Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 03 Lut 2009 20:41
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witam
    Zakupiłem niedawno silnik elektryczny zasilany 230V/380V i chcę go podłączyć na 230V. Moc silnika to 2,2kW.
    Z pomocą forum obliczyłem że do rozruchu potrzebny będzie mi kondensator 132-154µF
    Znalazłem także schemat podłączenia zarówno z kondensatorem rozruchowym jak i pracy (ale do innego silnika), wg jednego schematu z odłączeniem kondensatora rozruchu chciałbym zrobić taki włącznik wykonać.
    Ale kwestia najważniejsza bo nie wiem jakiego kondensatora pracy mam użyć, jakiej pojemności ma być.
    Czy może ktoś mi pomóc w obliczeniu jego pojemności.
    Poniżej załączam schematy:
    Silnik 3 fazowy na 1 fazę - jaki kondensator pracy??

    Silnik 3 fazowy na 1 fazę - jaki kondensator pracy??

  • #2 03 Lut 2009 21:26
    Lee.LW
    Poziom 24  

    Witam!
    Z załączonego schematu wynika, że do obliczenia kondensatora rozruchu przyjęto 120÷160µF/kW mocy s-ka. Natomiast dla kond. pracy 60÷80µF/kW.
    Pozdrawiam
    Lee.LW

  • #3 03 Lut 2009 21:50
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Lee.LW napisał:
    Witam!
    Z załączonego schematu wynika, że do obliczenia kondensatora rozruchu przyjęto 120÷160µF/kW mocy s-ka. Natomiast dla kond. pracy 60÷80µF/kW.
    Pozdrawiam
    Lee.LW


    JA chciałem wykonać włącznik. przełącznik wg.2 schematu. a widać z niego że do rozruchu jest użyty kondensator o wartościach 120-160µF a poprzez wyłącznie go pozostaje w działaniu kondensator pracy 60÷80µF, czyli połowa kondensatora rozruchowego
    Czy to tak mam rozumieć??

  • #4 04 Lut 2009 07:24
    gsminfo
    Poziom 21  

    Dla 1,5 kW kondensator 80 mikrofarad, dla 2,2kW to będzie minimum 100-120 mikrofarad i dołączony na stałe. A kondensator rozruchowy 150 mikrofarad dołączany na czas rozruchu.

  • #5 04 Lut 2009 10:14
    Lee.LW
    Poziom 24  

    Ze schematu wynika, że:
    Rozruch:
    (120÷160µF)×2,2kW=264÷396µF - odłączany po rozruchu
    Praca:
    (60÷80µF)×2,2kW=132÷176µF - włączony na stałe
    Zaznaczam, opieram się wyłącznie na zamieszczonym schemacie.:!: :|
    Pozdrawiam
    Lee.LW

  • #6 04 Lut 2009 19:20
    hobbyelektronik
    Poziom 26  

    Posiadam zakupiony przed laty od przyjaciół "Moskali" kombajn do majsterkowania w drewnie o mocy 0.9kW , gdzie rozruch został rozwiązany w taki sam sposób jak sobie zamierza to rozwiązać kol. lukaszluk.
    Powiem tak: pomiędzy silnikiem a wałkiem obrabiarki jest możliwe przełożenie 2:1 lub 1:2 , w pierwszym przypadku jest ok. w drugim na luzie są problemy, próbowałem dokładać eksperymentalnie różne pojemności i żadnej poprawy, natomiast jest radykalna zmiana po kopnięciu w koło z paskiem klinowym. Po przeanalizowaniu problemu doszedłem do wniosku że jest zastosowany za słaby silnik albo nie dopracowany rozruch (później daje sobie rade)
    Osobiście używam przełożenia podwyższającego obroty i dlatego problem pozostał, rozważałem nawet dodanie małego silnika rozruchowego do wspomagania na starcie ale jakoś tak zostało.

    Pozdrawiam.........

  • #7 04 Lut 2009 19:52
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Lee.LW napisał:
    Ze schematu wynika, że:
    Rozruch:
    (120÷160µF)×2,2kW=264÷396µF - odłączany po rozruchu
    Praca:
    (60÷80µF)×2,2kW=132÷176µF - włączony na stałe
    Zaznaczam, opieram się wyłącznie na zamieszczonym schemacie.:!: :|
    Pozdrawiam
    Lee.LW


    Proszę się nie segurować tymi danymi podanymi w schemacie, był zaczerpnięty z innego źródła od innego silnika, zamieszczam poprawny schemat gdzie zaznaczyłem to o co mi chodzi

    Silnik 3 fazowy na 1 fazę - jaki kondensator pracy??



    Dodano po 2 [minuty]:

    gsminfo napisał:
    Dla 1,5 kW kondensator 80 mikrofarad, dla 2,2kW to będzie minimum 100-120 mikrofarad i dołączony na stałe. A kondensator rozruchowy 150 mikrofarad dołączany na czas rozruchu.


    Podłączając obydwa na raz to nie zaduża pojemność całkowita będzie?? Ma to jakis wpływ na silnik, czasem go nie spali??
    A co do tych danych to chcę być pewny bo nie mam na stanie takich kondensatorów, a sprawdzałem jek chodzą cenowo to prawie 40 zł za sztukę
    Jeżeli ktoś ma jakieś jeszcze sugestie to proszę pisać

  • #8 04 Lut 2009 20:49
    Lee.LW
    Poziom 24  

    Uważam, że dane zamieszczone na schemacie są poprawne. Z powodu braku znajomości tego s-ka, warunków jego rozruchu (lekki, z obciążeniem? ), a także troski o budżet (mamy przecież kryzys - no nie?:D), proponuję następujące wyjście:
    -kondensator pracy 120µF (lukaszluk, gsminfo, Lee.LW)
    -kondensator rozruchowy 150µF (odłączany)
    -przy trudnościach z rozruchem dołożyć do rozruchu 150µF
    Dla zdrowia s-ka nie zapominać o odłączeniu kond. rozruchowego, np. przekażnikiem czasowym.:!:

  • #9 04 Lut 2009 21:05
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Silnik został wymontowany z nowej spreżarki (uległa znacznemu uszkodzeniu podczas transportu), sprężarka była podłączona na siłę.
    Ja chcę aby nadal pracował ten silnik w sprężarce ale własnego projektu, mam już gotową całą tylko potrzeby był mi do tego "motor-silnik" najlepiej wysokoobrotowy bo sprężarka (pochodzi z samochodu STAR HS-19) potrzebuje wysokich obrotów do pracy.
    Poniżej podaje zdjęcie tabliczki z silnika


    Silnik 3 fazowy na 1 fazę - jaki kondensator pracy??

  • #10 04 Lut 2009 21:53
    grzeko1
    Poziom 21  

    Witam.
    Na forum było kilkukrotnie.
    nie opłaca się kombinować w ten sposób, ponieważ jest zbyt duża strata mocy.
    Trochę drożej ale prościej byłoby zastosować falownik zasilany z 1-ej fazy, wtedy silnik połączony w trójkąt i jest ok.
    Pozdrawiam.

  • #11 19 Lut 2009 17:00
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witam ponownie
    Więc zakupiłem kondensatory tak jak mi doradziliście ale mam problem z wartościami. Otóż zamowiłem w firmie kondensatory o napięciach "TC886 150uF450/500VAC i TC886 120uF450/500VAC" a przysłali mo o napięciach 350/230 VAC a teraz nie wiem czy podłączać pod silnik siłowy aby nie wybuchły czy zwrócić je spoworotem i zamówic o tyższych napięciach
    Czy silnik ruszy na tych kondensatorach?? Czy może coś z nimi się stać??

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty