Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Skoda Felicja 1.6 - nie odpala jak zimna.

m.Mirek25 02 Lut 2009 18:59
  • #1 02 Lut 2009 18:59
    m.Mirek25
    Poziom 8  

    Od dwóch lat mam Skodę Felicje silnik 1.6 MP . Mam problem z odpalaniem jej przy minusowych temperaturach, zwłaszcza teraz w zimę. Rano nie chce mi odpalić a akumulator kręci, jak już uda się odpalić chodzi cały dzień bez problemu.Ten sam Problem pojawia sie następnego dnia rano. Zaholowałem go do serwisu, stwierdzili,że to czujnik Hala. Po dwóch tygodniach jednak problem znowu się ponowił. Wymieniłem filtr paliwa,świece i przewody NW, wyczyściłem zbiornik paliwa. To nie pomogło. Ten problem występuje tylko zimą . Proszę o pomoc bo na serwis już mnie nie stać.

    z góry bardzo dziękuje .

  • #2 02 Lut 2009 20:56
    kazczap
    Poziom 15  

    Sprawdzić trzeba czy przy kręceniu rozrusznikiem jest dawana iskra na świece i czy dochodzi w tym momencie napięcie baterii na plus aparatu zapłonowego.Skoro wcześniej "padł"czujnik Halla i był wymieniany w serwisie ,to można spróbować zareklamować naprawę -może podłączą VAGa i będzie wszystko wiadomo.

  • #3 03 Lut 2009 12:14
    m.Mirek25
    Poziom 8  

    sprawdzałem, w czasie kręcenia iskry nie było na świecach.

    dziękuje.

  • #4 03 Lut 2009 13:00
    enauto
    Poziom 29  

    Najczęstszą przyczyną jest zespół cewki. Koszt nowej zależnie od tego jak się chińczyk cenił od 150 pln do ok. 300 pln za oryginał. Jak masz możliwość to pożycz od jakiegoś autka z grupy VAG na kilka dni.

  • #5 03 Lut 2009 13:21
    m.Mirek25
    Poziom 8  

    cewka zapłonowa też była wymieniana .

  • #6 03 Lut 2009 13:41
    Michu10
    Poziom 32  

    A sygnał z czujnika na wale wychodzi ? Oscyloskop do ręki i pomiar woltów od 0V do 5V. Jeśli brak to umarł.

  • #7 03 Lut 2009 15:35
    enauto
    Poziom 29  

    kazczap napisał:
    Sprawdzić trzeba czy przy kręceniu rozrusznikiem jest dawana iskra na świece i czy dochodzi w tym momencie napięcie baterii na plus aparatu zapłonowego. Skoro wcześniej "padł"czujnik Halla i był wymieniany w serwisie ,to można spróbować zareklamować naprawę -może podłączą VAGa i będzie wszystko wiadomo.

    A to sprawdzałeś ?

  • #8 03 Lut 2009 19:50
    m.Mirek25
    Poziom 8  

    Jutro jadę do serwisu z reklamacją. Zobaczę co mi tam powiedzą, dzis nie ma temp. minusowej to mi odpaliła ;)

    Dodano po 1 [godziny] 2 [minuty]:

    iskre na swiecy sprawdziłem , nie było jej w czasie kręcenia,a czy napiecie do aparatu zapłonowego na plus dochodzi to nie wiem .. bo nie mam pojecia jak to sie sprawdza..

  • #9 09 Lut 2009 12:50
    m.Mirek25
    Poziom 8  

    mam wielką prośbę . czy może mi ktoś powiedzieć ile powinien wynosic kąt nachylenia przepustnicy ? ponieważ było 4% a mechanik przestawił go na 8% i wydaje się mi że teraz chodzi non stop na ssaniu . z góry dziękuję

  • #10 15 Lut 2009 18:08
    enduro47
    Poziom 14  

    Spróbuj trochę innej metody odpalania, włącz rozrusznik na około 5s i puść kluczyk zwróć uwagę czy w momencie puszczania kluczyka silnik odpala, jeśli tak jest świadczy to , ze w momencie gdy rozrusznik pracuje jest za niskie napięcie na cewce zapłonowej. Przyczyną mogą być wypalone styki w stacyjce lub rozrusznik pobiera za dużo prądu.

  • #11 16 Lut 2009 09:34
    m.Mirek25
    Poziom 8  

    ok. tylko jak narazie stoi w serwisie od czwartku. i nie mogą znależć przyczyny .

  • #12 16 Lut 2009 14:40
    dj.max7
    Poziom 14  

    To co to za serwis jak nie potrafią samochodu naprawić :?: przy kręceniu rozrusznikiem niech sprawdzą napięcie lub sam sprawdź
    miałem taki przypadek w lanosie jak było zimno nie chciał wo gule odpalić akumulator był już na wykończeniu i napięcie za bardzo siadało przy odpalaniu, nie wiem w jakim stanie jest twój akumulator i ile ma lat ale sprawdź na innym dobrym akumulatorze pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty