Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.
Autor
Wiadomość
niuniu36
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 956
Miasto: DĘBICA

Post#1 Post autora tematu 01 Lut 2009 21:01   

Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


Witam kupiłem forda z silnikiem w pudełku,wszystko jest trzeba poskładać i mam problem z rozrządem jak to ustawić,jest tam łancuch i pasek byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedz albo rysunek jak te wszystkie koła poustawiać i zgrać :D

Poprawiłem tytuł wątka. robokop
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 01 Lut 2009 21:01   





Powrót do góry
   
arbgre
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 05 Lis 2005
Posty: 72
Miasto: Białystok

Post#2 02 Lut 2009 01:18pomocny post - solucja   

Re: Ford Focus 1,8TDDI rozrząd pomocy!!!


Może się przyda:
Ford Focus  1,8TDDI  schemat rozrządu.
Ford Focus  1,8TDDI  schemat rozrządu.

Pasek
Zalecane okresy wymiany
• Focus:
• →09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić.
• 10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić.
• Transit i Tourneo:
• Co 250 000 km lub co 10 lat - wymienić.
• Koniecznie zapoznać się z warunkami eksploatacji i potwierdzeniami przeglądów.
Uszkodzenia silnika
UWAGA: Mimo, że przy pęknięciu paska następuje zazwyczaj uszkodzenie silnika, przed zdjęciem głowicy cylindrów sprawdzić ciśnienie sprężania.
Czasy pracy - godz.
Wymontowanie i zamontowanie 2,50
Narzędzia specjalne
• Przyrząd blokujący koła zamachowego - Ford nr 303-393 (21-168).
• Liniał nastawczy wałka rozrządu - Ford nr 303-376 (21-162-B).
• Trzpień blokujący wału korbowego - Ford nr 303-193 (21-104).
• Ściągacz koła rozrządu - Ford nr 303-651 (21-229).
• Uchwyt koła rozrządu - Ford nr 205-072 (15-030-A).
Zapamiętać
• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
Zdejmowanie


WSKAZÓWKA: Ręcznie regulowana rolka napinająca, w samochodach montowanych przed 08/00 musi zostać zastąpiona rolką automatyczną.
• Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
• Wymontować następujące elementy:
o Osłonę chłodnicy turbodoładowania.
o Przewody chłodzenia turbosprężarki.
• Wyjąć wtyczkę czujnika temperatury zasysanego powietrza.
• Wymontować następujące elementy:
o Chłodnicę turbodoładowania.
o Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. NIE poluzować węży.
o Uchwyt przewodu układu wspomagania.
o Pokrywa głowicy cylindrów.
o Osłona paska napędowego dodatkowych podzespołów.
o Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
o Wałek napędowy alternatora.
o Rozrusznik.
• Obrócić wałem korbowym w prawo, w położenie przed GMP pierwszego cylindra. Równoległa szczelina w wałku rozrządu musi się pokrywać z krawędzią głowicy cylindrów.
• Wykręcić korek z bloku cylindrów. Włożyć trzpień blokujący [1] . Przyrząd nr 303-193 (21-104).
• Obracać wałem korbowym w prawą stronę, aż dotknie trzpienia blokującego [1] .
• Zastosować przyrząd blokujący koła zamachowego [2] . Przyrząd nr 303-393 (21-168).

WSKAZÓWKA: Czoło wału korbowego nadal musi dotykać trzpienia blokującego.
• Liniał nastawczy wsunąć pod tylny koniec wałka rozrządu [3] . Przyrząd nr 303-376 (21-162-B).
• Podeprzeć silnik.
• Wymontować następujące elementy:
o Prawa poduszka silnika.
o Trzpienie poduszki silnika.
o Osłona paska zębatego [4] .
• Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
• Odsunąć rolkę napinającą na prawo od paska [6] . Użyć klucz z wewnętrznym sześciokątem. Lekko dokręcić śrubę [5] .
• Przytrzymać koło rozrządu [7] . Przyrząd nr 205-072 (15-030-A).
• Poluzować śrubę koła rozrządu [8] .
• Poluzować koło rozrządu na piaście [9] . Przyrząd nr 303-651 (21-229).
• Koło rozrządu musi się swobodnie obracać, bez przechylania się.
• Zdjąć pasek zębaty.

WSKAZÓWKA: Używanego paska NIE należy ponownie zakładać.



WSKAZÓWKA: Jeżeli zamontowano ręcznie regulowaną rolkę napinającą, należy ją wymienić na rolkę automatyczną.
Zakładanie


WSKAZÓWKA: W sprawie wymiany rolki napinającej zwrócić się do dealera firmy Ford. Upewnić się, czy nowy pasek zębaty ma widoczne logo firmy FORD.



WSKAZÓWKA: Podczas zakładania paska silnik musi być zimny.
• Wał korbowy musi być ustawiony w GMP pierwszego cylindra.
• Czoło wału korbowego musi dotykać trzpienia blokującego [1] .
• Przyrząd blokujący koła zamachowego musi być prawidłowo umieszczony [2] .
• Wałek rozrządu musi zostać zablokowany przyrządem [3] .
• Koło rozrządu musi się swobodnie obracać, bez przechylania się.
• Automatyczna rolka napinająca musi się znaleźć w położeniu pokazanym na rysunku [10] .
• Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia. Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania pasek był naprężony. Strzałki muszą wskazywać kierunek ruchu paska.
• Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
• Obracać rolkę napinającą w lewo, aż wskazówka znajdzie się w pokazanym położeniu [11] . Użyć klucz z wewnętrznym sześciokątem.
• Dokręcić śrubę rolki napinającej [5] . Moment dokręcania: 50 Nm.
• Przytrzymać koło rozrządu [7] . Przyrząd nr 205-072 (15-030-A).
• Dokręcić śrubę koła rozrządu [8] . Moment dokręcania: 50 Nm.
• Wyjąć przyrządy [1] , [2] i [3] .

WSKAZÓWKA: W razie potrzeby oznaczyć farbą lub kredą koło pasowa wału korbowego.
• Obrócić wałem korbowym prawie sześć obrotów w prawo.
• W blok cylindrów wsunąć trzpień blokujący [1] .
• Obracać powoli wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra, aż czoło wału dotknie trzpienia blokującego.
• Zastosować przyrząd blokujący koła zamachowego [2] .

WSKAZÓWKA: Czoło wału korbowego nadal musi dotykać trzpienia blokującego.
• Wskazówka rolki napinającej musi się znaleźć w położeniu pokazanym na rysunku [11] . Jeżeli tak nie jest, powtórzyć zakładanie paska.
• Sprawdzić, czy liniał nastawczy może zostać wsunięty pod tylną stronę wałka rozrządu [3] . Jeżeli tak nie jest, powtórzyć zakładanie paska.
• Wyjąć przyrządy [1] , [2] i [3] .
• Wkręcić korek w blok cylindrów. Moment dokręcania: 24 Nm.
• Jeżeli ręcznie regulowana rolka napinająca została zastąpiona rolką automatyczną, wymienić osłonę paska zębatego. Opiłować wewnętrzne krawędzie [12] .
• Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.

Łańcuch
Narzędzie specjalne
• Trzpień blokujący wału korbowego - Ford nr 303-193 (21-104).
• Narzędzie do blokowania koła zamachowego - Ford nr 303-393 (21-168).
• Narzędzie do wymontowania koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia - Ford nr 303-095 (23-067).
• Narzędzie do mocowania kołnierza - Ford nr 205-072 (15-030-A).
• Narzędzie do ustawiania przedniej osłony łańcucha rozrządu - Ford nr 303-652 (21-230).
• Wiertło 6 mm.
Uwaga
• Odłączyć akumulator.
• Wymontować świece żarowe, aby silnik można było łatwiej obracać.
• Obracać silnik (jeżeli nie podano inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Zwrócić uwagę na momenty dokręcenia.
• Jeżeli występuje: Przed wymontowaniem zaznaczyć położenie montażowe czujnika położenia wału korbowego.
• Obracać silnik TYLKO za pomocą koła wału korbowego, a nie za pomocą innych kół łańcuchowych.
• NIE obracać wału korbowego lub wałka rozrządu, gdy jest zdjęty łańcuch rozrządu.
Ustawianie faz rozrządu
• Czynności wymagane przy wymontowaniu i zamontowaniu łańcucha rozrządu:
o Wymontować pasek zębaty.


WSKAZÓWKA: Wymontować rozrusznik, w celu uzyskania dostępu do koła zamachowego.
• Wał korbowy w położeniu GMP pierwszego cylindra.
• Włożyć trzpień blokujący wału korbowego [1] .
• Wymontować łańcuch rozrządu, koła rozrządu i prowadnicę.
• Silniki z układem wtryskowym Common-Rail:
o Dokręcić śruby koła pompy wysokiego ciśnienia momentem 33 Nm.
o Zamontować napinacz łańcucha [2] . Moment dokręcenia: 65 Nm.
• Silniki bez układu wtryskowego Common-Rail:
o Wkręcić śruby koła pompy wtryskowej. Śruby dokręcić mocno ręką.
o Zablokować koło pompy wtryskowej. Włożyć wiertło 6 mm [3] .
o Zamontować napinacz łańcucha [2] . Moment dokręcenia: 65 Nm.
o Dokręcić śruby koła pompy wtryskowej momentem 33 Nm.
• Po zamontowaniu osłony łańcucha rozrządu należy zamknąć otwory śrub w zewnętrznym kole pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia za pomocą środka uszczelniającego.

WSKAZÓWKA: Zawsze wymieniać na nowe mocowania uszczelniających pierścieni olejowych pompy wtryskowej/pompy wysokiego ciśnienia.
• Zamontowanie zewnętrznego koła pompy wtryskowej/koła pompy wysokiego ciśnienia. Dokręcić śruby momentem 42 Nm [4] .
• Wymienić śrubę koła pasowego wału korbowego. Dokręcić śrubę na 100 Nm + 180°.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 02 Lut 2009 01:18pomocny post - solucja   





Powrót do góry
   
niuniu36
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 956
Miasto: DĘBICA

Post#3 Post autora tematu 12 Lut 2009 20:18   

Re: Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


dzięki kolego za rysunki i opis zamykam temat
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 12 Lut 2009 20:18   





Powrót do góry
   
x_wariat_x
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 8
Miasto: czestochowa

Post#4 11 Gru 2010 14:00   

Re: Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


jak ktos by mogl to bym prosil o jakis rysunek calego silnika ze skrzynia i ukladem napendowym dziekuje z gory
Powrót do góry
   
ford18
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 1
Miasto: rybnik

Post#5 24 Maj 2012 14:40   

Re: Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


witam czy wie ktos moze gdzie sie znajduja cechy na silniku w focusie zeby ustawic rozrzad
Powrót do góry
   
adam2358
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 2
Miasto: Katowice

Post#6 04 Maj 2014 22:52   

Re: Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.


Witam,
Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30).
Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej.

Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja?

Czy jednak przy tej operacji trzeba będzie ustawiać pompę wtryskową czujnikiem zegarowym?
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Diesel -> Ford Focus 1,8TDDI schemat rozrządu.
Strona 1 z 1
Podobne tematy
ford focus 1,8tddi -wymiary tulejek w rozruszniku (1)
nagle zgasł ford focus 1.8TDDI 2000r (6)
ford Focus,1.8tddi 2000r, kontrolka miga (5)
Ford focus 1.8tddi nie dostaje ON (3)
Ford Focus 1.8TDDI - problem z imo (2)
Ford Focus 1,8TDDI problem z ładowaniem (5)
Ford Focus 1.6 2010r. - Schemat rozrządu (5)
Ford Focus mk1 kombi 1.8 tddi - Ford Focus mk1 1.8tddi 90km 99r. (2)
Drgania podczas jazdy FORD FOCUS 1.8TDDI (6)
Ford Focus 1,8TDDi 1999r - Pompa wtryskowa (17)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.06 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony