Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugot 206 02' 1.4 benzyna- nie odpala, brak iskry

adielektro 07 Lut 2009 14:31 25228 31
  • #1 07 Lut 2009 14:31
    adielektro
    Poziom 20  

    Witam, peugot jeździł, zaparkował i już nie odpalił brak iskry na świecach, nie słychać też pompki paliwa po przekręceniu zapłonu, pod filtrem paliwa nie widać żadnych masowych przewodów które mogłyby zgnić (czytałem na forum) ogólne oględziny -OK, bezpieczniki ok, BSI - wizualnie bez uszkodzeń( niestety tyle tam elektroniki, że nawet miernik niewiele pomoże).
    - nie komunikuje się z komputerem (testerem), przy próbie odczytu błędów
    - czy jest ktoś kto zdejmie immo z tego kompa (sagem) bez potrzeby holowania auta ???
    - czy coś jeszcze mogę sprawdzić ?
    - świeci się ciągle napis ECO ....
    - jak wkładam kluczyk to pika coś, po wyjęciu też dźwięki
    - pilot z transponderem tylko jedna sztuka (centralny z pilota działa poprawnie)
    Zamieszczam foto:

  • #2 07 Lut 2009 14:48
    766630
    Usunięty  
  • #3 07 Lut 2009 15:46
    adielektro
    Poziom 20  

    Czytając tematy na elektrodzie -206 -brak iskry -90% przypadków(odpowiedzi) dotyczyła komputera. imobilizera oraz pognitych przewodów masowych -najczęściej. Nie mam informacji jakim testerem była próba podłączenia ale wiem , że dwoma które robią peugota i niestety brak komunikacji. Wszyscy wielcy twierdzą , że jak prak komunikacji , brak iskry to na 90% immo- może jakieś rady co sprawdzić ?
    ktoś wie gdzie wyłącznik "wypadkowy" w tym aucie ?

  • #4 07 Lut 2009 17:36
    766630
    Usunięty  
  • #5 07 Lut 2009 18:00
    adielektro
    Poziom 20  

    Dziękuje, aż miło się czyta. Więc cewki odkręciłem dwie nakrętki (klucz10) trzymające zespół cewek metalowe miejsca gdzie przechodziły śruby mocujące połączyłem razem i do minusa (tak na wszelki jak by była potrzebna tam masa) włożyłem drugi komplet świec oczywiście odpowiednio dotykające gwintem do bloku silnika -start kilka razy i ciemność -iskry brak.
    - Być może się pośpieszyłem z tym wyciąganiem ale wszyscy piszą , że immo.
    Kilka pytań :
    - czujnik położenia wału orientacyjne umiejscowienie ?
    - czy to normalne w tym sterowniku sagema, że żaden pin nie ma połączenia do obudowy sterownika? czyli płytka elektroniczna jest zupełnie odizolowana od obudowy ?
    - na których pinach (ewentualnie przewodach-kolor) znajduje się zasilanie tego sterownika
    - czy wysypanie się immo. jest jakoś sygnalizowane (kontrolka, dźwięk ,objaw)
    foto cewek oraz wtyczek do komputera - w której szukać napięć koniecznych do prawidłowej pracy sterownika ?

  • #6 07 Lut 2009 18:34
    766630
    Usunięty  
  • #7 07 Lut 2009 20:22
    adielektro
    Poziom 20  

    Na cewce nie widzę żadnych napisów, komputer jest sagem, czujnik znalazłem na kole pasowym - indukcyjny na dwa przewody - jest on sprawny. Masy pod akumulatorem sprawne. Vin podam jak będę miał chwilkę. Co z napięciami zasilającymi ten komputer - pinologia, jak sprawdzić działanie immo ?

  • #8 07 Lut 2009 20:35
    766630
    Usunięty  
  • #9 07 Lut 2009 21:06
    adielektro
    Poziom 20  

    numer VIN usunięty

  • #10 08 Lut 2009 10:15
    adielektro
    Poziom 20  

    Na płycie BSI (widać na foto) jest dioda dwukierunkowa o symbolach 1.5kE39CA - na miernik nic nie pokazuje w żadną stronę - jest ona wpięta w styk NC w małym białym przekaźniku - miernik pokazuję max oporność - przerwę - czy tak one mają ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    czy mogę na stole sprawdzić zespół tych cewek - kostka cztero- pinowa

  • #11 08 Lut 2009 10:33
    766630
    Usunięty  
  • #12 08 Lut 2009 10:48
    adielektro
    Poziom 20  

    nie mam dostępu do kabelka który zrobiłby peugota, posiadam oscyloskop, mierniki itd. - jak będzie to immo to leżę bo auto stoi na wsi i mam kilkadziesiąt km aby ktoś mądry do niego zajrzał - dlatego staram się coś zaradzić. Poskładam wszystko do kupy - sprawdzę czy podczas kręcenia chodzi pompka paliwa i czy idzie coś na modół cewek, czujnik indukcyjny na kole pasowym - działa.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dzięki za schemat -masz może jeszcze rozpiskę typu:
    CA00- kostka stacyjki,wyłacznik
    7001 - czujnik indukcyjny
    1331-1334 - wtryskiwacze
    opis poszczególnych modułów

  • #13 08 Lut 2009 11:06
    766630
    Usunięty  
  • #14 08 Lut 2009 12:28
    adielektro
    Poziom 20  

    Kalkulator silnika - czyli sterownik umieszczony przed puklem po stronie pasażera(stojąc przy otwartej masce) w komorze silnika, odkręcałem tam wszystko i tylko te trzy wtyki a pod blachą na której jest komp nie ma już żadnej elektryki a tym bardziej przekaźników. Francuski nie przeszkadza jakby jakieś foto albo scan, mam problemy z identyfikacją pinów na których konieczne jest napięcie stałe i po stacyjce do prawidłowej pracy sterownika, co z masą sterownika , praktycznie musi ona przychodzić kablami bo obudowa nie masuje z żadnym pinem sterownikiem

  • #15 08 Lut 2009 12:44
    766630
    Usunięty  
  • #16 08 Lut 2009 16:39
    adielektro
    Poziom 20  

    Na samym starcie zaatakowałem tą skrzynkę - bezpieczniki małe ok, przewody , wtyczki- oględziny-wsio śliczne po wyjęciu tej elektrycznej skrzynki (koło akumulatora) pod spodem są widoczne duże bezpieczniki rzędu 40 -70 A wszystko sprawne. Czy dobrze rozumiem, że to z tej skrzynki zasilany jest sterownik ?
    A czy immo idzie jakoś przez płytę ?
    ogólnie czy Bsi jest też odpowiedzialne za iskrę ?

  • #17 08 Lut 2009 17:29
    766630
    Usunięty  
  • #18 08 Lut 2009 18:32
    adielektro
    Poziom 20  

    widzę dwie masy, złącze obd, na zielono potwierdzenie BSI o poprawności immo ?,Dziwny ten schemat, bo ja nie mam opisanych pinów na kompie.
    Czyli z Puszki BM34 idzie zasilanie na stałe bezp.F4, później po stacyjce(przekaźnik)
    -Symbol scalaka to immo czy jakiś moduł elektroniczny
    - L4, M4,H2,B3,H4,B4 - ale jak to ma się do pinów
    -skąd mam wiedzieć że, H4, H1 - (masy) lądują na którym pinie sterownika?

  • #19 08 Lut 2009 21:42
    766630
    Usunięty  
  • #20 09 Lut 2009 13:30
    adielektro
    Poziom 20  

    Ok, teraz dużo jaśniej biorę się za pomiary. Dam znać co i jak. Najłatwiej byłoby robić pomiary na wyjętych wtykach od kompa ale czy BSI nie nałapie dziwnych błędów, chociaż i tak niby nie ma komunikacji.Biorę się do walki.

    Dodano po 3 [godziny] 38 [minuty]:

    I znów kolejne pytania :
    czy w peugocie 206 powinna się zapalać po przekręceniu stacyjki kontrolka check (symbol silniczka) bo u mnie nie pojawia się ona tylko na napis STOP(po chwili gaśnie) oraz inne, air bag, aku, olej itd.

    Zrobiłem pomiary na wtyczkach idącychdo komputera (komputer wyjęty)
    Wszystkie masy - prawidłowo choć miernik pokazuje cztery masy tam gdzie schemat ma wtryskiwacze (może mała rezystancja wtrysków i tak ma pokazywać)
    wtyczka szara masy na H1, (H2 G2 G3 H3 -NIBY TE WTRYSKIWACZE),napięć dodatnich względem minusa, masy auta - BRAK.
    -wtyczka czarna :
    H4 -MASA
    F2,4A -jakieś szczątkowe dziwne napięcia na poziomie 2-3V
    4C - napięcia na stałe 12V
    - wtyczka większa brązowa
    M4,L4 - MASA
    3H,K4 -napięcia szczątkowe około 3,1 V
    B4, J4 +12v PO STACYJCE
    Czyli mam dwa plusy po stacyjce i jeden na stałe oraz wszystkie masy, kontrolka check nie pojawia się na zegarach, jak zbliżam kluczyk do stacyjki czasem słyszę sygnały z buzera
    Sugeruję się schematem podanym kilka odpowiedzi wyżej.

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    OBD ma fizyczne połączenie z pinami sterownika (są przejścia na miernik)

  • #21 10 Lut 2009 13:40
    766630
    Usunięty  
  • #22 10 Lut 2009 15:04
    adielektro
    Poziom 20  

    Tak jak napisałem wyżej pomiary na odłączonym sterowniku. To co napisałem zgadza się w 99% ze schematem - więc nie są robione na chybił trafił. Czy nie prościej było by napisać że, do "prawidłowej pracy komputera" jest potrzebne : zasilanie na stałe na pinie 4C we wtyczce czrnej, dwa napięcia po przekręceniu stacyjki na pinach B4, J4 wtyczka większa 48 pinów , itd. następnie prawidłowa komunikacja z immo oraz BSI. Masy tak jak podałem. Przecież proszę o pomoc czy komputer jest poprawnie zasilany ?
    Pomiary zrobione na wszystkich pinach w celu porównania zgodności układu ze schematem.

  • #23 10 Lut 2009 15:36
    766630
    Usunięty  
  • #24 10 Lut 2009 16:07
    adielektro
    Poziom 20  

    Rozumię - sam siebie zasila, tak wynika ze schematu.
    Pomiar K4 rzeczywiście po analizie nie istotny ale w poczatkowej fazie mierzyłem każdy pin i zapisywałem co napięcia a później porównywałem ze schematem i patrzyłem co gdzie ma być i czy schemat się zgadza.
    Ok, teraz już kolejny krok dalej po 22:00 prześlę VIN - jestem w pracy, jutro od rana przyatakuję auto.

  • #25 12 Lut 2009 13:47
    adielektro
    Poziom 20  

    Georges- ukłony w twoją stronę.
    Po zabiegach pojawiła się kontrolka Check na desce i auto odpaliło !!! Tylko tak jak pisałeś niestety brak napięcia na A4 - podałem na krótko i wtedy wszystko ożyło. Przewód 1229 kolor biały z czerwonym paskiem, nie ma przejścia do puszki elektrycznej obok akumulatora a jest tam taki sam kolorystycznie przewód - ale może to nie ten sam. Pytanie gdzie konkretnie znajduje się BM34 który jest sterowany masą z 1229 ?? Oczywiście podając masę na przewód 1229 - nie zadziałało - może przerwany kabel lub uszkodzony BM34 ?

  • Pomocny post
    #26 12 Lut 2009 14:46
    766630
    Usunięty  
  • #27 12 Lut 2009 19:23
    adielektro
    Poziom 20  

    Rozumiem , ale wyglada na to ,że kabelek 1229 idący od sterownika do puszki koło akumulatora (biały cienki z czerwonym paskiem) ma przerwę bo dzwonię przewody i nic. Ogólnie teraz poszukuję tego styku 13 w BM34.
    Postaram sie jutro jeszcze posiedzieć - ale grypa mnie atakuje.
    Dziękuję serdecznie za pomoc, będę pisał co dalej z tym autkiem.

  • #28 15 Lut 2009 16:20
    adielektro
    Poziom 20  

    Auto uruchomione -uszkodzenie w BM34. Podziękowania dla Georgesa.

  • #29 06 Mar 2010 19:13
    JUREK127
    Poziom 14  

    Witam.Mam podobny problem.Samochód 206 z 2001 roku z szyną can nie odpala.Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa pracuje ale brak napięcia na cewkę zapłonową.Na przewodzie 1229 napięcie spada do zera ale na 1226 nie.Jeżeli podam na przewód 1226 masę to przekaźnik w BM34 uruchamia się i napięcie na cewce pojawia się ale mimo to samochód dalej nie odpala.Gdzie szukać przyczyny,że BSI uruchamia zasilanie do wtryskiwaczy a nie uruchamia zasilania cewki? Czy przyczyną może być uszkodzony czujnik indukcyjny wału?

    Dodano po 26 [minuty]:

    Przepraszam ,powinno być sterownik załącza a nie BSI.

  • #30 08 Mar 2010 12:08
    JUREK127
    Poziom 14  

    Uszkodzony był czujnik indukcyjny położenia wału.Sterownik uruchamia przekaźnik i podaje napięcie do cewki i wtryskiwaczy dopiero po otrzymaniu impulsów z czujnika.

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME