X

Nissan Primera P11 2.0 TD brak mocy

kenion 09 Feb 2009 18:24
  • #1 09 Feb 2009 18:24
    kenion
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Witam. Samochod nie ma wlaściwego przyspieszenia. Silnik nie dymi, nie kopci, zapala ok i pracuje równomiernie. Problem pojawia się przy jeździe na 4, 5 biegu przy wduszeniu gazu do końca auto opornie przyspiesza. Wiem że Primera z tym silnikiem do demonów prędkości nie należy ale wydaje mi się że coś jest nie tak. Auto stało jakiś czas (2miesiące) nieużytkowane. Co może być przyczyną? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? Pozdrawiam
  • #2 09 Feb 2009 19:06
    Masselo
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Mogła Ci sie kierownica turbiny zawiesic i cisnienie zamiast isc na łopatki w turbo idze w kolektor wydechowy. Sprawdz tez wszystkie ezyki idace do turbo
  • #3 09 Feb 2009 19:16
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na luzie turbinka pracuje, słychać gwizd a załącza się koło 2500obr/min. Wydaje mi się że pracuje prawidłowo
  • #4 10 Feb 2009 14:18
    sobala17
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    morze coś z wtryskiem paliwa albo wymień filter paliwa a jak nie pomorze to będzie coś z wtryskiem

    Moderated By robokop:

    Proszę się zastanowić nad tym co i jak kolega pisze. Za notoryczne pisanie postów bezwartościowych i w sposób nie zgodny z zasadami pisowni nakładam ostrzeżenie.

  • #5 06 Mar 2009 16:46
    staszek75
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Wygląda mi to na awarię przepływomierza powietrza.Sprawdz napięcie na przepływomierzu na wolnych obrotach.Niewypinając kostki z przepływomierza przekłuj szpilką przewód na 5 pinie(niebieski z białym paskiem)i zmierz napięcie na nim a masą-powinno być pomiędzy 1.7-2.1V-czym więcej tym lepiej.Jeśli jest mniej,przepływka jest padnięta i trzeba wymienić.Można próbować czyścić,ale jest to część b.delikatna i można łatwo uszkodzić.
    Napisz jakie efekty.
    Pozdrawiam.
  • #6 07 Mar 2009 10:12
    sostka6
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    W P11 padał pedał gazu.
  • #7 20 Apr 2009 10:35
    tmbull
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Po pierwsze, to trzeba zmienić filtr powietrza. Jeżeli to nie pomoże, to zmierzyć wartości przepływomierza podane powyżej.Strata mocy wynika z niewłasciwej ilości dostarczanego powietrza które reguluje przepływomież.Efekt brak przyśpieszenia i duże zużycie paliwa.To jest ta przyczyna. Gwarantuję!
  • #8 25 Apr 2009 12:19
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sprawdziłem filtr powietrza - czyściutki. Następnie wziąłem się za sprawdzenie przepływomierza powietrza. Zmierzyłem napięcie na zacisku 5 i GND. Wg normy napięcie to powinno mieścić się w granicach 1,9-2,3 V na biegu jałowym. U mnie na rozgrzanym silniku jest 1,6V więc przepływka jest do wymiany. Chciałbym jeszcze sprawdzić poprawną pracę turbosprężarki. Wiem że można ją sprawdzić "na słuch" ale bym chciał jakieś dokładniejsze informacje. Można to w jakiś łatwy sposób to sprawdzić?
  • #9 16 May 2009 13:47
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po wymianie przepływomierza na nowy wszystko wróciło do normy, auto spraweni przyspiesza i jest ok. Pozdro i dzięki za pomoc.
  • #10 17 May 2009 18:00
    farfik
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam.Mam podobny problem z mocą silnika.Auto praktycznie nie przyspiesza i nie ma mocy.Rozpędza się maksymalnie do 120KM/h i nie da się więcej wycisnąć. Po sprawdzeniu wspomnianego piątego pinu okazało się, że u mnie są tylko trzy przewody i nie wiem pod który podłączyć miernik.Może być jakaś inna przyczyna?Proszę i z góry dziękuje za pomoc.Pozdrawiam
  • #11 17 May 2009 19:04
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    Z tego co mi wiadomo to 3 piny miały wersje benzynowe
  • #12 17 May 2009 19:51
    farfik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Nie wiem do końca ile ich jest bo sie na tym nie znam:). Pinów jest chyba 5 ale przewody idą tylko do trzech, dwa pierwsze piny są wolne.
  • #13 17 May 2009 20:21
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to pinem 5 powienien być pierwszy z prawej strony.Chociaż u mnie jest 5 kabli. Sprawdź napięcie między tym kabelkiem a masą. Pamiętaj żeby do sprawdzenia nie odłączać tego kabelka od przepływomierza i dokonać tego na pracującym silniku na biegu jałowym. Powienieneś mieć 1,9-2,3 V.
  • #14 17 May 2009 21:22
    farfik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Właśnie sprawdziłem i pinów jest jednak 4. Od lewej strony jest przewód biały, czarny i czerwony. Czwarty jest wolny. A jaki kolor powinien mieć ten przewód? Trochę to dziwne, że jest inna kostka przyłączeniowa.
  • #15 18 May 2009 20:03
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Poczytaj sobie o procedurze sprawdzenie przepływomierza tutaj
  • #16 12 Jun 2009 22:27
    tomi419
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam problem takiego typu że auto mi gaśnie kiedy schodzi z obrotów, lub w trakcie jazdy gdy puszczam gaz i zwalniam. ie wiem co się dzieje. Proszę o jakąś radę, z góry dziękuje.
  • #17 14 Jun 2009 19:18
    farfik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie.Mam takie pytanie.Miałem problem ze sprawdzeniem czy w mojej primerze jest uszkodzony przeplywomierz.Przypomnę że auto ma bardzo słabe przyspieszenie.Nie wiedziałem jak to sprawdzić i odłączyłem go całkiem.Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdziłem że nie ma różnicy czy jadę z odłączonym czy z podłączonym.Czy to może być oznaką jego uszkodzenia? Z góry dziękuje za pomoc.
  • #18 06 Jul 2009 21:50
    kenion
    Level 19  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Procedure sprawdzenia masz podaną wyzej. Jak tak zrobisz to masz 100% pewność czy przepływomierz jest sprawny. U mnie okazał się niesprawny i po jego wymianie samochód nie ten - odzyskał wkońcu ducha.
  • #19 07 Feb 2012 12:36
    kokolorum
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam, w moim nissanie primera P11 2.0TD z 99 roku zmierzyłem napięcie na przepływomierzu i wyszło 1,49V do 1,51V na wolnych obrotach - bieg jałowy, poza tym komputer pokazuje błąd 12, chciałem się upewnić czy to rzeczywiście przepływomierz mi padł i czy jest do wymiany?
  • #20 12 Feb 2012 12:21
    pitero891
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Też mam primerke 2.0 td (90 km) i miałem taki sam problem... Autko nie miało mocy i strasznie małe obroty na biegu jałowym.... nie zastanawiając się pojechałem do znajomego. Podpinamy pod komputer i okazało się że to przepływomierz powietrza... wymieniłem (koszt ok. 300 zł) i wszystko gra... chodzi jak strzała... teraz podaje do 5 v na obrotach i wszystko chodzi elegancko... a i jeśli wymieniacie na zamiennik to pamiętajcie o numerze przepływomierza... trzeba dobrać dobry zamiennik i wszystko jest ok...
  • #21 21 Jun 2012 02:26
    dariusz1049
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    kolego a czy po wymianie przepływki odlaczałeś klemę plusowa zeby zresetować kompa?????
  • #22 26 Jun 2012 13:13
    adambyw
    Moderator Akustyka
    Helpful post? (0)
    W TD nie ma potrzeby odłączać klemy i "resetować" komputera.
    Jeżeli po naprawie samoczynnie nie zniknie błąd, i świeci kontrolka silnika na liczniku, kasuje się go zworką w gnieździe OBD.
  • #23 27 Jun 2012 18:29
    dariusz1049
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    ok
    dzięki, pytałem ponieważ na forum niektórzy pisali że trzeba kompa zresetować (czytaj odłączyć akumulator na kilka godzin, że podobno może pamiętac stare ustawienia co w rezultacie może przekładać się na większe spalanie w primce 2,0td
  • #24 28 Jun 2012 16:49
    adambyw
    Moderator Akustyka
    Helpful post? (+1)
    W książce serwisowej nie doczytałem się nic na ten temat.
    W benzyniakach stosuje się taki metody plus nauka wolnych obrotów. Ale nie w dieslu.
  • #25 28 Jun 2012 16:57
    dariusz1049
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Mam pytanko czy masz moze ta ksiazke w pdf???jeśli tak czy moglbys mi ja przesłać na emaila???z gory dzięki
  • #26 25 Jul 2012 15:16
    irchus
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam mam podobny problem tylko odkąd ją kupiłem to wydawała mi się słaba a teraz podczas jazdy straciła moc,po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wróciło wszystko niby do normy ale na 90koni to za słaba nie wiem co może być za przyczyna od czego zacząć proszę o pomoc
  • #27 11 Aug 2012 13:43
    dariusz1049
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    kolego jak słaba to sprawdz przeplywomierz

    Dodano po 4 [minuty]:

    u mnie po wymianie przepływki to normalnie carrera się zrobiła, tylko najpierw sprawdz napiecie na przepływce żeby niepotrzebnie wydawać kasę , napięcie ma byc 1,9 v na rozgrzanym silniku
  • #28 25 Sep 2012 16:43
    adambyw
    Moderator Akustyka
    Helpful post? (0)
    Wystarczy pogooglować P11 service manual online:
    http://www.freewebs.com/p11servicemanual/

    To manual do wersji po lifcie, czyli P11.144
  Search 4 million + Products
Browse Products