Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Stuki w silniku, cinquecento 700


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Cars Beginners ->Stuki w silniku, cinquecento 700 Post new topic  Reply to topic 
Author
Hide the left column
Show left column Message
sojkapitan
Level 9
Joined: 21 Dec 2008
Posts: 37
Post rating: 1
sojkapitan
Level 9
Post#1 08 Feb 2009 09:34  Topic author   

Stuki w silniku, cinquecento 700


cześć. Mam problem, mianowicie silnik przypomina nieco diesla, a konkretnie:
-po odpaleniu słuchać z silnika jakieś stuki ( na ssaniu kiedy są większe obroty, kiedy silnik się zagrzeje i pracuje bez ssania nie ma stuków)
-stuki pojawiają się przy większych obrotach, jazda na trasie jest przez to dość uciążliwa
-głośne stuki pojawiają się przy ruszaniu kiedy dodaje się więcej gazu, maksymalnie wysokie np w sytuacji kiedy jadę bardzo wolno i próbuję jechać na 2 zamiast z jedynki, wtedy tłucze się tam coś naprawdę głośno

Rozmawiałem o tym z mechanikiem i jednym sprzedawcą - ich zdaniem to hydr. popychacze zaworów, ponoć dobrze przy tym wymienić również wałek rozrządu. W książce serwisowej wyczytałem że takie popychacze wymienia się przy ok 150 tyś km, a mój niby mam przejechane ledwie ponad 90tyś. samochód kupiłem w grudniu 2008 i wiadomo - przebieg mógł być dużo większy...
jeśli ktoś miał podobny problem to bardzo proszę o radę. Nie chciałbym wymienić tego wszystkiego wydając łącznie z mechanikiem grubych kilkaset złotych, po czym okazałoby się że to panewki wału albo takie tam.

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Zwierzak81
Level 24
Location: Piekary Śląskie
Joined: 04 Dec 2003
Posts: 793
Helped: 37
Zwierzak81
Level 24
Post#2 08 Feb 2009 09:39    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Nie miałem styczności z CC700 ale zgodziłbym się z mechanikami, że to luzy na popychaczach. To co opisujesz pasuje idealnie do tej "usterki" i dzieje się tak w każdym samochodzie gdzie występują nadmierne luzy na zaworach.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
dydorobert
Level 12
Location: ostrowiec św
Joined: 28 Dec 2008
Posts: 51
Helped: 3
Post rating: 3
dydorobert
Level 12
Post#3 08 Feb 2009 10:56    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno ich być - jeśli padnięty popychacz to wyczujesz luz; nast. obrót wału aż zaczną się mijać na cylindrze sprawdzanym i popatrz na dźwigienki zaworowe drugiego również nie powinno być luzu; jeżeli wymiana to popychacze + wałek (zajmie ci to około jednej godziny ale będziesz miał pewność czy stukają popychacze)

Helpful post? + 0
Back to top
Marian Jagodziński
Level 11
Joined: 27 Nov 2008
Posts: 28
Helped: 2
Marian Jagodziński
Level 11
Post#4 08 Feb 2009 14:41    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Zgadzam się z przedmówcą ,należy wymienić popychacze+ wałek .Nadmierny luz zaworów objawia się metalicznym stukiem w okolicy rozrządu.Natomiast panewki to głuchy tempy odgłos na wysokości miski olejowej . chciałbym zauważyć że popychaczy są dwa rodzaje.Jeżeli trzeba mam dane.

Helpful post? + 0
Back to top
Martini_R_
Level 8
Location: śląsk
Joined: 29 Jan 2009
Posts: 19
Martini_R_
Level 8
Post#5 08 Feb 2009 21:03    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Ja również potwierdzam że to popychacze, gdyż sam to przerabiałem z moim CC700. Panowie w serwisie fiata twierdzili że to raczej główna bolączka silnika 900 i dziwili się że coś takiego dzieje się w 700. Po wymianie wszystko wróciło do normy :)

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
sojkapitan
Level 9
Joined: 21 Dec 2008
Posts: 37
Post rating: 1
sojkapitan
Level 9
Post#6 09 Feb 2009 18:43  Topic author   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


dziękuje wszystkim za informacje, nie mam już wątpliwości. Po rozmowie z mechanikiem zdecydowałem się na wymianę: popychaczy, wałka rozrządu, mechanik stwierdził, że trzeba jeszcze wymienić gumki na zaworach. Ponadto planowanie głowicy, wszystkie uszczelki i tp. Myślę, że po tej"operacji" poza moim portfelem wszystko będzie git:)

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
dydorobert
Level 12
Location: ostrowiec św
Joined: 28 Dec 2008
Posts: 51
Helped: 3
Post rating: 3
dydorobert
Level 12
Post#7 10 Feb 2009 15:50    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


do wymiany wałka i popychaczy w cc 700 nie trzeba zdejmować głowicy...

Helpful post? + 0
Back to top
sojkapitan
Level 9
Joined: 21 Dec 2008
Posts: 37
Post rating: 1
sojkapitan
Level 9
Post#8 20 Feb 2009 19:52  Topic author   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Nie znam się w sumie, pewnie i nie trzeba. Ale na pewno czeka mnie też wymiana uszczelki pod głowicą (mechanik jest konkretny więc pewnie wiem co mówi - niekoniecznie z powodu luzu na zaworach), dlatego i ona pójdzie do roboty skoro już ją wyciągnę. Co by nie mówić te silniki to szrot...szkoda słów

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
celloplayer
Level 1
Location: Gdansk
Joined: 25 Feb 2009
Posts: 1
celloplayer
Level 1
Post#9 25 Feb 2009 00:18    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Witam, mam podobny problem z CC700. Stuka, a do tego wlewam codziennie olej.Lampka smarowania ciągle się świeci. Dzisiaj strasznie stukało a potem stanął na krzyżowce i kaput. Trafił na parking i czeka w kolejce do mechanika. Czy mieliście podobne problemy?Najbardziej mi tu nie pasuje nie gasnąca lampka oleju. Co to może być?
Z góry dziękuje.

Helpful post? + 0
Back to top
romoo
Użytkownik obserwowany
Location: Małopolska
Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6718
Helped: 241
Post rating: 58
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#10 24 Jun 2009 21:29    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


WItam mam swojego cc700 i od pewnego czasu zaczął tracić moc i dzisiaj się za niego wziąłem.
Mianowicie przy ok 3000 obr zaczyna przerywać i strzelać w wydech.
Oblukałem wlewająć paliwo do gaźnika że z ruru dolotowej wywala na zewnątrz czyli zawory.
Zdjąłem dekiel zaworów i wszystkie są twardo podparte i nie mają luzu boje się że się nie zamykają.
Nawet śrubokrętem ich nie cofnie.

Helpful post? + 0
Back to top
szczepanstjepan
Level 20
Location: Lipe macie na forum ;p
Joined: 22 Dec 2008
Posts: 405
Helped: 28
Post rating: 11
szczepanstjepan
Level 20
Post#11 25 Jun 2009 10:58    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Na pewno się nie zamykają. Jak próbowałeś je cofać??

Helpful post? + 0
Back to top
romoo
Użytkownik obserwowany
Location: Małopolska
Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6718
Helped: 241
Post rating: 58
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#12 25 Jun 2009 11:20    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Ktoś planował głowice ok 2mm i wiadomo co nie zrobił z zaworami.
Szlifowanie koników i znowu wykręca się na 6000obr.
Swoją drogą to jakiś tepat robił bez mózgu.

Helpful post? + 0
Back to top
szczepanstjepan
Level 20
Location: Lipe macie na forum ;p
Joined: 22 Dec 2008
Posts: 405
Helped: 28
Post rating: 11
szczepanstjepan
Level 20
Post#13 25 Jun 2009 21:50    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


celloplayer wrote:
Witam, mam podobny problem z CC700. Stuka, a do tego wlewam codziennie olej.Lampka smarowania ciągle się świeci. Dzisiaj strasznie stukało a potem stanął na krzyżowce i kaput. Trafił na parking i czeka w kolejce do mechanika. Czy mieliście podobne problemy?Najbardziej mi tu nie pasuje nie gasnąca lampka oleju. Co to może być?
Z góry dziękuje.

Koniec żywotu silnika.
Remont lub inny kupić, lepiej kupić inny bo remont jest zbyt kosztowny.
300-400zł im masz fajny motor do niego.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
romoo
Użytkownik obserwowany
Location: Małopolska
Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6718
Helped: 241
Post rating: 58
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#14 25 Jun 2009 21:54    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Kup sobie 900ccm ze skrzynią jest to niebo a ziemia do 700ccm.

Helpful post? + 0
Back to top
szczepanstjepan
Level 20
Location: Lipe macie na forum ;p
Joined: 22 Dec 2008
Posts: 405
Helped: 28
Post rating: 11
szczepanstjepan
Level 20
Post#15 25 Jun 2009 21:57    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


romoo wrote:
Kup sobie 900ccm ze skrzynią jest to niebo a ziemia do 700ccm.


Masz 100% racji ale to koszt ok 1200zł, czyli 3 razy więcej jak silnik 700ccm.
Ale jak kolega ma kasę to czemu nie...:]

Helpful post? + 0
Back to top
romoo
Użytkownik obserwowany
Location: Małopolska
Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6718
Helped: 241
Post rating: 58
romoo
Użytkownik obserwowany
Post#16 25 Jun 2009 22:23    

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Pasuje tez silnik od punta a na szrotach jest ich jak mówek w mrowisku.

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  Reply to topic     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Cars Beginners -> Stuki w silniku, cinquecento 700
Page 1 of 1

Similar topics to stuki w silniku, cinquecento 700

Fiat Cinquecento 704 - Stuki w silniku. (4)
Cinquecento 700 przerywanie na zimnym silniku (28)
Za dużo oleju w silniku :/ ( Cinquecento 700) (6)
Fiat Cinquecento 700 stukot w silniku (38)
Cinquecento 700 stukanie w silniku posłuchaj (57)
cinquecento 700, 1993r, stukanie w silniku. (5)
Cinquecento 700 nie chce odpalić na ciepłym silniku. (8)
Cinquecento - Cinquecento 700 swap 1,1 + zewnętrzna pompa paliwa (2)
126P I STUKI W SILNIKU (7)
Galaxy - stuki w silniku. (3)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.08 seconds