Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Stuki w silniku, cinquecento 700


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Stuki w silniku, cinquecento 700
Autor
Wiadomość
sojkapitan
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 37

Post#1 Post autora tematu 08 Lut 2009 10:34   

Stuki w silniku, cinquecento 700


cześć. Mam problem, mianowicie silnik przypomina nieco diesla, a konkretnie:
-po odpaleniu słuchać z silnika jakieś stuki ( na ssaniu kiedy są większe obroty, kiedy silnik się zagrzeje i pracuje bez ssania nie ma stuków)
-stuki pojawiają się przy większych obrotach, jazda na trasie jest przez to dość uciążliwa
-głośne stuki pojawiają się przy ruszaniu kiedy dodaje się więcej gazu, maksymalnie wysokie np w sytuacji kiedy jadę bardzo wolno i próbuję jechać na 2 zamiast z jedynki, wtedy tłucze się tam coś naprawdę głośno

Rozmawiałem o tym z mechanikiem i jednym sprzedawcą - ich zdaniem to hydr. popychacze zaworów, ponoć dobrze przy tym wymienić również wałek rozrządu. W książce serwisowej wyczytałem że takie popychacze wymienia się przy ok 150 tyś km, a mój niby mam przejechane ledwie ponad 90tyś. samochód kupiłem w grudniu 2008 i wiadomo - przebieg mógł być dużo większy...
jeśli ktoś miał podobny problem to bardzo proszę o radę. Nie chciałbym wymienić tego wszystkiego wydając łącznie z mechanikiem grubych kilkaset złotych, po czym okazałoby się że to panewki wału albo takie tam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Lut 2009 10:34   





Powrót do góry
   
Zwierzak81
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 04 Gru 2003
Posty: 752
Miasto: Piekary Śląskie

Post#2 08 Lut 2009 10:39   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Nie miałem styczności z CC700 ale zgodziłbym się z mechanikami, że to luzy na popychaczach. To co opisujesz pasuje idealnie do tej "usterki" i dzieje się tak w każdym samochodzie gdzie występują nadmierne luzy na zaworach.
Powrót do góry
   
dydorobert
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 52
Miasto: ostrowiec św

Post#3 08 Lut 2009 11:56   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno ich być - jeśli padnięty popychacz to wyczujesz luz; nast. obrót wału aż zaczną się mijać na cylindrze sprawdzanym i popatrz na dźwigienki zaworowe drugiego również nie powinno być luzu; jeżeli wymiana to popychacze + wałek (zajmie ci to około jednej godziny ale będziesz miał pewność czy stukają popychacze)
Powrót do góry
   
Marian Jagodziński
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 28

Post#4 08 Lut 2009 15:41   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Zgadzam się z przedmówcą ,należy wymienić popychacze+ wałek .Nadmierny luz zaworów objawia się metalicznym stukiem w okolicy rozrządu.Natomiast panewki to głuchy tempy odgłos na wysokości miski olejowej . chciałbym zauważyć że popychaczy są dwa rodzaje.Jeżeli trzeba mam dane.
Powrót do góry
   
Martini_R_
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 19
Miasto: śląsk

Post#5 08 Lut 2009 22:03   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Ja również potwierdzam że to popychacze, gdyż sam to przerabiałem z moim CC700. Panowie w serwisie fiata twierdzili że to raczej główna bolączka silnika 900 i dziwili się że coś takiego dzieje się w 700. Po wymianie wszystko wróciło do normy :)
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 08 Lut 2009 22:03   





Powrót do góry
   
sojkapitan
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 37

Post#6 Post autora tematu 09 Lut 2009 19:43   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


dziękuje wszystkim za informacje, nie mam już wątpliwości. Po rozmowie z mechanikiem zdecydowałem się na wymianę: popychaczy, wałka rozrządu, mechanik stwierdził, że trzeba jeszcze wymienić gumki na zaworach. Ponadto planowanie głowicy, wszystkie uszczelki i tp. Myślę, że po tej"operacji" poza moim portfelem wszystko będzie git:)
Powrót do góry
   
dydorobert
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 52
Miasto: ostrowiec św

Post#7 10 Lut 2009 16:50   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


do wymiany wałka i popychaczy w cc 700 nie trzeba zdejmować głowicy...
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 10 Lut 2009 16:50   





Powrót do góry
   
sojkapitan
Poziom 9
Poziom 9


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 37

Post#8 Post autora tematu 20 Lut 2009 20:52   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Nie znam się w sumie, pewnie i nie trzeba. Ale na pewno czeka mnie też wymiana uszczelki pod głowicą (mechanik jest konkretny więc pewnie wiem co mówi - niekoniecznie z powodu luzu na zaworach), dlatego i ona pójdzie do roboty skoro już ją wyciągnę. Co by nie mówić te silniki to szrot...szkoda słów
Powrót do góry
   
celloplayer
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 1
Miasto: Gdansk

Post#9 25 Lut 2009 01:18   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Witam, mam podobny problem z CC700. Stuka, a do tego wlewam codziennie olej.Lampka smarowania ciągle się świeci. Dzisiaj strasznie stukało a potem stanął na krzyżowce i kaput. Trafił na parking i czeka w kolejce do mechanika. Czy mieliście podobne problemy?Najbardziej mi tu nie pasuje nie gasnąca lampka oleju. Co to może być?
Z góry dziękuje.
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#10 24 Cze 2009 21:29   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


WItam mam swojego cc700 i od pewnego czasu zaczął tracić moc i dzisiaj się za niego wziąłem.
Mianowicie przy ok 3000 obr zaczyna przerywać i strzelać w wydech.
Oblukałem wlewająć paliwo do gaźnika że z ruru dolotowej wywala na zewnątrz czyli zawory.
Zdjąłem dekiel zaworów i wszystkie są twardo podparte i nie mają luzu boje się że się nie zamykają.
Nawet śrubokrętem ich nie cofnie.
Powrót do góry
   
szczepanstjepan
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 415
Miasto: Lipe macie na forum ;p

Post#11 25 Cze 2009 10:58   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Na pewno się nie zamykają. Jak próbowałeś je cofać??
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#12 25 Cze 2009 11:20   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Ktoś planował głowice ok 2mm i wiadomo co nie zrobił z zaworami.
Szlifowanie koników i znowu wykręca się na 6000obr.
Swoją drogą to jakiś tepat robił bez mózgu.
Powrót do góry
   
szczepanstjepan
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 415
Miasto: Lipe macie na forum ;p

Post#13 25 Cze 2009 21:50   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


celloplayer napisał:
Witam, mam podobny problem z CC700. Stuka, a do tego wlewam codziennie olej.Lampka smarowania ciągle się świeci. Dzisiaj strasznie stukało a potem stanął na krzyżowce i kaput. Trafił na parking i czeka w kolejce do mechanika. Czy mieliście podobne problemy?Najbardziej mi tu nie pasuje nie gasnąca lampka oleju. Co to może być?
Z góry dziękuje.

Koniec żywotu silnika.
Remont lub inny kupić, lepiej kupić inny bo remont jest zbyt kosztowny.
300-400zł im masz fajny motor do niego.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 25 Cze 2009 21:50   





Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#14 25 Cze 2009 21:54   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Kup sobie 900ccm ze skrzynią jest to niebo a ziemia do 700ccm.
Powrót do góry
   
szczepanstjepan
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 415
Miasto: Lipe macie na forum ;p

Post#15 25 Cze 2009 21:57   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


romoo napisał:
Kup sobie 900ccm ze skrzynią jest to niebo a ziemia do 700ccm.


Masz 100% racji ale to koszt ok 1200zł, czyli 3 razy więcej jak silnik 700ccm.
Ale jak kolega ma kasę to czemu nie...:]
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#16 25 Cze 2009 22:23   

Re: Stuki w silniku, cinquecento 700


Pasuje tez silnik od punta a na szrotach jest ich jak mówek w mrowisku.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Początkujący -> Stuki w silniku, cinquecento 700
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Cinquecento 700 nie chce odpalić na ciepłym silniku. (8)
cinquecento 700, 1993r, stukanie w silniku. (5)
Cinquecento 700 stukanie w silniku posłuchaj (56)
Fiat Cinquecento 700 stukot w silniku (38)
Za dużo oleju w silniku :/ ( Cinquecento 700) (6)
Cinquecento 700 przerywanie na zimnym silniku (28)
126P I STUKI W SILNIKU (7)
Galaxy - stuki w silniku. (3)
golf 2 1.6 TD - stuki w silniku (6)
Corsa B 1.5 td - Stuki w silniku. (26)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.063 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony