wykręcić korek z bloku cylindrów. Włożyć trzpień blokujący [1] . Przyrząd nr 303-193 (21-104).
    • Obracać wałem korbowym w prawą stronę, aż dotknie trzpienia blokującego [1] .
    • Zastosować przyrząd blokujący koła zamachowego [2] . Przyrząd nr 303-393 (21-168).

    WSKAZÓWKA: Czoło wału korbowego nadal musi dotykać trzpienia blokującego.
    • Liniał nastawczy wsunąć pod tylny koniec wałka rozrządu [3] . Przyrząd nr 303-376 (21-162-B).
    • Podeprzeć silnik.
    • Wymontować następujące elementy:
    o Prawa poduszka silnika.
    o Trzpienie poduszki silnika.
    o Osłona paska zębatego [4] .
    • Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
    • Odsunąć rolkę napinającą na prawo od paska [6] . Użyć klucz z wewnętrznym sześciokątem. Lekko dokręcić śrubę [5] .
    • Przytrzymać koło rozrządu [7] . Przyrząd nr 205-072 (15-030-A).
    • Poluzować śrubę koła rozrządu [8] .
    • Poluzować koło rozrządu na piaście [9] . Przyrząd nr 303-651 (21-229).
    • Koło rozrządu musi się swobodnie obracać, bez przechylania się.
    • Zdjąć pasek zębaty.

    WSKAZÓWKA: Używanego paska NIE należy ponownie zakładać.



    WSKAZÓWKA: Jeżeli zamontowano ręcznie regulowaną rolkę napinającą, należy ją wymienić na rolkę automatyczną.
    Zakładanie


    WSKAZÓWKA: W sprawie wymiany rolki napinającej zwrócić się do dealera firmy Ford. Upewnić się, czy nowy pasek zębaty ma widoczne logo firmy FORD.



    WSKAZÓWKA: Podczas zakładania paska silnik musi być zimny.
    • Wał korbowy musi być ustawiony w GMP pierwszego cylindra.
    • Czoło wału korbowego musi dotykać trzpienia blokującego [1] .
    • Przyrząd blokujący koła zamachowego musi być prawidłowo umieszczony [2] .
    • Wałek rozrządu musi zostać zablokowany przyrządem [3] .
    • Koło rozrządu musi się swobodnie obracać, bez przechylania się.
    • Automatyczna rolka napinająca musi się znaleźć w położeniu pokazanym na rysunku [10] .
    • Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia. Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania pasek był naprężony. Strzałki muszą wskazywać kierunek ruchu paska.
    • Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
    • Obracać rolkę napinającą w lewo, aż wskazówka znajdzie się w pokazanym położeniu [11] . Użyć klucz z wewnętrznym sześciokątem.
    • Dokręcić śrubę rolki napinającej [5] . Moment dokręcania: 50 Nm.
    • Przytrzymać koło rozrządu [7] . Przyrząd nr 205-072 (15-030-A).
    • Dokręcić śrubę koła rozrządu [8] . Moment dokręcania: 50 Nm.
    • Wyjąć przyrządy [1] , [2] i [3] .

    WSKAZÓWKA: W razie potrzeby oznaczyć farbą lub kredą koło pasowa wału korbowego.
    • Obrócić wałem korbowym prawie sześć obrotów w prawo.
    • W blok cylindrów wsunąć trzpień blokujący [1] .
    • Obracać powoli wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra, aż czoło wału dotknie trzpienia blokującego.
    • Zastosować przyrząd blokujący koła zamachowego [2] .

    WSKAZÓWKA: Czoło wału korbowego nadal musi dotykać trzpienia blokującego.
    • Wskazówka rolki napinającej musi się znaleźć w położeniu pokazanym na rysunku [11] . Jeżeli tak nie jest, powtórzyć zakładanie paska.
    • Sprawdzić, czy liniał nastawczy może zostać wsunięty pod tylną stronę wałka rozrządu [3] . Jeżeli tak nie jest, powtórzyć zakładanie paska.
    • Wyjąć przyrządy [1] , [2] i [3] .
    • Wkręcić korek w blok cylindrów. Moment dokręcania: 24 Nm.
    • Jeżeli ręcznie regulowana rolka napinająca została zastąpiona rolką automatyczną, wymienić osłonę paska zębatego. Opiłować wewnętrzne krawędzie [12] .
    • Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.

    Łańcuch
    Narzędzie specjalne
    • Trzpień blokujący wału korbowego - Ford nr 303-193 (21-104).
    • Narzędzie do blokowania koła zamachowego - Ford nr 303-393 (21-168).
    • Narzędzie do wymontowania koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia - Ford nr 303-095 (23-067).
    • Narzędzie do mocowania kołnierza - Ford nr 205-072 (15-030-A).
    • Narzędzie do ustawiania przedniej osłony łańcucha rozrządu - Ford nr 303-652 (21-230).
    • Wiertło 6 mm.
    Uwaga
    • Odłączyć akumulator.
    • Wymontować świece żarowe, aby silnik można było łatwiej obracać.
    • Obracać silnik (jeżeli nie podano inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
    • Zwrócić uwagę na momenty dokręcenia.
    • Jeżeli występuje: Przed wymontowaniem zaznaczyć położenie montażowe czujnika położenia wału korbowego.
    • Obracać silnik TYLKO za pomocą koła wału korbowego, a nie za pomocą innych kół łańcuchowych.
    • NIE obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy jest zdjęty łańcuch rozrządu.
    Ustawianie faz rozrządu
    • Czynności wymagane przy wymontowaniu i zamontowaniu łańcucha rozrządu:
    o Wymontować pasek zębaty.


    WSKAZÓWKA: Wymontować rozrusznik, w celu uzyskania dostępu do koła zamachowego.
    • Wał korbowy w położeniu GMP pierwszego cylindra.
    • Włożyć trzpień blokujący wału korbowego [1] .
    • Wymontować łańcuch rozrządu, koła rozrządu i prowadnicę.
    • Silniki z układem wtryskowym Common-Rail:
    o Dokręcić śruby koła pompy wysokiego ciśnienia momentem 33 Nm.
    o Zamontować napinacz łańcucha [2] . Moment dokręcenia: 65 Nm.
    • Silniki bez układu wtryskowego Common-Rail:
    o Wkręcić śruby koła pompy wtryskowej. Śruby dokręcić mocno ręką.
    o Zablokować koło pompy wtryskowej. Włożyć wiertło 6 mm [3] .
    o Zamontować napinacz łańcucha [2] . Moment dokręcenia: 65 Nm.
    o Dokręcić śruby koła pompy wtryskowej momentem 33 Nm.
    • Po zamontowaniu osłony łańcucha rozrządu należy zamknąć otwory śrub w zewnętrznym kole pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia za pomocą środka uszczelniającego.

    WSKAZÓWKA: Zawsze wymieniać na nowe mocowania uszczelniających pierścieni olejowych pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia.
    • Zamontowanie zewnętrznego koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia. Dokręcić śruby momentem 42 Nm [4] .
    • Wymienić śrubę koła pasowego wału korbowego. Dokręcić śrubę na 100 Nm + 180°.

  • #3 12 Lut 2009 19:18
    niuniu36

    Poziom 27  

    dzięki kolego za rysunki i opis zamykam temat

  • #4 11 Gru 2010 13:00
    x_wariat_x
    Poziom 8  

    jak ktos by mogl to bym prosil o jakis rysunek calego silnika ze skrzynia i ukladem napendowym dziekuje z gory

  • #5 24 Maj 2012 14:40
    ford18
    Poziom 1  

    witam czy wie ktos moze gdzie sie znajduja cechy na silniku w focusie zeby ustawic rozrzad

  • #6 04 Maj 2014 22:52
    adam2358
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30).
    Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej.

    Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja?

    Czy jednak przy tej operacji trzeba będzie ustawiać pompę wtryskową czujnikiem zegarowym?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty