Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Nissan Primera P11 2.0 TD brak mocy

kenion 09 Lut 2009 18:24
  • #1 09 Lut 2009 18:24
    kenion
    Poziom 19  

    Witam. Samochod nie ma wlaściwego przyspieszenia. Silnik nie dymi, nie kopci, zapala ok i pracuje równomiernie. Problem pojawia się przy jeździe na 4, 5 biegu przy wduszeniu gazu do końca auto opornie przyspiesza. Wiem że Primera z tym silnikiem do demonów prędkości nie należy ale wydaje mi się że coś jest nie tak. Auto stało jakiś czas (2miesiące) nieużytkowane. Co może być przyczyną? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam

  • #2 09 Lut 2009 19:06
    Masselo
    Poziom 12  

    Mogła Ci sie kierownica turbiny zawiesic i cisnienie zamiast isc na łopatki w turbo idze w kolektor wydechowy. Sprawdz tez wszystkie ezyki idace do turbo

  • #3 09 Lut 2009 19:16
    kenion
    Poziom 19  

    Na luzie turbinka pracuje, słychać gwizd a załącza się koło 2500obr/min. Wydaje mi się że pracuje prawidłowo

  • #4 10 Lut 2009 14:18
    sobala17
    Poziom 12  

    morze coś z wtryskiem paliwa albo wymień filter paliwa a jak nie pomorze to będzie coś z wtryskiem

    Moderowany przez robokop:

    Proszę się zastanowić nad tym co i jak kolega pisze. Za notoryczne pisanie postów bezwartościowych i w sposób nie zgodny z zasadami pisowni nakładam ostrzeżenie.

  • #5 06 Mar 2009 16:46
    staszek75
    Poziom 11  

    Wygląda mi to na awarię przepływomierza powietrza.Sprawdz napięcie na przepływomierzu na wolnych obrotach.Niewypinając kostki z przepływomierza przekłuj szpilką przewód na 5 pinie(niebieski z białym paskiem)i zmierz napięcie na nim a masą-powinno być pomiędzy 1.7-2.1V-czym więcej tym lepiej.Jeśli jest mniej,przepływka jest padnięta i trzeba wymienić.Można próbować czyścić,ale jest to część b.delikatna i można łatwo uszkodzić.
    Napisz jakie efekty.
    Pozdrawiam.

  • #6 07 Mar 2009 10:12
    sostka6
    Poziom 9  

    W P11 padał pedał gazu.

  • #7 20 Kwi 2009 10:35
    tmbull
    Poziom 2  

    Po pierwsze, to trzeba zmienić filtr powietrza. Jeżeli to nie pomoże, to zmierzyć wartości przepływomierza podane powyżej.Strata mocy wynika z niewłasciwej ilości dostarczanego powietrza które reguluje przepływomież.Efekt brak przyśpieszenia i duże zużycie paliwa.To jest ta przyczyna. Gwarantuję!

  • #8 25 Kwi 2009 12:19
    kenion
    Poziom 19  

    Sprawdziłem filtr powietrza - czyściutki. Następnie wziąłem się za sprawdzenie przepływomierza powietrza. Zmierzyłem napięcie na zacisku 5 i GND. Wg normy napięcie to powinno mieścić się w granicach 1,9-2,3 V na biegu jałowym. U mnie na rozgrzanym silniku jest 1,6V więc przepływka jest do wymiany. Chciałbym jeszcze sprawdzić poprawną pracę turbosprężarki. Wiem że można ją sprawdzić "na słuch" ale bym chciał jakieś dokładniejsze informacje. Można to w jakiś łatwy sposób to sprawdzić?

  • #9 16 Maj 2009 13:47
    kenion
    Poziom 19  

    Po wymianie przepływomierza na nowy wszystko wróciło do normy, auto spraweni przyspiesza i jest ok. Pozdro i dzięki za pomoc.

  • #10 17 Maj 2009 18:00
    farfik
    Poziom 10  

    Witam.Mam podobny problem z mocą silnika.Auto praktycznie nie przyspiesza i nie ma mocy.Rozpędza się maksymalnie do 120KM/h i nie da się więcej wycisnąć. Po sprawdzeniu wspomnianego piątego pinu okazało się, że u mnie są tylko trzy przewody i nie wiem pod który podłączyć miernik.Może być jakaś inna przyczyna?Proszę i z góry dziękuje za pomoc.Pozdrawiam

  • #11 17 Maj 2009 19:04
    kenion
    Poziom 19  

    Z tego co mi wiadomo to 3 piny miały wersje benzynowe

  • #12 17 Maj 2009 19:51
    farfik
    Poziom 10  

    Nie wiem do końca ile ich jest bo sie na tym nie znam:). Pinów jest chyba 5 ale przewody idą tylko do trzech, dwa pierwsze piny są wolne.

  • #13 17 Maj 2009 20:21
    kenion
    Poziom 19  

    No to pinem 5 powienien być pierwszy z prawej strony.Chociaż u mnie jest 5 kabli. Sprawdź napięcie między tym kabelkiem a masą. Pamiętaj żeby do sprawdzenia nie odłączać tego kabelka od przepływomierza i dokonać tego na pracującym silniku na biegu jałowym. Powienieneś mieć 1,9-2,3 V.

  • #14 17 Maj 2009 21:22
    farfik
    Poziom 10  

    Właśnie sprawdziłem i pinów jest jednak 4. Od lewej strony jest przewód biały, czarny i czerwony. Czwarty jest wolny. A jaki kolor powinien mieć ten przewód? Trochę to dziwne, że jest inna kostka przyłączeniowa.

  • #15 18 Maj 2009 20:03
    kenion
    Poziom 19  

    Poczytaj sobie o procedurze sprawdzenie przepływomierza

    tutaj

  • #16 12 Cze 2009 22:27
    tomi419
    Poziom 2  

    Mam problem takiego typu że auto mi gaśnie kiedy schodzi z obrotów, lub w trakcie jazdy gdy puszczam gaz i zwalniam. ie wiem co się dzieje. Proszę o jakąś radę, z góry dziękuje.

  • #17 14 Cze 2009 19:18
    farfik
    Poziom 10  

    Witam ponownie.Mam takie pytanie.Miałem problem ze sprawdzeniem czy w mojej primerze jest uszkodzony przeplywomierz.Przypomnę że auto ma bardzo słabe przyspieszenie.Nie wiedziałem jak to sprawdzić i odłączyłem go całkiem.Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdziłem że nie ma różnicy czy jadę z odłączonym czy z podłączonym.Czy to może być oznaką jego uszkodzenia? Z góry dziękuje za pomoc.

  • #18 06 Lip 2009 21:50
    kenion
    Poziom 19  

    Procedure sprawdzenia masz podaną wyzej. Jak tak zrobisz to masz 100% pewność czy przepływomierz jest sprawny. U mnie okazał się niesprawny i po jego wymianie samochód nie ten - odzyskał wkońcu ducha.

  • #19 07 Lut 2012 12:36
    kokolorum
    Poziom 9  

    Witam, w moim nissanie primera P11 2.0TD z 99 roku zmierzyłem napięcie na przepływomierzu i wyszło 1,49V do 1,51V na wolnych obrotach - bieg jałowy, poza tym komputer pokazuje błąd 12, chciałem się upewnić czy to rzeczywiście przepływomierz mi padł i czy jest do wymiany?

  • #20 12 Lut 2012 12:21
    pitero891
    Poziom 2  

    Też mam primerke 2.0 td (90 km) i miałem taki sam problem... Autko nie miało mocy i strasznie małe obroty na biegu jałowym.... nie zastanawiając się pojechałem do znajomego. Podpinamy pod komputer i okazało się że to przepływomierz powietrza... wymieniłem (koszt ok. 300 zł) i wszystko gra... chodzi jak strzała... teraz podaje do 5 v na obrotach i wszystko chodzi elegancko... a i jeśli wymieniacie na zamiennik to pamiętajcie o numerze przepływomierza... trzeba dobrać dobry zamiennik i wszystko jest ok...

  • #21 21 Cze 2012 02:26
    dariusz1049
    Poziom 2  

    kolego a czy po wymianie przepływki odlaczałeś klemę plusowa zeby zresetować kompa?????

  • #22 26 Cze 2012 13:13
    adambyw
    Moderator Akustyka

    W TD nie ma potrzeby odłączać klemy i "resetować" komputera.
    Jeżeli po naprawie samoczynnie nie zniknie błąd, i świeci kontrolka silnika na liczniku, kasuje się go zworką w gnieździe OBD.

  • #23 27 Cze 2012 18:29
    dariusz1049
    Poziom 2  

    ok
    dzięki, pytałem ponieważ na forum niektórzy pisali że trzeba kompa zresetować (czytaj odłączyć akumulator na kilka godzin, że podobno może pamiętac stare ustawienia co w rezultacie może przekładać się na większe spalanie w primce 2,0td

  • #25 28 Cze 2012 16:57
    dariusz1049
    Poziom 2  

    Mam pytanko czy masz moze ta ksiazke w pdf???jeśli tak czy moglbys mi ja przesłać na emaila???z gory dzięki

  • #26 25 Lip 2012 15:16
    irchus
    Poziom 1  

    witam mam podobny problem tylko odkąd ją kupiłem to wydawała mi się słaba a teraz podczas jazdy straciła moc,po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wróciło wszystko niby do normy ale na 90koni to za słaba nie wiem co może być za przyczyna od czego zacząć proszę o pomoc

  • #27 11 Sie 2012 13:43
    dariusz1049
    Poziom 2  

    kolego jak słaba to sprawdz przeplywomierz

    Dodano po 4 [minuty]:

    u mnie po wymianie przepływki to normalnie carrera się zrobiła, tylko najpierw sprawdz napiecie na przepływce żeby niepotrzebnie wydawać kasę , napięcie ma byc 1,9 v na rozgrzanym silniku

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty